Gå til innhold

Spillet 2025 (ingen spoiling)

Nevian

Anbefalte innlegg

Artig å være i gang med ny runde med Spillet. 😊

Men jeg trodde Spillet i år kom til å være annerledes og/eller at deltakerne ikke visste hvordan konseptet var, men ingen av delene stemmer. For skyggehuset er jo fjorårets kjeller og spillerne har sett forrige sesong siden de stadig refererer til den.

Lagspill blir det også etterhvert, og det var skuffende. For det drepte litt av programmet i fjor. Allianser og smådrama døde ut, fordi de havnet på lag. Husker jeg i fjor lengtet til at lagene skulle brytes opp og at de begynte å spille en-mot-en igjen, men når det endelig skjedde så levde lagene videre fordi de var blitt så koblet sammen og hadde gruppetenkning. Også finalen endte opp med lag mot lag selv om spillerne var individuelle. 
Virker som at alt innenfor TV2-reality for tiden handler om lag-konkurranser.

Og det var overraskende at de begynte å stemme blankt, igjen. Det er så tafatt og tullete. De legger all makt på den ene som ikke kommer til å stemme blankt. Som ironisk nok var Oskar, han alle egentlig burde stemt ut første dagen fordi han er en tikkende bombe, noe de burde vite på forhånd.

Ellers er jeg svært skeptisk til Jan Fredrik Karlsen som deltaker. Han er jo så høytflyvende at det halve er nok, og det virker som han får helt overtenning oppi dette igjen. Skulle ønske han ikke var med.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rainbow skrev (På 10.3.2025 den 9.32):

Jeg forsto det sånn at serien er spilt inn før den andre var på tv, sånn at ingen vet om kjelleren og konseptet med at utstemte kommer inn igjen.

Men panelet og dermed også Victor vet det jo. De burde tydeliggjøre hvis det er tilfelle med innspillingen, det har mye å si for konseptet, synes jeg!

Ekspander  

Bjarte sa jo at å stemme blankt ikke funket, -det så vi jo i fjor, så sesong 2 er nok spilt inn etter sesong 1 ble vist på tv.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (På 10.3.2025 den 9.42):

Bjarte sa jo at å stemme blankt ikke funket, -det så vi jo i fjor, så sesong 2 er nok spilt inn etter sesong 1 ble vist på tv.

Ekspander  

Åh! Det fikk jeg ikke med meg. Merkelig at ingen nevner det da. Kan det ha blitt spilt inn mens serien gikk? Det gir jo heller ikke mening, siden man, såvidt jeg husker, så at Anette kom til kjelleren. 

Artig casting, da. Hun fra fengselet er jo årets Steffen. Hun er ikke starstruck i det hele tatt, så det hjelper masse. Han ble nok ikke så god som produksjonen hadde antatt pga det. Han glemte liksom å være kynisk toller og ble starstruck gutt som ville bli venner med de andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (På 10.3.2025 den 8.07):

Hva skal man da diskutere her?🙄

Ekspander  

Diskutere det samme men bak spoilerfelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (På 10.3.2025 den 8.30):

Ja, jeg tenkte også på det da Martin gikk ut - at med kjelleren friskt i minnet, så var det nesten rart at ingen nevnte at han antakelig ikke er helt ute. Men alt blir vel ikke med i klippen.

Ekspander  

Det var noen som sa «får håpe du kommer inn igjen» eller lignende når de klemte Martin farvel.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainbow skrev (På 10.3.2025 den 9.32):

Jeg forsto det sånn at serien er spilt inn før den andre var på tv, sånn at ingen vet om kjelleren og konseptet med at utstemte kommer inn igjen.

Men panelet og dermed også Victor vet det jo. De burde tydeliggjøre hvis det er tilfelle med innspillingen, det har mye å si for konseptet, synes jeg!

Ekspander  

Det kan ikke stemme, sesongens deltakere snakket jo om forrige sesong i gårsdagens episode.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (På 10.3.2025 den 9.42):

Artig å være i gang med ny runde med Spillet. 😊

Men jeg trodde Spillet i år kom til å være annerledes og/eller at deltakerne ikke visste hvordan konseptet var, men ingen av delene stemmer. For skyggehuset er jo fjorårets kjeller og spillerne har sett forrige sesong siden de stadig refererer til den.

Lagspill blir det også etterhvert, og det var skuffende. For det drepte litt av programmet i fjor. Allianser og smådrama døde ut, fordi de havnet på lag. Husker jeg i fjor lengtet til at lagene skulle brytes opp og at de begynte å spille en-mot-en igjen, men når det endelig skjedde så levde lagene videre fordi de var blitt så koblet sammen og hadde gruppetenkning. Også finalen endte opp med lag mot lag selv om spillerne var individuelle. 
Virker som at alt innenfor TV2-reality for tiden handler om lag-konkurranser.

Og det var overraskende at de begynte å stemme blankt, igjen. Det er så tafatt og tullete. De legger all makt på den ene som ikke kommer til å stemme blankt. Som ironisk nok var Oskar, han alle egentlig burde stemt ut første dagen fordi han er en tikkende bombe, noe de burde vite på forhånd.

Ellers er jeg svært skeptisk til Jan Fredrik Karlsen som deltaker. Han er jo så høytflyvende at det halve er nok, og det virker som han får helt overtenning oppi dette igjen. Skulle ønske han ikke var med.

Ekspander  

Det burde ikke komme som en overraskelse at sesong 2 i et konsept minner om sesong 1. Ei heller at deltakerne i sesong 2 har sett sesong 1, i og med at sesong 1 ble sendt på TV våren 2024, og sesong 2 innspilt høsten (ev. sensommeren) samme år.

Det stemmer jo at det hele ble dårlig etter hvert i fjor, men det skyldtes nok primært to forhold:

• Produksjonen avslørte  Danbys spill overfor de andre, noe som gjorde at han (og de andre) vegret seg fra å spille kynisk i ettertid,  i frykt for at også dette ville bli avslørt for de andre
  • De fleste deltakerne var svært tafatte og lite interesserte i å spille

Resultatet av årets sesong står mye og faller på deltakerne. Problemet med slike rene kjendis-versjoner, er at det alltid vil være mange deltakere som knapt nok bryr seg om å vinne, slik som i fjor. Heldigvis er en type som Oskar Westerlin med, som både er opptatt av å forsøke å vinne, og driter i om han blir oppfattet som sleip av de andre eller av seerne. Også spent på Erlend Mørch, med sin nokså spesielle strategi, som jeg tror delvis er fordi han ønsker å forsøke å lage god TV.

Videre skjønner jeg ikke skepsisen til Jan Fredrik Karlsen. Tvertimot, han kan jo komme til å bli en viktig bidragsyter til underholdningen, jf. hans høytflyvende personlighet med dertil mulighet for overtenning.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (På 10.3.2025 den 10.32):

Diskutere det samme men bak spoilerfelt.

Ekspander  

Morsom, du. En enkel regel er å ikke lese her før man har sett nyeste episode. Kan anbefales.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainbow skrev (På 10.3.2025 den 9.46):

Åh! Det fikk jeg ikke med meg. Merkelig at ingen nevner det da. Kan det ha blitt spilt inn mens serien gikk? Det gir jo heller ikke mening, siden man, såvidt jeg husker, så at Anette kom til kjelleren. 

Ekspander  

Sesong 2 ble spilt inn flere måned etter at sesong 1 var ferdig vist.

Grunnen til at dette med kjelleren ikke nevnes, er fordi produksjonen har valgt å ikke vise diskusjoner om dette. Det er jo åpenbart at dette er noe deltakerne vet/mistenker, og at dette diskuteres. Alt annet ville vært absurd.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (På 10.3.2025 den 12.35):

Det kan ikke stemme, sesongens deltakere snakket jo om forrige sesong i gårsdagens episode.

Ekspander  

Selvfølgelig ikke. De snakker om Danby, at blank ikke fungerte forrige episode, og Viktor er med og det du sier. De vet at reglene skulle være annerledes i år, så de kan ikke vite hva som skjer når noen er stemt ut, og det forvirrer dem selvfølgelig. Hva skal skje? 

Eneste som irriterer meg der inne er Viktor, skravla går i et og di kan jo ikke slå på tv uten å høre eller se han. Klarer fint å høre Jan F en sesong, han har da ikke vært med på hvert eneste program tv2 har vist de siste ti årene.

De måtte nok vente med sesong 2 slik at han fikk vært med der også....grrrr

Endret av Lawyam
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beetlegirl91 skrev (På 9.3.2025 den 23.15):

Jeg gleder meg til årets sesong, og håper Oskar Westerlin viser seg fra en bedre side enn det han gjør i media 😅

Ekspander  

Jeg håper det motsatte. Foreløpig lover det bra, Oskar valgte å ikke stemme blankt, selv om han påpekte at han regnet med at de andre ville få vite hva han hadde stemt etter hvert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (På 10.3.2025 den 13.19):

Det stemmer jo at det hele ble dårlig etter hvert i fjor, men det skyldtes nok primært to forhold:

• Produksjonen avslørte  Danbys spill overfor de andre, noe som gjorde at han (og de andre) vegret seg fra å spille kynisk i ettertid,  i frykt for at også dette ville bli avslørt for de andre
  • De fleste deltakerne var svært tafatte og lite interesserte i å spille
Ekspander  

Ja, det stemmer. Produksjonen avslørte Danby, og andre deltakere møtte på frykt for å spille for hardt i fare for å bli avslørt. Mulig det er noe som henger igjen denne sesongen også, siden alle gikk inn for å stemme blankt igjen. En slags klok av tidligere erfaringer. Oskar ga faen i det, og det er jo positivt for spillet. 

Sånn sett er jeg skuffet over Sofie. For hun kunne ha stemt på en vell viten om at vedkommende ble sendt til skyggehuset og deretter fikk en forklaring/unnskyldning av Anne og Jan Fredrik der. Samt kunne Sofie tenkt hvem hun ville ha på sitt skyggelag, og stemt utifra det. Sofie hadde ingenting å tape og alt å tjene på å stemme på "riktig" person. 

Men likevel, dette lagopplegget er jeg ikke fan av. Dynamikken splittes og ender opp med altfor tydelige skiller som skaper flokkmentalitet ut serien. 

Jan Fredrik er seg selv lik. For min del er det ikke om å gjøre å være mest mulig brautende i et slikt konsept. 

Meeen, alt i alt synes jeg det var en god start. Og så håper jeg at Spillet leverer. I 3-4 uker har de teaset oss med reklame der kuben sier "Du trodde kanskje du kjente Spillet. Tro om igjen". Så da bør det ligge i kortene at noe nytt og annet skjer, selv om starten indikerer at vi får mye av det samme som i fjor og at vi kjenner Spillet.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor huset de bor i ligger? Flott utsikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polyester skrev (På 10.3.2025 den 0.01):

Jeg er litt bekymret for at denne sesongen blir lik forrige. Det er det samme oppsettet på disse to første episodene som i forrige sesong, bortsett fra en fordel. 

Jeg tror også at dette er spilt inn etter første sesong så da er det litt kjedelig at deltakerene sannsynligvis venter det samme forløpet? Får se hvordan det går fremover, da.

Ekspander  

Som flere andre her har skrevet. Deltagerne refererte jo til forrige sesong i episoden de sendte i går. 
Aftenposten har også kommentert det, og mener at det er en opplagt svakhet ved sesong 2. Terningkast 4!

Spillet – sesong 2»: Ikke samme sjokk-potensial
"Når Oskar Westerlin kalles «Lille-Danby» og «Vesle-Choi», har «Spillet 2» et problem.
Når teatersjef Bjarte Hjelmeland kaller influenser Oskar Westerlin for «Lille-Danby» og «Vesle-Choi», viser det sesongens problem. Deltagerne sammenligner seg med fjorårets deltagere. De er bevisst på hvordan de vil fremstå.

Det er blant annet påfallende hvordan alle, til og med «bad boy» Westerlin, verner om sangeren Hanne Krogh, årets eldste deltager. Ingen vil visst være en sånn TV-drittsekk som stemmer ut henne først, slik Anette Hoff opplevde i fjor."

Spillet – sesong 2 er ikke like sjokkerende som sist

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 10.3.2025 den 15.05):

Ja, det stemmer. Produksjonen avslørte Danby, og andre deltakere møtte på frykt for å spille for hardt i fare for å bli avslørt. Mulig det er noe som henger igjen denne sesongen også, siden alle gikk inn for å stemme blankt igjen. En slags klok av tidligere erfaringer. Oskar ga faen i det, og det er jo positivt for spillet. 

Sånn sett er jeg skuffet over Sofie. For hun kunne ha stemt på en vell viten om at vedkommende ble sendt til skyggehuset og deretter fikk en forklaring/unnskyldning av Anne og Jan Fredrik der. Samt kunne Sofie tenkt hvem hun ville ha på sitt skyggelag, og stemt utifra det. Sofie hadde ingenting å tape og alt å tjene på å stemme på "riktig" person. 

Men likevel, dette lagopplegget er jeg ikke fan av. Dynamikken splittes og ender opp med altfor tydelige skiller som skaper flokkmentalitet ut serien. 

Jan Fredrik er seg selv lik. For min del er det ikke om å gjøre å være mest mulig brautende i et slikt konsept. 

Meeen, alt i alt synes jeg det var en god start. Og så håper jeg at Spillet leverer. I 3-4 uker har de teaset oss med reklame der kuben sier "Du trodde kanskje du kjente Spillet. Tro om igjen". Så da bør det ligge i kortene at noe nytt og annet skjer, selv om starten indikerer at vi får mye av det samme som i fjor og at vi kjenner Spillet.

Ekspander  

Men Sofie visste jo ikke dette, den infoen fikk jo Anne og JF sammen med Martin. Sofie vet bare at Anne og JF skal inn etter hvert og at de får penger om de greier å bli. Når Anne og JF kommer inn derimot kan de begynne å tenke sånn, som jeg skrev i egen kommentar på forrige side. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Oskar bruker stemmen er helt greit. Og sikkert lurt siden han tross alt ikke har noen penger.

Mye av problemet forrige sesong syns jeg var at noen av spillerne i tillegg var alt for redde og feige til å faktisk spille- var alt for opptatt av å holde på venner. Det ble dårlig tv og veldig forutsigbart.

Sofie har sikkert en ide om at det blir lag- isåfall kan hun bruke det første døgnet på å kartlegge litt hvem hun ønsker å stemme ut. 

Det huset var ganske creepy! Skyggehuset altså. Jeg liker Erlend. Også syns jeg hun Fatima holdt en god profil og som andre påpekte- ikke virket så starstruck, men mer avslappet rundt disse mer kjente folka. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Produksjonen har i alle fall sørget for bedre tilstander for de som ryker ut tidlig. Og den første slapp å være alene.

Jo, Martin virket overrasket over at han ikke skulle hjem! Jeg lo godt da han snakket om å komme hjem tidlig til kjæresten. For han bilen kjørte tross alt avgårde. Ingen kjeller eller loft som sist, som han selvfølgelig så på.

Men fikk de som ble stemt ut tidlig, med èn gang vite hvem som hadde stemt dem ut? I starten der? Minnes ikke det.

Enig i det at det blir litt antiklimaks at det bare skal være to grupper som sist. Håper på en vri. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor alle hater Oskar så mye. Han gjorde helt riktig. Jada, jeg vet hva slags image han har opparbeidet seg, men en spiller som han er gøy å ha med her. De andre fulgte saueflokken, som vanlig. Jeg tror faktisk Martin er en løsere kanon enn hva Oskar Westerlin er. 

Sofie visste antakelig ikke at dem som blir stemt ut ender som skyggespiller, så litt merkelig å henge seg opp i det. 

Jan F. Karlsen er seg selv han, men jeg tror det blir interessant å se han som spiller i dette spillet. Er det ikke greit med et friskt pust? 

Ctrl, har lagt merke til at du ofte klager på mannfolka i spillet. Håper du gjorde deg ferdig med kritikken rettet mot Harald Eia i forrige sesong, der må det jo ligge noe mer personlig bak?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Hatet» mot Westerlin handler nok mer om hans person enn hva han har gjort hittil i spillet. Han lever jo av å være kontroversiell. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (På 11.3.2025 den 4.23):

«Hatet» mot Westerlin handler nok mer om hans person enn hva han har gjort hittil i spillet. Han lever jo av å være kontroversiell. 

Ekspander  

Helt riktig! I Spillet, har han vært helt ok så langt. Det er alt det andre rælet opp i gjennom årene, være seg uttalelser og oppførsel, som gjør han uspiselig for min del.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...