Ctrl Skrevet 12. mai #641 Skrevet 12. mai Det var synd at Sofie røk først, men hun hadde ikke en sjanse når Siris gruppe stod sammen. Med Victor med sin samvittighet og Jon Hartvig som luntrer rundt hjernedød og fornærmet for alt mulig samtidig, så blir det sånn. Og Martin.... han står igjen som den største feilcastingen som har skjedd i historien. Han orker jo ikke delta i Spillet. Hodet er jo helt avkoblet. Men endelig! Takk Erlend. Det er sånn jeg mener Spillet bør være hele tiden. Alle mot alle, der konkurransene setter deltakerne opp mot hverandre. Det skaper helt andre utfall enn flokkmentalitet med pengefordeler, hersketeknikker og underkastelser når ting skal avgjøres. Erlend er jo bare litt av en type. Han tok det valget som mange ikke hadde turt å ta, men som burde bli tatt. Det var så sykt artig å se når kuben nevnte Siris navn ved eliminering. For en mann Erlend er i avgjørende øyeblikk. Dette er å spille, og står i kontrast til den dikteringen uten trusler som Siri har holdt på med hele sesongen. Sesongens beste episode. Og nå siger vi mot finalen så jeg håper det fortsetter slik videre. Men når man blir teaset med at noe enda skjer i skyggehuset, så får jeg litt klump i magen. For det ble plutselig en sannsynlighet for at Siri kommer vandrende inn i spillet igjen. Og det er ikke noe jeg ønsker. For så virkelig fram til en finale uten Siri. 22 1 6
kikio Skrevet 12. mai #642 Skrevet 12. mai Man må jo bare elske Erlend! 🙌 De andre burde støttet han litt mer, de så nesten skuffet ut alle sammen 19 1
Grønnastar Skrevet 12. mai #643 Skrevet 12. mai Jeg kjenner jeg blir litt skuffet hvis det kommer inn noen igjen nå. 9 1
Irja Skrevet 12. mai #645 Skrevet 12. mai Hvis de utstemte IGJEN er i skyggehuset, så synes jeg det blir for dumt. Skal man aldri ordentlig ut liksom? Elsker valget til Erlend, men er redd mange vil ha han ut nå. 5
Mollebolle Skrevet 12. mai #646 Skrevet 12. mai Irja skrev (33 minutter siden): Hvis de utstemte IGJEN er i skyggehuset, så synes jeg det blir for dumt. Skal man aldri ordentlig ut liksom? Elsker valget til Erlend, men er redd mange vil ha han ut nå. Faren er jo der at Erlend er neste de vil ha ut, men om noen utenfor avocado-alliansen vinner konkurransen, håper og tror jeg at Jon og Martin er neste. Jon fordi han er en dilter og tafatt, Martin fordi han er dum som et brød og gir stort sett beng. 7 1
cerruti Skrevet 12. mai #647 Skrevet 12. mai Ardwinna skrev (På 6.5.2025 den 8.26): Lines spill var ubehagelig Jeg forstår ikke at hun blir dratt opp i så mange innlegg- hun spilte vel helt greit hun også. 2
Minthia Skrevet 12. mai #648 Skrevet 12. mai (endret) Tenker hele den utstemte gjengen sitter i skyggehuset og har fått følge med på det som har skjedd/skjer siste dagen. Og så får de påvirke spillet. Det er litt for lite fokus på at spillet handler om å vinne konkurranser for å få makt og penger. Det er det Siri har kommet så langt på. Hun har forvaltet den makten OK, men også litt for enkelt. Hun har ikke beskyttet seg selv særlig godt. At hun ikke ville dele penger med alliansen eller bruke av sine penger for å beskytte sine er ikke en god måte å bygge en god allianse på. Hun har i realiteten vært i allianse med Bjarne og fikk knekk i knærne da han forsvant. Hun ble tatt ut fordi hun er god i konkurranser først og fremst, og finalen er en konkurranse. Og så ble hun tatt ut fordi hun hadde så mye penger. Det burde hun vite ikke var klokt. Hun hadde kommet lengre ved å holde Erlend og Viktor nærmere. Jon har hodet på hoggestabben resten av spillet. Ingen tror han er en reell utfordrer til å vinne i en finale, men han har brukt opp pengene sine og unngår kanskje å bli skutt likevel. Skjebnen ligger i hendene til produksjonen, hvilke tvister ligger på lur? Erlend har plutselig penger! Jeg har ikke fulgt med, men det sto 90000 ved bildet hans i stemmerommet. FIkk han 100.000 i tillegg? Jeg burde gått tilbake og sjekket. Noen som vet? Men egospillingen hans har kostet ham alliansen med Victor, han er ikke trygg på noen måte. Men tror Erlend faktisk vil ha Victor i finalen og kommer til å ha det i mente. Victor er overraskende spak i spillingen og veldig emosjonelt styrt sammenlignet med hvordan han spilte i Forræder. Der byttet han lett mellom de ulike rollene. Klart han hadde kvaler, men det påvirket ikke hvor han skulle. Eyes on the price Victor, eyes on the price! Forræder-Victor hadde ikke holdt alliansen med Erlend etter alt sviket, men kanskje vil den mer emosjonelle Spillet-Victor? Uforutsibart. Martin... Han har gått i frø og vil bare handle på den grunnleggende usikkerheten som har satt seg i ham etter forrige utstemming. Her kan det meste skje. Fatima, Hanne og Triana er pt vingeklippet og er helt avhengige av å vinne konkurranse eller annen tvist for å komme inn i spillet igjen. Enten blir de plukket en etter en av Erlend og Victor (og en liten stund Jon), eller så får de en fordel som endrer maktbalansen i huset. Martin kommer nok sikkert også til å dilte viljeløst med Erlend og Victor i mangel av egen overlevelsesevne. Ække mange scenarioer som er gøy lengre Martin! Endret 12. mai av Minthia 3
_Maddie_ Skrevet 12. mai #649 Skrevet 12. mai Har sagt det før, men alt rundt Martin blir bare mer og mer pinlig, alt var gøy med JF, for da kunne de sammen gi faen i konkurranser. I skyggehuset satt Martin og JF og lo og drakk og fulgte ikke med på tven som de skulle. Nektet å bidra i «kjedelige» konkurranser med telling i skyggehuset og er helt borte i det meste ellers. Jeg ser ikke morsomhetene ved å være «dum» som i giddaløs og ikke bryr seg. De ser jo ikke noen grunn til å ta han ut siden han ikke takler noen form for konkurranse og ikke har penger og ikke ser ut som er til å stole på for han følger ikke med. Ansiktsuttrykket med spørsmålstegn og med vinglass i hånda er for meg bare irriterende nå. Erlend har jo vunnet flere tilsvarende konkurranser, det er det eneste som har gitt han oppmerksomhet, ellers har han ikke villet stikke seg frem, men synes det er rart at han vinner så mye mindre penger enn Siri og Bjarte gjorde, de fikk vel 100000? og Erlend fikk vel bare 80 000. Ellers var det påfallende at de fjernet undertekst med hvor mye penger deltagerne har i store deler av episoden. Siri var lurt å ta ut, hun har vunnet konkurranser OG hadde mye penger, hvem vil nå se at Erlend er vanskelig å slå i konkurranser? 14
Cookie123 Skrevet 12. mai #650 Skrevet 12. mai (endret) Lurer også på hvor mye penger det var Erlend fikk? Det fikk jeg ikke med meg... Og har Jon brukt opp alt? Endret 12. mai av Cookie123 Feil navn
Anononyma Skrevet 12. mai #652 Skrevet 12. mai Cookie123 skrev (24 minutter siden): Lurer også på hvor mye penger det var Erlend fikk? Det fikk jeg ikke med meg... Og har Jon brukt opp alt? Erlend fikk 80k, har nå totalt 90k Jon brant alle pengene sine i utstemmingen av Sofie og sitter med kr 0. GulleGull skrev (20 minutter siden): Gjetter på at Siri kommer inn igjen😅 Da blir jeg på ordentlig sur! Var så sykt digg å endelig bli kvitt henne! Hvis hun bare får rusle inn igjen var jo makten til Erlend helt forgjeves. Blir litt for dumt. 17 1
GulleGull Skrevet 12. mai #653 Skrevet 12. mai Anononyma skrev (17 minutter siden): Erlend fikk 80k, har nå totalt 90k Jon brant alle pengene sine i utstemmingen av Sofie og sitter med kr 0. Da blir jeg på ordentlig sur! Var så sykt digg å endelig bli kvitt henne! Hvis hun bare får rusle inn igjen var jo makten til Erlend helt forgjeves. Blir litt for dumt. Kan hende de ustemte har hatt en sidekonkurranse om hvem som får komme inn igjen på tampen. Virker jo som noen kommer inn igjen ref teaser sist episode.😅 2
_Maddie_ Skrevet 12. mai #654 Skrevet 12. mai Så hvor mye har alle sammen? Erlend 90000 Jon 0 Martin 0 Resten ???
Vera Skrevet 12. mai #655 Skrevet 12. mai Kudos til Siri i gårsdagens episode. Fascinerende å se henne uten Bjarte..hun fremstår mye mer empatisk og karismatisk. Jeg fikk nesten litt vondt av henne - hun hadde aldri en sjangse i konkurransen når ingen hjalp henne. Jeg sa tidlig at Erlend er en favoritt, men har noen gang vært i tvil når han kommer med enkelte kommentarer som at han egentlig ikke vet hva han gjør der inne, eller at ingenting bryr ham..gårsdagens episode viste det motsatte - han er en smart fyr, som klarer å holde fokus under stress. Dog trodde jeg ikke at han ville våge å velge Siri - så her sto jubelen i taket. Det var et 100% strategisk riktig valg, og kanskje den eneste muligheten til å få hans hovedkonkurrent ut. Nå er jeg usikker på om han kommer til å bli spilt ut av Victor (om Victor lager allianser med noen andre). Jeg håper Erlend har flere smarte trekk på lur - og at han ikke blir høy av makten han nå har fått..jeg tror det lureste er å forsvinne litt i mengden igjen. Gå under radaren slik han har gjort frem til gårsdagen. 13
SitronTre Skrevet 12. mai #656 Skrevet 12. mai Noen skrev tidligere, veldig få som var glade at Erlend vant!!! Viktor virket nesten redd når de snakket sammen lol. Erlend ligger ikke skjul at han tenker på det taktiske, synes jeg. Ikke si at Siri eller noen andre kommer tilbake, srgh, det er nok nå om skyggelaget eller den andre hus... 3
Vera Skrevet 12. mai #657 Skrevet 12. mai kikio skrev (8 timer siden): Man må jo bare elske Erlend! 🙌 De andre burde støttet han litt mer, de så nesten skuffet ut alle sammen Jeg tror ikke de var skuffet, mer sjokkskadet..jeg tipper det kun er et fåtall der inne som hadde hatt guts til å gjøre det Erlend gjorde (kanskje Fatima?) 14 4
Mollami Skrevet 12. mai #658 Skrevet 12. mai Lawyam skrev (På 11.5.2025 den 19.08): Skjul innhold HK må ikke få vinne hvertfall. Nå har jeg ikke hørt henne åpne munnen de siste to ukene, så hun er liksom ikke med der. Ser henne bare sitte i sofaen av og til. Lite rock n roll fra den kanten. Skulle akkurat til å skrive det samme. Kanskje hun bevisst ligger lavt., samtlige virker iallefall å ha glemt at hun er der, i all ståheien😅 Forøvrig er og blir Erlend min favoritt 😊 3
Ardwinna Skrevet 12. mai #659 Skrevet 12. mai Fantastisk episode igår også! Synd Sofie gikk ut, men jeg skjønner jo hvorfor. Også kult av Erlend å sende ut Siri, men det føltes nesten som et antiklimaks! 😅 At Hedda røk ut var helt greit, hun var ikke en av mine favoritter. Hun har vært litt kjedelig og udefinerbar, bortsett fra de siste par episodene når hun har deltatt mer i spillet. Alt i alt synes jeg det er så fint å se så mange som virkelig spiller, og at de er så mange som takler spillet såpass greit når det går dem imot. Sånn skal et spill være; alle mot alle, og ingen sure miner når man ryker ut. Er spent på hva slags greier de har stelt i stand med skyggehuset i neste episode. Håper de utstemte har kjempet om en mulighet til å komme inn igjen, eller har fått en mulighet til å påvirke spillet utenfra. Det blir litt tullete om skyggespillere skal komme inn igjen for andre eller tredje gang. 9
MissStiles Skrevet 12. mai #660 Skrevet 12. mai Fantastisk episode igår!! Både overraskende og irriterende med eliminering med en gang også leit at Sofie røyk. Heier på henne! Også kom den oppgaven hvor Erlend var kjemperask og vant. Jeg var nesten sikker på at han skulle stemme Fatima. Veldig bra at han tok motet til seg og tenkte på seg selv pg hvordan han kan vinne. Nettopp ved å stemme ut Siri. På siste eliminering synes jeg heller at de skulle prøvd hardere på å få ut Jon. Han har jo bare fulgt etter Avokado gjengen sin. Blir spennende med neste episode! 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå