Ctrl Skrevet mandag kl 08:36 #361 Del Skrevet mandag kl 08:36 (endret) Når skyggelaget endelig skulle opp i huset, så endte vi med blandalag? Det var en skuffelse. Jeg ser at blandalag kan gi mer taktikk og usikkerhet, men denne gang så jeg fram til et hevngjerrig samhold mot Siri og co. Men sånn går det når Martin Lepperød blir valg som lagleder. Han lever sitt eget liv og dette bromanshipet hans er pinlig å se på. Det er så sykt overdrevent. Nesten som jeg lurer på om det er et "PR-stunt" han holder på med, for det kan jo ikke være ekte. Bjarte/huset vinner første lagkonkurranse, og ender opp med en altfor stor makt. Å plukke 2 som kan stemmes ut fra Martins lag og hele 140 000 kr (!). Det er 7 stemmer! Og det kommer oppå Siris 160 000 kr (tror jeg det var) fra før. Disse astronomiske summene som vinnes i konkurransene i år kveler spenningen når èn person kan stemme ut hvem den vil, særlig når summene havner i hendene hos den ene (Siri) enten direkte eller indirekte. Under utstemmingen håpte jeg at Martin igjen forlot på første forsøk. Men det endte opp med et magaplask når en som faktisk prøver å spille litt ble stemt ut. Oskar. Problemet til Oskar var at han hadde ikke tillit hos noen og at han gikk altfor hardt ut når han skulle konfrontere Siri med backstabbing og så tvil om Siri hos Jon og co. Samt han prøvde å snu Hedda fra huset til skyggelaget. Men Oskar viste iallfall at han hadde spill i seg, det er mer enn Martin og Jan Fredrik - som er helt barnehage til tider. Og fordi Oskar nå er ute, skyggehuset har mistet en spiller, bromanshipet fortsetter og Siri og co er i overtall med enorme pengesummer hos seg, så frykter jeg at Siri allerede etter èn dag med lag skal få alt til å handle om henne igjen. Og det er det siste jeg har lyst til å se på nå. Får se hva neste episode bringer, men dette var en skuffende episode med dårlige utfall. Endret mandag kl 08:55 av Ctrl 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sh999 Skrevet mandag kl 08:48 #362 Del Skrevet mandag kl 08:48 Synes nesten litt synd i Triana jeg, hun blir liksom alltid valgt sist, og sliter litt med å spille spillet. Det er mange jeg kunne sett vinne, bortsett fra Siri, Jon og Bjarte . 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet mandag kl 09:00 #363 Del Skrevet mandag kl 09:00 Ctrl skrev (14 minutter siden): Når skyggelaget endelig skulle opp i huset, så endte vi med blandalag? Det var en skuffelse. Jeg ser at blandalag kan gi mer taktikk og usikkerhet, men denne gang så jeg fram til et hevngjerrig samhold mot Siri og co. Men sånn går det når Martin Lepperød blir valg som lagleder. Han lever sitt eget liv og dette bromanshipet hans er pinlig å se på. Det er så sykt overdrevent. Nesten som jeg lurer på om det er et "PR-stunt" han holder på med, for det kan jo ikke være ekte. Bjarte/huset vinner første lagkonkurranse, og ender opp med en altfor stor makt. Å plukke 2 som kan stemmes ut fra Martins lag og hele 140 000 kr (!). Det er 7 stemmer! Og det kommer oppå Siris 160 000 kr (tror jeg det var) fra før. Disse astronomiske summene som vinnes i konkurransene i år kveler spenningen når èn person kan stemme ut hvem den vil, særlig når summene havner i hendene hos den ene (Siri) enten direkte eller indirekte. Under utstemmingen håpte jeg at Martin igjen forlot på første forsøk. Men det endte opp med et magaplask når en som faktisk prøver å spille litt ble stemt ut. Oskar. Problemet til Oskar var at han har ikke tillit hos noen og at han gikk altfor hardt ut når han skulle konfrontere Siri med backstabbing og så tvil om Siri hos Jon og co. Samt han prøvde å snu Hedda fra huset til skyggelaget. Men Oskar viste iallfall at han hadde spill i seg, det er mer enn Martin og Jan Fredrik - som dessverre er helt barnehage til tider. Og fordi Oskar nå er ute, skyggehuset har mistet en spiller, bromanshipet fortsetter og Siri og co er i overtall med enorme pengesummer hos seg, så frykter jeg at Siri allerede etter èn dag med lag skal få alt til å handle om henne igjen. Og det er det siste jeg har lyst til å se på nå. Får se hva neste episode bringer, men dette var en skuffende episode med dårlige utfall. Jeg håper at Erlend kan skru opp taktikken litt nå, han virker som en intelligent type med mye potensial. Jeg syns vi får se langt mindre prat om taktikk denne sesongen, med unntak av Siri og hennes lakeier. Snakket ikke skyggelaget taktikk i det hele tatt, før de kom inn i huset, bortsett fra fordeling av pengene og hvem de ville ha over til seg selv, de gangene de fikk stemmesedler? Det er uansett kjedelig at spillet legges opp til at et av lagene får så enorm fordel, de sa innledningsvis i S1 at spillet er urettferdig, men når det blir så urettferdig som det har vært hittil, så forsvinner jo spenningen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet mandag kl 09:14 #364 Del Skrevet mandag kl 09:14 Er det i det hele tatt mulig for nen andre enn Bjarte og Siri og vinne når de har så ekstremt mye penger? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet mandag kl 09:17 #365 Del Skrevet mandag kl 09:17 Ludovica- skrev (Akkurat nå): Er det i det hele tatt mulig for nen andre enn Bjarte og Siri og vinne når de har så ekstremt mye penger? Ja, en snever mulighet er jo der om de andre spillerne som også har litt penger, mobiliserer seg og får ut rikingene. Men da må det jo gjøres på en veldig slu måte, så Bjarte og Siri ikke finner ut av det, for da vil de jo bruke pengene sine for å sikre seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet mandag kl 09:21 #366 Del Skrevet mandag kl 09:21 Jaja..så får Darth Vader og Capone styre showet videre. Morsomt å se når Capone «tok en for laget» og valgte seg selv som leder..og de andre nikkedukkene bare lar det skje. Enda morsommere når Darth Vader automatisk tar lederrollen fra Capone - og ingen reagerer på det. Hun tar med den største selvfølgelighet lederrollen fra Capone, men ikke risikoen med lederrollen..flaut flaut. og tredje mann i avokadoalliansen blir valgt bort gang etter gang..men er like forbanna iherdig løpegutt for Capone og Darth Vader all the way 😂😂 Harald Eia hadde noen treffende beskrivelser i går om hvordan disse to jobber (Capone og Darth Vader) Det som blir spennende nå, er hva som skjer med Erlend og Victor alliansen..men jeg tror egentlig at Victor har siktet seg inn i Siri-alliansen for lenge siden..men nå fikk han en mer «seer-vennlig» grunn for å forlate Erlend. Håper Erlend klarer å få opp øynene på skyggelaget, slik at de skjønner at de faktisk må spille om de ikke skal kippes ut en etter en fremover.. Hvorfor saboterte ikke skyggelaget i går når de hadde muligheten?? 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet mandag kl 10:02 #367 Del Skrevet mandag kl 10:02 Blir bare oppgitt av hele greia.... Skjønner ikke de som lar Siri holde på sånn som hun gjør. Og veldig synd at Oskar måtte ut; hadde faktisk begynt å få skikkelig sansen for ham!!! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet mandag kl 10:31 #368 Del Skrevet mandag kl 10:31 Det glir så lett for Siri der inne at det nesten virker rigget. Kjedelig hvis hun vinner. Jeg liker at hun tør spille, men hun er også vanvittig usjarmerende. Synd Oskar røyk, bedre om en av de mer tafatte hadde gått. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet mandag kl 10:41 #369 Del Skrevet mandag kl 10:41 (endret) Mitt inntrykk av deltakerne hittil: Siri - Darth Vader - o'store hersker og husleder som gjør akkurat hva hun vil med hvem hun vil. Bjarte - Tror han er nestleder i huset, men er en løpegutt. For Siri er både leder og nestleder. Pengene til Bjarte er Siris. Jon Hartvig - Kastrert og underkastet Siri. Tenker ikke selv på tross for mistillit mot seg gjentatte ganger. Victor - Løpegutt for Siri, selv om det går imot alt han står for - og blir sentimental etterpå. For så gjenta det. Erlend - Har mange tanker, men kjører sitt eget løp og har gjort sin egen stemme verdiløs - og kaller det humor. Hedda - Slapper av mens hun må gi Siri bekreftelser og underkastelser, og følger Siris ledelse i avgjørelser. Fatima - Den potensielt beste spilleren der inne. Men blir ikke sett, for hun har blitt kvelt av Siri, hennes følgere og tamme deltakere. Følger ofte Siri for å bli værende i spillet. Forhåpentligvis får Fatima mer oppslutning etterhvert... Hanne - "Ingen lurer gamlemor, for dette forstår jeg", så melder hun seg ut når det gjelder og er fornøyd med å bli stemt ut. Sofie - Selverklært spilldronning fra Paradise, som ikke henger med når spillet starter og avgjørelser må taes. Triana - Passer ikke inn. Skulle helst sett at spillet stoppet noen dager slik at alle kunne bli inkludert gjennom dagsfylla. Martin - "Åååh Jan Fredrik... 🥰 Mussmuss. Glem Spillet, nå skal vi to kose oss." Jan Fredrik - "Jeg klarte oppdraget med å eksistere, så nå skal vi ha det gøy, Martin. Vil du høre en vits?". Anne - Ønsker å spille, men har ikke kommet inn i det - og blir satt på benken av tamme medspillere og Siris undersotter. Det er altså to jeg ser potensiale i, og det er Fatima og Anne. Ellers må det skje noe drastisk (at Jon, Erlend, Victor osv våkner og får med seg Anne og Fatima), eventuelt at konkurranser eller tilfeldigheter går skikkelig i disfavør Siri og co, om ikke dette skal bli straka veien for den sesonglange hyllesten av Siri Kristiansen. Til ettertanke er dette en fryktelig dårlig cast der det egentlig ikke spilles. Endret mandag kl 10:51 av Ctrl 21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet mandag kl 11:16 #370 Del Skrevet mandag kl 11:16 Ctrl skrev (33 minutter siden): Mitt inntrykk av deltakerne hittil: Siri - Darth Vader - o'store hersker og husleder som gjør akkurat hva hun vil med hvem hun vil. Bjarte - Tror han er nestleder i huset, men er en løpegutt. For Siri er både leder og nestleder. Pengene til Bjarte er Siris. Jon Hartvig - Kastrert og underkastet Siri. Tenker ikke selv på tross for mistillit mot seg gjentatte ganger. Victor - Løpegutt for Siri, selv om det går imot alt han står for - og blir sentimental etterpå. For så gjenta det. Erlend - Har mange tanker, men kjører sitt eget løp og har gjort sin egen stemme verdiløs - og kaller det humor. Hedda - Slapper av mens hun må gi Siri bekreftelser og underkastelser, og følger Siris ledelse i avgjørelser. Fatima - Den potensielt beste spilleren der inne. Men blir ikke sett, for hun har blitt kvelt av Siri, hennes følgere og tamme deltakere. Følger ofte Siri for å bli værende i spillet. Forhåpentligvis får Fatima mer oppslutning etterhvert... Hanne - "Ingen lurer gamlemor, for dette forstår jeg", så melder hun seg ut når det gjelder og er fornøyd med å bli stemt ut. Sofie - Selverklært spilldronning fra Paradise, som ikke henger med når spillet starter og avgjørelser må taes. Triana - Passer ikke inn. Skulle helst sett at spillet stoppet noen dager slik at alle kunne bli inkludert gjennom dagsfylla. Martin - "Åååh Jan Fredrik... 🥰 Mussmuss. Glem Spillet, nå skal vi to kose oss." Jan Fredrik - "Jeg klarte oppdraget med å eksistere, så nå skal vi ha det gøy, Martin. Vil du høre en vits?". Anne - Ønsker å spille, men har ikke kommet inn i det - og blir satt på benken av tamme medspillere og Siris undersotter. Det er altså to jeg ser potensiale i, og det er Fatima og Anne. Ellers må det skje noe drastisk (at Jon, Erlend, Victor osv våkner og får med seg Anne og Fatima), eventuelt at konkurranser eller tilfeldigheter går skikkelig i disfavør Siri og co, om ikke dette skal bli straka veien for den sesonglange hyllesten av Siri Kristiansen. Til ettertanke er dette en fryktelig dårlig cast der det egentlig ikke spilles. Fantastisk beskrivelse!! Enig i at Fatima og Anne må trå til nå. De må få med seg Hedda, Jon, Victor og Hedda på sitt lag for å få ut Bjarte og Siri. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet mandag kl 12:30 #371 Del Skrevet mandag kl 12:30 (endret) Det som kunne gjort spillet spennende er hvis noen stjeler pengene til Siri og Bjarte, og får beholde dem. Da skal jeg se på med interesse igjen. Endret mandag kl 14:12 av Turkis Sau 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SitronTre Skrevet mandag kl 14:37 #372 Del Skrevet mandag kl 14:37 Turkis Sau skrev (2 timer siden): Det som kunne gjort spillet spennende er hvis noen stjeler pengene til Siri og Bjarte, og får beholde dem. Da skal jeg se på med interesse igjen. Ut fra neste ukens minimalt trailer, lurer jeg på om kanskje lignende kan skje (=Jan Fredrik og Martin biten i stemmerommet). At noe skjer på det rommet der som muligens kan smu spillet 🤔 Men de to derre... kan være at de kom med en vits og lo seg i hjel 😮💨 Enig med beskrivelse av spillerne.... De kan få til så mye om noen hadde baller og gjør ting annerledes. De verste som kan skje at du blir stemt ut 🤷♀️. Har INGEN av dem sett første sesongen liksom... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalaB Skrevet mandag kl 15:32 #373 Del Skrevet mandag kl 15:32 Jeg skjønner ikke helt kritikken mot Siri. Ho spiller jo bare veldig bra. Ikke noe skittent spill i det hun gjør? At de andre deltagerne lar henne ha så mye makt er jo ikke hennes feil egentlig, for hun har hverken truet eller manipulert noen av dem. Var dog ikke så flatterende hyl hun kom med når hun vant konkurransen, men selvfølgelig var det viktig for henne å vinne. Jeg syns også skyggelaget hadde en real sjans til å vinne og dermed muligheten til å snu spillet. Siri brukte jo en evighet på sudoku, så det var ikke akkurat plankekjøring for dem. Hadde skyggelaget vunnet, og Martin fått himla mye penger, pluss at antagelig både Siri og Jon hadde blitt satt i fare sammen med Bjarte, så hadde ingen her inne sagt noe om hvor urettferdig og rigget dette er. Jeg syns det var lagt opp til en god mulighet her, men tilfeldigheter (og noen dårlige valg, blant annet å la Martin få lederrollen) gjorde at de tapte konkurransen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet mandag kl 16:01 #374 Del Skrevet mandag kl 16:01 lalaB skrev (24 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt kritikken mot Siri. Ho spiller jo bare veldig bra. Ikke noe skittent spill i det hun gjør? At de andre deltagerne lar henne ha så mye makt er jo ikke hennes feil egentlig, for hun har hverken truet eller manipulert noen av dem. Var dog ikke så flatterende hyl hun kom med når hun vant konkurransen, men selvfølgelig var det viktig for henne å vinne. Jeg syns også skyggelaget hadde en real sjans til å vinne og dermed muligheten til å snu spillet. Siri brukte jo en evighet på sudoku, så det var ikke akkurat plankekjøring for dem. Hadde skyggelaget vunnet, og Martin fått himla mye penger, pluss at antagelig både Siri og Jon hadde blitt satt i fare sammen med Bjarte, så hadde ingen her inne sagt noe om hvor urettferdig og rigget dette er. Jeg syns det var lagt opp til en god mulighet her, men tilfeldigheter (og noen dårlige valg, blant annet å la Martin få lederrollen) gjorde at de tapte konkurransen. Jeg syns Siri er veldig manipulerende. Så syns jeg også at det var super idiotisk av henne å ta det så personlig at Triana viste mer følelser knyttet til Sofie, enn hun gjorde til Siri, tidligere i sesongen i det første spillet. Da fikk man se en veldig hevngjerrig side av Siri, som var ekstremt usjarmerende. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet mandag kl 16:03 #375 Del Skrevet mandag kl 16:03 Jeg har ingen problemer med Siri, men jeg har et problem med hvordan de setter opp spillet. Skulle ønske de gjorde det mer uforutsigbart, og det får de til om de vil, utenlandske produsenter (kanskje spesielt USA som jeg har sett en del reality fra) er generelt litt flinkere til akkurat det. Men mye kan fortsatt skje i spillet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollebolle Skrevet mandag kl 16:39 #376 Del Skrevet mandag kl 16:39 (endret) Siri får bare kjøre på, hun kommer til å gå på en smell snart. Martin Lepperød, er det mulig å være så blåst? Han er så lite smart, at han blir bare en irritasjon. Ut neste gang! Heier på Fatima og Erlend, så de må våkne snart. Endret mandag kl 17:41 av Mollebolle 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet mandag kl 18:08 #377 Del Skrevet mandag kl 18:08 SitronTre skrev (3 timer siden): Ut fra neste ukens minimalt trailer, lurer jeg på om kanskje lignende kan skje (=Jan Fredrik og Martin biten i stemmerommet). At noe skjer på det rommet der som muligens kan smu spillet 🤔 Men de to derre... kan være at de kom med en vits og lo seg i hjel 😮💨 Enig med beskrivelse av spillerne.... De kan få til så mye om noen hadde baller og gjør ting annerledes. De verste som kan skje at du blir stemt ut 🤷♀️. Har INGEN av dem sett første sesongen liksom... Ooouh, det hadde vært kjempegøy! Men vi får se da. Ellers enig i alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet mandag kl 19:40 #378 Del Skrevet mandag kl 19:40 (endret) Hva FAEN tenker skyggelaget med. De står mellom Martin (20 000), Oskar (20 000) og Jan Fredrik (0). Det åpenbare her er at skyggelaget må få ut Jan Fredrik fordi han har null kroner å bidra med inn i laget. Men nei, ikke bare stemmer de ut Oskar som de ga penger, men Martin bruker 20 000 på å få ut en på laget, som har penger. Skyggelaget svir av 40 000 på å få ut en lagspiller, som faktisk går imot Siri som er deres største konkurrent. De har sett på kamera hvordan Siri spiller, og når Oskar gir dem en gylden mulighet til å snu folk imot Siri, så stemmer de han ut. Er de ikke helt kognitivt oppegående, eller evner de ikke å forstå spillet. Må være det dårligste spillet jeg har sett i reality noen sinne, ren idioti. Nei, når de spiller så jævlig dårlig, så håper jeg Siri drar seieren i land. Endret mandag kl 19:44 av Blueberrymuffin 22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet mandag kl 19:47 #379 Del Skrevet mandag kl 19:47 Blueberrymuffin skrev (6 minutter siden): Hva FAEN tenker skyggelaget med. De står mellom Martin (20 000), Oskar (20 000) og Jan Fredrik (0). Det åpenbare her er at skyggelaget må få ut Jan Fredrik fordi han har null kroner å bidra med inn i laget. Men nei, ikke bare stemmer de ut Oskar som de ga penger, men Martin bruker 20 000 på å få ut en på laget, som har penger. Skyggelaget svir av 40 000 på å få ut en lagspiller, som faktisk går imot Siri som er deres største konkurrent. Er de ikke helt kognitivt oppegående, eller forstår de ikke spillet. Må være det dårligste spillet jeg har sett i reality noen sinne, ren idioti. Nei, når de spiller så jævlig dårlig, så håper jeg Siri drar seieren i land. Veldig godt poeng! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet mandag kl 19:48 #380 Del Skrevet mandag kl 19:48 Blueberrymuffin skrev (7 minutter siden): Hva FAEN tenker skyggelaget med. De står mellom Martin (20 000), Oskar (20 000) og Jan Fredrik (0). Det åpenbare her er at skyggelaget må få ut Jan Fredrik fordi han har null kroner å bidra med inn i laget. Men nei, ikke bare stemmer de ut Oskar som de ga penger, men Martin bruker 20 000 på å få ut en på laget, som har penger. Skyggelaget svir av 40 000 på å få ut en lagspiller, som faktisk går imot Siri som er deres største konkurrent. De har sett på kamera hvordan Siri spiller, og når Oskar gir dem en gylden mulighet til å snu folk imot Siri, så stemmer de han ut. Er de ikke helt kognitivt oppegående, eller evner de ikke å forstå spillet. Må være det dårligste spillet jeg har sett i reality noen sinne, ren idioti. Nei, når de spiller så jævlig dårlig, så håper jeg Siri drar seieren i land. 😂😂 Kunne ikke vært mer mer enig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå