Gå til innhold

Spillet 2025 (ingen spoiling)

Nevian

Anbefalte innlegg

Vera skrev (1 minutt siden):

Nei..? Siri er jo helt tydelig på hvordan alliansen hennes virker..det er den innerste kjernen som betyr noe - den ytterste kjernen (som Victor tilhører), er bare nødvendig fyll for å komme til målet..Så Siri har jo overhodet ikke tenkt å beskytte Victor på noen måte, om det ikke gagner kjernen hennes..

Heldigvis virker det som Victor forstår og ser dette selv. 

De er fortsatt allierte. De har spilt sammen hele veien. Viktor løp til avokadoalliansen når han fant ut at Erlend hadde stemt på helt andre ting enn hva som var avtaler. Viktor stod og trøstet Siri. Det hadde åpenbart ikke skjedd dersom de ikke var allierte.

At Siri ikke ser på Viktor som sin nærmeste allierte, og at Viktor er klar over dette, endrer ikke på det faktumet at de faktisk har vært allierte - og at Siri inntil neste episode fortsatt anser Viktor som en av sine allierte.

Ergo er det besynderlig for meg hvorfor Siri skal kritiseres for å ha spilt meget taktisk godt - uten å ha vært noe stygg - samtidig som andre som spiller like taktisk godt hylles. Målet med Spillet er tross alt ikke å få seg venner. Målet med Spillet er å utfordre deltakerne til å gjøre tøffe psykologiske og sosiologiske valg for å stå igjen som vinneren.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grønnastar skrev (1 time siden):

De er fortsatt allierte. De har spilt sammen hele veien. Viktor løp til avokadoalliansen når han fant ut at Erlend hadde stemt på helt andre ting enn hva som var avtaler. Viktor stod og trøstet Siri. Det hadde åpenbart ikke skjedd dersom de ikke var allierte.

At Siri ikke ser på Viktor som sin nærmeste allierte, og at Viktor er klar over dette, endrer ikke på det faktumet at de faktisk har vært allierte - og at Siri inntil neste episode fortsatt anser Viktor som en av sine allierte.

Ergo er det besynderlig for meg hvorfor Siri skal kritiseres for å ha spilt meget taktisk godt - uten å ha vært noe stygg - samtidig som andre som spiller like taktisk godt hylles. Målet med Spillet er tross alt ikke å få seg venner. Målet med Spillet er å utfordre deltakerne til å gjøre tøffe psykologiske og sosiologiske valg for å stå igjen som vinneren.

Ja, Viktor har jo kommet dem og henne nærmere og nærmere utover. De får mer og mer tillitt til ham og Nå anses han jo som en av hennes aller nærmeste. Hun har vært mer åpen mot Viktor faktisk og har trodd mer på ham enn Jon flere ganger i Spillet så man kan ikke si at de ikke er allierte. Hun har ikke spilt stygt og det har ingen gjort. De har trengt hverandre for å komme seg frem så alt går begge veier, men Siri er ikke svikeren, det er Viktor som evt kan kunne påtås å spille stygt nå, uten at jeg mener DET da, og ikke Siri. Snakk om å vri på skyld. Og dette var ikke motsvar til deg, men mot Vera.

Endret av Lawyam
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 time siden):

Igjen føles det som du og jeg ikke ser samme program 😂

Du snakker om en liten «spontanreaksjon»..mens hele siste del av programmet stort sett dreide seg om hvordan gruppen måtte trøste henne, hvordan hun snakket om dolking i ryggen, hevnaksjon osv..for meg er ikke det en liten «spontanreaksjon» - men en person som har sett seg blind på makt, og trodde det skulle være slik alltid, og nå er blitt fratatt makten - gjennom å bli «dolket i ryggen» som hun kaller det selv..

Jeg syns det er merkelig av henne å kalle det dokking i ryggen, når det stort sett er det samme hun har drevet med selv de 9 episodene programmet har vart..hun dolket jo til og med sin venninne i ryggen. Hun betalte til og med for å dolke venninnen i ryggen om jeg ikke husker feil. 
For meg er det dobbeltmoralen som er problemet med Siri, ikke at hun spiller. 

Men det er min mening 🤷🏻‍♀️

1) slutt med sitatfusk, jeg skrev ikke «liten spontanreaksjon», kun «spontanreaksjon», du legger til «liten» for å minimere og påvirke narrativet. Manipulering av tekst.

2) Hun har en spontanreaksjon ja, som er svært forståelig om man ser konteksten og presset. Helt normal reaksjon om man kan litt atferdspsykologi, beviser på ingen måte at Siri er hevngjerrig eller har andre negative personlighetstrekk. Hennes videre reaksjoner der hun henter seg inn, sier at vi har gjort det samme osv kalles mentalisering og refleksjon, og er tvert imot noe personer med den type personlighetstrekk du og et par andre har tillagt henne vanligvis IKKE evner i særlig grad, og som dermed tilsier at det handler mer om din tolkning og innstilling til Siri (som en annen påpeker) enn at hun faktisk er en psykopat.

3) Hvordan mener du at det er bevist at andre frykter Siri i ordets rette forstand? Tror du da Victor hadde turt å gå bak ryggen hennes og så stå der og lyve henne rett oppi ansiktet? Tror du Hedda, som framstår ganske konfliktsky egentlig, hadde turt å si rett ut hva hun hadde gjort om hun fryktet Siri? Jeg er enig med dem som sier at i fjor så man frykt for enkeltpersoner i ordets rette forstand. I år ser vi klassisk atferdspsykologiske reaksjoner på å bli satt i et slikt makt-spill, som Harald Eia (enn så irriterende mansplainer han er) ofte godt belyser og påpeker.

Har inntrykk av at alle som er med i år vet hva de går til, ikke tar ting personlig (selv om de selvsagt får personlige reaksjoner i situasjonene), spiller spillet, og tar det med fatning når de stemmes ut og når de dolkes hvis man ser på helheten og ikke kun de emosjonelle spontanreaksjonene (som er svært menneskelige og basale i den situasjonen de er i).

De filmes døgnet rundt, de kan gå ut i hagen, men ikke forlate huset ellers. Alle som har gått på folkehøyskole tror jeg vet hvor koko man kan bli, hvor forsterka alt blir, hvor personlig alt kan bli, hvor sterke vennskap blir, på få dager, og der kan man dra ut. Folkehøyskole er en boble som på mange måter kan sammenliknes med reality-bobla, bare at sistnevnte er mer som folkehøyskole på speed og steroider. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (21 minutter siden):

Ja, Viktor har jo kommet dem og henne nærmere og nærmere utover. De får mer og mer tillitt til ham og Nå anses han jo som en av hennes aller nærmeste. Hun har vært mer åpen mot Viktor faktisk og har trodd mer på ham enn Jon flere ganger i Spillet så man kan ikke si at de ikke er allierte. Hun har ikke spilt stygt og det har ingen gjort. De har trengt hverandre for å komme seg frem så alt går begge veier, men Siri er ikke svikeren, det er Viktor som evt kan kunne påtås å spille stygt nå, uten at jeg mener DET da, og ikke Siri. Snakk om å vri på skyld. Og dette var ikke motsvar til deg, men mot Vera.

Han løp jo også rett til Siri da Anne fortalte hva Siri hadde på konto. Og har folk glemt en av de første episodene der Victor og Siri inngikk en parallell avtale om at Siri+Bjarte og Victor+Erlend skulle stå igjen til slutt, og Jon sånn sett bare var et middel på veien dit? Siri har ikke spilt slemt, men hun er direkte. Hvis vi sammenlikner med i fjor fatter jeg ikke hvordan noen kan mene hun er som LA. LA hadde jeg blitt redd for å krysse der inne. Siri hadde jeg syntes det var gøy-skummelt med fordi hun på den ene siden er tøff og spiller bra, og fort fikk mye penger og makt, men at det samtidig er åpenbart at hun vet innerst inne at den som er med på leken må tåle steken. Det er faktisk en viktig nyanse mellom å være taktisk og å være manipulativ. Siri er det første. LA var mer det siste.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig off topic, men samtidig relevant da det å lage mat og spise sammen er å skape sosiale relasjoner. Så langt har vi kun sett noen frokostsituasjoner i begge husene, der det har vært mest fokus på at Skyggelaget lagde speilegg osv. Men kan ikke huske jeg har sett så mye til at de spiser middag sammen? Lager de maten selv, eller får de det levert? Siden de faktisk bor og sover i huset (i motsetning til Forræder) antar jeg at de også spiser alle måltider der? I Forræder får man inntrykk av at de gode middagen med dertil god drikke kan være med på å forsterke allianser og at noen kan røpe litt for mye pga stemning og alkohold, mens det i Spilllet ser ut til å være tilgang på alkohol døgnet rundt. 

Noen som vet? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (8 minutter siden):

Mulig off topic, men samtidig relevant da det å lage mat og spise sammen er å skape sosiale relasjoner. Så langt har vi kun sett noen frokostsituasjoner i begge husene, der det har vært mest fokus på at Skyggelaget lagde speilegg osv. Men kan ikke huske jeg har sett så mye til at de spiser middag sammen? Lager de maten selv, eller får de det levert? Siden de faktisk bor og sover i huset (i motsetning til Forræder) antar jeg at de også spiser alle måltider der? I Forræder får man inntrykk av at de gode middagen med dertil god drikke kan være med på å forsterke allianser og at noen kan røpe litt for mye pga stemning og alkohold, mens det i Spilllet ser ut til å være tilgang på alkohol døgnet rundt. 

Noen som vet? 

Hvis jeg husker riktig så tror jeg Oskar Westerlin sa at middagen var deres "pause". Da fikk de utdelt mobilene sine i en halvtime eller så med tanke på jobb, familie osv (men de hadde selvsagt ikke lov å kommunisere noe om Spillet).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

minimymlen skrev (29 minutter siden):

Noen som vet? 

Ja, middag levert, men kjøleskap og fryser med mat hvis de ønsker mat utenom til tider leste jeg et sted.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (På 5.5.2025 den 7.56):

Jeg kan ikke annet enn å flire når Siri gråter over at noen på laget hennes «har dolket henne i ryggen»..morsomt når man ikke eier selvinnsikt nok til å tåle samme spill man spiller selv. Nok en gang får jeg «mean girls vibber». 

Jeg anser ikke Siri som en Mean Girl, hun er bare strategisk og bittelitt kynisk. Hun skjønner spillet og innrømte også selv at de andre egentlig bare hadde gjort det samme som avokadoalliansen selv har gjort. Siri tenker og styrer mye, og har et kronisk resting bitch face nå hun grubler på ting. Å ha et alvorlig fjes betyr ikke at man er sur eller slem.
Jeg liker måten Siri spiller på, og synes hun spiller mye mer rent og riktig enn Line gjorde i fjor. Lines spill var ubehagelig å se på, mens Siris spill er bare irriterende fordi hun spiller så bra og jeg heier på Sofie & co. Siri og Sofie spiller sånn som man skal spille, og er sånne folk som er gøy å se i Spillet. Fatima er også helt fantastisk.

Endret av Ardwinna
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!! Gleder meg til Siri finner ut at enda flere har forrådt avokadoalliansen, det er ikke bare Hedda. Hennes styre er ikke like sterkt som fryktregimet til Line i fjor, heldigvis! 
Jeg ante ikke hvem Sofie var da sesongen startet, og jeg skal innrømme at jeg trodde hun var nok en influenser-bimbo. Jeg tok SÅ feil! Digger henne skikkelig, håper hun eller Fatima vinner. Faren er jo selvsagt at Sofie har stukket halsen langt ut nå, tar Siri hevn i neste episode? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (1 time siden):

Herlig!! Gleder meg til Siri finner ut at enda flere har forrådt avokadoalliansen, det er ikke bare Hedda. Hennes styre er ikke like sterkt som fryktregimet til Line i fjor, heldigvis! 
Jeg ante ikke hvem Sofie var da sesongen startet, og jeg skal innrømme at jeg trodde hun var nok en influenser-bimbo. Jeg tok SÅ feil! Digger henne skikkelig, håper hun eller Fatima vinner. Faren er jo selvsagt at Sofie har stukket halsen langt ut nå, tar Siri hevn i neste episode? 

Sofie og Martine Lunde er influensere som har overrasket stort. Smarte, skarpe damer. Mitt favorittøyeblikk fra i fjor er fortsatt da Martine lærte Anette hoff hvordan hun skulle spille, og peppa selvtilliten hennes i rollespill med Steffen. 
Fatima er bare kul!

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 time siden):

https://www.kk.no/underholdning/jeg-tenkte-ikke-en-taktisk-tanke-der-inne/83042805 

Siri Kristiansen : «Hadde ingen taktikk. Spilte ikke. 100 % følelsesstyrt. 

Ehh?? 

Som flere har nevnt, så er de nok inne i ett boble og kan ha vanskelig å skille ut dems sanne-jeg. Alt blir jo strategisk og så er du midt i ett spill.  

Dette sagt, litt vanskelig å tro på Siri når hun sier det handlet om følelser🤔... hun sa jo at hun ikke ville spille med noen som Oskar da? Litt følelser der....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Siri fremstår sur og maktsyk gjennom det hele. Erlend spiller sitt eget spill og gjør mye bare for "gøy" eller lage tvister, liker det mye bedre enn en sånn mafialeder. Savner sånn de aller første realityseriene var, der man overhodet ikke fikk danne allianser. Det var likevel gruppearbeid og konkurranser, men det var hver mann for seg selv og ikke lov å avtale hvem man skulle stemme på. DET hadde gitt spenning. Ikke uendelige lagkonkurranser og store allianser.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sneips skrev (19 minutter siden):

Synes Siri fremstår sur og maktsyk gjennom det hele

Siri har «resting bitch face». Det betyr ikke at hun er sur. Grei ting å lære seg i livet, fordi alle mennesker går ikke rundt og smiler hele tiden. Man gjør seg selv en bjørnetjeneste dersom man tror at ansiktsuttrykket til enhver tid er en representasjon av vedkommendes indre følelsesliv. 

Om du skal omtale noen som maktsyk, så får du nesten komme med noen argumenter for hvorfor.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (3 timer siden):

https://www.kk.no/underholdning/jeg-tenkte-ikke-en-taktisk-tanke-der-inne/83042805 

Siri Kristiansen : «Hadde ingen taktikk. Spilte ikke. 100 % følelsesstyrt. 

Ehh?? 

Så det der. 😅
Jeg tviler sterkt når man ser hvor mye hun har tenkt høyt både i sync og sammen med alliansen sin. Hadde hun ikke vært litt mer spontan om hun kun stemte ut i fra følelser? Det er også litt mystisk at man klarer å styre en hel allianse ved å stemme etter følelser. Hun har jo argumentert for valgene sine.
Nei, jeg kjøper det ikke! :ler:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnastar skrev (1 time siden):

Siri har «resting bitch face». Det betyr ikke at hun er sur. Grei ting å lære seg i livet, fordi alle mennesker går ikke rundt og smiler hele tiden. Man gjør seg selv en bjørnetjeneste dersom man tror at ansiktsuttrykket til enhver tid er en representasjon av vedkommendes indre følelsesliv. 

Om du skal omtale noen som maktsyk, så får du nesten komme med noen argumenter for hvorfor.

Nå er det min subjektive mening, og ikke basert på et ansiktstuttrykk, men generell oppførsel. Var ikke ute etter å argumentere mot noen, men si min mening og det trenger jeg ikke komme med en avhandling for å gjøre. Ei heller forsvare overfor deg eller andre. Dere mener andre ting uten at du ser meg be om utgreiing på det?

Enkelte tar alt meget seriøst, litt som Siri 🤠

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ardwinna skrev (4 timer siden):

Jeg anser ikke Siri som en Mean Girl, hun er bare strategisk og bittelitt kynisk. Hun skjønner spillet og innrømte også selv at de andre egentlig bare hadde gjort det samme som avokadoalliansen selv har gjort. Siri tenker og styrer mye, og har et kronisk resting bitch face nå hun grubler på ting. Å ha et alvorlig fjes betyr ikke at man er sur eller slem.
Jeg liker måten Siri spiller på, og synes hun spiller mye mer rent og riktig enn Line gjorde i fjor. Lines spill var ubehagelig å se på, mens Siris spill er bare irriterende fordi hun spiller så bra og jeg heier på Sofie & co. Siri og Sofie spiller sånn som man skal spille, og er sånne folk som er gøy å se i Spillet. Fatima er også helt fantastisk.

Samtidig sier hun vel i artikkelen som er postet om henne i denne tråden - at hvert valg var følelsesstyrt, og at hun aldri brukte taktikk..jeg har litt vanskelig for å kjøpe det hun sier, når hun sier og gjør så mye motstridende..hvorfor stemte hun ut venninnen sin - om alt var følelsesstyrt, og hun kun stemte hjem de hun ikke ønsket å tilbringe tid sammen med i huset? 
Jeg tror nok det er derfor jeg reagerer på henne som person - hun fremstår dobbeltmoralsk..og det er det verste jeg vet. Sofie f.eks., er helt tydelig på at hun spiller - og det liker jeg. 

Jeg ser det er noen i tråden som etterspør hvorfor folk ikke reagerer på at f.eks. Sofie eller Erlend spiller - jeg tror det handler om at de ikke er dobbeltmoralske rett og slett..de er ærlige om spillingen sin. 
Det virker som Siri bortforklarer handlingene sine, når det ikke faller i smak hos seere/lyttere. Hun bortforklarer og står ikke for valgene sine. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sneips skrev (2 minutter siden):

Nå er det min subjektive mening, og ikke basert på et ansiktstuttrykk, men generell oppførsel. Var ikke ute etter å argumentere mot noen, men si min mening og det trenger jeg ikke komme med en avhandling for å gjøre. Ei heller forsvare overfor deg eller andre. Dere mener andre ting uten at du ser meg be om utgreiing på det?

Ja det blir veldig seriøst når noen har en mening om Siri i denne tråden..merkelig at det ikke er like sterke meninger når andre deltakere blir analysert og avkledd i spillet..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (3 minutter siden):

Samtidig sier hun vel i artikkelen som er postet om henne i denne tråden - at hvert valg var følelsesstyrt, og at hun aldri brukte taktikk..jeg har litt vanskelig for å kjøpe det hun sier, når hun sier og gjør så mye motstridende..hvorfor stemte hun ut venninnen sin - om alt var følelsesstyrt, og hun kun stemte hjem de hun ikke ønsket å tilbringe tid sammen med i huset? 
Jeg tror nok det er derfor jeg reagerer på henne som person - hun fremstår dobbeltmoralsk..og det er det verste jeg vet. Sofie f.eks., er helt tydelig på at hun spiller - og det liker jeg. 

Jeg ser det er noen i tråden som etterspør hvorfor folk ikke reagerer på at f.eks. Sofie eller Erlend spiller - jeg tror det handler om at de ikke er dobbeltmoralske rett og slett..de er ærlige om spillingen sin. 
Det virker som Siri bortforklarer handlingene sine, når det ikke faller i smak hos seere/lyttere. Hun bortforklarer og står ikke for valgene sine. 

Jeg har ikke inntrykk av at hun er dobbeltmoralsk. At hun reagerte sterkt når Bjarte forsvant ut var vel fordi hun likte han godt og fordi det var helt uventet. Hun innrømte jo mellom tårene og sjokket at den andre siden ikke hadde gjort noe annet enn det avokadoalliansen har gjort. Jeg synes hun står for det hun sier og gjør, og spiller like ærlig som Sofie & co.

Men jeg heier på Sofie da hun er litt mer underdog, og jeg liker når underdogs klarer å spille ut en av de sterke! :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sneips skrev (22 minutter siden):

Og enkelte bare kaster rundt seg med nedsettende beskrivelser av folk, uten å argumentere for hvorfor🤡

Vera skrev (18 minutter siden):

Ja det blir veldig seriøst når noen har en mening om Siri i denne tråden..merkelig at det ikke er like sterke meninger når andre deltakere blir analysert og avkledd i spillet..

Hvilke andre deltakere enn Siri har blitt «analysert og avkledd» mener du…? Du har hatt veldig sterke meninger om henne, men koster det under teppe når andre spillere gjør akkurat det samme som henne. Det blir litt vel mye kasting av stein i glasshus for min del.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...