Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Saralie skrev (19 timer siden):

Hadde blitt irritert selv av Jon som bruker herskwteknikker, han avbryter og ruller med øynene.

Ja, han oppførte seg ikke bra mot Fatima i det hele tatt. Men Fatima hadde likevel ikke trengt å klikke sånn, og hun kunne også godt oppført seg bedre mot Triana, som hun faktisk samarbeider med! Triana er ikke den smarteste kniven i skuffen, men hun måtte jo bli enig med Viktor. Jeg er enig i at Viktor sannsynligvis hadde røket hvis de ikke hadde klart å bli enige om en avtale, men jeg hadde heller ikke satset på det hvis jeg hadde vært Triana. Det de burde blitt enige om, derimot, hadde vært å dele pengene i to. Forundrer meg at Triana ikke fikk til det. Men igjen, ikke skarpeste kniven i skuffen. 
Veldig underholdende episode, selv om jeg hadde ønsket meg at Hanne hadde spilt hardere for seg selv! Hun er jo smart, og skjønner akkurat hvordan spillet foregår. Det blir spennende å se hvem det er som kommer inn i huset igjen! 
Den gjengen som er igjen er virkelig en utrolig merkelig forsamling mennesker, som jeg ikke i min villeste fantasi hadde sett for meg at skulle ende i finalen. Men for Martin og Triana sin del, i alle fall, er det vel fordi ingen ser på dem som faktiske konkurrenter. 

• Liker 6

Fortsetter under...

Kvittre skrev (3 timer siden):

Er så slitsomt med disse spoliertaggene. Nei, ikke vet jeg hvem som er så dumme og gå inn her før de har sett nyeste episode. Jeg går først inn på mandagen for og SLIPPE og diskutere med spoilertags , men det finnes jo de som blir sure for det og. Håper vi kan kan en spoilertag fri tråd neste sesong. 

aner ikke hvor det at Line Andresen var godt likt kommer fra, kunne vært gøy og hente fram tråden fra sesong 1, for hun var virkelig ikke godt likt. Hun ble litt sammenlignet med Siri når det gjaldt makt , men de hadde helt ulike spillestiler. Stusser  også på at noen her mener hun var godt likt, har de glemt sesong 1.. 🤷‍♀️ jeg er blant dem som synes fatima var frekk i går spesielt. Har også vokst opp, og bor, på Oslo øst hvis det er relevant. Egentlig synes jeg ingen har spilt ufint i år, eller hatt spesielt ufin oppførsel. Line Andersen sitter fortsatt som leder i ufin og manipulerende oppførsel i spillet slik jeg ser det.

nei, spillet har aldri ment og være rettferdig. Egentlig er det litt ironisk at Viktor sitter i finalen etter starten hvor man egentlig ble forberedt på faren med makt og stikke seg fram. De som er i finalen er i finalen, og sånn sett er det fortjent. 
om Martin vinner er det fortjent fordi han har klart og surre seg til seier , men allikevel håper jeg på en av de 3 andre. 

Av de i skyggehuset håper jeg Sofie, siri eller Erlend kommer inn igjen. Fordi det er « fortjent « 😅, nei hadde vært gøy med en spiller. Blir sikkert Jan Fredrik. 

Enig! 
Og herregud, jeg kommer til å klikke hvis JF kommer inn igjen. Nok en fnisefest sammen med Martin? Nei takk! 
Jeg tipper de kommer til å velge to av disse tre: Sofie, Siri og Oskar. Og så kommer det helt an på konkurransen de må gjennom hvem det er som kommer inn i huset. 

• Liker 4
Lawyam skrev (4 timer siden):

Er uenig med deg jeg. Det hjelper ingen å være god å drible om en ikke treffer mål - og det er målene som teller. De som er stemt ut er jo ikke gode nok, har ikke mestret oppgaven å vinne så den som vinner har scoret og er best. Så vinner Martin er det fordi de andre ikke var gode nok, samme med Triana. Er veien til mål å gråte eller lage kaos, og ikke ved å være smart og kalkulert, det gjenstår å se, men de som ikke vinner har hvertfall ikke spilt godt nok.

Helt enig, det her er jo i all hovedsak et sosialt spill. 

• Liker 2
Mmmwhatever skrev (15 minutter siden):

Ja, han oppførte seg ikke bra mot Fatima i det hele tatt. Men Fatima hadde likevel ikke trengt å klikke sånn, og hun kunne også godt oppført seg bedre mot Triana, som hun faktisk samarbeider med! Triana er ikke den smarteste kniven i skuffen, men hun måtte jo bli enig med Viktor. Jeg er enig i at Viktor sannsynligvis hadde røket hvis de ikke hadde klart å bli enige om en avtale, men jeg hadde heller ikke satset på det hvis jeg hadde vært Triana. Det de burde blitt enige om, derimot, hadde vært å dele pengene i to. Forundrer meg at Triana ikke fikk til det. Men igjen, ikke skarpeste kniven i skuffen. 
Veldig underholdende episode, selv om jeg hadde ønsket meg at Hanne hadde spilt hardere for seg selv! Hun er jo smart, og skjønner akkurat hvordan spillet foregår. Det blir spennende å se hvem det er som kommer inn i huset igjen! 
Den gjengen som er igjen er virkelig en utrolig merkelig forsamling mennesker, som jeg ikke i min villeste fantasi hadde sett for meg at skulle ende i finalen. Men for Martin og Triana sin del, i alle fall, er det vel fordi ingen ser på dem som faktiske konkurrenter. 

Har de lov å dele penger da? Har bare sett at de har delt dersom kuben sier at de skal/kan dele med laget sitt.

• Liker 3

Jeg fikk ikke sett episoden før nå…

Altså Victor!! Jeg trodde ikke han hadde det i seg å stemme Erlend. Wow!! Erlend fortjente å komme til finalen men bra gjort av Victor å få han ut.

Jeg forstår godt at Fatima ble irritert på Triana. Men herregud så mye gråting fra Triana og Victor. Ville bare at de skulle stemme og komme seg videre.

Helt greit at Jon og Hanne ble stemt ut.

Nå heier jeg mest på Fatima også Victor. 

Spent på hvem av de utstemte som kommer inn igjen…

• Liker 8

Annonse

THEKGROOKIE skrev (20 timer siden):

Det blir jo en hel annen diskusjon, men jeg an ta det kort. Jeg kunne gått forbi hver og en av de på gata uten å registrere at de gikk der. Det at ta feks Martin Lepperød har vært med på kongen befaler og er en standup-komiker teller ikke som egentlig kjendiser for meg. Vi er et lite land og har særs lite det jeg kaller kjendiser, det nærmeste jeg kommer kjendiser av typen A er kongefamilien. Men ja selvfølgelig er disse litt mer kjent enn meg og har vært på noen Se og hør-forsider da jeg verken har vært på på NM i Gjemsel, kommenterer ikke sport eller står ikke nede på et hotell å venter på at noen skal kaste gullkula så sånn sett kan vi være enige 😉😂

Jeg skjønner hva du mener. Samtidig tenker jeg at om Se og hør faktisk får solgt forsider med disse folka på, og mange tusen klikker inn på nettsaker om dem, så blir det feil å si at de ikke telles som kjendiser. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Jojo2 skrev (2 timer siden):

Har de lov å dele penger da? Har bare sett at de har delt dersom kuben sier at de skal/kan dele med laget sitt.

Kanskje de ikke har det? Jeg vet ikke hva reglene er, faktisk. Jeg gikk bare ut fra at de kunne det, siden flere har delt før. Men du har vel rett i at da så kuben at de kunne det? Det eneste jeg vet er at det ikke er lov å stjele penger fra hverandre.

Mmmwhatever skrev (3 timer siden):

Enig! 
Og herregud, jeg kommer til å klikke hvis JF kommer inn igjen. Nok en fnisefest sammen med Martin? Nei takk! 
Jeg tipper de kommer til å velge to av disse tre: Sofie, Siri og Oskar. Og så kommer det helt an på konkurransen de må gjennom hvem det er som kommer inn i huset. 

Jeg må nesten rette på meg selv: Siri, Sofie eller Erlend. Oskar tror jeg ikke har nok støtte til å bli valgt av de andre (hvis det er sånn det skal foregå). Jeg tror de vil velge de to som de tror er de sterkeste spillerne, og som aller mest ønsker å vinne - og da er det disse tre. 
Siris hoff er såpass stort at jeg tror hun vil bli en av de to uansett, med mindre hun selv aktivt ikke ønsker det. Jeg holder en knapp på Sofie og Siri, for av de spillerne som er i sommerhuset nå, er det mange som ikke har fått med seg hvor sterkt Erlend har spilt i det siste. 

• Liker 5
Mmmwhatever skrev (26 minutter siden):

Jeg må nesten rette på meg selv: Siri, Sofie eller Erlend. Oskar tror jeg ikke har nok støtte til å bli valgt av de andre (hvis det er sånn det skal foregå). Jeg tror de vil velge de to som de tror er de sterkeste spillerne, og som aller mest ønsker å vinne - og da er det disse tre. 
Siris hoff er såpass stort at jeg tror hun vil bli en av de to uansett, med mindre hun selv aktivt ikke ønsker det. Jeg holder en knapp på Sofie og Siri, for av de spillerne som er i sommerhuset nå, er det mange som ikke har fått med seg hvor sterkt Erlend har spilt i det siste. 

Tenkte på det, litt dumt om det ble Oskar, han har vært ute så lenge at det føles litt ut som ekstra juks å komme inn nå. Men kanskje jeg er gnien.

Er fornøyd med alle de 3. Men egentlig har det vært litt gøy å se hvordan det blir mellom Victor og Erlend om han kommer rett tilbake.

Lawyam skrev (19 timer siden):

Må jo bli litt kokos hvis man skal måtte bo i ukesvis under slike forhold og med en slik gjeng da uten noen å stole på enn seg selv og knapt nok det og med all den kaklingen og summingen av stemmer i tillegg - og du vet du ikke er trygg. Det er det eneste du vet med sikkerhet, så går da ikke an å kritisere altfor mye. Hvem vet hvordan man reagerte selv under slike forhold? 

Ja! Jeg er ganske sikker på at kamera hadde fanget opp mye rart hvis de skulle fulgt meg i en liknende situasjon 😅 

• Liker 1

Annonse

Det naturlige hadde vært om en fikk immunitet, den andre fikk pengene og så delte de makten over hvem som skulle stemmes ut den dagen. Skjønner Fatima syntes det var en dårlig deal, fordi hun tenker lengre fram enn ett trekk i gangen. Hun er alliert med Triana, og de kunne trengt de pengene i neste runde. Triana gikk plutselig i en ny allianse og stolte på at de som har spilt mot dem hele veien skulle ta gode valg på deres vegne med de pengene. Fatima har aldri vært en del av den alliansen. Elendig trekk for en strateg.

Men jeg fikk inntrykk av at det som fikk det til å bikke over for Fatima var Jon sin arroganse da han kastet henne ut fra den praten med først VIktor, og så resten av gutta. Det ble gjort på en særdeles ufin måte synes jeg. At Triana reagerte så voldsomt var nok også fordi hun skjønte at hun hadde gjort verdens dårligste deal, ikke bare at Fatima var misfornøyd ,med den. Hun prøvde det beste hun kunne, men det er virkelig ikke hennes forse å forhandle i et spill. Det betyr selvsagt ikke at hun er en dårlig person eller ikke er full av all verdens kvaliteter, men her skar det seg godt. Og så tenker jeg bobla kryper godt under huden deres på det tidspunktet.

At Hanne Krogh var på kjipern var jo en overraskelse. Hun hadde nok også en del av skylden for at Triana knakk. Små, små stikk kamuflert som godprat, det er avansert HK! Vi har sett så lite av henne at vi ikke har fått med oss at det var en tension der. Var det fordi Triana var med på å stemme ut Erlend? Gjorde hun ikke?

Når det gjelder Martin ble underkommunisert at han plutselig kom inn, så misfornøyd ut og smatt inn i stemmerommet og stemte på Jon. Det ble gjort et stort nummer ut av at han vaklet mellom å stemme med guttene og jentene, men åpenbart måtte det ha sunket inn for ham, eller noen hadde fortalt ham at guttene faktisk skulle stemme på ham. Dette er valg gjort i klippen, skulle gjerne hatt en sync eller video av ham når det går opp for ham at buddy Jon sto klar for å dolke ham i ryggen. Synes egentlig at de med fordel kunne ha viet et par minutter av tåredrama til den historien altså.

Har ikke så lyst at noen skal inn igjen, men synes samtidig det er fair og et ok grep. Tvister er ofte bra for dynamikken. SYnes egentlig ikke de som er stemt ut har spilt så godt, de er jo stemt ut. Men hvis man skal belønne de som har vunnet konkurranser, laget god TV ved å stemme ut sterke spillere og så måttet betale for det ved å selv bli stemt ut i neste omgang er det jo en viss rettferdighet i det. Men hvem det skulle være som hadde gjort en gøy og ikke bare "rettferdig" endring? Vet ikke. Gøy om det var Oskar og så hadde han blitt sendt rett ut igjen. Det hadde vært det morsomste. Tror ikke jeg orker at Erlend kommer inn igjen, dynamikken mellom ham og Victor hadde vært ubehagelig. Bjarte hadde skapt sterk spenning, han har ingen venner der inne. Siri - det blir bare for selvsagt. Synes de skal sende inn Viktoria fra forrige sesong. Så fikk hun en ny sjanse etter at hun ble så brutalt halshogd av Line i forrige sesong. Men alt dette et bare flås selvsagt 😁 Holder på Oskar, men bare om han blir stemt rett ut igjen :)

• Liker 6
  • Nyttig 2
Jeppjeppjeppjepp skrev (På 18.5.2025 den 22.30):

Syns ikke hun oppførte seg usmakelig, Tirana blir for stakkarslig for min smak. Fatima er bare ærlig og real. 

Jeg hadde blitt forbanna på Triana jeg også! Hjelpes for en bortreist dramaqueen 😱

• Liker 12
Mollami skrev (1 time siden):

Jeg hadde blitt forbanna på Triana jeg også! Hjelpes for en bortreist dramaqueen 😱

Når ble det Trianas oppgave å passe på at Fatima skulle få alt nøyaktig som hun ville og gå rundt og kommandere som om hun jobber som fangevokter og krever absolutt lydighet og respekt. Arrogant er hun og det er HUN som påpeker andres hetsketeknikker som viser flest forsøk på det. Å påpeke hele tiden at andre bruker dem, er en av dem.

Nå var det vel helst Fatima som laget drama den kvelden da; både med Triana og med Viktor og Jon. Skulle reise fordi HUN var den som skulke bestemme HVEM HUN skulle spille mot i finalen. Da har du nykker så det holder. Det er ikke hun som skal bestemme. Hun er en av spillerene, og om hun hadde noe problem med å spille med Jon-laget så hadde hun da ikke det for noen uker siden da hun lot seg kjøpe av Siri.. 

Hun skal bare være glad hun kom seg til finalen. Om Triana hadde valgt feil ville det vært Jon og Viktor som skulle forhandle og de hadde tatt ut Fatima garantert.

Endret av Lawyam
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Annonse
Lawyam skrev (9 minutter siden):

Nå var det vel helst Fatima som laget drama den kvelden da; både med Triana og med Viktor og Jon. Skulle reise fordi HUN var den som skulke bestemme HVEM HUN skulle spille mot i finalen. Da har du nykker så det holder. Det er ikke hun som skal bestemme. Hun er en av spillerene, og om hun hadde noe problem med å spille med Jon-laget så hadde hun da ikke det for noen uker siden da hun lot seg kjøpe av Siri.. 

Det her er jo bare tull. Selvfølgelig er det Fatima sitt valg å ønske å heller bli stemt ut i semifinalen enn å alliere seg med Jon istedet for sine allierte,  for at de begge skal komme til finalen.  Akkurat som det er alle andres valg om de ville følge det ønsket, noe de ikke gjorde. Som ble gunstig for Fatima siden hun kom seg til finalen uten Jon. 

Jeg forstår at mange synes Fatima overreagerte og fremstod noe frekk, men det er væremåten hennes. Hun er  hard og direkte, og sier det hun mener. Driver ikke med løgn og smisking for å bli likt bedre. Synes uansett Jon sin oppførsel er mye eklere. Oven fra ned holdning, himling med øynenene, og skal bestemme når Fatima skal få være en del av samtalen og ikke. Jeg vil tro at det er noe i den oppførselen fra Jon som stikker dypere inn hos Fatima, som ikke har direkte med spillet å gjøre, men som fremprovoserer den kraftige reaksjonen hennes.   

• Liker 18
  • Nyttig 3
Nymphadora skrev (3 timer siden):

Det her er jo bare tull. Selvfølgelig er det Fatima sitt valg å ønske å heller bli stemt ut i semifinalen enn å alliere seg med Jon istedet for sine allierte,  for at de begge skal komme til finalen.  Akkurat som det er alle andres valg om de ville følge det ønsket, noe de ikke gjorde. Som ble gunstig for Fatima siden hun kom seg til finalen uten Jon. 

Jeg forstår at mange synes Fatima overreagerte og fremstod noe frekk, men det er væremåten hennes. Hun er  hard og direkte, og sier det hun mener. Driver ikke med løgn og smisking for å bli likt bedre. Synes uansett Jon sin oppførsel er mye eklere. Oven fra ned holdning, himling med øynenene, og skal bestemme når Fatima skal få være en del av samtalen og ikke. Jeg vil tro at det er noe i den oppførselen fra Jon som stikker dypere inn hos Fatima, som ikke har direkte med spillet å gjøre, men som fremprovoserer den kraftige reaksjonen hennes.   

Tenker det samme. At det var frustrasjon som hadde bygget seg opp. Tror ikke hun likte Jon og de så godt. Hun har og en litt hard og direkte personlighet å det er det ikke alle som klarer. 

• Liker 9
Potetjinta skrev (På 18.5.2025 den 22.51):

Jon er irriterende. Men Fatima er verre as, ho er jo frekk mot flere enn Jon

Jeppjeppjeppjepp skrev (På 18.5.2025 den 22.30):

Syns ikke hun oppførte seg usmakelig, Tirana blir for stakkarslig for min smak. Fatima er bare ærlig og real. 

Jeg synes også Fatima ofte er frekk, men at hun har bein i nesa, det skal hun ha.

Håper Erlend kommer inn igjen og vinner!! Digger han.

• Liker 3
Turkis Sau skrev (23 minutter siden):

Jeg synes også Fatima ofte er frekk, men at hun har bein i nesa, det skal hun ha.

Håper Erlend kommer inn igjen og vinner!! Digger han.

Jeg synes ikke Fatima «ofte» er frekk, det er kun i den samtalen med Triana jeg synes hun går over streken. Altså, jeg skjønner at hun er frustrert over Triana (som aldri bør forhandle med noen om noe som helst haha), men Triana har jo ikke gjort en dårlig deal med vilje. 

Hun mister besinnelsen mtp John, men han behandlet henne skikkelig dårlig, så der synes jeg han har all skyld. Det var nok presset totalt som ble for mye for henne der og da, og det er forståelig. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...