Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg anbefaler på det sterkeste å lytte til Martin Lepperød sin podkast Nesten Hele Uka, der han den 5. mai hadde Siri Kristiansen som gjest. Her snakker de om Spillet, klippingen, og hvordan folk fremstiller henne.

Så kan jo enkelte i denne tråden gå i seg selv, og tenke over hvordan de har omtalt folk de ikke kjenner, basert på TV-produksjonen sin klipping og egne fordommer.

• Liker 12
Skrevet
cerruti skrev (På 12.5.2025 den 12.03):

Jeg forstår ikke at hun blir dratt opp i så mange innlegg- hun spilte vel helt greit hun også. 

Hun var ekkel spiller. Slem mot de andre, sur om "feil" person ble stemt ut og stengte ute de andre fra feil lag. Prøvde å eie huset og folk flokket seg rundt henne fordi de var redd om hun ble sur. Så ikke finalen for den var opp og avgjort veldig tidlig. Om hun ikke er et så dårlig menneske som det viste så tv har de imponert med å fremstille henne, for hun var helt jævlig utad. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
nøtta skrev (19 minutter siden):

Hun var ekkel spiller. Slem mot de andre, sur om "feil" person ble stemt ut og stengte ute de andre fra feil lag. Prøvde å eie huset og folk flokket seg rundt henne fordi de var redd om hun ble sur. Så ikke finalen for den var opp og avgjort veldig tidlig. Om hun ikke er et så dårlig menneske som det viste så tv har de imponert med å fremstille henne, for hun var helt jævlig utad. 

Kanskje programmet skulle hatt en lavere aldersgrense? Hvis noen ble skremt var det IKKE deltakerne der inne, men enkelte seere. Line var og er godt likt av dem som var der.

• Nyttig 2
Skrevet
Lawyam skrev (4 timer siden):

Kanskje programmet skulle hatt en lavere aldersgrense? Hvis noen ble skremt var det IKKE deltakerne der inne, men enkelte seere. Line var og er godt likt av dem som var der.

Du mener Line Andersen som fikk sparken fra NRK for å trakassere kollegaene sine? 🙂 

• Liker 23
  • Nyttig 8
Skrevet
Grønnastar skrev (8 timer siden):

Du mener Line Andersen som fikk sparken fra NRK for å trakassere kollegaene sine? 🙂 

De andre i Spillet var jo redde for henne…

• Liker 10
Skrevet
Mollebolle skrev (På 12.5.2025 den 19.55):

To fortjente vinnere vil i mine øyne være Fatima eller Erlend.

HK - altfor anonym. Sier hun skal spille, men gjør det ikke.

Jon - tøffel, som gjør det han får beskjed om. En dilter.

Victor - vingepi** uten like. Springer å beser i hytt å vær. Ta et standpunkt å stå for det. Er altfor opptatt av å bli likt av alle. Litt falsk eller?

Martin - løk, brødhuet, useriøs og slitsom å se/høre på. Må for all del ikke få en walk over i finalen, å vinne driten.

Triana - helt malplassert. Vinner ikke.

Heier også mest på de to 😄

Tror Victor er veldig sosialt anlagt for å passe inn og det da blir vanskelig. Om han ikke hadde vært med Erlend, kan det ha vært lettere for han 😅 Han blir jo ganske dradd og det er både kleint med konflikt og også lurt å ikke bestandig være ærlig, er jo et spill. Målet er jo på et vis å være litt falsk. 

• Liker 2
Skrevet
Mmmwhatever skrev (1 time siden):

De andre i Spillet var jo redde for henne…

Jeg vet, men noen prøver å late som det ikke var tilfelle.

• Liker 4
Skrevet
Grønnastar skrev (På 14.5.2025 den 20.32):

Jeg vet, men noen prøver å late som det ikke var tilfelle.

Ja, jeg forsto at du visste det - jeg skulle egentlig svart på noen andre, slik at det ikke framsto om at jeg var uenig med deg. Jeg fortsatte egentlig på det du skrev. 
De som ikke oppfattet atferden til Line som det den faktisk var, burde se hele sesong en på nytt. Det var ganske skremmende til tider, og viste i alle fall at den rettssaken mot NRK ikke akkurat kom ut av ingen ting! 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Mmmwhatever skrev (20 timer siden):

Ja, jeg forsto at du visste det - jeg skulle egentlig svart på noen andre, slik at det ikke framsto om at jeg var uenig med deg. Jeg fortsatte egentlig på det du skrev. 
De som ikke oppfattet atferden til Line som det den faktisk var, burde se hele sesong en på nytt. Det var ganske skremmende til tider, og viste i alle fall at den rettssaken mot NRK ikke akkurat kom ut av ingen ting! 

Skjønner!☺️👍

Skrevet
K_mb skrev (På 11.5.2025 den 23.19):

Tja, elsket at han tok en for laget og fikk ut Siri, men synes nok han har vært slapp og gått for den samme hver gang (Oskar) pga "likegyldighet", eller bare på gøy.  Jada han påvirket Victor til å få ut Bjarte, men arkitekten bak var Sofie. Når det er sagt så er Erlend smart og slu og han har vært en vaskeekte underdog. Han er smart og slu, men samtidig har han vært feig...frem til nå. Etter kommentarene her inne å dømme så er vel dette som å banne i kirka. Jeg liker Erlend og underdog-rollen han har hatt,  men synes vel andre har spilt bedre og vært tøffere. 

Med Sofie ute, håper jeg på Fatima. 

Stemmer i at dette var en god episode som viser at rikdom og makt kan medføre egen undergang og at det ikke kan bli tatt for gitt i dette spillet og det elsker jeg.

Det er en forskjell på å være feig og å være strategisk. Valget av både Bjarte og Siri viser at han på ingen måte er feig og at han ikke tør å ta en eventuell konfrontasjon i etterkant.

Syns Erlend har spilt helt perfekt. Hatt fullstendig fokus på å være godt likt fram til det perfekte punktet til å vise sin kyniske side kom fram.

Nå er det så mange softies og lite strategiske spillere igjen at jeg ikke tror at han risikerer at de vil klare å samle seg for å kaste ut han som er den sterkeste. Med pengene han sitter på så måtte de jobbet veldig i det skjulte for å få han ut, og det tror jeg ikke er noe for den gjenværende gjengen. Ikke når han også er så godt likt.

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Grønnastar skrev (På 12.5.2025 den 9.19):

Det er jo vanskelig å si at andre har spilt bedre enn Erlend, når han er «king of the hill» i semifinalen. Det å gripe en maktposisjon som leder - slik Siri og Sofie har gjort - er ikke nødvendigvis den beste måten å komme seg til slutten på, fordi man automatisk setter en skyteskive på ryggen sin. Erlend har ikke skapt seg fiender, og han har vært «inne» nok med Siri til å få informasjonen han trenger til å posisjonere seg godt. I tillegg er han jo god i disse spilloppgavene, han har tross alt vunnet flere på å være snartenkt. 

Likevel er det et stort element av flaks for alle spillere her inne. Summen de starter med er flaks. Og Spillet har aldri ment å være rettferdig, så «god» og «dårlig» spiller er egentlig litt meningsløst emm.

Uansett fantastisk TV disse siste to søndagene😄

Du har noen gode poeng og kan være enig i mye av det. Men jeg synes det er kjedelig å spille på samme person okke som. Når det er sagt så liker jeg Erlend og jeg synes han er smart i konkurransene.  Han er i tillegg en underholdende deltager, men jeg har mer sansen for de som spiller på for å få en aktuell kandidat ut, ikke bare på gøy og fjas. Og jeg ga han da kreditt for å spille ut Siri👏 

Og veldig enig i det siste du skriver 😅

Endret av K_mb
  • Liker 2
Skrevet

Erlend vet hva han gjør, og hvorfor. Helt topp timing fra ham😁👍

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Lawyam skrev (På 14.5.2025 den 5.56):

Kjenner du alle de som var der personlig og har snakket med dem sånn på privaten?
Hvis ikke, aner du jo ikke hva de andre egentlig mener om henne. Hva kjendiser sier om andre kjendiser i media og på nett er ikke til å stole på, da handler jo alt om å holde seg inne med andre kjendiser og være "bestevenner". Det skal mye til før kjendisene snakker dritt om hverandre i Norge, da bransjen er ganske liten og man ikke ønsker å falle utenfor.

Jeg fikk frysninger da de var tre igjen, og Line sa rett ut til hun unge (husker ikke hva hun heter, Victoria?) at "det er du som skal ut nå, men det er du vel klar over" mens hun smilte "vennlig". I følge Line var dette å være ærlig mot en god venn, og hun fremstilte seg selv som sååå hyggelig og rettferdig som var ærlig mot venninnen sin.
For det første er det litt cocky å være så brennsikker på at ikke de to andre har rottet seg sammen mot deg og løyet til deg, for det andre er det ingenting nobelt eller hjelpsomt ved å sitte to stykker før utstemningen og smile og si rett ut til den tredje at "nå ryker du ut". Det er bare ekkelt. Jeg synes det hele ble kjempekleint og Line fremsto som hun lederjenta i skolegården som smilende forteller en av venninnene sine at "beklager altså, men vi andre skal gjøre noe sammen som du dessverre ikke kan være med på", og så etterpå nekter for å ha vært slem siden hun var så blid og hyggelig (og ærlig) mot jenta.

Husker jeg irriterte meg over at det fremdeles var vanlig utstemning når det var bare tre personer igjen. Håper de finner på noe mer interessant i år, der de må gjøre oppgaver og spille mer alle mot alle. 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Skrevet
Ardwinna skrev (19 minutter siden):

Kjenner du alle de som var der personlig og har snakket med dem sånn på privaten?
Hvis ikke, aner du jo ikke hva de andre egentlig mener om henne. Hva kjendiser sier om andre kjendiser i media og på nett er ikke til å stole på, da handler jo alt om å holde seg inne med andre kjendiser og være "bestevenner". Det skal mye til før kjendisene snakker dritt om hverandre i Norge, da bransjen er ganske liten og man ikke ønsker å falle utenfor.

Jeg fikk frysninger da de var tre igjen, og Line sa rett ut til hun unge (husker ikke hva hun heter, Victoria?) at "det er du som skal ut nå, men det er du vel klar over" mens hun smilte "vennlig". I følge Line var dette å være ærlig mot en god venn, og hun fremstilte seg selv som sååå hyggelig og rettferdig som var ærlig mot venninnen sin.
For det første er det litt cocky å være så brennsikker på at ikke de to andre har rottet seg sammen mot deg og løyet til deg, for det andre er det ingenting nobelt eller hjelpsomt ved å sitte to stykker før utstemningen og smile og si rett ut til den tredje at "nå ryker du ut". Det er bare ekkelt. Jeg synes det hele ble kjempekleint og Line fremsto som hun lederjenta i skolegården som smilende forteller en av venninnene sine at "beklager altså, men vi andre skal gjøre noe sammen som du dessverre ikke kan være med på", og så etterpå nekter for å ha vært slem siden hun var så blid og hyggelig (og ærlig) mot jenta.

Husker jeg irriterte meg over at det fremdeles var vanlig utstemning når det var bare tre personer igjen. Håper de finner på noe mer interessant i år, der de må gjøre oppgaver og spille mer alle mot alle. 

Kuben sa jo sist at nå er det sånn at den som vinner konkurransen får stemme rett ut, som Erlend gjorde. Altså ikke bare 1 gang.

• Liker 2
Skrevet
Ardwinna skrev (1 time siden):

Utrolig at produksjonen ikke har grepet inn - får Viktoria hjelp tror du, og er det gjort grep i år som skal sikre at noen ikke smiler på feil sted....

Annonse
Skrevet
Spoiler

Spennende semifinale må jeg vel si. :)

• Liker 5
Skrevet
Lawyam skrev (2 timer siden):
  Skjul innhold

Spennende semifinale må jeg vel si. :)

Spoiler

Ja. Veldig forvirrende episode, men et greit utfall. Håpet Erlend skulle gå videre da.. Så vil jeg helst ha Martin ut, for han er en løs kanon. Blir spennende å se hvem som kommer tilbake.

• Liker 1
Skrevet
kikio skrev (59 minutter siden):
  Skjul innhold

Ja. Veldig forvirrende episode, men et greit utfall. Håpet Erlend skulle gå videre da.. Så vil jeg helst ha Martin ut, for han er en løs kanon. Blir spennende å se hvem som kommer tilbake.

Spoiler

Mistet helt interesse for at Fatima skal vinne, synes hun oppførte seg skikkelig dårlig mot Triana. Triana fortjente ikke det der. Ikke spesielt imponert over Hanne heller da det klikket for flere der. Fikk faktisk mer respekt for både Jon og Viktor enn hittil, og blir nå ikke lengre sur om en av dem skulle vinne - og av dem liker jeg best Triana. 

• Liker 13
Skrevet
Spoiler

Tror jeg holder med hvem enn det er som blir stemt inn igjen. Vanskelig å holde med noen av andre 4 som er igjen.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Spoiler

Håper Sofie kommer inn igjen og vinner hele greia.

Fatima sank i rang i dag. Triana bare gråter. Victor er jeg lei og Martin orker jeg ikke. 

By the way Martin; hold deg for når du nyser. Seriøst, du er som et barn på 2 år! 🤢

Nå heier jeg på den som kommer inn igjen 🫠

• Liker 9
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...