Klink Skrevet 28. april #461 Skrevet 28. april (endret) Og hvis Sofie trodde hun skulle bli stemt ut hvorfor bruker hun ikke pengene sine? De gir jo bare opp og lar være å spille. Endret 28. april av Klink 2
Ludovica- Skrevet 28. april #462 Skrevet 28. april Jeg savner litt flere sånne tvister underveis. Føler at Tv2 kunne fått mye mer ut av dette programmet. 9
Mmmwhatever Skrevet 28. april #463 Skrevet 28. april Ludovica- skrev (4 minutter siden): Jeg savner litt flere sånne tvister underveis. Føler at Tv2 kunne fått mye mer ut av dette programmet. De kunne hatt mye mer spennende konkurranser. Konkurransene bærer preg av å være ekstremt lavbudsjett. Jeg tenker de også kunne endret planene sine underveis, for å få mer spenning. 5 1
Cookie123 Skrevet 28. april #464 Skrevet 28. april THEKGROOKIE skrev (9 timer siden): Jeg er så enig 👏.. jeg gadd ikke se mer enn 3-4 min av de 2 siste ep, var bare interessert hvem som gikk ut.. Spes det siste: Du trodde du kjente spillet... Ja det gjør vi for det er blåkopi! Forferdelig dårlig jobb av tv2 og ikke legge inn noen nye vinklinger enn at huset er ikke topp og kjeller, men et hus borti gata og det heter skyggelaget og ikke kjellerlaget.. Boring!! Ser nå at det står om neste episode: Lagene blandes da de skal konkurrere to og to. Dette resulterer i noen umake par. Spillet er høyt og slue planer legges før utstemming, som sender sjokkbølger langt ned i husets grunnmur. Blir virkelig interessant å se hva tv2 legger i sjokkbølger..😱.. For det har ikke vært mye av 😂 Har liten tro på at det tv2 kaller "sjokkbølger" er noe vi seere blir sjokkerte over. Har vært en ganske kjedelig sesong, men greier ikke å la være å se av den grunn. 😉 Blir spennende med en sesong uten kjendiser!! 7
lalaB Skrevet 28. april #465 Skrevet 28. april Ludovica- skrev (På 27.4.2025 den 23.28): Jeg vet ikke hvor stor rolle det spiller at Siri oh de vet at de andre sjekket saldoen hennes. Hadde jeg vært Anne så hadde jeg sagt det i plenum sånn i det jeg gikk ut døra- sånn forresten Siri har xxx penger. Jeg ved et er tilfeldig hvilket lag som vant, og at det er uflaks/flaks at samme gjengen vinner hver gang men det føles jo likevel nesten ut som et maniskrift. Man vet liksom at det skal gå deres vei. Tror for å gjenta meg selv at programmet hadde vært tjent på å ikke gi ut så ekstreme pengebeløp. Nå er det liksom ikke så mye å gjøre. Når Siri veit at skyggelaget veit, så er det jo Siri som sitter med makta igjen. Hadde de hatt den informasjonen for seg selv, så kunne de jo brukt den smart. Ved å spille «ikke stemme Siri» så hun ikke trenger å kjøpe ekstra stemmer, også hadde de stemt henne allikevel. Når hun veit at de veit, så har hun alle muligheter til å ta smarte avgjørelser. Og igjen, skyggelaget dreit seg ut. Dette var ikke uflaks, de hadde vunnet hvis de hadde brukt Sofie sin strategi. 13
Djækklåsst Skrevet 29. april #466 Skrevet 29. april Klink skrev (9 timer siden): Og hvis Sofie trodde hun skulle bli stemt ut hvorfor bruker hun ikke pengene sine? De gir jo bare opp og lar være å spille. Ikke bare lot hun være å bruke penger, hun brukte altså ikke engang stemmen sin. 1
Turkis Sau Skrevet 29. april #467 Skrevet 29. april THEKGROOKIE skrev (20 timer siden): .Spillet er høyt og slue planer legges før utstemming, som sender sjokkbølger langt ned i husets grunnmur. Blir virkelig interessant å se hva tv2 legger i sjokkbølger..😱.. For det har ikke vært mye av 😂 Cookie123 skrev (10 timer siden): Har liten tro på at det tv2 kaller "sjokkbølger" er noe vi seere blir sjokkerte over. La oss håpe det blir større en JORDSKJÆLVE til Anne Brith. De som vet vet 10
Susan Sto Helit Skrevet 29. april #468 Skrevet 29. april Djækklåsst skrev (12 timer siden): Jeg er i utgangspunktet enig, men årsaken til at dette var en lite reell mulighet, var at avokado-gjengen ikke ønsket å stemme på Jan Fredrik, både fordi han ikke hadde penger og nok fordi han (med rette) anses å være en svak spiller. Da var det lite realistisk å få til et flertall for å stemme ut JF. Men jeg liker ikke helt at Sofie lot være å stemme på Anne. Det kunne ha ført til at hun hadde røket ut. Verken bra for laget eller henne selv. Ei heller at Anne lot være å kjempe for seg selv. Det viser at mange av deltakerne egentlig ikke bryr seg om at de ryker. Slikt hadde man neppe sett på samme måte om man hadde droppet kjendisene. Jeg tror intensjonen til Anne var kjempegod. Her sto "laget hennes" i en situasjon der "motstanderne" ville spille dem opp mot hverandre. Få dem til å snakke hverandre ned, og få dem til å krangle om hvem av dem som fortjente å bli mest. Istedenfor går Anne inn og "ofrer seg" for laget. Det er egentlig taktisk lurt, dersom dette var et lagspill. For det andre laget satt jo og sa "Nå må de stikke hverandre i ryggen", og dermed blir det splittelse i laget. Men det ble det jo ikke. I kombinasjon med å se saldoen til Siri, så var jo dette egentlig ganske godt "lagspilt" av Anne. Bare synd det er for mange "uromomenter" på skyggelaget, til at de faktisk kan få til noe ordentlig spill. Det hadde nok vært noe annet om Oscar, Hanne, Sofie og Anne kunne styrt den gruppa, og sluppet å ha med seg JFK og Martin. Utfordringen til Oscar er nok, dessverre, at det er så godt kjent blant alle at han er en sleip type, som alltid vil spille slik det gagner han selv best. Det gjør at veldig få ville tørre å være i en allianse med han, for de ville aldri klart å stole helt på han. Han kunne nok gjort det mye bedre, om han hadde vært en ukjent fyr, eller om han i noen sammenheng hadde vist at han var lojal og pålitelig. 15
SitronTre Skrevet 29. april #469 Skrevet 29. april Susan Sto Helit skrev (30 minutter siden): Utfordringen til Oscar er nok, dessverre, at det er så godt kjent blant alle at han er en sleip type, som alltid vil spille slik det gagner han selv best. Det gjør at veldig få ville tørre å være i en allianse med han, for de ville aldri klart å stole helt på han. Han kunne nok gjort det mye bedre, om han hadde vært en ukjent fyr, eller om han i noen sammenheng hadde vist at han var lojal og pålitelig. Absolutt. Han ble umiddelbart til Danby nr2 fra starteb og ingen ville ha en Danby igjen og Oskar er ikke noe engel. Han kunne ha nok styrt det mye bedre men blitt utrolig cocky med all makten... Uff... Nei. Håper bestandig at ting skal snues men med alle penge gevinster, er det allerede lite som kan skje tenker jeg. Kanskje premiene blir større og større slik? En tilfeldig vinner som plutselig får masse cash? 1
Djækklåsst Skrevet 29. april #470 Skrevet 29. april Susan Sto Helit skrev (1 time siden): Jeg tror intensjonen til Anne var kjempegod. Her sto "laget hennes" i en situasjon der "motstanderne" ville spille dem opp mot hverandre. Få dem til å snakke hverandre ned, og få dem til å krangle om hvem av dem som fortjente å bli mest. Istedenfor går Anne inn og "ofrer seg" for laget. Det er egentlig taktisk lurt, dersom dette var et lagspill. Dette er en individuell konkurranse med én vinner. Om man har vært på «lag» med vinneren eller ikke betyr ingenting, men man kan ha et ønske om hvem man vil at skal vinne. I den forstand gjorde Anne en grei jobb i å forsøke å hjelpe Skyggelaget før hun selv sa takk for seg. 3
Susan Sto Helit Skrevet 29. april #471 Skrevet 29. april Djækklåsst skrev (6 minutter siden): Dette er en individuell konkurranse med én vinner. Om man har vært på «lag» med vinneren eller ikke betyr ingenting, men man kan ha et ønske om hvem man vil at skal vinne. I den forstand gjorde Anne en grei jobb i å forsøke å hjelpe Skyggelaget før hun selv sa takk for seg. Nettopp derfor jeg skrev at dersom dette var et lagspill, så var Annes løsning taktisk lur. Men det er jo klart Anne ønsket at noen i hennes gjeng skulle vinne. (Tipper egentlig hun heier litt på Sofie, og derfor ønsket å sikre henne.) 1
Minthia Skrevet 29. april #472 Skrevet 29. april (endret) Det er stillstand i huset nå. En koalisjon sitter med tilsynelatende all makt og penger, og møter ingen reell opposisjon. Det er vanskelig å se hvordan dette skal endre seg; Oscar Westerlin fikk nok et reality-sjokk ved deltakelsen. Det er lett å være tøff i trynet på en youtubekanal hvor ingen sier imot deg. Men sosialt spill mestrer han ikke med de power-movsa der. Hadde vært artig å hatt ham med videre, men han spilte seg selv rett ut ved å flekse muskler og heve stemmen. Har han vært så lite blant folk at han tror hele landet fungerer som en stor, enveis youtubekanal? Viktor er et godt eksempel på hvordan man mister det større perspektivet når man er inne i huset over flere dager tenker jeg. De har jo ikke tilgang på all den informasjonen vi har, og har heller ikke mulighet til å trekke seg unna og se det på avstand som oss og kommentatorene. Anne gav ham nok den informasjonen fordi hun trodde det ville bidra til å flippe ham over på den gode siden. Men etter å ha først blitt sveket av Erlend, og så forsvinner Anne, hans andre nærmeste, ut av huset. Da løper han til de han vet hvor han har, med informasjon som vil styrke båndet mellom dem. Han viser lojalitet til dronninga mens han definitivt kunne og burde ha brukt denne informasjonen til sin egen fordel ved å styrte kongehuset. Den makten har han faktisk fortsatt, om han bare ville ha brukt den! Han kan dobbeltspille og ta ut Siri med et knips nå. Men han er såret og sveket og da er det lite sannsynlig. Har ikke han også ganske mye penger? Erlend, Martin og JF er alle kaospiloter og kan snu hvilken som helst klok strategi til noe de synes er lættis. Styr unna! Men det er en x-faktor her, enn at Siri og Bjarte fikk Erlend til å sjekke en saldo når de er styrtrike selv! Erlend ville nok bla opp for å rette opp inntrykket og vise lojalitet, for å kunne fortsette sitt "dobbeltspill". Men det "dobbeltspillet" har hatt null betydning, det er jo bare flås, og har så langt som sitt eneste resultat vært å svike Viktor, noe som Viktor av en eller annen uforståelig grunn tydeligvis har tilgitt fordi han sa en ting som var sann etterpå. Ellers har han i realiteten bare vist lojalitet til Siri og co. Jon bør være ydmyket nok av Siri og Bjarte, nå senest ved å oppdage at de har fått masse penger uten å fortelle ham eller dele med ham, til å være villig til å dolke dem tilbake. Men alt tyder på at nå er han kjøttvekt med penger, en farlig kombinasjon. Siri og Bjarte kan bruke ham til å utføre valg de selv synes er ubehagelige. Kan kanskje snus - det hadde vist karakter og vilje, det hadde vært topp! Men når han ikke har gjort det så langt er det tvilsomt. Siri og Bjarte har også skjønt at de har pushet ham litt vel langt og må holde ham nær. Skyggelaget uten kaospilotene er tafatte og står egentlig litt hjelpesløse i situasjonen, ikke minst fordi JF og Martin først og fremst skaper kaos. Jentene må danne en egen kjerne uten kaospilotene, og få inn Fatima og Hedda i denne kjernen. Helt hemmelig selvsagt. Da er de 4 stykker i kjernen og to ekstra (JF +M) i det som bør være det nye skyggelaget. Denne nye kjernen kan kanskje få med Viktor på et stemmeprosjekt, men klarer ikke få ham med permanent. Han er for investert i toppen og Erlend. Erlend er imidlertid en løshund som bare streifer rundt, får mat nå og da ved kjøkkendøren til Siri og co, men finner en viss hjemstavn i kaoslaget. Ingen kan stole på ham, og det bør alle vite nå. Men så er det noen x-faktorer: Martin er en kaospilot med vilje til å påvirke. Det så vi i hvordan han grep inn og fortalte Hedda hva Oscar hadde sagt, og dermed egenhendig fikk vippet stemningen i Oscars disfavør. Han er villig til å bruke skitne triks, det trengs for å komme videre fra der man er nå, Men han samarbeider ikke. Kaospilotene kan finne på ting bare for det de selv synes er lættis, og er ikke til å stole på i en allianse. Men en allianse kan ha nytte av dem om de forstår hvordan de tenker. Men i en allianse kan de til og med være ødeleggende. Fatima er den fødte opposisjonsleder. Særlig om hun og Sofie kunne slå seg sammen har de stor strategisk kraft og ledelsesevne. Om hun får muligheten kan hun samle nok stemmer til å ta ut en av de store. Men det forutsetter selvsagt at Siri/Bjarte/Jon/Viktor ikke vet om det, for da kan de bare kjøpe motstemmer og vinne lett. Det trengs altså en distraksjon, en mulighet, enten skapt av produksjonen, eller internt i huset. Det ser altså mørkt ut for revolusjon, men nå må noen av de som tøffer seg alene foran kamera snart trå til og ikke bare sitte som offerlam i sofaen hver kveld. Det er pinlig folkens, kom igjen! Endret 29. april av Minthia 10 1 2
Susan Sto Helit Skrevet 29. april #473 Skrevet 29. april Jeg tipper at om en av Avocadoene havner i faresonen, så slår de seg sammen og kjøper nok stemmer til å sikre den som er i fare. Så eneste mulighet til å få ut en av dem, er hvis det er flere av dem som er i fare og de kjemper mot hverandre med stemmene og pengene sine. 4
Rainbow Skrevet 29. april #474 Skrevet 29. april SitronTre skrev (På 28.4.2025 den 11.55): Kanskje har de en tvist igjen? Det håper jeg på men hvis disse tvistene har allerede skjedd, da er det lite å forvente mer. Mtp Victor. Jeg tro han gjør det han må for å vinne men det kommer ut usympatisk. Hele familien gledet seg til sesongen men nå er vi likegyldige, halv interessert liksom. Jeg vet lite om disse kjendiser men han jfk er en musik produsent, ikke sant? Har han bestandig vært fjollete som han er nå på Spillet? Som noen sa, er han musikkprodusent. Men det er litt morsomt at han er så innmari snill godgutt og blid hele tiden her (og andre steder han har vært i mange år), mens han da han dukka opp som kjendis for første gang - som dommer da Idol kom til Norge for første gang i 2003 - prøvde å være en norsk versjon av Simon Cowell og var frekk, nedlatende og direkte slem med de unge deltagerne. Husker det ble masse debatter om hvor slem han var, fordi det var sånn Idol-konseptet var i starten. Turkis Sau skrev (1 time siden): La oss håpe det blir større en JORDSKJÆLVE til Anne Brith. De som vet vet Hahaha, ja, det hadde vært noe! 2 1
Klink Skrevet 29. april #475 Skrevet 29. april Djækklåsst skrev (5 timer siden): Ikke bare lot hun være å bruke penger, hun brukte altså ikke engang stemmen sin. Jeg vet!
THEKGROOKIE Skrevet 29. april #476 Skrevet 29. april Og bare en ting til om hvor ræva Tv2 lager programmer. Jeg orker ikke diskutere "Spillet" lenger, ferdig med det. Men jeg ser også på Robinson Sverige, det tror jeg har gått i sånn typ 20 år eller noe med 2 sesonger av 52 episoder i hver sesong. Det er ALDRI! kjedelig det, for der vet man virkelig ikke hva som dukker opp rundt neste hjørnet, det er endringer, tvister, komplotter, hemmeligheter overalt, hele tiden, når som helst med hvem som helst som man ikke ser komme. Nei "vi" må sett oss slått av "søta bror" på å lage tv gitt for Tv2 lager faktisk bare ræl, bortsett fra noen hederlige unntak som noen praogrammer typ det med Kadafi og Janne feks. Tenk deg så mange programmer de også kunne ha kutta ut som er repetisjon på repetisjon.. Skal vi danse, the voice, kompani L, Farmen, Jakten på kjærligheten, HGVM, er vi ikke egentlig ferdige med dem og prøver å klemme vann ut av en sten? Men ihvertfall, bare en liten anbefaling fra meg (nå er det halvveis i sesongen så kanskje litt kjedelig å begynne å se nå), men hvis dere har tilgang til SVT4 så anbefaler jeg Robinson der, begynner en ny sesong til høsten. 2 2
Mollebolle Skrevet 29. april #477 Skrevet 29. april (endret) SitronTre skrev (6 timer siden): Absolutt. Han ble umiddelbart til Danby nr2 fra starteb og ingen ville ha en Danby igjen og Oskar er ikke noe engel. Han kunne ha nok styrt det mye bedre men blitt utrolig cocky med all makten... Uff... Nei. Håper bestandig at ting skal snues men med alle penge gevinster, er det allerede lite som kan skje tenker jeg. Kanskje premiene blir større og større slik? En tilfeldig vinner som plutselig får masse cash? Synes faktisk Siri er mer Danby nr 2 enn Oskar😧 Endret 29. april av Mollebolle 2
Mmmwhatever Skrevet 29. april #478 Skrevet 29. april Mollebolle skrev (1 time siden): Synes faktisk Siri er mer Danby nr 2 enn Oskar😧 Siri er jo Line light. 5
tuppa Skrevet 30. april #479 Skrevet 30. april Ardwinna skrev (På 28.4.2025 den 0.54): Meget godt spørsmål. Hadde jeg vært Sofie hadde jeg jobbet hardt for å få ut Jan Fredrik etter konkurransen. Hun prøver å komme med taktiske forslag og forklarer hvorfor de burde velge papir, men Jan Fredrik fjoller rundt og får de andre med på å bare trekke vilkårlig. Jeg hadde eksplodert om jeg hadde vært Sofie. Heldigvis ble Sofie værende og kan spille videre. Håper folk begynner å høre på henne! På tide å å få ut joviale JF og hans gode kompis Martin, for de gjør jo ingenting fornuftig for verken skyggelaget eller spillet generelt. Det var fordi de visste at avokadoalliansen kom til å stemme ut en av jentene mtp taktikk og saldo. Det var altså taktisk, for å prøve å beholde mulighetene til å påvirke hvem som måtte hjem selv. Men hjelp så frustrerende det var å se hvordan Sofie ikke ble hørt gang på gang!! JF som lagleder fortjente utsendelsen, han har jo null innsikt i spillet! 12
Ardwinna Skrevet 1. mai #480 Skrevet 1. mai tuppa skrev (10 timer siden): Det var fordi de visste at avokadoalliansen kom til å stemme ut en av jentene mtp taktikk og saldo. Det var altså taktisk, for å prøve å beholde mulighetene til å påvirke hvem som måtte hjem selv. Men hjelp så frustrerende det var å se hvordan Sofie ikke ble hørt gang på gang!! JF som lagleder fortjente utsendelsen, han har jo null innsikt i spillet! Spillmessig sett skjønner jeg jo det, men jeg hadde nok likevel mistet så tålmodigheten og vettet at jeg hadde stemt på JF!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå