Vera Skrevet 14. april #301 Del Skrevet 14. april Ninaen skrev (6 minutter siden): Men dette ER jo spillet. 😅Hvordan sosiale mekanismer og maktstrukturer slår ut i grupper. Og Bjarte er nok en ulv i fåreklær du. Siri sin situasjon er et klasseeksempel på hvordan noen plutselig bare blir leder. Har du vært på et foreldremøte eller en generalforsamling? Det er langt fra alltid noen griper makten, for å si det pent. Det skjer like ofte at én plutselig sitter der som FAU-representant eller styreleder og knapt skjønte hva som skjedde. Så er det jo opp til den enkelte hvordan man forvalter den makta videre da. 😊Erlend er jo også slu, Hanne beskrev det godt til ham, men han slipper unna kritikk fordi han har en annen framtoning, og helt ærlig så tror jeg kjønn også spiller inn her. Line eide ikke selvinnsikt og ble ufin. Og lytta ikke til andre, kjørte bare sitt løp, andre skulle danse. Siri har en helt annen stil. Hun skjønner f.eks at hun må hanke inn Jon med anerkjennelse framfor hersketeknikker, da har du kvaliteter som ikke Line hadde/har. At hun gjør det for egen vinning i situasjonen? Ja. Men hun framstår da ikke kynisk og uten følelser og «gjør hva faen jeg vil uten å bli påvirket». Men at hun går fullt inn i konseptet hun deltar i. Hehe..Siri vet nok utmerket godt hvilke effekt det har på Jon at hun «hanker han inn» etter å ha gått bak ryggen hans..det er jo en velkjent manipuleringsteknikk. Hun er vel ganske tydelig på det selv også? «Nå må jeg jobbe godt for å få tilliten til Jon tilbake». Jeg vil kalle det hun holder på med overfor Jon både hersketeknikk og manipulering. Jon føler seg nok temmelig låst i gruppen sin - og vet han ryker ut først om han bryter alliansen..han vet også at han er den første som ryker når Siri og Bjarte nærmer seg sluttstreken..så han er en nyttig idiot i alliansen dessverre. Og Bjarte er absolutt en ulv i fåreklær som du sier. Jeg syns det er ekstremt interessant og fascinerende å se hva denne type spill og makt gjør med mennesker - men for noen ligger dette spillet mer naturlig enn for andre. Jeg har f.eks. sansen for både Erlend og Oscar sin spillemåte - Oscar fordi han er helt åpen på hva han driver med, og Erlend fordi han ressornerer bra ifht seg selv. Dog håper jeg Fatima spiller enda smartere, og ikke lar seg lure over i alliansen til Siri. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 14. april #302 Del Skrevet 14. april Knitalong skrev (13 timer siden): Hvorfor spoiler du? Vi er mange som ikke har sett på direkte tv enda 😠 Hvorfor i alle dager går du inn i tråden for og diskutere før du har sett episoden ? Ja, jeg skjønner det skal være spolertagg, jeg skjønner bare ikke tankegangen ? Nå skal jeg før jeg har sett episoden gå inn i tråden og lese.. « spoilertag « svar « spoliertag svar « spoliertag «. Veldig merkelig. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 14. april #303 Del Skrevet 14. april Vera skrev (6 minutter siden): Hehe..Siri vet nok utmerket godt hvilke effekt det har på Jon at hun «hanker han inn» etter å ha gått bak ryggen hans..det er jo en velkjent manipuleringsteknikk. Hun er vel ganske tydelig på det selv også? «Nå må jeg jobbe godt for å få tilliten til Jon tilbake». Jeg vil kalle det hun holder på med overfor Jon både hersketeknikk og manipulering. Jon føler seg nok temmelig låst i gruppen sin - og vet han ryker ut først om han bryter alliansen..han vet også at han er den første som ryker når Siri og Bjarte nærmer seg sluttstreken..så han er en nyttig idiot i alliansen dessverre. Og Bjarte er absolutt en ulv i fåreklær som du sier. Jeg syns det er ekstremt interessant og fascinerende å se hva denne type spill og makt gjør med mennesker - men for noen ligger dette spillet mer naturlig enn for andre. Jeg har f.eks. sansen for både Erlend og Oscar sin spillemåte - Oscar fordi han er helt åpen på hva han driver med, og Erlend fordi han ressornerer bra ifht seg selv. Dog håper jeg Fatima spiller enda smartere, og ikke lar seg lure over i alliansen til Siri. Tror du bør lese det jeg skriver litt mer nøye. Har ikke sagt at Siri ikke vet hva hun holder på med. Jeg påpeker forskjellen opp mot Line. Siri er sosialt mye smartere, og kan derfor bruke «hersketeknikker» som ikke oppleves som det, og som også er lettere å leve med når man faktisk har evnen til sympati og empati. Line drev med rene makt-hersketeknikker, som ikke er særlig bærekraftige og påvirker folk annerledes. Ledere som tyr til slike hersketeknikker når de er pressa/begynner å miste kontrollen blir raskere avslørt og mislikt, og folk føler seg misbrukt (selv om de ikke nødvendigvis tør å bryte ut for det). Siri er en mye smartere spiller enn Line. Og jeg vil jo si at hun viser at hun blir påvirka, men jobber for å være i rolle i det konseptet hun er med i. Sagt på en annen måte: jeg hadde gjerne blitt venner med Siri i det virkelige liv, Line hadde jeg holdt meg langt unna. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 14. april #304 Del Skrevet 14. april Ludovica- skrev (15 minutter siden): Siri er ikke værre enn Line. Men hun gjør det hun gjør for at hun skal gå videre. Så ser det kanskje kynisk ut men er ikke poenget at man skal være smart og lure folk litt? Hvis ikke hva er poenget? Jeg syns hvertfall Line fremstod langt mer manipulerende. Men det er gøy om de andre klarer å mobilisere noe å få henne ut. Mulig Jon er påvirkelig til å stå imot henne. Tror Fatima visste at de andre ikke hadde nok penger til å stemme ut Siri så hun kjøper seg litt tid. Viktor tror jeg kanskje er litt skadet fra å være forræder. Han sliter litt med å skulle gå bak ryggen på folk osv? Dette! Takk! Du greide å beskrive det bedre enn meg. Det er forskjell på å være taktisk og manipulerende i mitt hode. Siri er taktisk og spiller spillet hun er med på. Line opplevde jeg som manipulerende, «bare jeg får vilja mi». Siri vet at hun er avhengig av andre og må fortsette å spille smart. Line gikk mer for «alle må følge meg uansett, hvis ikke blir jeg ubehagelig». 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 14. april #305 Del Skrevet 14. april Ninaen skrev (6 minutter siden): Tror du bør lese det jeg skriver litt mer nøye. Har ikke sagt at Siri ikke vet hva hun holder på med. Jeg påpeker forskjellen opp mot Line. Siri er sosialt mye smartere, og kan derfor bruke «hersketeknikker» som ikke oppleves som det, og som også er lettere å leve med når man faktisk har evnen til sympati og empati. Line drev med rene makt-hersketeknikker, som ikke er særlig bærekraftige og påvirker folk annerledes. Ledere som tyr til slike hersketeknikker når de er pressa/begynner å miste kontrollen blir raskere avslørt og mislikt, og folk føler seg misbrukt (selv om de ikke nødvendigvis tør å bryte ut for det). Siri er en mye smartere spiller enn Line. Og jeg vil jo si at hun viser at hun blir påvirka, men jobber for å være i rolle i det konseptet hun er med i. Sagt på en annen måte: jeg hadde gjerne blitt venner med Siri i det virkelige liv, Line hadde jeg holdt meg langt unna. Da tror jeg du bør ta en titt på de siste episodene noen ganger til - så ser du hvordan folk rundt Siri endrer adferden sin..og hvordan det begynner å murre i «rekkene»..det er som Oscar sier - hun er rene Darth Vader der inne. Jeg sliter også med å forstå at du mener det er bedre å drive med manipulering og hersketeknikker - så lenge man er flink sosialt..jeg syns jo det er hakket verre..da er man meget bevisst på hva man driver med. Jeg hadde nok ikke blitt venner med noen av dem.. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 14. april #306 Del Skrevet 14. april (endret) Jeg tror det er meningen det skal trigge noe i oss som seere som ser alt utenfra. Vi ser på et spill og misliker og føler et ubehag av å se et menneske i full makt utfoldelse. Tror det er riktig at vi skal oppleve det sånn. Men om ingen tok på seg den rollen med å spille fult ut så vil det blitt ren hygge-tv og bare komfort. Da blir det fort Big Brother istedenfor. (Det intressante er jo om og når de eventuelt går imot henne. Både Fatima og Erlend fremstår veldig smarte, og Jon har allerede en gang opplevd å bli holdt utenfor. Hedda er åpenbart ikke fan). Endret 14. april av Ludovica- 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 14. april #307 Del Skrevet 14. april Voyager skrev (1 time siden): Jeg synes dette på et samfunnsnivå er veldig spennende. Hvordan Siri blir mer og mer preget over å ha fått så mye makt over tid, hvordan de andre føler at de MÅ være på hennes lag for å overleve, dette gjenspeiler så mye av hva som skjer i verden nå. De lever i en liten "Lord of the Flies" boble der inne, er spent på intervjuer med Siri i ettertid, der hun har fått tid på å reflektere over hvordan makten preget henne. Oscar nevnte jo litt av det samme i skyggehuset, hvordan følelsen av makt ble berusende. Tenkte akkurat det samme. Det som er farlig er ikke den ene galingen, men alle etterdilterne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 14. april #308 Del Skrevet 14. april Men, her er det noe jeg ikke skjønner og som irriterer meg helt grenseløst. Fatima ville stemme på Siri, Hedda ville stemme på Siri, de hadde fint fått med seg Hanne, i alle fall. Victor og Erlend spiller sitt eget spill og hadde også blitt med på å stemme Siri, tror jeg, selv om de sier at de er på hennes lag. De vet at Siri ikke er til å stole på og at hun bør ut snart uansett. Syns det blir så dumt når flere i etterkant sutrer over at de MÅTTE stemme på Hanne. Det er da ingen som må noe som helst! Det er jo ikke slik at alle stemmene blir lest opp i etterkant. Om de som ønsket hadde stemt på Siri i stedet for Hanne så hadde jo ikke Siri visst hvor mange som ikke hadde stemt som hun ville og i alle fall ikke hvem det var. Skjønner ikke det der "vi må stemme slik som sjefen har sagt, selv om vi egentlig ønsker noe annet". De risikerer jo absolutt ingenting ved å stemme annerledes. Og da å stemme blankt i stedet for å stemme på den man vil ha ut er jo bare tull. Kjenner at dette engasjerer meg akkurat litt for mye..... 🤭 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyager Skrevet 14. april #309 Del Skrevet 14. april Angelheart2 skrev (31 minutter siden): Men, her er det noe jeg ikke skjønner og som irriterer meg helt grenseløst. Fatima ville stemme på Siri, Hedda ville stemme på Siri, de hadde fint fått med seg Hanne, i alle fall. Victor og Erlend spiller sitt eget spill og hadde også blitt med på å stemme Siri, tror jeg, selv om de sier at de er på hennes lag. De vet at Siri ikke er til å stole på og at hun bør ut snart uansett. Syns det blir så dumt når flere i etterkant sutrer over at de MÅTTE stemme på Hanne. Det er da ingen som må noe som helst! Det er jo ikke slik at alle stemmene blir lest opp i etterkant. Om de som ønsket hadde stemt på Siri i stedet for Hanne så hadde jo ikke Siri visst hvor mange som ikke hadde stemt som hun ville og i alle fall ikke hvem det var. Skjønner ikke det der "vi må stemme slik som sjefen har sagt, selv om vi egentlig ønsker noe annet". De risikerer jo absolutt ingenting ved å stemme annerledes. Og da å stemme blankt i stedet for å stemme på den man vil ha ut er jo bare tull. Kjenner at dette engasjerer meg akkurat litt for mye..... 🤭 Det er jo akkurat dette som er feil. De VET at om de kjipper ut Siri nå, så får hun vite hvem som stemte mot, og kommer tilbake med hevn. Det smarteste de gjør er å vente til det andre laget kommer inn, og at de sikrer seg at hun faktisk drar hjem, og ikke kommer inn igjen. Dette er jo hele poenget med å vente. De risikerer masse ved å stemme annerledes nå. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. april #310 Del Skrevet 14. april Ninaen skrev (2 timer siden): Men dette ER jo spillet. 😅Hvordan sosiale mekanismer og maktstrukturer slår ut i grupper. Og Bjarte er nok en ulv i fåreklær du. Siri sin situasjon er et klasseeksempel på hvordan noen plutselig bare blir leder. Har du vært på et foreldremøte eller en generalforsamling? Det er langt fra alltid noen griper makten, for å si det pent. Det skjer like ofte at én plutselig sitter der som FAU-representant eller styreleder og knapt skjønte hva som skjedde. Så er det jo opp til den enkelte hvordan man forvalter den makta videre da. 😊Erlend er jo også slu, Hanne beskrev det godt til ham, men han slipper unna kritikk fordi han har en annen framtoning, og helt ærlig så tror jeg kjønn også spiller inn her. Line eide ikke selvinnsikt og ble ufin. Og lytta ikke til andre, kjørte bare sitt løp, andre skulle danse. Siri har en helt annen stil. Hun skjønner f.eks at hun må hanke inn Jon med anerkjennelse framfor hersketeknikker, da har du kvaliteter som ikke Line hadde/har. At hun gjør det for egen vinning i situasjonen? Ja. Men hun framstår da ikke kynisk og uten følelser og «gjør hva faen jeg vil uten å bli påvirket». Men at hun går fullt inn i konseptet hun deltar i. Er ikke enig i at slik Siri driver huset er det som er Spillet. Greit nok at Spillet inneholder sosiale mekanismer og maktstrukturer, samt flokkmentalitet, men meningen med Spillet er mer at man skal spille om disse sosiale mekanismene og at man skal utfordre hverandre. Sistnevnte skjer ikke pga det Siri holder på med. Der Siri utviser manipulativ og kontrollerende atferd hvor deltakerne ligger flate og rigger konkurranser i hennes favør og der hun har all makt over utstemminger. Siri er ikke en leder, men en diktator. Utstemmingene har kun vært spennende for oss fordi klippingen fra produksjonen har sørget for det, men inne i huset har utstemmingene vært plankekjøring og veldig forutsigbart. Og det uten at noen har utfordret forutsigbarheten, ergo spillet har uteblitt. Jeg husker ikke om det var Erlend eller noen andre som sa det, men hvis man tenker WW2, så er Siri både USA og Russland, mens de andre ikke engang er Tyskland, men småland rundt... Og når deltakerne føler det er slik så har spillet gått helt galt. Jeg føler meg trygg på at vi aldri ville fått en "diktatorisk Siri" i en sesong av Spillet med kun vanlige mennesker istedenfor kjendiser. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. april #311 Del Skrevet 14. april Ninaen skrev (2 timer siden): https://www.tv2.no/underholdning/ble-fratatt-pengepremie-pa-50000-kroner-slik-svarer-nrk/16316827/ nei… Jeg ble sjokka selv. anser dette relevant for tråden siden flere reagerer på Martin sin framtoning og atferd. Rareste konseptet 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 14. april #312 Del Skrevet 14. april Ctrl skrev (3 timer siden): Er ikke enig i at slik Siri driver huset er det som er Spillet. Greit nok at Spillet inneholder sosiale mekanismer og maktstrukturer, samt flokkmentalitet, men meningen med Spillet er mer at man skal spille om disse sosiale mekanismene og at man skal utfordre hverandre. Sistnevnte skjer ikke pga det Siri holder på med. Der Siri utviser manipulativ og kontrollerende atferd hvor deltakerne ligger flate og rigger konkurranser i hennes favør og der hun har all makt over utstemminger. Siri er ikke en leder, men en diktator. Utstemmingene har kun vært spennende for oss fordi klippingen fra produksjonen har sørget for det, men inne i huset har utstemmingene vært plankekjøring og veldig forutsigbart. Og det uten at noen har utfordret forutsigbarheten, ergo spillet har uteblitt. Jeg husker ikke om det var Erlend eller noen andre som sa det, men hvis man tenker WW2, så er Siri både USA og Russland, mens de andre ikke engang er Tyskland, men småland rundt... Og når deltakerne føler det er slik så har spillet gått helt galt. Jeg føler meg trygg på at vi aldri ville fått en "diktatorisk Siri" i en sesong av Spillet med kun vanlige mennesker istedenfor kjendiser. Eh…du tenker ikke at de andre har noe som helst ansvar eller valg her? De er stakkars ofte for grusomme Siri? 😅 De LEGGER seg flate, de VELGER å rigge. Hun har ikke trua dem, og sånn reelt, hva kan hun gjøre mot dem? Slå dem? Skade dem i det virkelige liv? Selvsagt ikke. 😅Det viser tvert imot hvordan slike atferdspsykologiske mekanismer virker i praksis, hvordan mennesker resignerer og lar seg passivisere osv. Og til det siste: der tror jeg du tar grundig feil. Har du møtt en del av landets FAU-ledere og borettslagsledere? 😂 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. april #313 Del Skrevet 14. april (endret) Ninaen skrev (1 time siden): Eh…du tenker ikke at de andre har noe som helst ansvar eller valg her? De er stakkars ofte for grusomme Siri? 😅 De LEGGER seg flate, de VELGER å rigge. Hun har ikke trua dem, og sånn reelt, hva kan hun gjøre mot dem? Slå dem? Skade dem i det virkelige liv? Selvsagt ikke. 😅Det viser tvert imot hvordan slike atferdspsykologiske mekanismer virker i praksis, hvordan mennesker resignerer og lar seg passivisere osv. Og til det siste: der tror jeg du tar grundig feil. Har du møtt en del av landets FAU-ledere og borettslagsledere? 😂 Du kan gjerne overdrive og dra ting ut av kontekst, men det blir stående igjen som et dårlig forsøk på å undergrave poenget mitt rundt Siris atferd. Deltakerne danser rundt henne i noe som ligner underkastelse, og manipulasjonsteknikkene fra Siri kommer som perler på en snor. Teknikkene er ikke så ufine som det Line holdt på med, men det manipuleres okke som, og blir ikke seende fint ut når man ser hvilken utstråling og karakter hun har der inne. Og måten andre deltakere omtaler Siri på - som Darth Vader og "USA og Russland mot småland" ser jeg ingen grunn til å bagatellisere. Det er deres opplevelse av det. Og for min del høres ikke det ut som konkurransen Spillet, men noe mer uhyggelig. Klart andre deltakere har valg å ta, men noen virker å være fastlåste under Siris diktatur om de ønsker å være med videre. Samtidig virker enkelte å være redd henne, som noen typisk blir autoritære skikkelser. Og siden de er kjendiser opptatt av eget renomè så faller mot-initiativet lett bort. Et initiativ jeg ikke tror ville falt bort om alle der inne var vanlige folk. Som sagt, så mener jeg Siri har gjort Spillet 2025 til en kjedelig affære. Det er klippingen som holder liv i showet, og ikke fordi Siri spiller så himla bra. Hun surrer jo bare folk rundt fingeren, får servert konkurransene i hennes favør og avgjør på egenhånd hvem som skal ut eller ikke - uten at det skjer noe motspill eller noe som utfordrer dette. Om dere ønsker å kalle dette opplegget for Spillet, så får dere bare mene det. Jeg er uenig. Det blir som å se Forræder der alle vet hvem forræderen er og i "frykt" lar forræderen vinne uten motstand. Men jeg orker ikke gjenta meg selv mer. Vi får bare være uenige. Programmet skifter heldigvis karakter fra neste uke av. Kanskje får vi endelig se at spillet starter for fullt, og ikke bare Siri-show. Endret 14. april av Ctrl 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. april #314 Del Skrevet 14. april (endret) Ctrl skrev (12 minutter siden): Du kan gjerne overdrive og dra ting ut av kontekst, men det blir stående igjen som et dårlig forsøk på å undergrave poenget mitt rundt Siris atferd. Deltakerne danser rundt henne i noe som ligner underkastelse, og manipulasjonsteknikkene fra Siri kommer som perler på en snor. Teknikkene er ikke så ufine som det Line holdt på med, men det manipuleres okke som, og blir likevel ikke seende fint ut når man ser hvilken utstråling og karakter hun har der inne. Og måten andre deltakere omtaler Siri på - som Darth Vader og "USA og Russland mot småland" ser jeg ingen grunn til å bagatellisere. Det er deres opplevelse av det. Og for min del høres ikke det ut som konkurransen Spillet, men noe mer uhyggelig. Klart andre deltakere har valg å ta, men noen virker å være fastlåste under Siris diktatur om de ønsker å være med videre. Samtidig virker enkelte å være redd henne, som noen typisk blir autoritære skikkelser. Og siden de er kjendiser opptatt av eget renomè så faller mot-initiativet lett bort. Et initiativ jeg ikke tror ville falt bort om alle der inne var vanlige folk. Som sagt, så mener jeg Siri har gjort Spillet 2025 til en kjedelig affære. Det er klippingen som holder liv i showet, og ikke fordi Siri spiller så himla bra. Tvert imot. Hun surrer folk rundt fingeren, får servert konkurransene i hennes favør og avgjør på egenhånd hvem som skal ut eller ikke - uten at det skjer noe motspill eller noe som utfordrer dette. Om dere ønsker å kalle dette opplegget for Spillet, så får dere bare mene det. Jeg er uenig. Det blir som å se Forræder der alle vet hvem forræderen er og i "frykt" lar forræderen vinne uten motstand. Men jeg orker ikke gjenta meg selv mer. Vi får bare være uenige. Programmet skifter heldigvis karakter fra neste uke av. Kanskje får vi endelig se at spillet starter for fullt, og ikke bare Siri-show. Hmm jeg vet ikke helt om jeg er enig eller ikke. Jeg vil bare påpeke at hun spiller jo bra. Det var jo GENIALT å gi immunitetskortet til Fatima. Det er genialt å ikke si hvor mye penger hun har. Det er bra spilt når hun klarer å få med seg han som følte seg utafor ved sist avstemning. De andre kunne jo bare stemt henne ut det forstår jeg ikke helt mekanismen bak. De har jo alle muligheter servert på rekke og rad til å gjøre det. Endret 14. april av Klink 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. april #315 Del Skrevet 14. april (endret) Klink skrev (40 minutter siden): Hmm jeg vet ikke helt om jeg er enig eller ikke. Jeg vil bare påpeke at hun spiller jo bra. Det var jo GENIALT å gi immunitetskortet til Fatima. Det er genialt å ikke si hvor mye penger hun har. Det er bra spilt når hun klarer å få med seg han som følte seg utafor ved sist avstemning. De andre kunne jo bare stemt henne ut det forstår jeg ikke helt mekanismen bak. De har jo alle muligheter servert på rekke og rad til å gjøre det. Siri har full kontroll der inne. Hun visste at immunitetskortet ikke hadde noe å si for henne, Jon, Bjarte eller Fatima selv, fordi Siri hadde allerede bestemt at Hanne skulle ut og fått alle med på det. Hanne Krogh ble nær enstemmig utstemt i går. Selv av deltakere som overhodet ikke ville ha Hanne ut. Så det lille vi så av spenning var pga klipping. Så kortet ble nok gitt til Fatima fordi hun var den eneste der inne med litt tvil i seg. Greit nok spill det, men for min del illustrerte det godt den kontrollen Siri har og hvordan Siri har surret alle rundt fingeren. Fatima maktet ikke gjøre noe annet enn å ta imot og bukke under hun også. Fatima kunne tatt imot immunitetskortet, men fortsatt prøvd å spille Siri ut... Problemet var at Fatima fikk ingen respons fra "utenfor"gjengen rundt bordet, på tross for at alle rundt bordet visste at èn av de skulle ut, og at denne ene kunne være hvemsomhelst. Men folk virket å ha underkastet seg Siri og ha akseptert skjebnen. I noe som skal være et sosialt spill om å overleve....! Jon hadde ingen andre muligheter enn å slutte seg til Siri igjen, ellers hadde han røket neste gang. Og Jon virker knapt å ha tankekapasitet på egenhånd når han er sammen med Siri. Vet ikke om det kan kalles genialt av Siri å ikke røpe summen hennes. Jeg ville sagt det var dumskap om hun gjorde det. Nesten ingen andre ville gjort det - tror jeg. Det eneste jeg vil kalle genialt fra gårdagen var Fatimas påminnelse til Siri om at de fattigste måtte ut først, i tilfelle det var en kjeller - eller som nå et skyggehus. Det var en tanke Siri ikke hadde tenkt på, men startet å handle etter når Fatima sa det. For øvrig synes jeg det er synd at Fatima ikke havnet på skyggesiden. Hun hadde vært en god ressurs der. Endret 14. april av Ctrl 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 14. april #316 Del Skrevet 14. april (endret) Ctrl skrev (24 minutter siden): Siri har full kontroll der inne. Hun visste at immunitetskortet ikke hadde noe å si for henne, Jon, Bjarte eller Fatima selv, fordi Siri hadde allerede bestemt at Hanne skulle ut og fått alle med på det. Hanne Krogh ble nær enstemmig utstemt i går. Selv av deltakere som overhodet ikke ville ha Hanne ut. Så det lille vi så av spenning var pga klipping. Så kortet ble nok gitt til Fatima fordi hun var den eneste der inne med litt tvil i seg. Greit nok spill det, men for min del illustrerte det godt den kontrollen Siri har og hvordan Siri har surret alle rundt fingeren. Fatima maktet ikke gjøre noe annet enn å ta imot og bukke under hun også. Fatima kunne tatt imot immunitetskortet, men fortsatt prøvd å spille Siri ut... Problemet var at Fatima fikk ingen respons fra "utenfor"gjengen rundt bordet, på tross for at alle rundt bordet visste at èn av de skulle ut, og at denne ene kunne være hvemsomhelst. Men folk virket å ha underkastet seg Siri og ha akseptert skjebnen. I noe som skal være et sosialt spill om å overleve....! Jon hadde ingen andre muligheter enn å slutte seg til Siri igjen, ellers hadde han røket neste gang. Og Jon virker knapt å ha tankekapasitet på egenhånd når han er sammen med Siri. Vet ikke om det kan kalles genialt av Siri å ikke røpe summen hennes. Jeg ville sagt det var dumskap om hun gjorde det. Nesten ingen andre ville gjort det - tror jeg. Det eneste jeg vil kalle genialt fra gårdagen var Fatimas påminnelse til Siri om at de fattigste måtte ut først, i tilfelle det var en kjeller - eller som nå et skyggehus. Det var en tanke Siri ikke hadde tenkt på, men startet å handle etter når Fatima sa det. For øvrig synes jeg det er synd at Fatima ikke havnet på skyggesiden. Hun hadde vært en god ressurs der. Tør jeg minne om at Hanne var omtrent den eneste som holdt sin sum fra start hemmelig, og nektet å dele med Victor? Og at Erlend og Victor kunne fått ut Jon, men snudde for å spille med Siri og Bjarte? Endret 14. april av Ninaen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 14. april #317 Del Skrevet 14. april Ninaen skrev (4 minutter siden): Tør jeg minne om at Hanne var omtrent den eneste som holdt sin sum fra start hemmelig, og nektet å dele med Victor? Og at Erlend og Victor kunne fått ut Jon, men snudde for å spille med Siri og Bjarte? Nå var Hanne ganske åpen om at hun hadde brent bort alt av pengene sine på den ene stemmerunden for å berge seg selv. Husker hun mente at det å være blakk talte til sin fordel. Og det ble filmet at hun fortalte det til Erlend og èn til, uten at jeg husker hvem det var. Erlend og Victor, ja. En gåte i seg selv. Står i to leire, hevdet Victor selv i går. Men er ikke så mye spill i de to heller. De bare føyer seg Siri. Erlend er i det minste underholdende rundt hvordan han tenker, og virker å ha strategi i seg om han må... men han har ikke måttet særlig hittil. Ja, nei, jeg ser fram til at skyggehuset kommer inn og setter fyr i leiren. Og jeg håper Siri ryker sånn at man får litt armer og bein og spill for tilværelsen der inne. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 14. april #318 Del Skrevet 14. april Ctrl skrev (21 minutter siden): Nå var Hanne ganske åpen om at hun hadde brent bort alt av pengene sine på den ene stemmerunden for å berge seg selv. Husker hun mente at det å være blakk talte til sin fordel. Og det ble filmet at hun fortalte det til Erlend og èn til, uten at jeg husker hvem det var. Erlend og Victor, ja. En gåte i seg selv. Står i to leire, hevdet Victor selv i går. Men er ikke så mye spill i de to heller. De bare føyer seg Siri. Erlend er i det minste underholdende rundt hvordan han tenker, og virker å ha strategi i seg om han må... men han har ikke måttet særlig hittil. Ja, nei, jeg ser fram til at skyggehuset kommer inn og setter fyr i leiren. Og jeg håper Siri ryker sånn at man får litt armer og bein og spill for tilværelsen der inne. Ja la oss håpe det. Men jeg vet ikke helt om de kommer til å greie det. Anne og Triana virker for softe til å greie å spille. Martin er helt ubrukbar og det blir kanskje Jan Fredrik også i kombinasjon med ham. Oskar ser jeg på som upålitelig og hadde ikke stolt et sekund på. Så har vi Sofie og Hanne, men er det nok? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 14. april #319 Del Skrevet 14. april Er jo bare dumt egentlig å ta ut Siri før lagene er samlet. Først da ryker man jo på ordentlig. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ane Rikke Skrevet 14. april #320 Del Skrevet 14. april Ctrl skrev (1 time siden): Siri har full kontroll der inne. Hun visste at immunitetskortet ikke hadde noe å si for henne, Jon, Bjarte eller Fatima selv, fordi Siri hadde allerede bestemt at Hanne skulle ut og fått alle med på det. Hanne Krogh ble nær enstemmig utstemt i går. Selv av deltakere som overhodet ikke ville ha Hanne ut. Så det lille vi så av spenning var pga klipping. Så kortet ble nok gitt til Fatima fordi hun var den eneste der inne med litt tvil i seg. Greit nok spill det, men for min del illustrerte det godt den kontrollen Siri har og hvordan Siri har surret alle rundt fingeren. Fatima maktet ikke gjøre noe annet enn å ta imot og bukke under hun også. Fatima kunne tatt imot immunitetskortet, men fortsatt prøvd å spille Siri ut... Problemet var at Fatima fikk ingen respons fra "utenfor"gjengen rundt bordet, på tross for at alle rundt bordet visste at èn av de skulle ut, og at denne ene kunne være hvemsomhelst. Men folk virket å ha underkastet seg Siri og ha akseptert skjebnen. I noe som skal være et sosialt spill om å overleve....! Jon hadde ingen andre muligheter enn å slutte seg til Siri igjen, ellers hadde han røket neste gang. Og Jon virker knapt å ha tankekapasitet på egenhånd når han er sammen med Siri. Vet ikke om det kan kalles genialt av Siri å ikke røpe summen hennes. Jeg ville sagt det var dumskap om hun gjorde det. Nesten ingen andre ville gjort det - tror jeg. Det eneste jeg vil kalle genialt fra gårdagen var Fatimas påminnelse til Siri om at de fattigste måtte ut først, i tilfelle det var en kjeller - eller som nå et skyggehus. Det var en tanke Siri ikke hadde tenkt på, men startet å handle etter når Fatima sa det. For øvrig synes jeg det er synd at Fatima ikke havnet på skyggesiden. Hun hadde vært en god ressurs der. Så det du hisser deg mest over i et tv-program som heter «Spillet», er en deltaker som spiller….? Gir mening. Dette har selvfølgelig ikke noe med dine personlige preferanser å gjøre..?! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå