Gå til innhold

hjelp! Kan jeg få et fjerdeforsøk på eksamen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har slitt mye dette skoleåret og håper på råd angående muligheten for å få innvilget et fjerde forsøk på en eksamen ved OsloMet.

Bakgrunnen min er slik: Jeg måtte ta på meg ekstra ansvar hjemme fordi moren min var alvorlig syk, og jeg måtte passe på henne. Det tok tid men det er egentlig stresset og bekymringen rundt hennes tilstand som var det største problemet. I tillegg slet jeg veldig psykisk, men jeg søkte dessverre aldri hjelp for dette, så jeg har ingen dokumentasjon på de tingene.

Jeg har også migrene, som har gjort det vanskelig å jobbe jevnt og fokusere, men det er det eneste jeg har dokumentasjon på. Alt dette gjorde at skoleåret ble ekstremt krevende for meg.

Jeg er fortsatt i første året, fordi jeg har strøket tre ganger i et fag. I tillegg har jeg strøket i noen andre emner, men planen min er å ta dem opp nå som jeg er i en bedre situasjon. Jeg vet at mange vil mene at det kanskje betyr at dette studiet ikke passer for meg, og jeg forstår hvorfor noen kan tenke det. Men jeg føler at strykene i stor grad skyldes hvor vanskelig situasjonen min har vært, ikke manglende evner eller interesse for studiet.

Jeg ønsker å unngå å miste studieretten og kaste bort enda et skoleår, og lurer derfor på:

1. Hvor stor er sjansen for at jeg kan få innvilget et fjerde?

2. Hva bør jeg legge vekt på i søknaden om et fjerde forsøk?

3. Hva er det de egentlig ser på? er studieprogresjon min generelt eller kun dette enkelt emne.

Alle råd og erfaringer mottas med stor takknemlighet.

Anonymkode: 6350e...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...