AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #1 Skrevet 25. november 2024 Hei! Vi venter barn i desember og har en golden retriever på et og et halvt år 🥰 noen som har tips til den nye hverdagen med hund og baby? Hvordan gjorde dere det med rutiner og forskjellig? Hunden vår er veldig snill og rolig av seg, hun er jo min baby også så vil jo gjøre overgangen best mulig for hunden min❤️ Anonymkode: ab60c...f5a 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #2 Skrevet 26. november 2024 Begynn trening med å gå ved vogna før babyen. Ta med vogn på luftetur 😛 Noen velger å ha med et teppe eller lignende som babyen feks ligger på eller svøpes i mens man er på sykehuset som hunden kan få før man tar med babyen hjem bare for å gjøre de kjent med ny lukt. ellers er det jo bare å ta det litt som det kommer. Hunder lever i nuet. Skaff deg godt bæretøy så du ikke alltid er avhengig av vogna når hunden skal luftes. Anonymkode: 92636...390 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #3 Skrevet 26. november 2024 Begynn å gå med vogn nå før baby kommer, så hunden får trent litt på det 😊 Og, ha gjerne en egen plass for hunden i stua (en seng om hunden er lydig, eller en inngjerdet plass om hun er litt for interessert i alt som skjer i huset til å ligge stille). Det er fint å kunne lære hunden at den skal gå og legge seg på plassen når baby ligger på gulvet, når den sitter i stol med mat i hendene, når dere skal skifte spennende bæsjebleier osv. Begynner dere å legge inn den vanen nå, så slipper dere at hunden sniker rundt når babyen begynner å spise fast føde, når den begynner å krabbe osv. Anonymkode: 5a181...0ff
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #4 Skrevet 28. november 2024 Hvis du ikke har gjort det allerede og formen tillater det så anbefaler jeg lydighet/hverdags kurs eller trening med hunden før babyen kommer. Ganske enkelt fordi det er lettere for deg å styre og ha kontroll på hunden når babyen kommer hvis dere har en bra relasjon og hunden gjør som du sier før baby er født. Hvis hunden er lydig og hører på deg allerede er det flott. Jeg hadde 2 hunder når baby ble født (er 1,5 år nå). Det som går igjen fra fødsel til nå er at de er alltid glad for å se meg. Og når jeg kom hjem fra sykehuset med en nyfødt og etter keisersnitt så hadde de ikke sett meg på 4 dager å var skyhøye. Så tenk over hvordan hunden treffer DEG etter sykehuset, min erfaring er at baby har de ikke forventning eller forhold til så mine brydde seg ikke om baby noe særlig. Men de tok ikke hensyn til babyen, så selv om hundene er snille så er de store å vi beskyttet å skjermet babyen mot dem. En annen regel jeg hadde var at de måte være rolige nær baby. De fikk lov å snuse forsiktig eller ligge på plassen sin, men ingen leking eller herjing med baby uansett om hun var 1mnd eller 1 år. Nå når hun lille er 1,5 år er alt snudd på hodet. Nå er det hundene som skjermes og beskyttes så hun ikke skal rive dem i ører, hale osv. Å hun forstår ikke at det kan være dumt å gi dem en klem osv så vi må alltid ha full oppmerksomhet på hund og barn sammen Anonymkode: b6ff0...8b9 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå