AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:18 #1 Del Skrevet mandag kl 22:18 Jeg lurer på om jeg kan få psykologtimer dekket? Jeg fungerer i det daglige, har fulltidsjobb og eier bolig. Men alle mine nære relasjoner er er preget av mer eller mindre drama på grunn av min usikkerhet. Jeg føler at alle misliker meg og er ofte nedstemt og/eller irritabel. Hadde en vanskelig barndom men ingen omsorgssvikt. Jeg vil så gjerne få det bedre uten å bli ruinert… Anonymkode: 39ea7...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:22 #2 Del Skrevet mandag kl 22:22 Psykologhjelp via det offentlige er og skal være ren helsehjelp, det vil si at de dårligste prioriteres. Jeg tror du antakelig må dekke timer selv ut fra det du skriver, eventuelt sjekk om du har helseforsikring som dekker psykolog. Noen har det gjennom jobb uten å være klar over det. Anonymkode: ba759...7db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:22 #3 Del Skrevet mandag kl 22:22 Snakk med fastlegen, vanskelig å vite fra det du skriver. Søk opp prioriteringsveilederen og se om du faller inn under noen av kriteriene der. Anonymkode: fe472...bed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet mandag kl 22:23 #4 Del Skrevet mandag kl 22:23 For å få dekket psykiatrisk behandling, så må man ha en behandlingstrengende psykisk lidelse. Mange som søker seg til DPS får avslag, og må enten betale selv eller nøye seg med primærhelsetjenesten (fastlege og kommune). Har du snakket med legen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kygos Skrevet mandag kl 22:25 #5 Del Skrevet mandag kl 22:25 Kan be fastlege om henvisning, men havner trolig på en evig venteliste. Må nok bare bla opp 1500-2000 kr / 45 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 01:38 #6 Del Skrevet tirsdag kl 01:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lurer på om jeg kan få psykologtimer dekket? Jeg fungerer i det daglige, har fulltidsjobb og eier bolig. Men alle mine nære relasjoner er er preget av mer eller mindre drama på grunn av min usikkerhet. Jeg føler at alle misliker meg og er ofte nedstemt og/eller irritabel. Hadde en vanskelig barndom men ingen omsorgssvikt. Jeg vil så gjerne få det bedre uten å bli ruinert… Anonymkode: 39ea7...ad5 Ut fra det du skriver her så må du åpne egen lommebok om du ønsker hjelp. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/prioriteringsveiledere/psykisk-helsevern-for-voksne Anonymkode: b7a03...6c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 02:05 #7 Del Skrevet tirsdag kl 02:05 Du kan jo si du lurer på om du kan ha en diagnose? Adhd, personlighetsforstyrrelse, bipolar osv. Mange kan ha store problemer selv om de er i jobb. Og noen jobber seg feks "i hjel", i et forsøk på å glemme tanker og problemer. Anonymkode: 1c508...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beans Skrevet tirsdag kl 02:22 #8 Del Skrevet tirsdag kl 02:22 Du må nesten søke via kommunen om sånn lavterskel tilbud først før fastlegen i det hele tatt henviser deg til dps 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå