AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Heia! Nå SKAL jeg ned i vekt, jeg har de siste ukene hatt en voksende følelse rundt dette, og funne ut at jeg nå er klar for full dedikasjon. Jeg veier nå 104kg, og vil ned til 73kg på sikt. Jeg ønsker å forsøke å (i hvert fall i starten) gå ned 1kg per uke (altså må jeg gå 7700kcal i underskudd hver uke); kanskje et litt breialt mål, men ja. Jeg har sjekket flere kalkulatorer, og funnet ut at mitt daglige kaloribehov for å holde vekten jeg er på nå, er 2550kcal v/ det aktivitetsnivået jeg nå har. For å gå ned 1 kg på en uke, må jeg kutte 1,100kcal hver dag. Planen min er da å være i underskudd hvor jeg spiser 1800kcal daglig (750 i underskudd) og trener bort 350kcal hver dag. Dette tilsvarer da underskudd á 1100 kalorier hver dag, som i uken vil samle seg opp til å være en kilo. Jeg tenker at dette blir min "ramme", og at dersom jeg en dag trener bort 150kcal mer enn jeg skal, spiser jeg også 150 mer (og vice versa). Først tenkte jeg; genial ide! 1800 er etterlevelig for meg, og trening er noe jeg uansett i det siste har fått økende sansen for. Men nå når jeg tenker meg om, betyr jo det at når jeg trener bort 350 kcal av de 1800 jeg spiser, sitter jeg bare igjen med 1450kcal per dag. Ideelt for vekttap sikkert, men er dette kanskje i magreste laget, med tanke på at dette ikke skal bli farlig for meg? Jeg tenker jo bare kjøre denne taktikken i starten, så jeg får kjenne litt på det å se resultater (jeg avhenger veldig av resultater for å motiveres i livet, dritt men ja), og deretter trappe ned på "hastigheten" (altså sikte mot 0,5kg/uke). Tror dere det går fint med den taktikken jeg opprinnelig tenkte frem til jeg kanskje har mistet mine 15 første kilo? Og så ta de 18 siste roligere? Eller høres dette farlig/sprøtt ut? Isåfall; noen som har tips? K23 Anonymkode: 11413...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå