Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper egentlig ingen skal komme inn igjen. 

Jeg syns og Siri tok det veldig bra og det viser for meg at det er stor forskjell på henne og Line. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ludovica- skrev (2 minutter siden):

Jeg håper egentlig ingen skal komme inn igjen. 

Jeg syns og Siri tok det veldig bra og det viser for meg at det er stor forskjell på henne og Line. 

Enig! Line er en person du ikke ønsker å jobbe med eller ha en personlig relasjon med. Det gjelder ikke Siri. Siri er sterk, bestemt og karismatisk, og hun ble den suverene lederen der inne ganske raskt. Og hun utnyttet nok den posisjonen innimellom, men ikke sånn at det gikk over streken. Jeg synes også mitt inntrykk av henne ble betydelig bedret i de to siste episodene, og særlig denne. 

• Liker 18
Skrevet
refill skrev (12 timer siden):
  Skjul innhold

Siri hadde fortjent å være i finalen som den lille queen bee'en hun har vært, men vel spilt Erlend, vel spilt 👏👏👏 Elsker hvor uforutsigbar han er 😅 Har ikke sett del to av dagens episode, men dette var så gøy at jeg måtte bare sette ord på det 😅

At Erlend stemte slik han gjorde, var vel det mest forutsigbare ved denne episoden. Jeg hadde blitt ekstremt overrasket om han hadde gjort noe annet. Å kvitte seg med den mektigste der inne, så godt som uten risiko for at det ville slå tilbake mot ham, hva skulle han ellers ha gjort? Eneste han risikerer er at han blir sett på som den sterkeste og at f.eks Victor kan komme til å svikte ham senere, som i så fall vil være forståelig.

Men god episode, selv om det meste gikk som ventet.

• Liker 8
Skrevet
Lawyam skrev (3 timer siden):
  Skjul innhold

HK må ikke få vinne hvertfall. Nå har jeg ikke hørt henne åpne munnen de siste to ukene, så hun er liksom ikke med der. Ser henne bare sitte i sofaen av og til. Lite rock n roll fra den kanten.

Hun har nok snakket, men de har ikke prioritert henne i klippen.

• Liker 12
Skrevet
SitronTre skrev (39 minutter siden):

Synes erlend har tatt seg en Vidar fra første sesong, snudd seg til tje dark side.... Men på en god måte. Lol....

Heier på han. Skikkelig.

Det er et helt annet nivå på Erlend sitt spill enn Vidar sitt uforutsigbare fjas.

• Liker 27
Skrevet
Djækklåsst skrev (11 minutter siden):

At Erlend stemte slik han gjorde, var vel det mest forutsigbare ved denne episoden. Jeg hadde blitt ekstremt overrasket om han hadde gjort noe annet. Å kvitte seg med den mektigste der inne, så godt som uten risiko for at det ville slå tilbake mot ham, hva skulle han ellers ha gjort? Eneste han risikerer er at han blir sett på som den sterkeste og at f.eks Victor kan komme til å svikte ham senere, som i så fall vil være forståelig.

Mm jeg var usikker på om han kom til å gjøre det. Hadde dette vært gjengen fra forrige sesong hadde man tatt ut Triana eller no. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Ludovica- skrev (5 minutter siden):

Mm jeg var usikker på om han kom til å gjøre det. Hadde dette vært gjengen fra forrige sesong hadde man tatt ut Triana eller no. 

Eller han hadde tatt Hedda. For å ta en som «liksom» er en stor trussel (alle kan enes om det selv om det er en sannhet med store modifikasjoner), men ikke gjøre seg upopulær ved å ta Siri og liksom safe for egen del for å bli likt.

Opplever at flertallet i år er der for å spille, og dermed også håndterer ting mindre personlig og at det er mindre DRAMAlama, og det er deilig, da tør folk å spille også.

• Liker 14
Skrevet
Anononyma skrev (51 minutter siden):

Erlend er den eneste riktige vinneren! For en fyr, herregud så rått!! 😍👏🏼👏🏼 

Tja, elsket at han tok en for laget og fikk ut Siri, men synes nok han har vært slapp og gått for den samme hver gang (Oskar) pga "likegyldighet", eller bare på gøy.  Jada han påvirket Victor til å få ut Bjarte, men arkitekten bak var Sofie. Når det er sagt så er Erlend smart og slu og han har vært en vaskeekte underdog. Han er smart og slu, men samtidig har han vært feig...frem til nå. Etter kommentarene her inne å dømme så er vel dette som å banne i kirka. Jeg liker Erlend og underdog-rollen han har hatt,  men synes vel andre har spilt bedre og vært tøffere. 

Med Sofie ute, håper jeg på Fatima. 

Stemmer i at dette var en god episode som viser at rikdom og makt kan medføre egen undergang og at det ikke kan bli tatt for gitt i dette spillet og det elsker jeg.

• Liker 9
Skrevet
Djækklåsst skrev (20 minutter siden):

Kom på Sofie sa ho kom tilbake for å stemme på vinnaren. Huskar ikkje frå i fjor. Men då har Erlend  sett seg litt utsatt til. 

Skrevet
oss-to skrev (9 minutter siden):

Kom på Sofie sa ho kom tilbake for å stemme på vinnaren. Huskar ikkje frå i fjor. Men då har Erlend  sett seg litt utsatt til. 

Erlend ble da ikke upopulær pga. dette valget.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Djækklåsst skrev (4 minutter siden):

Erlend ble da ikke upopulær pga. dette valget.

Nei, men tenkte Siri og aliansen iallefall ikkje stemmer han. og kvar stemme tel vell.

Skrevet
K_mb skrev (21 minutter siden):

Stemmer i at dette var en god episode som viser at rikdom og makt kan medføre egen undergang og at det ikke kan bli tatt for gitt i dette spillet og det elsker jeg.

Dette! Gøy at det kan snu så fort! Den "alle" så for seg kom til å vinne, røyk ut pga penger! 

Elsket dagens episoder!!! Heier på Erlend nå!! Og Fatima. 🙂

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det spoiling i hvem som sto på scenen for Gullruten? Ser det sitter andre spillere i salen.

• Liker 2
Skrevet (endret)
alkasil skrev (2 minutter siden):

Er det spoiling i hvem som sto på scenen for Gullruten? Ser det sitter andre spillere i salen.

Hvem sto på scenen? Jeg antok at det var produsentene som var med. Eller folka bak programmet.. 

Endret av lalaB
Skrevet
alkasil skrev (6 minutter siden):

Hvem? 

Skrevet
lalaB skrev (31 minutter siden):

Hvem sto på scenen? Jeg antok at det var produsentene som var med. Eller folka bak programmet.. 

Fatima og Hanne var med på scenen.

• Liker 1
Skrevet
oss-to skrev (5 timer siden):

Nei, men tenkte Siri og aliansen iallefall ikkje stemmer han. og kvar stemme tel vell.

Man vet aldri. For det første kommer det an på hvem han konkurrerer mot, og for det andre så er det ikke uhørt å stemme på den beste spilleren, selv om det var den spilleren som kastet deg ut. Sesongen har vært preget av lite bitterhet sånn sett. 

• Liker 5
Skrevet
minimymlen skrev (På 6.5.2025 den 7.46):

Mulig off topic, men samtidig relevant da det å lage mat og spise sammen er å skape sosiale relasjoner. Så langt har vi kun sett noen frokostsituasjoner i begge husene, der det har vært mest fokus på at Skyggelaget lagde speilegg osv. Men kan ikke huske jeg har sett så mye til at de spiser middag sammen? Lager de maten selv, eller får de det levert? Siden de faktisk bor og sover i huset (i motsetning til Forræder) antar jeg at de også spiser alle måltider der? I Forræder får man inntrykk av at de gode middagen med dertil god drikke kan være med på å forsterke allianser og at noen kan røpe litt for mye pga stemning og alkohold, mens det i Spilllet ser ut til å være tilgang på alkohol døgnet rundt. 

Noen som vet? 

I dag ble det i hvert fall laget pizza sammen, og det var koselig å se :)

• Liker 3
Skrevet
minimymlen skrev (2 timer siden):

I dag ble det i hvert fall laget pizza sammen, og det var koselig å se :)

Absolutt.

De er nok mer samlet på ett vis utenfor alle disse lag/konkurranse. Koselig å se.

At de også viste hensyn  til Siri når hun ble stemt ut .... 

Skrevet
K_mb skrev (9 timer siden):

Tja, elsket at han tok en for laget og fikk ut Siri, men synes nok han har vært slapp og gått for den samme hver gang (Oskar) pga "likegyldighet", eller bare på gøy.  Jada han påvirket Victor til å få ut Bjarte, men arkitekten bak var Sofie. Når det er sagt så er Erlend smart og slu og han har vært en vaskeekte underdog. Han er smart og slu, men samtidig har han vært feig...frem til nå. Etter kommentarene her inne å dømme så er vel dette som å banne i kirka. Jeg liker Erlend og underdog-rollen han har hatt,  men synes vel andre har spilt bedre og vært tøffere. 

Det er jo vanskelig å si at andre har spilt bedre enn Erlend, når han er «king of the hill» i semifinalen. Det å gripe en maktposisjon som leder - slik Siri og Sofie har gjort - er ikke nødvendigvis den beste måten å komme seg til slutten på, fordi man automatisk setter en skyteskive på ryggen sin. Erlend har ikke skapt seg fiender, og han har vært «inne» nok med Siri til å få informasjonen han trenger til å posisjonere seg godt. I tillegg er han jo god i disse spilloppgavene, han har tross alt vunnet flere på å være snartenkt. 

Likevel er det et stort element av flaks for alle spillere her inne. Summen de starter med er flaks. Og Spillet har aldri ment å være rettferdig, så «god» og «dårlig» spiller er egentlig litt meningsløst emm.

Uansett fantastisk TV disse siste to søndagene😄

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...