Gå til innhold

Hvordan få draget på kvinnelige akademikere 40+?

kårekar
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du bør byttes ut. Diagnose sak.

Anonymkode: 148d4...741

Min status på markedet stiger jo bare som voksen mann, etter hvert som jeg tjener mer og får mer og mer sosial status. For meg er det viktig å ha en partner som reflekterer dette, og da må det tas grep ettersom hennes status går i helt motsatt retning.

Anonymkode: e82b9...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Min status på markedet stiger jo bare som voksen mann, etter hvert som jeg tjener mer og får mer og mer sosial status. For meg er det viktig å ha en partner som reflekterer dette, og da må det tas grep ettersom hennes status går i helt motsatt retning.

Den gjør nok ikke det, altså. Jeg må si meg enig i andre kvinner som har sagt at vi ikke merker så mye til vår angivelig fallende markedsverdi.

Og, fordi jeg er en klok akademikerkvinne, var det helt uaktuelt for meg med eldre mann da jeg skilte meg. Fant meg en fire år yngre i stedet, da blir vi statistisk sett gamle og skrøpelige ca samtidig.

Anonymkode: d66fa...5c0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (På 26.11.2024 den 6.29):

Takk for svar 😁. Ha ha. Klare svar: jeg er for gammel. Dere har sikkert mye rett. En jeg traff på bussen, og som jeg hadde en fet sommerflørt med så bare på menn maks 3 år eldre på tinder, så da så hun ikke meg før hun endret til +4. 

Når jeg skrev 40+ var det for å poengtere at jeg ikke var ute etter unge damer 🤣. Unge damer for meg er i 20-åra og opp til 35 (og for alle menn jeg kjenner). Dvs damer som kan få barn (jada vet at noen veldig få kan få litt etter det).

Hun jeg var gift med er 44. Jeg 57. Aldersforskjellen var ikke et problem. Vi er begge enige om det. 

Jeg kan godt være sammen med noen på min egen alder. Også litt eldre, men nærmere 60 merker jeg at det blir veldig få som jeg blir fysisk tiltrukket av. 

Jeg kommer ikke fra en storby så kan ikke sette kriterier alt for snevert. Da blir sannsynligheten for match lik null.

Treffe folk gjennom aktiviteter: jada, men lite sannsynlig. Fikk tilbud om kor. Da er det kanskje 3 single damer og jeg bruker 1 dag i uka i ett år på det. Alt for lav sannsynlighet i forhold til tidsbruken. Jeg er sosialt aktiv og har hobbyer damer også driver med, så hender jeg dumper borti noen, men det er veldig få.

Ser jo at det er bedre å treffe folk fysisk for da starter ikke damene med å dumpe meg ut først som på app. Når de ser meg tipper de jeg er i slutten av 40-åra. 

Det som er litt rart, og som var utgangspunktet for spørsmålet mitt er at jeg får matcher med damer i 40-åra som er utenlandske (asiatiske, latinamerikanske, østeuropeiske. Måtte tilogmed be en om å heller kontakte noen yngre menn. Hun var alt for ung for meg.

Virker som utenlandske er mindre alderssensitive, eller så har de andre verdier enn norske damer.

Andre forslag enn alder?

Forresten interessant som flere nevner at mange damer gir opp apper. Men gir dere ikke egentlig helt opp da? Da tenker jeg dere har for lavt libido og for lave parambisjoner til at dere er noe for meg. Med mindre man er superattraktiv som dame blir man vel ikke nedlesset med tilbud fra bra menn irl heller akkurat. Så da vil dere vel realistisk sett bare være catlady eller dogmama resten av livet. 

Disse utenlandske du refererer til, er av en annen kultur. De er på jakt etter goder og en forsørger som gjerne kan gå under torva mens de selv har gode år igjen. 

Anonymkode: 766df...286

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nei det gjør den ikke, ikke om ikke kvinner sin også gjør.

Noen forhold er en buisness avtale, ekte kjærlighetsforhold handler om helt andre ting og krever at individene forelsker seg. Da har ikke økende alder eller jobb så mye å si. Ingen med normal emosjonell kapasitet og forhold til eget hverdagsliv, faller for en tittel alene. Da handler det om noe annet. Du kan sikkert få interesse først, men den endelige dommen er opp til om følelsene kommer.

Å holdningene dine..vel. heldigvis for deg er det også mange damer som har en like urealistisk syn på hvor mye status har å si, så dere kan sammen leve i en boble å underbygge at meningene deres stemmer for alle, fordi dere er enige dere to.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Delulu | Know Your Meme

Anonymkode: dd29f...494

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kårekar skrev (På 25.11.2024 den 23.24):

Er på Tinder. Får matcher med damer med mindre utdanning og utenlandske i Norge.

Er en litt intellektuell type og tenker det vil passe best for meg med ei som har studert litt. 

Hva skal til for at dere matcher og stiller opp på date? -eller er dere bare ekstra vanskelige og udatebare?

Mann 57, singel etter 20 års ekteskap ute etter en kvalitetsdame.

Skikkelig dialog- at han viser at han er en bra mann, og ikke en player. Vær deg selv, jeg som kvinnelig akademiker traff en annen akademiker på tinder- så det er fullt mulig. 

Anonymkode: d5420...39f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay - litt oppsummering:

En del gode forslag. Men synes mange av dere er usedvanlig surmagede. Og hvis dere har så høye krav til en mann og ikke har veldig mye å tilby i gjengjeld så driver dere bare med ønsketenking

Jeg skjønner ikke hva galt jeg har gjort eller hva som er så galt med mine holdninger. Jeg prøver bare å forstå virkeligheten slik den er, ikke hvordan noen mener den burde vært.

Med 40+ mente jeg voksne damer. Men dere ble vel bare provosert og ville jekke meg ned. Menn er forresten slik at de uansett synes 23 år gamle damer er mest attraktive.  https://metro.co.uk/2019/02/22/men-regardless-age-will-always-attracted-women-early-20s-8718590/ Surt, men dere holder på med akkurat det samme med høye menn. 

Nå dater jeg et par akademikere i nærheten av egen alder. Faktisk deilig å snakke med noen vanlige intelligente og hyggelige damer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (Akkurat nå):

En del gode forslag. Men synes mange av dere er usedvanlig surmagede. Og hvis dere har så høye krav til en mann og ikke har veldig mye å tilby i gjengjeld så driver dere bare med ønsketenking

Jeg skjønner ikke hva galt jeg har gjort eller hva som er så galt med mine holdninger. Jeg prøver bare å forstå virkeligheten slik den er, ikke hvordan noen mener den burde vært.

Med 40+ mente jeg voksne damer. Men dere ble vel bare provosert og ville jekke meg ned. Menn er forresten slik at de uansett synes 23 år gamle damer er mest attraktive.  https://metro.co.uk/2019/02/22/men-regardless-age-will-always-attracted-women-early-20s-8718590/ Surt, men dere holder på med akkurat det samme med høye menn. 

Nå dater jeg et par akademikere i nærheten av egen alder. Faktisk deilig å snakke med noen vanlige intelligente og hyggelige damer 😊

Det er du som har høye krav.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å fortell dem det du forteller oss, å se disse normale damene bli like surmaga 😊 Lykke til.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (På 26.11.2024 den 22.39):

Jeg beskriver bare hva som skal til på en litt drøy måte. Er selvfølgelig ikke ute etter en hjemmeværende. Lager Michelinmiddag selv en gang i uka. Vasker klær, støvsuger, passer på at barna har det bra og at de får passe utfordringer, besøker min mor, slår av en prat med naboen, går på jobben hver dag, trener, er sosialt med venner osv i det nærmest uendelige. Og jeg elsker det!

Og som en ekte intellektuell elsker du selvfølgelig å slikke fitte?

Anonymkode: 31760...370

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (35 minutter siden):

Er det du eller vi «surmaga» damer som er single da? 
Mannen er året yngre enn meg. Kommer aldri til å gå for en eldre mann noen gang. Eldste var 4 eldre, mer enn nok

Anonymkode: f7a8d...7b1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke skrevet noe om hvor høye krav jeg har, bare at det ut fra min begrensede erfaring virker som norske akademikerdamer har høye krav på nettdating. Spurte bare hvorfor det. Og så får jeg stort sett svar om at det er jeg som er problemet 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en 43 år gammel kvinne med universitetsgrad og du er altfor, ALTFOR gammel for meg. Du er nærmere foreldrene mine enn meg i alder, og jeg ser godt hvordan alderen tynger dem nå når de er i midten/slutten av 60-årene og har blitt pensjonister. Jeg ser først og fremst etter en mann som er jevnaldrende med meg, eller helst noen år yngre. Det har foreløpig ikke vært noe problem 😇

Det at du kontaktes av postordre-bruder er jo bare en ærlig transaksjon av ungdom mot penger, mange ensomme, litt eldre menn går for det. Du får ikke intellektuelle samtaler eller ekte kjærlighet, men du slipper å være ensom og får sikkert jevnlig sex. Bare pass på at de ikke sender mesteparten av lønna di til familien sin i utlandet 😅

Anonymkode: b16d5...7b3

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (14 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet noe om hvor høye krav jeg har, bare at det ut fra min begrensede erfaring virker som norske akademikerdamer har høye krav på nettdating. Spurte bare hvorfor det. Og så får jeg stort sett svar om at det er jeg som er problemet 🤣

Du presterer jo å påstå at damer som har gitt opp Tinder sikkert har lav libido, er det rart at vi ler av deg da 😅 De fleste velutdannede kvinner har store sosiale nettverk og dermed lite bruk for en useriøs pule-app som Tinder.

Anonymkode: b16d5...7b3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (På 26.11.2024 den 6.29):

Forresten interessant som flere nevner at mange damer gir opp apper. Men gir dere ikke egentlig helt opp da? Da tenker jeg dere har for lavt libido og for lave parambisjoner til at dere er noe for meg. Med mindre man er superattraktiv som dame blir man vel ikke nedlesset med tilbud fra bra menn irl heller akkurat. Så da vil dere vel realistisk sett bare være catlady eller dogmama resten av livet. 

Vi gir opp menn fordi de er så ekle. Vil bare ligge med mange parallelt, ikke forplikte seg, ikke danne nære emosjonelle forbindelser og i utgangspunktet utforske en og en relasjon sakte. Dessuten forfaller de fra de er 40 år, og tassen funker ikke helt etter forventningene heller. Vi kan alltid ligge med 30-åringer hele livet, men de fleste av oss ønsker en ordentlig relasjon med en mann som gir like mye som oss. Og selv stygge damer nedlesses av tilbud IRL hele livet. Menn aner ikke hvordan det er å være kvinne. Da kan du trygt kose deg med katten og hunden din så lenge du har lyst, køen blir ikke mindre. 

Anonymkode: fb2ce...8aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kårekar skrev (1 time siden):

Jeg er akademiker og over 40 år. Jeg liker yngre eller jevngamle menn, rett og slett fordi de er penere. Det er en myte at bare menn liker pene, unge mennesker. Jeg liker intellektuelle menn veldig godt, spesielt om de ikke bare er "boklærd" men strategiske, kritiske, kreativt tenkende og spennende å diskutere med. Det er ikke alle menn med høy IQ. Dessuten er verden full av rørleggere og selvstendig næringsdrivende som tror de er på akademikernivå. "Oppegående mann" som selvbeskrivelse betyr "trangsynt og dum". Ellers finnes mange typer med mastergrad som tror det gjør dem smarte. Alle har en mastergrad i dag, og det går inflasjon i doktorgrader. Jeg vil ha en mann som utfordrer meg, tar vare på meg, er snill, lojal, pen og har orden på livet sitt. Jeg tilbyr det samme selv, så hvorfor ikke. Jeg trenger ikke den peneste, rikeste eller mest intelligente mannen. Men han må være velstelt, pen i mine øyne, fungere seksuelt og bidra i forholdet. Seksualfunksjonen til menn raser etter fylte 40, mye flere positive erfaringer med å gå ned i alder der. Og de aner det ikke selv eller fornekter det. Jeg synes ikke det er å stille høye krav når jeg ber om det jeg kan gi?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du dater ET PAR akademikere i nærheten av egen alder er heslig. Hold deg til en, vis integritet og seriøs interesse fra dag 1. Av Tinder når du dater. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel skrev (På 27.11.2024 den 9.18):

Et øyeblikk trodde jeg du hadde innsett at DU må tilby disse kvinnene mye, men neida, det er kvinnene som skal tilby deg noe ja...🤪 Du er egentlig et prakteksempel på hvorfor vi voksne kvinner som har de barna vi vil ha, har gode jobber og god økonomi (både akademikere og andre), rett og slett gir opp å finne en ny mann og heller nøyer oss med gode venner. For det er dessverre bare noen få menn som innser hva de må gjøre for å være interessante for oss. Du må faktisk levere det du forventer at kvinnen leverer, og vel så det. For vi ønsker også noen som er emensjonelt påskrudd, som lytter og støtter, tar initativ til å finne på ting m.m. i tillegg til at dere tar deres del av husarbeid, matlaging, innkjøp og logistikk. Og tilfredsstiller OSS seksuelt. Undersøkelser viser at single kvinner er mer lykkelig en kvinner i forhold, mens for menn er det motsatt. Hvem er det da som må gjøre en innsats her? Vi kvinner har jo faktisk ingen interesse og behov for det, satt litt på spissen.

Edit: for å oppsummere litt mer i klartekst for deg: om du ønsker å tiltrekke deg kvinnelige akademikere, som i utgangspunktet er kvinner som klarer seg helt fint uten en mann både økonomisk og sosialt, så må du endre holdningene dine fullstendig og begynne å jobbe med hva DU kan tilby disse kvinnene som de syns er attraktivt. Og der har du tydelig en stor jobb å gjøre.

Detter er jo veldig interessant da. Her er du inne på noe. Men du tar mye feil og glemmer helt å vurdere hvordan dette ser ut fra en manns perspektiv. Jeg har masse å tilby, med kravene du beskriver må det en hel landsby av mennesker til for å tilfredstille 🤣🤣🤣. En stakkars mann, uansett hvor bra han er er jo ikke det. 

Sikker på at du ikke legger for mye inn i et forhold? For en oppegående og sosial mann kan jo damer bare tilby feminin energi og sex. Alt annet kan man få vel så enkelt gjennom andre. Da kan det være lurt å gå litt ned på kravene? Hvis ikke havner dere bare inn i et forhold som er dømt til å mislykkes fordi dere har for høye krav inn.  

Endret av kårekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kårekar skrev (4 minutter siden):

Detter er jo veldig interessant da. Her er du inne på noe. Men du tar mye feil og glemmer helt å vurdere hvordan dette ser ut fra en manns perspektiv. Jeg har masse å tilby, med kravene du beskriver må det en hel landsby av mennesker til for å tilfredstille 🤣🤣🤣. En stakkars mann, uansett hvor bra han er er jo ikke det. 

Sikker på at du ikke legger for mye inn i et forhold? For en oppegående og sosial mann kan jo damer bare tilby feminin energi og sex. Alt annet kan man få vel så enkelt gjennom andre. Da kan det være lurt å gå litt ned på kravene? Hvis ikke havner dere bare inn i et forhold som er dømt til å mislykkes fordi dere har for høye krav inn.  

Hva slags utdanningsbskgrunn har du? Du unngår å svare på det?

Anonymkode: 0c00b...0a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...