Gå til innhold

Jeg er en snart 40 år gammel mannebaby. Er livet over?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 23.00):

Jeg kan med sikkerhet slå fast at jeg aldri blir voksen mentalt. Når jeg ser andre på samme alder klarer jeg ikke å relatere til deres liv. Ja, jeg jobber, men bortsett fra det er ingenting likt.

De fleste har fikset partner, barn, god lønn/jobb, selveid bolig etc. Mange har hytte, båt og har penger så det tyter over.

Jeg har ingen venner, leier leilighet, ikke hatt kjæreste siden 2012 (ikke sex siden 2018). Begynner å nærme meg millionen i banken, men eier ingenting. Har vært flink til å spare i snart 10 år. Men til hva?

Noe i meg får meg til å unngå å ta avgjørelser. Har planlagt å kjøpe bolig i flere år, men klarer ikke navigere meg selv på boligmarkedet. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre og i hvilken rekkefølge. Jeg syns det er et ork å vaske huset, og jeg støvsuger halvhjertet en gang i blant. Vasker gulvene en sjelden gang. Men vasker klær. Jeg kan misforstå den minste ting, det er noe feil i topplokket på meg. Får jeg en liten praktisk oppgave, kan du banne på at jeg roter det til.

Har blitt mer asosial med årene. Har alltid hatt angst, men nå har det gått mer over i likegyldighet. Gidder ikke være sosial for jeg får ikke venner eller partner uansett. Ikke i min alder. Har rundt 500 dager igjen i 30-årene.

For meg er alderen 40 forbundet med at livet er "satt". Det sporet du er inne på, vil fortsette.

Tilbake til det mentale; jeg er veldig barnslig og umoden mentalt, samtidig som at jeg oppleves som gammel og sær av f.eks kolleger. Jeg vil aldri være med på ting osv.

Mine sosiale behov er svært begrenset. Syns de fleste folk krever noe fra meg, spiser en del av meg. Sjefer som skal beordre, kolleger som trenger hjelp.

Det kjipeste jeg vet er jeg ikke er i NÆRHETEN av å bli vurdert som partner av noen. Likevel er det jo noe "alle" vil ha. Jeg er svært ulykkelig, men ser ikke at jeg kan bli lykkelig i meg selv og med meg selv.

Vær så snill, og bare vær ærlige. Si at løpet er kjørt for meg. Det er jo det?

Anonymkode: d3a75...518

Du virker veldig negativ må jeg si, og med den holdningen kommer du ikke langt.

Jeg tenker neste gang du blir invitert ut på noe så sier du ja.

Kanskje du bare skal si ja heretter så ser du at det finnes så mye ut i verden som er gøy.

Ting du ellers ville gått glipp av.

Dette fikser du..

Du må bare komme deg ut av komfortsonen din.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så vi beveger oss sakte men sikkert mot en slik trend igjen, da? At en mann får reprodusert seg pr 17. kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så vi beveger oss sakte men sikkert mot en slik trend igjen, da? At en mann får reprodusert seg pr 17. kvinne?

Kvinner får ferre barn generelt og vi har mer valg til livet, så fler velger å avstå helt. Det vil kanskje minske andellen kvinner som får? Men det minsker kanskje også menn siden kvinner har fått barn med flere fedre, men om vi får barn senere blir det kanskje fedre i yngre del av kvinnens liv som hoppes over i familieforøkelsen?

Så da blir det kanskje den samme prosenten allikevel bare i en mindre sum av individer?

Men en god del menn har heller ikke lyst på barn, å det må vi huske.

Anonymkode: afa1b...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må starte å trene. Tung styrke og kondis. Skaff deg en PT. Trening gir selvtillitt og god helse 

Anonymkode: 2b3e4...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje ikke så ekstremt, men ja. Omtrent alt innen dating og reproduksjon handler jo på en eller annen måte om at man beveger seg nærmere og nærmere huleboer-stadiet.

Anonymkode: bf9ee...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må starte å trene. Tung styrke og kondis. Skaff deg en PT. Trening gir selvtillitt og god helse 

Anonymkode: 2b3e4...aaf

Kondis trener jeg. Men legge på meg klarer jeg ikke, verken fett eller muskler. Har tynne armer og håndledd, så svært begrenset hvor muskuløs jeg kan bli.

Er for gammel til å slenge meg på kjøret om kroppspress, selv om jeg innerst vet at det er nøkkelen. Burde tenkt på det i 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...