Gå til innhold

Bør jeg sende e-post eller ringe for å følge opp på jobbsøknad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har søkt på en forsikringsstilling nå tre ganger. To ganger har jeg fått avslag, men den siste gangen har statusen på søknaden min ikke blitt oppdatert i systemet, den er bare blank, verken i prosess eller avslag. Jeg har tidligere ringt arbeidsgiveren, og han sa at han skulle sjekke søknaden min, men etter en uke fikk jeg dessverre avslag.

Jeg er veldig interessert i denne jobben, og jeg føler at jeg virkelig passer godt til stillingen, spesielt siden jeg er snart ferdig med bacheloren min. Jeg vurderer å sende en e-post for å høre hvor langt jeg er kommet i prosessen, men jeg er usikker på om det kan virke masete, siden mange har skrevet at det er masete her på kvinneguiden og andre steder sier du bør ringe eller sende email for å sikre deg jobben?

Har noen av dere erfaring med å følge opp på denne måten? Er det bedre å sende en e-post eller ringe, eller bør jeg bare vente på en oppdatering? Jeg vil gjerne ha litt råd fra dere som har vært i samme situasjon.

Anonymkode: dfb37...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fristen gått ut for lenge siden? Du bør absolutt ikke ringe eller sende epost. Det er ikke sånn at rekruttering er den eneste arbeidsoppgaven til den lederen. Det er en tilleggsoppgave som krever mye tid. Tror aldri jeg har fått en nyttig sånn telefon. Det har aldri påvirket meg til å plukke noen ut av bunken og inn på intervju 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (4 minutter siden):

Har fristen gått ut for lenge siden? Du bør absolutt ikke ringe eller sende epost. Det er ikke sånn at rekruttering er den eneste arbeidsoppgaven til den lederen. Det er en tilleggsoppgave som krever mye tid. Tror aldri jeg har fått en nyttig sånn telefon. Det har aldri påvirket meg til å plukke noen ut av bunken og inn på intervju 

Fristen går ut om 2 uker. Men de forrige stillingen som er samme stilling fra samme selskap har gitt meg avslag, vil virkelig ha den og er tom for ideer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til slutten av januar. Søknadsfristen er i desember, da skjer det ingenting før uti januar. Og så skal de intervjue andre søkere før de tar inn de som ligger lenger nedi bunken. Så mulig du ikke hører noe før midten av februar. 

Anonymkode: 37c69...d17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fristen går ut om 2 uker. Men de forrige stillingen som er samme stilling fra samme selskap har gitt meg avslag, vil virkelig ha den og er tom for ideer

Da bør du belage deg på avslag. Du er ikke kvalifisert. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...