Lawyam Skrevet 18. mars #141 Del Skrevet 18. mars (endret) Zidji skrev (1 time siden): Syntes det ble litt teit når de bor så greit som de gjør 😛 er liksom ikke helt fattigluser som bor i en mørk kjeller lenger. Jeg ser heller ikke noe galt med huset. Helt vanlig og riktig koselig. Kunne fint bodd der på heltid, jeg. Neste år foreslår jeg en container eller telt - eller campingvogn. Det hjalp lite å henge opp noen gardiner litt skjevt, det virket bare rotete og skikkelig dumt. De fattigste blant oss henger ikke gardiner opp på den måten, så hvor de fikk ideen fra aner jeg ikke. Endret 18. mars av Lawyam 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 18. mars #142 Del Skrevet 18. mars Tror det er basert på reaksjonene til flere i fjor+at de jo fikk kraftig kritikk fra faglig hold på at det ikke var vinduer heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 18. mars #143 Del Skrevet 18. mars (endret) Fordelen for gjengen iår, er at de har sett på forrige sesong, Bjarte legger ikke skjul på dette. Hanne K er ikke noe pingle, bare se hvordan hun snakker gjennom sammenbitte tenner. Skummel skuespiller.. Oscar er Oscar har ingen skrupler og kan lage en masse kvalme i spillet, Jon og Bjarte er nok store i kjeften til vanlig, men nå trenger de noen å klamre seg til og det ble Oscar som triller dem rundt lillefingeren. Siri er nok den som kan dra opp litt drama, når hun kommer seg litt etter begynnelsen. Både hun og Triana fremstår som sippe Guri, de som til vanlig er litt tøffe i kantene... takler dårlig å ikke ha kontroll. Endret 18. mars av makkapakka 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 18. mars #144 Del Skrevet 18. mars Lawyam skrev (3 timer siden): Jeg ser heller ikke noe galt med huset. Helt vanlig og riktig koselig. Kunne fint bodd der på heltid, jeg. Neste år foreslår jeg en container eller telt - eller campingvogn. Det hjalp lite å henge opp noen gardiner litt skjevt, det virket bare rotete og skikkelig dumt. De fattigste blant oss henger ikke gardiner opp på den måten, så hvor de fikk ideen fra aner jeg ikke. Bla opp 35 mill, så kan du det 😂 «Spillet»: «Skyggehuset» til salgs for 35 millioner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 18. mars #145 Del Skrevet 18. mars 35 millioner, ja.... Det var jo langt dyrere enn jeg hadde forestilt meg i min villeste fantasi, men så jo at det ikke var noe fattigslig over det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenteanonym91 Skrevet 18. mars #146 Del Skrevet 18. mars Synes Harald Eia gjør seg godt i panelet, skjønner ikke hvorfor folk her inne ikke liker han. Synes dog Martine og Alexandra fyller akkurat samme rollen og det hadde holdt med en av de. Når det gjelder spillet så liker jeg årets casting. Liker dog ikke at Spillet er så likt som forrige sesong. Skulle ønske det kom mange flere curve-balls. Kanskje kunne det vært flere skyggelag med 3 per lag. Og at det hele var lagt opp litt mer ulikt fra i fjor. Husker det var det som var gøy med sesong 1, at man ikke visste noe på forhånd. Liker Siri godt, hun er smart, Martin Lepperød er fantastisk, Sofie og Anne er søte, samme med Erlend som hadde forberedt seg på kjendiser haha! Oscar er virkelig til å bli kvalm av som type. Jon og Bjarte virker til å la seg trille rundt lillefingeren. Hanne synes jeg blir huset for mye opp, trur ikke hun er så interessant egentlig. Hedda og Triana er heller ingen favoritt her. Resten har jeg ikke helt funnet ut av. Blir spennende 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 18. mars #147 Del Skrevet 18. mars Ctrl skrev (På 17.3.2025 den 15.23): Smak og behag selvfølgelig. Men skulle panelet hatt en slags ekspertfaglig forankring så må de finne en paneldeltaker som har høyere nivå enn tankesyslingen til en flåsete og selvopphøyd Eia. Da først kunne vi snakket om at panelet fikk en verdi ved seg. Men sånn panelsammensetningen er nå får jeg mer nytte av de andre, og særlig Martine som har innsikt som tidligere deltaker. Hun var et friskt pust. Synd hun blir avbrutt av eller havner i baklefsa av Eia. Enig, Martine er interessant å ha i panelet. Men de kvasi-intellektuelle tingene Eia lirer av seg, som åpenbart er skriptet, det er så meningsløst. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 18. mars #148 Del Skrevet 18. mars enkefru skrev (5 timer siden): Bla opp 35 mill, så kan du det 😂 «Spillet»: «Skyggehuset» til salgs for 35 millioner Hjelpe meg… Synd de har malt tømmeret innendørs hvitt. Hadde kjøpt det hvis ikke, haha! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ggia Skrevet 18. mars #149 Del Skrevet 18. mars Ligger litt bakpå, så fikk først sett episoden i dag – og herlighet, for en frustrasjon! Anne virker som et skjønt vesen, men spilte jo helt elendig! Hun fikk en enorm fordel da Hanne kom til henne for råd, og den eneste oppgaven hennes som skyggespiller var å unngå at den andre skyggespilleren røk ut. Det burde ikke vært så vanskelig, med ti andre spillere å velge mellom! Hanne vurderte til og med Siri, men Anne velger å beskytte henne fordi Sofie vil spille med henne? Hallo?! Det var jo en gyllen mulighet til å få noen de faktisk liker inn på skyggelaget! Og så klarer Jon å svi av alle pengene sine når han ikke engang var nevnt som et mål? 😂 Huff, jaja – artig med et TV-program man kan bli skikkelig engasjert i, på godt og vondt😅🙈 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 18. mars #150 Del Skrevet 18. mars Lawyam skrev (6 timer siden): 35 millioner, ja.... Det var jo langt dyrere enn jeg hadde forestilt meg i min villeste fantasi, men så jo at det ikke var noe fattigslig over det. Ja, her betaler man for adressen 😎 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 18. mars #151 Del Skrevet 18. mars Kvittre skrev (11 timer siden): Har de mat da? De regnet jo ut hvor mye de måtte sortere for og få en flaske vin, så de har jo ingen luksus selvom det ikke er like mørkt. Regner med de har greit med mat, siden de velger å prioritere vin i bytte mot sorteringen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 18. mars #152 Del Skrevet 18. mars Irja skrev (49 minutter siden): Ja, her betaler man for adressen 😎 Det er jo mer enn det huset i prisen også, når man ser på prospektet. Så ikke kun adressen, men tomt og total bygningsmasse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyxros Skrevet 18. mars #153 Del Skrevet 18. mars jenteanonym91 skrev (2 timer siden): Synes Harald Eia gjør seg godt i panelet, skjønner ikke hvorfor folk her inne ikke liker han. Nå siterer jeg deg, men dette er litt til de andre foran også altså. Jeg forstår ikke at folk LIKER han 😂 Men mest av alt, skulle sitert den personen også, altså hvordan sier jeg dette uten å være slem. Hm. Man liker at Harald forklarer ting.. Altså, jeg klarer ikke å si det på en annen måte uten å få fram poenget. Ser man det ikke selv eller? Han lærer ikke bort noe, han sier det vi alle ser.. Det er ikke å lære bort, det er mansplaining. Han kommer ikke med noen dype tanker, han sier det han ser, det alle ser!? Det er bare så sykt bortkastet tid.. (de andre er ikke noe bedre de altså, men da er det mer reaksjoner som jeg syns er litt bedre siden jeg ser alene ihvertfall, men de kunne lett droppet hele panelet for min del) Person x gjør handling y og så kommer Eia med "Her ser vi person x gjør handling y". Altså? Dette syns dere er interessant? Ikke ta det personlig om vi er uenig, jeg mener det ikke vondt bare morsomt at man kan se ting på fra vidt forskjellige sider 😅 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 19. mars #154 Del Skrevet 19. mars Lyxros skrev (6 timer siden): Nå siterer jeg deg, men dette er litt til de andre foran også altså. Jeg forstår ikke at folk LIKER han 😂 Men mest av alt, skulle sitert den personen også, altså hvordan sier jeg dette uten å være slem. Hm. Man liker at Harald forklarer ting.. Altså, jeg klarer ikke å si det på en annen måte uten å få fram poenget. Ser man det ikke selv eller? Han lærer ikke bort noe, han sier det vi alle ser.. Det er ikke å lære bort, det er mansplaining. Han kommer ikke med noen dype tanker, han sier det han ser, det alle ser!? Det er bare så sykt bortkastet tid.. (de andre er ikke noe bedre de altså, men da er det mer reaksjoner som jeg syns er litt bedre siden jeg ser alene ihvertfall, men de kunne lett droppet hele panelet for min del) Person x gjør handling y og så kommer Eia med "Her ser vi person x gjør handling y". Altså? Dette syns dere er interessant? Ikke ta det personlig om vi er uenig, jeg mener det ikke vondt bare morsomt at man kan se ting på fra vidt forskjellige sider 😅 Jeg er enig, han sier selvfølgeligheter og det vi ser. Kanskje de som liker forklaringene hans er de som ikke tar poengene på egenhånd og trenger hjelpen? Det han holder på med er typisk mansplaing. Her har han blitt tildelt rollen, så jeg skal ikke slakte han for det her, men sånne menn er pyton irl. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 19. mars #155 Del Skrevet 19. mars Irja skrev (11 timer siden): Regner med de har greit med mat, siden de velger å prioritere vin i bytte mot sorteringen. Kom de så langt da? Fikk ikke med meg det. Det jeg så var at de regnet ut hvor mange bokser de måtte sortere for en flaske vin, som vel var det « dyreste» på listen. Jeg fikk bare med med meg at de begynte og sortere. Hva var det andre de kunne velge i da? Hvis de har det så luksuriøst så vet jeg ikke hvorfor de sorterer bønner og linser, men det har ingenting med vinduer og lysere og gjøre, de gjør det for mat/ vin, ikke havutsikt. Så det blir likt som sist. tror kjelleren uten vindu fikk litt mye kritikk , og noe måtte de jo gjøre annerledes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 19. mars #156 Del Skrevet 19. mars Kvittre skrev (8 minutter siden): Kom de så langt da? Fikk ikke med meg det. Det jeg så var at de regnet ut hvor mange bokser de måtte sortere for en flaske vin, som vel var det « dyreste» på listen. Jeg fikk bare med med meg at de begynte og sortere. Hva var det andre de kunne velge i da? Hvis de har det så luksuriøst så vet jeg ikke hvorfor de sorterer bønner og linser, men det har ingenting med vinduer og lysere og gjøre, de gjør det for mat/ vin, ikke havutsikt. Så det blir likt som sist. tror kjelleren uten vindu fikk litt mye kritikk , og noe måtte de jo gjøre annerledes. Fikk ikke med meg hva de har av mat, men går ut i fra at de har ok med mat siden de sorterer for vin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 19. mars #157 Del Skrevet 19. mars Irja skrev (14 minutter siden): Fikk ikke med meg hva de har av mat, men går ut i fra at de har ok med mat siden de sorterer for vin.. jeg visste ikke at de sorterte for vin. Jeg må ha gått glipp av noe. Tja, hva er ok med mat? Hva som er « ok « med mat kommer an på hvem du spør. Noen ville valgt vin om det var nudler og knekkebrød til mat, andre ville da heller prioritert f.eks. frukt og kjøtt. Jeg fikk ikke med meg at de kom i mål med sorteringen og gikk for vin, men hvis det var null diskusjoner rundt er jeg enig i at de nok har greit med mat. Mulig jeg ikke så slutten av siste episode? uansett, de valgte vin noen ganger i forrige sesong også, så det behøver ikke bety at de har bedre mat i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 19. mars #158 Del Skrevet 19. mars (endret) Mmmwhatever skrev (19 timer siden): Enig, Martine er interessant å ha i panelet. Men de kvasi-intellektuelle tingene Eia lirer av seg, som åpenbart er skriptet, det er så meningsløst. Jeg har aldri vert, og ér ikke noe begeistra for Harald Eia, verken som komiker eller intellektuell. Rett skal likevel være rett: Han er universitetsutdannet sosiolog. Endret 19. mars av Mollami 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 19. mars #159 Del Skrevet 19. mars Eia gjør ddt han er instruert til å gjøre, dere har vel sett "Slik er Norge"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevian Skrevet 23. mars Forfatter #160 Del Skrevet 23. mars Vi er som natt og dag, som Yin og Yang. Hmm...nei det er Yang og Yang 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå