Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Grønnastar skrev (4 minutter siden):

Så du ikke hele episoden eller? Hun sitter jo på senga og sier at det ikke er synd på dem, fordi de har gjort det samme mot andre (ref. Oskar). 

Siri har på ingen måte vært stygg i dette spillet. Hun har vært kynisk, og hun har utnyttet at de aller fleste som er med kun er etterdiltere. Ikke sammenlikn henne med Line Andersen, som fikk sparken fra NRK fordi hun har trakassert kollegaene sine. Det var jo veldig tydelig i sesong 1 at de samme personlighetstrekkene kom til anvendelse fra LA, med måten hun «diskuterte» på og slikt.

Forstå meg rett, det er kjempegøy at det blir litt action, og det er god innsikt i hvor raskt man blir trygg på makten man får. Jeg gidder bare ikke sitte å late som at Siri er verdens verste menneske. Det «verste» hun har gjort, er vel egentlig den kommentaren om Hanne og Triana til Erlend og Viktor, og den var strengt tatt ikke ille.

Mange kan mislike Siri men hun spiller bra, hun klarer å  ha en slags kontroll og er enig, hun er ikke som Line, langt ifra. Hun spiller spillet bra.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SitronTre skrev (19 minutter siden):

Mange kan mislike Siri men hun spiller bra, hun klarer å  ha en slags kontroll og er enig, hun er ikke som Line, langt ifra. Hun spiller spillet bra.

Ingen tvil om at Siri spiller bra, men det er mange måter å spille på. Sofie spiller også jækla bra, men hun fremstår ikke usympatisk, som jeg synes Siri gjør.

• Liker 25
  • Nyttig 11
Skrevet
Grønnastar skrev (43 minutter siden):

Så du ikke hele episoden eller? Hun sitter jo på senga og sier at det ikke er synd på dem, fordi de har gjort det samme mot andre (ref. Oskar). 

Siri har på ingen måte vært stygg i dette spillet. Hun har vært kynisk, og hun har utnyttet at de aller fleste som er med kun er etterdiltere. Ikke sammenlikn henne med Line Andersen, som fikk sparken fra NRK fordi hun har trakassert kollegaene sine. Det var jo veldig tydelig i sesong 1 at de samme personlighetstrekkene kom til anvendelse fra LA, med måten hun «diskuterte» på og slikt.

Forstå meg rett, det er kjempegøy at det blir litt action, og det er god innsikt i hvor raskt man blir trygg på makten man får. Jeg gidder bare ikke sitte å late som at Siri er verdens verste menneske. Det «verste» hun har gjort, er vel egentlig den kommentaren om Hanne og Triana til Erlend og Viktor, og den var strengt tatt ikke ille.

Nei det hørte jeg ikke at hun sa?  Når i episoden var det?

Jeg tenker egentlig mest på at hun sa hun aldri tok hevn osv..neida, hva med første gang Triana gikk ut? Var ikke det en ren hevnaksjon fra Siris side? Fordi hun følte seg oversett av Triana, da hun ikke sa beklager til henne under en konkurranse. 

Jeg syns ikke hun spiller bra i det hele tatt - hadde hun spilt bra, hadde det ikke føltes godt for de andre spillerne å splitte gjengen hennes, og å gå inn for å ødelegge for henne.. at andre spillere kaller henne Darth Vader (og Bjarte for gudfaren) sier vel sitt? For meg ser det ut som mange frykter henne og Bjarte der inne..da har man ikke spilt bra. Det virker som de glemmer at de skal møte samme folk på vei ned, som de møtte på vei opp. 
Det er fullt mulig å spille spillet på en redelig måte, uten å få fiender. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

En episode med mange følelser. 

Starten var litt trå, konkurransen kjedelig og jeg endte endte opp irritert når Siri atter engang ble vinner av konkurransen og fikk servert mer makt, penger og immunitet. 

Angående konkurransen så savner jeg bedre konkurranser der deltakerne blir satt opp mot hverandre og som brygger opp til intriger, ofringer og mindgames internt i gruppa mot makt og penger, og ikke bare et jag om hvem som er best mot klokka. Jeg mener Spillet hadde slike konkurranser i fjor, og Forræder bruker også å ha det. Så hvorfor opererer Spillet i år med rene konkurransegrener mot klokka som at det var OL de holdt på med der inne? Jeg forstår det ikke.

Det lå lenge an til et antiklimaks av en episode, men takket være Sofie som igangssatte motbevegelse og Victor, Erlend og Hedda som snudde med stemmegivningen så fikk vi endelig se en episode med spill slik det er ment å være. Det måtte 9 episoder til siden Siri har eid og styrt huset hele veien. 

Jeg skjønner at Spillet er intenst, men det er ikke lett å forstå at steinharde Siri skal gå så emosjonelt i dørken over at en alliert blir spilt ut. Jeg lurer på om det var en reaksjon fordi hun følte hun hadde mistet makt og kontroll, som hun ser ut til å ha særlig behov for og er opptatt av, og ikke Bjarte i seg selv. Selv Martin som mistet sin "kjære" Jan Fredrik beholdt fatningen. 

Det blir spennende å se oppfølgeren til dagens episode. Hvordan Siri vil forholde seg til folk rundt seg. Om Victor og Erlend vil fortsette å spille mot Siri. Og Sofie og co som nesten er fri for penger. Håper bare konkurransen byr på noe helt annet enn OL, og at noen andre enn Siri vinner for engangsskyld. 

Jeg forstår at klipping er viktig for å skape spenning og sjokk rundt eliminering, men i går skulle jeg ønske vi fikk se mer av Sofies motbevegelse og hennes allierte. Sentralt i dette stod Hedda og Fatima, men begge var nær klippet bort for å bevare spenningen, samt Victor og Erlend der det kun ble vist den samtalen på soverommet. 

Men okei, gårsdagens episode endte med en etterlengtet opptur før finaleinnspurten. Så får vi se om det vedvarer...

Endret av Ctrl
  • Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Vera skrev (1 time siden):

Jeg tenker egentlig mest på at hun sa hun aldri tok hevn osv..neida, hva med første gang Triana gikk ut? Var ikke det en ren hevnaksjon fra Siris side? Fordi hun følte seg oversett av Triana, da hun ikke sa beklager til henne under en konkurranse. 

Jeg syns ikke hun spiller bra i det hele tatt - hadde hun spilt bra, hadde det ikke føltes godt for de andre spillerne å splitte gjengen hennes, og å gå inn for å ødelegge for henne.. at andre spillere kaller henne Darth Vader (og Bjarte for gudfaren) sier vel sitt? For meg ser det ut som mange frykter henne og Bjarte der inne..da har man ikke spilt bra. Det virker som de glemmer at de skal møte samme folk på vei ned, som de møtte på vei opp. 

Hun sa det ja. Mens hun og Jon fortsatt var på rommet, før Victor kom inn. Så da bør du se på nytt. Og synes du tolker mye. Frykt? Ser ikke mye frykt i ordets rette forstand. Og folk håndterer jo dette helt annerledes enn i fjor. Bjarte ble jo ikke sur en gang for å bli tatt ut. At Siri får en spontanreaksjon med «hvem har svikta» er da helt naturlig når hun var uforberedt. Hun gikk jo ikke i klikk og gikk etter folk og trakasserte dem og i det hele tatt. Hun må jo ha lov å reagere som alle andre. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Det stemmer at Siri sa det. Hun stod og gråt, og følte seg antakelig litt dum som ble så påvirket, så minnet hun de andre på at de har gjort akkurat samme greine - altså gått bak ryggen på noen. Så hun har selvinnsikt. Hun blir revet med hun også. Og det var i grunn deilig å se, dette var etterlengtet for både seerne og de andre spillerne at hun falt litt hardt i går. Alle gangene hun har vunnet og brølt av seier. Jeg var spent på hvordan hun kom til å reagere dersom hun skulle få seg en kraftig knekk, og det ble slik jeg trodde. 

Men Siri er ingen Line Andersen - hun virker jo direkte slem. Siri er ikke sånn.

• Liker 19
Skrevet
Ctrl skrev (1 time siden):

Jeg skjønner at Spillet er intenst, men det er ikke lett å forstå at steinharde Siri skal gå så emosjonelt i dørken over at en alliert blir spilt ut. Jeg lurer på om det var en reaksjon fordi hun følte hun hadde mistet makt og kontroll, som hun ser ut til å ha særlig behov for og er opptatt av, og ikke Bjarte i seg selv. Selv Martin som mistet sin "kjære" Jan Fredrik beholdt fatningen. 

Om man har hørt på en del av disse realitydeltakerne, så er «bobla» man snakker om helt reell, og jeg personlig tror at den er ekstremt intens i Spillet. Hun sier jo selv at hun ikke helt forstår hvor hun blir emosjonell. Det korrelerer godt med teorien om at «bobla» gjør reaksjonene sterkere. 

Når det gjelder Martin, så er han ikke skrudd sammen som folk flest. Når han sier at han føler seg som en psykopat fordi han ikke bryr seg om å spille, så tror jeg faktisk på ham. Både Martin og Erlend er litt andre typer mennesker enn hva vi vanligvis ser på mainstream programmer som dette.

Mollebolle skrev (2 timer siden):

Ingen tvil om at Siri spiller bra, men det er mange måter å spille på. Sofie spiller også jækla bra, men hun fremstår ikke usympatisk, som jeg synes Siri gjør.

På hvilken måte er hun usympatisk i måten hun spiller på? Sofie får jo folk til å dolke sine allierte i ryggen ved å gi dem immunitet. Er det på generell basis et sympatisk trekk?

Dette er et spill, og både Siri og Sofie spiller godt. Hadde folk hørt litt mer på Sofie, hadde hun fort vært regenten der inne.

Etter avstemningen. Du får se på nytt, om du ikke tror meg.

Det slår meg at du er en av de som ikke liker Siri Kristiansen fordi hun er direkte og smiler lite. Det er nemlig mange av dem.

Siri har da vitterlig ikke vært slem mot noen. Frykter henne? Ja, de frykter jo å bli stemt ut. Det er jo hele poenget med dette spillet, å komme seg i posisjon til å vinne ved å få ut konkurrentene sine.

Det virker ikke helt som man har forstått konseptet, om man tenker at det skal være «big happy family».

• Liker 13
  • Nyttig 2
Gjest Lawyam
Skrevet

De desidert mest iskalde spillerene i år er vel Sofie og Erlend? Ikke usympatiske, tvertom, men minst følelsesladde. And I love it!

Skrevet (endret)
Ninaen skrev (3 timer siden):

Hun sa det ja. Mens hun og Jon fortsatt var på rommet, før Victor kom inn. Så da bør du se på nytt. Og synes du tolker mye. Frykt? Ser ikke mye frykt i ordets rette forstand. Og folk håndterer jo dette helt annerledes enn i fjor. Bjarte ble jo ikke sur en gang for å bli tatt ut. At Siri får en spontanreaksjon med «hvem har svikta» er da helt naturlig når hun var uforberedt. Hun gikk jo ikke i klikk og gikk etter folk og trakasserte dem og i det hele tatt. Hun må jo ha lov å reagere som alle andre. 

Igjen føles det som du og jeg ikke ser samme program 😂

Du snakker om en liten «spontanreaksjon»..mens hele siste del av programmet stort sett dreide seg om hvordan gruppen måtte trøste henne, hvordan hun snakket om dolking i ryggen, hevnaksjon osv..for meg er ikke det en liten «spontanreaksjon» - men en person som har sett seg blind på makt, og trodde det skulle være slik alltid, og nå er blitt fratatt makten - gjennom å bli «dolket i ryggen» som hun kaller det selv..

Jeg syns det er merkelig av henne å kalle det dokking i ryggen, når det stort sett er det samme hun har drevet med selv de 9 episodene programmet har vart..hun dolket jo til og med sin venninne i ryggen. Hun betalte til og med for å dolke venninnen i ryggen om jeg ikke husker feil. 
For meg er det dobbeltmoralen som er problemet med Siri, ikke at hun spiller. 

Men det er min mening 🤷🏻‍♀️

Endret av Vera
  • Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Vera skrev (3 minutter siden):

Igjen føles det som du og jeg ikke ser samme program 😂

Du snakker om en liten «spontanreaksjon»..mens hele siste del av programmet stort sett dreide seg om hvordan gruppen måtte trøste henne, hvordan hun snakket om dolking i ryggen, hevnaksjon osv..for meg er ikke det en liten «spontanreaksjon» - men en person som har sett seg blind på makt, og trodde det skulle være slik alltid, og nå er blitt fratatt makten - gjennom å bli «dolket i ryggen» som hun kaller det selv..

Jeg syns det er merkelig av henne å kalle det dokking i ryggen, når det stort sett er det samme hun har drevet med selv de 9 episodene programmet har vart..hun dolket jo til og med sin venninne i ryggen. Hun betalte til og med for å dolke venninnen i ryggen om jeg ikke husker feil. 
For meg er det dobbeltmoralen som er problemet med Siri, ikke at hun spiller. 

Men det er min mening 🤷🏻‍♀️

Det går altså ikke inn hos deg at hun innrømmer at det ikke er synd på henne, fordi hun har gjort akkurat det samme mot andre…?

Beklager, men det er åpenbart at du ikke liker personen Siri Kristiansen her, og at hun egentlig ikke kan gjøre noe riktig i dine øyne.

Endret av Grønnastar
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Grønnastar skrev (2 timer siden):

Etter avstemningen. Du får se på nytt, om du ikke tror meg.

Det slår meg at du er en av de som ikke liker Siri Kristiansen fordi hun er direkte og smiler lite. Det er nemlig mange av dem.

Siri har da vitterlig ikke vært slem mot noen. Frykter henne? Ja, de frykter jo å bli stemt ut. Det er jo hele poenget med dette spillet, å komme seg i posisjon til å vinne ved å få ut konkurrentene sine.

Det virker ikke helt som man har forstått konseptet, om man tenker at det skal være «big happy family».

Ikke tror deg? Jeg spurte, fordi jeg lurte oppriktig. Det er nesten morsomt også, å se hvor personlig noen i kommentarfeltet tar det, når det kommer til analyse av Siri..

Som sagt - det er fullt mulig å spille spillet, og fortsatt være en grei person..om man spiller smart, blir man hjulpet frem.Spiller man på frykt, og lager splittelse - vil man bli dolket i ryggen ved første anledning.
Siri skjønner ikke hvorfor de andre spillerne godter seg over å splitte alliansen hennes..

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Grønnastar skrev (Akkurat nå):

Det går altså ikke inn hos deg at hun innrømmer at det ikke er synd på henne, fordi hun har gjort akkurat det samme mot andre…?

Beklager, men det er åpenbart at du ikke liker personen Siri Kristiansen her, og at hun egentlig ikke kan gjøre noe riktig.

Eh, hæ? Sliter du ofte med å holde en saklig tone, og la være å komme med personangrep når du diskuterer? 

Det skulle vel bare mangle at hun sier det ikke er synd på henne, når hennes eget spill treffer henne i fleisen..? 
Du og jeg har tydeligvis forskjellig oppfatning på hva hersketeknikker og manipulering er..

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Ikke tror deg? Jeg spurte, fordi jeg lurte oppriktig. Det er nesten morsomt også, å se hvor personlig noen i kommentarfeltet tar det, når det kommer til analyse av Siri..

Som sagt - det er fullt mulig å spille spillet, og fortsatt være en grei person..om man spiller smart, blir man hjulpet frem.Spiller man på frykt, og lager splittelse - vil man bli dolket i ryggen ved første anledning.
Siri skjønner ikke hvorfor de andre spillerne godter seg over å splitte alliansen hennes..

Det er jo ikke så rart, når du åpenbart tillegger henne masse karakteristikker i kraft av at du ikke liker henne.

Jeg ser deg ikke klage på Sofie for at hun betaler Viktor for å dolke sin allierte i ryggen.

Og hva i all verden mener du med den siste setningen din?! «Siri skjønner ikke hvorfor de andre spillerne godter seg […]». Dette er jo ikke noe hun har uttalt, men noe du tillegger henne. Tvert imot har hun vist selvinnsikt, som flere forsøker å påpeke for deg, men som du avfeier som at vi tar det personlig at du «analyserer» Siri.

Nei, dette blir jaggu for dumt. Jeg skjønner hvor du står, og gidder ikke gå i noen videre diskusjon om dette. Jeg har sagt mitt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Eh, hæ? Sliter du ofte med å holde en saklig tone, og la være å komme med personangrep når du diskuterer? 

Det skulle vel bare mangle at hun sier det ikke er synd på henne, når hennes eget spill treffer henne i fleisen..? 
Du og jeg har tydeligvis forskjellig oppfatning på hva hersketeknikker og manipulering er..

Og der kom offerkortet ja. Ser jeg tok en rett vurdering i forrige innlegg🙃

Ha det bra!

• Liker 6
Skrevet
Grønnastar skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke så rart, når du åpenbart tillegger henne masse karakteristikker i kraft av at du ikke liker henne.

Jeg ser deg ikke klage på Sofie for at hun betaler Viktor for å dolke sin allierte i ryggen.

Og hva i all verden mener du med den siste setningen din?! «Siri skjønner ikke hvorfor de andre spillerne godter seg […]». Dette er jo ikke noe hun har uttalt, men noe du tillegger henne. Tvert imot har hun vist selvinnsikt, som flere forsøker å påpeke for deg, men som du avfeier som at vi tar det personlig at du «analyserer» Siri.

Nei, dette blir jaggu for dumt. Jeg skjønner hvor du står, og gidder ikke gå i noen videre diskusjon om dette. Jeg har sagt mitt.

Jøss, er det deg Siri😆😆

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Og der kom offerkortet ja. Ser jeg tok en rett vurdering i forrige innlegg🙃

Ha det bra!

Offerkortet..? 

• Liker 4
Skrevet
Grønnastar skrev (2 minutter siden):

Forøvrig morsomt at du kaller det Victor gjorde å dolke sin allierte i ryggen..på hvilke måte er Victor Siris allierte mener du? For Victor er jo en som ville ha blitt ofret? 

Victor og Erlend har sin egen allianse, og har hatt det fra programmets start..

• Liker 11
Skrevet
Vera skrev (3 minutter siden):

Forøvrig morsomt at du kaller det Victor gjorde å dolke sin allierte i ryggen..på hvilke måte er Victor Siris allierte mener du? For Victor er jo en som ville ha blitt ofret? 

Victor og Erlend har sin egen allianse, og har hatt det fra programmets start..

Tuller du nå….?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest Lawyam
Skrevet (endret)

Jeg forstår da godt Siris reaksjon, det er da fordi hun vet at det er en av dem hun stoler på og ikke fordi det er 'noen' som har stemt ut Bjarte, eller at hun ikke forstår at det er et spill. Nå satser hun jo på at Jon er å stole på da, og Victor. Hun skulle visst. Det at Hedda gjorde det er ikke det hun tok hardest.

Endret av Lawyam
Skrevet

Tuller du nå….?

Nei..? Siri er jo helt tydelig på hvordan alliansen hennes virker..det er den innerste kjernen som betyr noe - den ytterste kjernen (som Victor tilhører), er bare nødvendig fyll for å komme til målet..Så Siri har jo overhodet ikke tenkt å beskytte Victor på noen måte, om det ikke gagner kjernen hennes..

Heldigvis virker det som Victor forstår og ser dette selv. 

• Liker 16
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...