AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #1 Skrevet 26. november 2024 Hei. Jeg har tidligere født på Ullevål og det gikk bra. Men har blitt informert om at de har lystgass på Ahus, og det har jeg veldig lyst på denne gangen. For meg er det like lang reisevei begge steder. Men nå er jeg på en måte kjent med ullevål.Hva synes du er bra med Ullevål eller A hus for fødsel, og hva er mindre bra? Hvordan fungerer mottak foreksempel og forløpet videre? Likte faktisk at føderommet var lite da jeg fødte første gang, så for meg har det ikke så mye å si med store rom. Men mer at jeg føler trygghet og blir lyttet til av jormødrene. Håper å høre noen erfaringer og tanker fra dere:) Anonymkode: f6725...49e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #2 Skrevet 26. november 2024 Veldig fornøyd med Ullevål på første. Fasilitetene er jo langt under par, men folkene som jobber der er trygge og flinke. Jeg vurderte veldig Ahus nå på nr 2 pga fasiliteter, at det er badekar også får man visst stjernehimmel i taket 😍, men feiget ut i dag og søkte Ullevål. Egentlig mest fordi jeg bor nesten «vegg i vegg» med Ullevål og da føltes det rart å skulle sette seg i en situasjon hvor jeg må kjøre 20 min, når jeg kan gå i 2. Hadde jeg hatt like lang vei til begge ville jeg prøvd Ahus denne gangen Anonymkode: 2a4d1...10b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #4 Skrevet 27. november 2024 Finmia skrev (6 minutter siden): Kongsvinger fremfor Ahus! Nå er ikke kongsvinger et alternativ for oss😂. Så gjerne skriv det du har av erfaringer om ahus… Anonymkode: f6725...49e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #5 Skrevet 27. november 2024 Finmia skrev (21 minutter siden): Kongsvinger fremfor Ahus! På Kongsvinger slutter spesialistene på sykehuset for å bli fastleger, så det hadde jeg ikke valgt, i hvert fall. Anonymkode: 09f8e...59b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #6 Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På Kongsvinger slutter spesialistene på sykehuset for å bli fastleger, så det hadde jeg ikke valgt, i hvert fall. Anonymkode: 09f8e...59b Som sagt er ute etter erfaringer / info om Ullevål vs Ahus ikke andre sykehus❤️ Anonymkode: f6725...49e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #7 Skrevet 27. november 2024 Har født en gang på Ullevål og to ganger på Ahus. Tenker at når man leser andres erfaringer så må du ha i bakhodet at det er individuelt. Timing for fødsel, akkurat hvem du møter på og en del tilfeldigheter spiller inn. Jeg personlig kunne fint født begge steder igjen. Fødte første gang på Ullevål, andre gang på Ahus fordi jeg ble fulgt opp av en spesialist der på grunn av noe helt annet og ville slippe å forholde meg til to sykehus da jeg ble gravid. Tredje gang valgte jeg Ahus igjen. Fine fødsels- og barselopplevelser begge ganger. Må likevel si at jeg opplevde Ullevål som noe mer travelt enn Ahus. Tok lang tid før jeg fikk komme inn og bli undersøkt da jeg var i aktiv fødsel (fikk ikke fødestue før ved nesten 8cm, selv om jeg selv prøvde å kommunisere at fødselen var godt i gang). Jeg var riktignok førstegangs da jeg fødte der, så kan hende at jordmødrene har mer lit til de som har født før, men opplevde i alle fall at Ahus var mer fleks på når man får komme inn og om man ønsker å være lengre på barsel. Har også 2 andre venninner med samme opplevelse på Ullevål, men de var likevel fornøyde nok til at de valgte å føde der igjen. Anonymkode: e1131...b72 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå