Ctrl Skrevet 19. mai #741 Skrevet 19. mai Jeg forstår meg ikke på Victor. Han stolte ikke på Erlend på tross for at Erlend stod han nærmest. Stolte Victor mer på Fatima, Martin og Hanne, liksom? Det tviler jeg for. Virker som Victor var på hevntokt etter at han følte seg sviktet tidligere i sesongen. Men greit nok, Erlend var mektigst - selv om det ikke virket som det var derfor Victor tok Erlend ut. Og denne Jon Hartvig, altså. For en kjedelig type. Passer ikke Spillet i det hele tatt. Han er altfor seriøs der han dulter rundt i ræva på andre, skal være så tillitsfull og blir så fornærmet når ting ikke går som han tenkte. Han er høy på seg selv, og det fikk Fatima merke i går. Fatima kom visstnok med en overreaksjon, men jeg tenker det var en boble som sprakk hos henne mot Jon. Det virket som Fatima fikk nok og at det kokte over etter et langt opphold med en selvopphøyd Jon Hartvig. At Jon og Hanne måtte dra var veldig bra. De levde langt på overtid begge to. Samtidig er det helt merkelig at det er Triana, Martin, Fatima og Victor som er finalister. Triana og Martin... hvordan har det skjedd, liksom. Kjedelig finaleheat. Aner ikke hvem jeg skal heie på. Er likegyldig til alle. Det sitter nå en stor gjeng inne i skyggehuset, og to valgte skal bli til den ene som blir finalespiller. For min del kan alle bortsett fra Siri bli finalespiller. Men det er så forbarska typisk at det er nettopp Siri som kommer inn. Og da når finalen sitt antiklimaks for min del. Er bare glad for det er finale neste gang. Så bra har ikke sesongen i år vært. Er klar for å få Spillet avsluttet. 22 1
Cookiesandcream Skrevet 19. mai #742 Skrevet 19. mai (endret) Problemet med Spillet er at man risikerer å sitte igjen med en vinner som overhodet ikke fortjener det. De sterkeste og «flinkeste» spillerne blir tatt ut fordi de er en trussel. Man kan si mye om Siri, men hun spilte bra. Derfor ble hun tatt ut. Sofie, likeså. Hun var en smart og sterk spiller, forstod hvordan ting hang sammen og tok tøffe valg. Derfor måtte hun dra. Og så det samme med Erlend. Han gjorde én stor ting som de andre så på som en trussel. Han var smart og stemte ut Siri, og derfor ble han også ansett som en stor trussel og en man ikke kan stole på. Igjen sitter flere av de som bare har surret rundt, lent seg på andre eller gått under radaren. Jeg forstår kjempegodt at Fatima ble sint på Triana. Hun er jo en elendig spiller! Hun gjorde tidenes dårligste deal med Victor nå som de endelig hadde mulighet til å komme på topp. Victor hadde ikke trengt å holde løftene sine og fikk i tillegg masse penger. Det er en risiko hun ikke burde tatt, og hun skjønner det ikke selv én gang. Hun bare gråter og «skjønner ikke hva som skjedde». Og det verste er at hun i tillegg nekter å bryte løftet og stemme Jon! For en smart dame som Fatima, skjønner jeg godt at det er frustrerende og at det til slutt kokte over. Det kunne jo fort gått direkte ut over henne. Endret 19. mai av Cookiesandcream 25 1
Kvittre Skrevet 19. mai #743 Skrevet 19. mai Blueberrymuffin skrev (16 timer siden): Skjul innhold De sa at skyggehuset skulle velge to spillere som skal få muligheten til å spille seg inn igjen. Så en spiller kom inn igjen. Jeg forstår godt at Fatima ble forbannet på Triana. De har vært underdogs hele veien, og for første gang de kom inn til huset fikk de endelig muligheten til å vinne makt, også gir Triana den bort og nekter å stemme Jon. Da vil det jo si at Triana satte sin egen allianse som skyteskive. Ut av de som er igjen nå håper jeg Fatima vinner, selv om det kan bli vanskelig med tanke på hvor mye penger Victor har. Hadde triana insisterte på at Jon skulle stemmes ut hadde de jo aldri blitt enige og tiden hadde løpt ut. De lagde en avtalte . Fatima stolte ikke på at Victor holdt sin del av avtalen. Hun tok feil. har Victor så mye penger lenger? 1 1
Mollebolle Skrevet 19. mai #744 Skrevet 19. mai Kvittre skrev (26 minutter siden): Hadde triana insisterte på at Jon skulle stemmes ut hadde de jo aldri blitt enige og tiden hadde løpt ut. De lagde en avtalte . Fatima stolte ikke på at Victor holdt sin del av avtalen. Hun tok feil. har Victor så mye penger lenger? Den avtalen Triana inngikk med Victor er jo tidenes dårligste. Hun fikk ingenting utav den, bortsett fra at Erlend, som en stor konkurrent, gikk ut. Ellers, nada niks. Hun burde i hvert fall krevd noe av pengene fra Victor. Mangel på konkurranseinstinkt kanskje? Vikctor har vel rundt 100 000,-? Han hadde 40 000,- før han fikk maktkortet. Kjøpte vel en stemme, så han har godt med penger igjen. 16 2
Kvittre Skrevet 19. mai #745 Skrevet 19. mai Mollebolle skrev (Akkurat nå): Den avtalen Triana inngikk med Victor er jo tidenes dårligste. Hun fikk ingenting utav den, bortsett fra at Erlend, som en stor konkurrent, gikk ut. Ellers, nada niks. Hun burde i hvert fall krevd noe av pengene fra Victor. Mangel på konkurranseinstinkt kanskje? Vikctor har vel rundt 100 000,-? Han hadde 40 000,- før han fikk maktkortet. Kjøpte vel en stemme, så han har godt med penger igjen. Trodde han kjøpte 3 stemmer? Tror jeg må se om igjen , det var så intenst på slutten. det hun fikk ut av avtalen var jo og sikre seg og fatima finaleplass? Det er vel ikke ingenting? Nei, hun har ikke noe stort konkurranseinstinkt , men hun vant denne konkurransen og jeg tror fatima fort kunne ha røket om noen andre vant. ja, hun kunne ha krevd noe av pengene. 1
Gjest Lawyam Skrevet 19. mai #746 Skrevet 19. mai Cookiesandcream skrev (1 time siden): Problemet med Spillet er at man risikerer å sitte igjen med en vinner som overhodet ikke fortjener det. De sterkeste og «flinkeste» spillerne blir tatt ut fordi de er en trussel. Man kan si mye om Siri, men hun spilte bra. Derfor ble hun tatt ut. Sofie, likeså. Hun var en smart og sterk spiller, forstod hvordan ting hang sammen og tok tøffe valg. Derfor måtte hun dra. Og så det samme med Erlend. Han gjorde én stor ting som de andre så på som en trussel. Han var smart og stemte ut Siri, og derfor ble han også ansett som en stor trussel og en man ikke kan stole på. Igjen sitter flere av de som bare har surret rundt, lent seg på andre eller gått under radaren. Jeg forstår kjempegodt at Fatima ble sint på Triana. Hun er jo en elendig spiller! Hun gjorde tidenes dårligste deal med Victor nå som de endelig hadde mulighet til å komme på topp. Victor hadde ikke trengt å holde løftene sine og fikk i tillegg masse penger. Det er en risiko hun ikke burde tatt, og hun skjønner det ikke selv én gang. Hun bare gråter og «skjønner ikke hva som skjedde». Og det verste er at hun i tillegg nekter å bryte løftet og stemme Jon! For en smart dame som Fatima, skjønner jeg godt at det er frustrerende og at det til slutt kokte over. Det kunne jo fort gått direkte ut over henne. Er uenig med deg jeg. Det hjelper ingen å være god å drible om en ikke treffer mål - og det er målene som teller. De som er stemt ut er jo ikke gode nok, har ikke mestret oppgaven å vinne så den som vinner har scoret og er best. Så vinner Martin er det fordi de andre ikke var gode nok, samme med Triana. Er veien til mål å gråte eller lage kaos, og ikke ved å være smart og kalkulert, det gjenstår å se, men de som ikke vinner har hvertfall ikke spilt godt nok.
Gjest Lawyam Skrevet 19. mai #747 Skrevet 19. mai Kvittre skrev (1 time siden): Hadde triana insisterte på at Jon skulle stemmes ut hadde de jo aldri blitt enige og tiden hadde løpt ut. De lagde en avtalte . Fatima stolte ikke på at Victor holdt sin del av avtalen. Hun tok feil. har Victor så mye penger lenger? Ja, han hadde 90 og fikk 80 til, brukte 60 igår og har vel da 110.
Kvittre Skrevet 19. mai #748 Skrevet 19. mai Lawyam skrev (1 minutt siden): Ja, han hadde 90 og fikk 80 til, brukte 60 igår og har vel da 110. Ok, så han kjøpte 3 stemmer, jeg bomma på at han hadde penger fra før. allikevel, han brukte jo penger på stemmer for og holde avtalen med triana så fatima hadde jo ingen grunn til og klikke og bli så sint på triana. Synes Victor kom greit ut av gårsdagens episode jeg, men enig i at Triana ikke er en tøff forhandlingspartner. Vel hun brukte jo kreftene sine og kjente « kjærlighet « fra Victor og hun kunne jo stole på han 😅 jeg tror fatima kunne fort kunne røket om noen andre enn Triana hadde vunnet og avtalen ikke hadde blitt inngått. 1
Gjest Lawyam Skrevet 19. mai #749 Skrevet 19. mai (endret) Kvittre skrev (40 minutter siden): Trodde han kjøpte 3 stemmer? Tror jeg må se om igjen , det var så intenst på slutten. det hun fikk ut av avtalen var jo og sikre seg og fatima finaleplass? Det er vel ikke ingenting? Nei, hun har ikke noe stort konkurranseinstinkt , men hun vant denne konkurransen og jeg tror fatima fort kunne ha røket om noen andre vant. ja, hun kunne ha krevd noe av pengene. Hun krevde jo at han skulle bruke stemmer for henne. Det er penger det også. Han gjorde det! Hun sikret henne og Fatima plass, begge to - husk det og fikk han å stemme ut Erlend først. I tillegg forlangte hun at de ble enige om å sikre henne og Fatima om kvelden også, da de visste det skulle elimuneres flere - så hun jobbet godt faktisk. Fatima var ikke engang i forhandlingsposisjon. Triana kom i den ved å 'føle' riktig på om det var Jon eller Viktor som vant. Fatima ble stemt ut hun. Det ble de andre også - ut av 1.konkurransen. Hvis hun hadde tatt det kortet selv, hadde hun nok stemt ut Jon, men da hadde Viktor i såfall måtte mobilisere skikkelig for å beholde Erlend og i et slikt scenario tviler jeg på at Fatima ville blitt igjen. Da ville hun stått skikkelig utsatt til. I tillegg sørget hun da å få bedre forhold til Viktor siden de nå har større tillitt til hverandre. Hun holdt ord, med å ikke stemme ut Jon og stå imot motstanden fra de andre, spesielt fra Fatima. Den er mye verd. Det ville hun ikke greidd uten. Endret 19. mai av Lawyam
Kvittre Skrevet 19. mai #750 Skrevet 19. mai Lawyam skrev (2 minutter siden): Hun krevde jo at han skulle bruke stemmer for henne. Det er penger det også. Han gjorde det! Hun sikret henne og Fatima plass, begge to - husk det og fikk han å stemme ut Erlend først. I tillegg forlangte hun at de ble enige om å sikre henne og Fatima om kvelden også, da de visste det skulle elimuneres flere - så hun jobbet godt faktisk. Fatima var ikke engang i forhandlingsposisjon. Triana kom i den ved å 'føle' riktig på om det var Jon eller Viktor som vant. Fatima ble stemt ut hun. Det ble de andre også - ut av 1.konkurransen. Hvis hun hadde tatt det kortet selv, hadde hun nok stemt ut Jon, men da hadde Viktor i såfall måtte mobilisere skikkelig for å beholde Erlend og i et slikt scenario tviler jeg på at Fatima ville blitt igjen. Da ville hun stått skikkelig utsatt til. Ja, jeg ble bare forvirret av bruker over som sa han bare kjøpte 1 stemme, og satt og lurte på hvem kjøpte de 2 andre 😅.. det ble så intenst der at jeg kunne ha gått glipp av noe , men ja de satt jo inne på soverommet der og hun gråt og ba han kjøpe stemmer , han kjøpte 3 stemmer og det er jo penger. Nei, fatima var ikke i forhandlingsposisjon, Triana var det. Hun valgte og stole på Viktor , og det viste seg at hun kunne. 1
Gjest Lawyam Skrevet 19. mai #751 Skrevet 19. mai Kvittre skrev (Akkurat nå): Ja, jeg ble bare forvirret av bruker over som sa han bare kjøpte 1 stemme, og satt og lurte på hvem kjøpte de 2 andre 😅.. det ble så intenst der at jeg kunne ha gått glipp av noe , men ja de satt jo inne på soverommet der og hun gråt og ba han kjøpe stemmer , han kjøpte 3 stemmer og det er jo penger. Nei, fatima var ikke i forhandlingsposisjon, Triana var det. Hun valgte og stole på Viktor , og det viste seg at hun kunne. Og nå har hun Viktor, og Fatima på sin side Fatima er ikke Viktors favoritt.
Grønnastar Skrevet 19. mai #752 Skrevet 19. mai Nå var det skrevet veldig mye rart i denne tråden siden jeg åpnet den sist, så vi kan starte med dette sitatet som går igjen i forskjellige versjoner: Sitat Problemet med Spillet er at man risikerer å sitte igjen med en vinner som overhodet ikke fortjener det. «Spillet» har aldri ment å være rettferdig. Ergo er det helt meningsløst å snakke om en plass i finalen er «fortjent» eller ei. Dette er ikke et sett med sjakk, det er Mario Kart. Jo tidligere man innser dette, desto mer forståelse får man for hvorfor deltakerne velger å vake i ingenmannsland så lenge som mulig. Det er tross alt bare å se på Erlend sin reise her inne. Han har fått masse kritikk i denne tråden for å spille «feigt» og ta tøffe valg. Vel, hva skjedde når han stakk hodet sitt frem? Det ble kappet av så raskt noen fikk muligheten til det. Det er realiteten i «Spillet», og hva deltakerne med må forholde seg til. Videre er det rimelig kleint å være vitne til den dårlig skjulte xenofobien mot Fatima i denne tråden. Det sier sitt når folk mener Line Andersen var «godt likt», mens Fatima omtales som «frekk», samtidig som et fåtall sier noe om Jon. Som oppvokst på Oslo øst blir dette bare for dumt å se på, og veldig tydelig. Avslutningsvis forstår jeg ikke greia med disse spoilertagene. Det blir ekstremt rotete og uoversiktlig i tråden. Det er da ingen som er så dumme at de går inn i tråden før de har sett ferdig nyeste episode? 13 2 3
Gjest Lawyam Skrevet 19. mai #753 Skrevet 19. mai Grønnastar skrev (2 minutter siden): Nå var det skrevet veldig mye rart i denne tråden siden jeg åpnet den sist, så vi kan starte med dette sitatet som går igjen i forskjellige versjoner: «Spillet» har aldri ment å være rettferdig. Ergo er det helt meningsløst å snakke om en plass i finalen er «fortjent» eller ei. Dette er ikke et sett med sjakk, det er Mario Kart. Jo tidligere man innser dette, desto mer forståelse får man for hvorfor deltakerne velger å vake i ingenmannsland så lenge som mulig. Det er tross alt bare å se på Erlend sin reise her inne. Han har fått masse kritikk i denne tråden for å spille «feigt» og ta tøffe valg. Vel, hva skjedde når han stakk hodet sitt frem? Det ble kappet av så raskt noen fikk muligheten til det. Det er realiteten i «Spillet», og hva deltakerne med må forholde seg til. Videre er det rimelig kleint å være vitne til den dårlig skjulte xenofobien mot Fatima i denne tråden. Det sier sitt når folk mener Line Andersen var «godt likt», mens Fatima omtales som «frekk», samtidig som et fåtall sier noe om Jon. Som oppvokst på Oslo øst blir dette bare for dumt å se på, og veldig tydelig. Avslutningsvis forstår jeg ikke greia med disse spoilertagene. Det blir ekstremt rotete og uoversiktlig i tråden. Det er da ingen som er så dumme at de går inn i tråden før de har sett ferdig nyeste episode? Jo, det ER noen som er så dumme, inkl meg. Plutselig midt i noe distre surfing, uten å tenke oss om...
Kvittre Skrevet 19. mai #754 Skrevet 19. mai Grønnastar skrev (22 minutter siden): Nå var det skrevet veldig mye rart i denne tråden siden jeg åpnet den sist, så vi kan starte med dette sitatet som går igjen i forskjellige versjoner: «Spillet» har aldri ment å være rettferdig. Ergo er det helt meningsløst å snakke om en plass i finalen er «fortjent» eller ei. Dette er ikke et sett med sjakk, det er Mario Kart. Jo tidligere man innser dette, desto mer forståelse får man for hvorfor deltakerne velger å vake i ingenmannsland så lenge som mulig. Det er tross alt bare å se på Erlend sin reise her inne. Han har fått masse kritikk i denne tråden for å spille «feigt» og ta tøffe valg. Vel, hva skjedde når han stakk hodet sitt frem? Det ble kappet av så raskt noen fikk muligheten til det. Det er realiteten i «Spillet», og hva deltakerne med må forholde seg til. Videre er det rimelig kleint å være vitne til den dårlig skjulte xenofobien mot Fatima i denne tråden. Det sier sitt når folk mener Line Andersen var «godt likt», mens Fatima omtales som «frekk», samtidig som et fåtall sier noe om Jon. Som oppvokst på Oslo øst blir dette bare for dumt å se på, og veldig tydelig. Avslutningsvis forstår jeg ikke greia med disse spoilertagene. Det blir ekstremt rotete og uoversiktlig i tråden. Det er da ingen som er så dumme at de går inn i tråden før de har sett ferdig nyeste episode? Er så slitsomt med disse spoliertaggene. Nei, ikke vet jeg hvem som er så dumme og gå inn her før de har sett nyeste episode. Jeg går først inn på mandagen for og SLIPPE og diskutere med spoilertags , men det finnes jo de som blir sure for det og. Håper vi kan kan en spoilertag fri tråd neste sesong. aner ikke hvor det at Line Andresen var godt likt kommer fra, kunne vært gøy og hente fram tråden fra sesong 1, for hun var virkelig ikke godt likt. Hun ble litt sammenlignet med Siri når det gjaldt makt , men de hadde helt ulike spillestiler. Stusser også på at noen her mener hun var godt likt, har de glemt sesong 1.. 🤷♀️ jeg er blant dem som synes fatima var frekk i går spesielt. Har også vokst opp, og bor, på Oslo øst hvis det er relevant. Egentlig synes jeg ingen har spilt ufint i år, eller hatt spesielt ufin oppførsel. Line Andersen sitter fortsatt som leder i ufin og manipulerende oppførsel i spillet slik jeg ser det. nei, spillet har aldri ment og være rettferdig. Egentlig er det litt ironisk at Viktor sitter i finalen etter starten hvor man egentlig ble forberedt på faren med makt og stikke seg fram. De som er i finalen er i finalen, og sånn sett er det fortjent. om Martin vinner er det fortjent fordi han har klart og surre seg til seier , men allikevel håper jeg på en av de 3 andre. Av de i skyggehuset håper jeg Sofie, siri eller Erlend kommer inn igjen. Fordi det er « fortjent « 😅, nei hadde vært gøy med en spiller. Blir sikkert Jan Fredrik. 6 1
Athod Skrevet 19. mai #755 Skrevet 19. mai Cookiesandcream skrev (2 timer siden): Problemet med Spillet er at man risikerer å sitte igjen med en vinner som overhodet ikke fortjener det. De sterkeste og «flinkeste» spillerne blir tatt ut fordi de er en trussel. Man kan si mye om Siri, men hun spilte bra. Derfor ble hun tatt ut. Sofie, likeså. Hun var en smart og sterk spiller, forstod hvordan ting hang sammen og tok tøffe valg. Derfor måtte hun dra. Og så det samme med Erlend. Han gjorde én stor ting som de andre så på som en trussel. Han var smart og stemte ut Siri, og derfor ble han også ansett som en stor trussel og en man ikke kan stole på. Igjen sitter flere av de som bare har surret rundt, lent seg på andre eller gått under radaren. Jeg forstår kjempegodt at Fatima ble sint på Triana. Hun er jo en elendig spiller! Hun gjorde tidenes dårligste deal med Victor nå som de endelig hadde mulighet til å komme på topp. Victor hadde ikke trengt å holde løftene sine og fikk i tillegg masse penger. Det er en risiko hun ikke burde tatt, og hun skjønner det ikke selv én gang. Hun bare gråter og «skjønner ikke hva som skjedde». Og det verste er at hun i tillegg nekter å bryte løftet og stemme Jon! For en smart dame som Fatima, skjønner jeg godt at det er frustrerende og at det til slutt kokte over. Det kunne jo fort gått direkte ut over henne. Ja jeg syns det spesielt ble teit at man fikk 2 omganger der vinneren kunne stemme ut en direkte. Blir jo bare at det er om å gjøre å ikke spare opp penger til man nærmer seg finalen.
Ti T Usen Skrevet 19. mai #756 Skrevet 19. mai Grønnastar skrev (40 minutter siden): Videre er det rimelig kleint å være vitne til den dårlig skjulte xenofobien mot Fatima i denne tråden. Det sier sitt når folk mener Line Andersen var «godt likt», mens Fatima omtales som «frekk», samtidig som et fåtall sier noe om Jon. Som oppvokst på Oslo øst blir dette bare for dumt å se på, og veldig tydelig. Kan du linke til hva du mener er rasistisk mot Fatima her? Line fikk (med rette) stort sett pepper både i fjorårets tråd og i denne Fatima har (med rette) stort sett fått cred for sitt spill i år. Nå må dere sllutte å dra rasismekortet hver gang man påpeker at også fargede mennesker kan være frekke eller gjøre rare ting. 24 1 8
Rosakatt Skrevet 19. mai #757 Skrevet 19. mai Lawyam skrev (12 timer siden): Må jo bli litt kokos hvis man skal måtte bo i ukesvis under slike forhold og med en slik gjeng da uten noen å stole på enn seg selv og knapt nok det og med all den kaklingen og summingen av stemmer i tillegg - og du vet du ikke er trygg. Det er det eneste du vet med sikkerhet, så går da ikke an å kritisere altfor mye. Hvem vet hvordan man reagerte selv under slike forhold? I praksis og ikke på trygg avstand til det. Jeg kommer nok over reaksjonen jeg også etterhvert. Triana har ikke blitt sett på som trussel så derfor ville man ha henne ut, helst fordi Siri fikk mot henne. Hun kom inn igjen og det har så blitt noen de har sett som farligere. Siri var jo den største pådriver først, og så har hun jo sklidd litt bedre inn underveis. Også fordi Siri begynte å like henne bedre. Du har jo lov å ha henne som favoritt du. Jeg er på Triana akkurat nå, fordi jeg ikke heier på Viktor og Martin helst, og fordi jeg synes Fatima virker som hun mener hun 'vet best' og 'bjeffer' litt mye og fordi Triana nå bør kunne få gjøre egne valg og ta egne avgjørelser også og ikke bare tenke på hva Fatima ønsker seg. Vær fornøyd med å komme til finalen vel, hun trenger ikke bestemme nøyaktig hvem som skal dit i tillegg - og hvem Triana skal stemme ut i tillegg eller gå over styr hvis ikke Triana ønsker å bryte en avtale som hun gjorde for å få dem begge dit. Er fint å se du heier på Triana 😊 Det er vuktig for henne å ta avgjørelser, men bra den var nå på slutten for hun ga jo bort alle pengene til personen med mest penger, i tilegg til imuniteten bare fordi hun ikke vil krangle. Det er koslig og det funket, men det er ikke nødvendigvis en god posisjon om de skulle mer enn å overlevd. Regner med penger ikke har noen betydning i finalen, for om den har står det jo dårlig til. 3 1
Grønnastar Skrevet 19. mai #758 Skrevet 19. mai Ti T Usen skrev (1 time siden): Kan du linke til hva du mener er rasistisk mot Fatima her? Line fikk (med rette) stort sett pepper både i fjorårets tråd og i denne Fatima har (med rette) stort sett fått cred for sitt spill i år. Nå må dere sllutte å dra rasismekortet hver gang man påpeker at også fargede mennesker kan være frekke eller gjøre rare ting. Hvorfor legger du ord i min munn? Skjerp deg. 1
Cookiesandcream Skrevet 19. mai #759 Skrevet 19. mai Lawyam skrev (3 timer siden): Er uenig med deg jeg. Det hjelper ingen å være god å drible om en ikke treffer mål - og det er målene som teller. De som er stemt ut er jo ikke gode nok, har ikke mestret oppgaven å vinne så den som vinner har scoret og er best. Så vinner Martin er det fordi de andre ikke var gode nok, samme med Triana. Er veien til mål å gråte eller lage kaos, og ikke ved å være smart og kalkulert, det gjenstår å se, men de som ikke vinner har hvertfall ikke spilt godt nok. Det er nå så, og som en annen påpeker, så er ikke dette spillet rettferdig. MEN det er jo litt påfallende at man kan vinne ved å være en dårlig spiller. Det vil si at det nesten er om å gjøre å ikke være noen trussel, ikke ta noen tøffe valg, ikke vinne konkurranser og i hvert fall ikke tjene noen penger. Nå er det jo sånn Spillet er, og det å gå under radaren og å unngå makt, kan jo også sees på som en slags strategi. Jeg synes likevel det er litt dumt. For det kan jo gjøre at folk faktisk kvier seg for å spille og at programmet derfor blir kjedeligere enn det ellers hadde vært. Nå skal det sies at jeg synes denne sesongen har levert, altså, men jeg gjør meg jo likevel noen tanker rundt det. 6
Cookiesandcream Skrevet 19. mai #760 Skrevet 19. mai Grønnastar skrev (3 timer siden): Nå var det skrevet veldig mye rart i denne tråden siden jeg åpnet den sist, så vi kan starte med dette sitatet som går igjen i forskjellige versjoner: «Spillet» har aldri ment å være rettferdig. Ergo er det helt meningsløst å snakke om en plass i finalen er «fortjent» eller ei. Dette er ikke et sett med sjakk, det er Mario Kart. Jo tidligere man innser dette, desto mer forståelse får man for hvorfor deltakerne velger å vake i ingenmannsland så lenge som mulig. Det er tross alt bare å se på Erlend sin reise her inne. Han har fått masse kritikk i denne tråden for å spille «feigt» og ta tøffe valg. Vel, hva skjedde når han stakk hodet sitt frem? Det ble kappet av så raskt noen fikk muligheten til det. Det er realiteten i «Spillet», og hva deltakerne med må forholde seg til. Videre er det rimelig kleint å være vitne til den dårlig skjulte xenofobien mot Fatima i denne tråden. Det sier sitt når folk mener Line Andersen var «godt likt», mens Fatima omtales som «frekk», samtidig som et fåtall sier noe om Jon. Som oppvokst på Oslo øst blir dette bare for dumt å se på, og veldig tydelig. Avslutningsvis forstår jeg ikke greia med disse spoilertagene. Det blir ekstremt rotete og uoversiktlig i tråden. Det er da ingen som er så dumme at de går inn i tråden før de har sett ferdig nyeste episode? Kan egentlig bare huske å ha lest én kommentar som ikke var svært kritisk til Line her inne. Har også lest veldig mange positive innlegg om Fatima. Har hatt inntrykk av at veldig mange heier på henne Med rette! 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå