Gå til innhold

Spillet 2025 (ingen spoiling)

Nevian

Anbefalte innlegg

Nevian skrev (25 minutter siden):

Fascinerer meg at ingen benytter muligheten til å stemme ut Oskar når alle der inne vet godt fra før hva slags kynisk monster de vil bli nødt til å håndtere senere når alliansene vokser frem, og hans forvorpne vesen har fått fotfeste der inne. De hadde alle en gylden mulighet, men kastet den bort.

Nja, hvis de regner med at det er kjeller i år også, bare i en annen form, så vet de jo at han da vil komme tilbake, og kanskje som en mye større trussel. Det er jo noe i ordtaket Harald siterte: hold dine venner nær, og fiender enda nærmere. 
Fascinert over at det går an å være så gjennomført klysete som ham 🙈

Martin er jo en løs kanon, så egentlig smart å ta ham ut. Det som blir gøy nå er jo at skyggene kan prøve å manipulere spillet slik at personer de vil ha på laget sitt blir stemt ut og havner i skyggehuset. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninaen skrev (51 minutter siden):

Nja, hvis de regner med at det er kjeller i år også, bare i en annen form, så vet de jo at han da vil komme tilbake, og kanskje som en mye større trussel. Det er jo noe i ordtaket Harald siterte: hold dine venner nær, og fiender enda nærmere. 
Fascinert over at det går an å være så gjennomført klysete som ham 🙈

Spoiler

Martin er jo en løs kanon, så egentlig smart å ta ham ut. Det som blir gøy nå er jo at skyggene kan prøve å manipulere spillet slik at personer de vil ha på laget sitt blir stemt ut og havner i skyggehuset. 

Nå spoiler du i en spoilerfri tråd, du må passe deg så ikke spoilerpolitiet kommer og tar deg! De er skikkelig sinna!

Endret av Polyester
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til årets sesong, og håper Oskar Westerlin viser seg fra en bedre side enn det han gjør i media 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (16 minutter siden):

Nå spoiler du i en spoilerfri tråd, du må passe deg så ikke spoilerpolitiet kommer og tar deg! De er skikkelig sinna!

Er vel lov etter episoden er sendt på lineær tv? 

Skjønner at folk blir irritert over spoiling. Selv ser jeg på TV2 Play, men unngår tråden frem til jeg har sett siste episode.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at sesongen er spilt inn like etter den forrige? Altså før den var vist på TV? Hvis ikke er det vel ingen som blir særlig overrasket over at de utstemte går til et parallell- univers og spiller videre der.  🤷‍♀️

Men Victor vet det vel...? Eller er panelet spilt inn lenge etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (1 time siden):

Fascinerer meg at ingen benytter muligheten til å stemme ut Oskar når alle der inne vet godt fra før hva slags kynisk monster de vil bli nødt til å håndtere senere når alliansene vokser frem, og hans forvorpne vesen har fått fotfeste der inne. De hadde alle en gylden mulighet, men kastet den bort.

Han prøver å være Danby. Ikke overraskende at han stemte på noen, men trodde kanskje han skulle ta en av de med mest penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polyester skrev (29 minutter siden):

Nei, episodene har vel gått på tv i kveld? Når episodene er sendt er det jo ikke spoilertag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo Bongo skrev (6 minutter siden):

Stemmer det at sesongen er spilt inn like etter den forrige? Altså før den var vist på TV? Hvis ikke er det vel ingen som blir særlig overrasket over at de utstemte går til et parallell- univers og spiller videre der.  🤷‍♀️

Men Victor vet det vel...? Eller er panelet spilt inn lenge etter?

Jeg trodde også det. Men det virker jo ikke sånn fordi i dag kaller de jo Oscar en mindre intelligent Danby og «husk hva som skjedde sist» når det gjelder å stemme blankt. Men helt ærlig deilig å oppdage at flere hadde forstått det sånn du beskriver her for begynte å lure på om det var jeg som hadde dikta opp i hodet mitt. Mente det var en artikkel mens sesong 1 ble sendt ang ny sesong og at folk da lurte på hvordan de skulle gjøre det med kjelleren osv, når folk da visste det, og at det da sto noe om det du skriver her. Men det gir ingen mening nå etter dagens episoder. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (17 minutter siden):

Nei, episodene har vel gått på tv i kveld? Når episodene er sendt er det jo ikke spoilertag. 

Er ikke så mange som ser på lineær-tv lenger da, men trodde ingen spoiling betydde ingen spoiling for hva som skjer i serien?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bekymret for at denne sesongen blir lik forrige. Det er det samme oppsettet på disse to første episodene som i forrige sesong, bortsett fra en fordel. 

Jeg tror også at dette er spilt inn etter første sesong så da er det litt kjedelig at deltakerene sannsynligvis venter det samme forløpet? Får se hvordan det går fremover, da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (39 minutter siden):

Er ikke så mange som ser på lineær-tv lenger da, men trodde ingen spoiling betydde ingen spoiling for hva som skjer i serien?

Eh, hva er da vitsen med en diskusjonstråd? Ingen spoiling betyr at man ikke skriver hva som skjer i nye episoder uten spoilertag før episodene er sendt på lineær tv,

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter de to første episodene, gleder jeg meg til resten. Litt spent på Skyggehuset sin rolle oppi det hele. 

Jan Fredrik kommer til å bli like slitsom som jeg forutså. Snakker for mye. Trodde faktisk Martin var smartere enn han er. Hanne er en spiller og det liker jeg. Fryktet at hun kanskje var en ny Erik T, men neida 👏 Triana er også slitsom, men håper hun ikke blir der så lenge. Oskar har faktisk vært ok til nå, men sliter litt med han som person pga alt "tullet" ellers. Mye mulig jeg forandrer mening underveis.

Tror dette blir en bra sesong.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nesten det ble litt skuespill aktig når Martin ble så «overrasket» av at han fortsatt var med i spillet. Mulig det er bare meg da men.. Og så hadde det vært så gøy med en twist der med de lommebøkene, at den siste hadde vært mest penger i f.eks .. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polyester skrev (19 timer siden):

Sitter og ser nå! Kult det med Martine Lunde på panelet, hun spilte jo så bra i fjor!

Jeg håper du tuller? Martine var jo den som spilte dårligst av alle. Hun var den første (etter Anette) som ble sendt i kjelleren, og da kjellerlaget kom opp, så stemte hun blankt fremfor å benytte muligheten til å påvirke, og ble sendt rett hjem som den første av alle.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (10 timer siden):

Hanne Krogh overrasker så langt! Mange har vel forventa at hun skulle bli årets Anette Hoff, vel det tegner det ikke til! Regner med hun har gått i skole hos sønnen før hun dro inn. 😅Tror vi får se litt andre sider av henne enn «søte og litt naive Hanne», og jeg gleder meg! Ser ut som en god cast, og bra at det er såpass få som kjenner hverandre noe særlig fra før. Også Martin som ikke kjente igjen Hanne først🤣

Hva har Hanne Krogh til felles med Anette Hoff , ut over at de begge er 60 +??

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (8 timer siden):

Hva skal man da diskutere her?🙄

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mollami skrev (25 minutter siden):

Hva har Hanne Krogh til felles med Anette Hoff , ut over at de begge er 60 +??

Jeg sa ikke at jeg mener de har noe til felles (utover alder), men hva folk forventer. 😉 Type-cast you know. Akkurat som mange forventer at Oscar skal være årets sleiping aka Danby. Hanne framstår jo for mange som en litt godtroende og naiv type, hun har aldri vært på reality før, og mange vil/har forventa at hun derfor vil «få rollen» som Anette Hoff i årets sesong. Men Hanne Krogh er ikke der «for det sosiale» som Anette Hoff var, hun sa ja for å utfordre seg selv, og dama er mye tøffere og mangefasettert enn det som ofte blir framstilt. 😅

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (10 timer siden):

Nja, hvis de regner med at det er kjeller i år også, bare i en annen form, så vet de jo at han da vil komme tilbake, og kanskje som en mye større trussel.

Ja, jeg tenkte også på det da Martin gikk ut - at med kjelleren friskt i minnet, så var det nesten rart at ingen nevnte at han antakelig ikke er helt ute. Men alt blir vel ikke med i klippen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (24 minutter siden):

Ja, jeg tenkte også på det da Martin gikk ut - at med kjelleren friskt i minnet, så var det nesten rart at ingen nevnte at han antakelig ikke er helt ute. Men alt blir vel ikke med i klippen.

De har vel også tenkt at «de må jo gjøre noe annet i år», men tipper mange har tenkt at en eller annen variant må det jo være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (2 timer siden):

Jeg synes nesten det ble litt skuespill aktig når Martin ble så «overrasket» av at han fortsatt var med i spillet. Mulig det er bare meg da men.. Og så hadde det vært så gøy med en twist der med de lommebøkene, at den siste hadde vært mest penger i f.eks .. 

Jeg forsto det sånn at serien er spilt inn før den andre var på tv, sånn at ingen vet om kjelleren og konseptet med at utstemte kommer inn igjen.

Men panelet og dermed også Victor vet det jo. De burde tydeliggjøre hvis det er tilfelle med innspillingen, det har mye å si for konseptet, synes jeg!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...