Gå til innhold

Jeg er en snart 40 år gammel mannebaby. Er livet over?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så vi beveger oss sakte men sikkert mot en slik trend igjen, da? At en mann får reprodusert seg pr 17. kvinne?

Anonymkode: d3a75...518

Kvinner får ferre barn generelt og vi har mer valg til livet, så fler velger å avstå helt. Det vil kanskje minske andellen kvinner som får? Men det minsker kanskje også menn siden kvinner har fått barn med flere fedre, men om vi får barn senere blir det kanskje fedre i yngre del av kvinnens liv som hoppes over i familieforøkelsen?

Så da blir det kanskje den samme prosenten allikevel bare i en mindre sum av individer?

Men en god del menn har heller ikke lyst på barn, å det må vi huske.

Anonymkode: afa1b...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må starte å trene. Tung styrke og kondis. Skaff deg en PT. Trening gir selvtillitt og god helse 

Anonymkode: 2b3e4...aaf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så vi beveger oss sakte men sikkert mot en slik trend igjen, da? At en mann får reprodusert seg pr 17. kvinne?

Kanskje ikke så ekstremt, men ja. Omtrent alt innen dating og reproduksjon handler jo på en eller annen måte om at man beveger seg nærmere og nærmere huleboer-stadiet.

Anonymkode: bf9ee...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må starte å trene. Tung styrke og kondis. Skaff deg en PT. Trening gir selvtillitt og god helse 

Anonymkode: 2b3e4...aaf

Kondis trener jeg. Men legge på meg klarer jeg ikke, verken fett eller muskler. Har tynne armer og håndledd, så svært begrenset hvor muskuløs jeg kan bli.

Er for gammel til å slenge meg på kjøret om kroppspress, selv om jeg innerst vet at det er nøkkelen. Burde tenkt på det i 20-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 21.40):

"Han", altså ts- det er meg.

Kan godt være at motivasjonen er en helt annen om man kommer i et forhold. Ikke noe fasitsvar på det.

Fasiten er at kvinner velger menn ut av det de ser, og når de ser en mann sånn som du beskriver deg selv, så velger du deg selv ut av dating livet, for du ikke gidder å gjøre noe med det når du er singel. 🤷🏻‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2024 den 0.11):

Har tenkt det samme.

At jeg gjør mye av de samme tingene tyder på det. Men jeg kjenner meg ikke igjen i det som beskrives om autisme, som f.eks at man ikke forstår andres følelser. Det gjør jeg så absolutt.

Et annet moment er at problemene mine ikke startet før 16 års alder. Ingen problemer med det sosiale spillet eller det å få venner før videregående. Jeg har aldri hatt klumsete motorikk, men bedrevet mye idrett. Veldig tidlig utviklet hva gjelder skriving/lesing og var best i klassen i de fleste fag på barneskolen.

Har bestått videregående allmenn, det som i dag er studiespesialiserende.

Føler det er er flere ting som ikke stemmer, enn det som stemmer.

Jeg er mamma, kone, og har en gangske bra jobb… Er 39 år.. 
Og du beskriver meg 🤣 Lete etter veien du har gått mange ganger, fylle diesel på samme pumpe på samme stasjon… 

Jeg kan nesten ikke gå i butikken , for jeg blir seriøst mer mentalt forstyrret og direkte fysisk uvell av å se at ikke alle etikettene står samme vei!! 🤣 Virker ubrydd utad av det, men inne meg☠️☠️

Og…. Ingen rundt meg utenom mannen og noen få andre, at jeg ble diagnostisert med adhd og autisme for 3 år siden! 

Ikke tenk på punktene ift diagnose! 

Sier ikke du har diagnose altså!! Jeg bare kjente meg sååååååpp igjen i mye du skreiv!! 

Ikke gi opp!!!

Anonymkode: b3d90...932

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MonJean skrev (9 timer siden):

Fasiten er at kvinner velger menn ut av det de ser, og når de ser en mann sånn som du beskriver deg selv, så velger du deg selv ut av dating livet, for du ikke gidder å gjøre noe med det når du er singel. 🤷🏻‍♀️

Det de ser...på bankkontoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Screenshot_20241204-010731.png

Anonymkode: e8e12...8d3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 1.02):

Ja, for når ser kvinner på bankkontoen til en mann? 🤷🏻‍♀️ Er det menn som viser kvinner hva de har på kontoen sin? 🤷🏻‍♀️ Isåfall, så sier det vel mye om disse mennene? Og jeg har datet menn som har sagt at de har gått på ytelser som aap og uføretrygd. 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Passe barn, ikke lage barn

Petter Bøckman er zoolog ved Naturhistorisk museum.

Han sier det kan tenkes at skallethet oppsto for å sikre overlevelse.

Tanken er at mennene blir mindre attraktive med mindre hår, og dermed blir hjemme og passer på barna i stedet for å jakte på flere damer.

- Menn blir oftest skallet når de er ferdige med å frø seg. Da er man mer til nytte for flokken som forsørger av de barna man allerede har laget, sier han.

https://www.forskning.no/spor-en-forsker-aldring-menneskekroppen/spor-en-forsker-hvorfor-blir-menn-skallet/726071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Passe barn, ikke lage barn

Petter Bøckman er zoolog ved Naturhistorisk museum.

Han sier det kan tenkes at skallethet oppsto for å sikre overlevelse.

Tanken er at mennene blir mindre attraktive med mindre hår, og dermed blir hjemme og passer på barna i stedet for å jakte på flere damer.

- Menn blir oftest skallet når de er ferdige med å frø seg. Da er man mer til nytte for flokken som forsørger av de barna man allerede har laget, sier han.

https://www.forskning.no/spor-en-forsker-aldring-menneskekroppen/spor-en-forsker-hvorfor-blir-menn-skallet/726071

Men det er jo litt rart da, for hvorfor er noen menn aldri ferdige med å frø, mens andre er før de har frødd?

Tenker det handler om andre ting. Å har du none ganger tenkt, ah! En barnepasser 😊 Flokken er reddet. Når du ser en skallet mann? Burde vi ikke visst dette i våre kropper hele denne tiden, om det var sånn det hang sammen? 

Å hvorfor er skallede menn attraktive? Å hvorfor blir damer også noen ganger skallede? 

Anonymkode: afa1b...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 23.13):

Menn vil heller leve sånn her enn å gå i terapi. Ta dere sammen, gutta.

Anonymkode: dd01d...ebb

Herregud så ekkel du er

Anonymkode: de156...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...