Gå til innhold

Hvorfor skal barnefamilier velge å flytte til Bærum?

Fighter83

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men avstand til jobb bør jo også telle.  65 % av de som bor i Asker pendler ut (kun 40% i Bærum og 45 % i Drammen)  (I Lier pendler 60 %)

Det man sparer i huspriser kan man tape i pendlertid. Huspriser her jeg bor er ikke superhøye, men vi må pendle så vi bruker fra 2x45 min til 2x60 min hver dag til/fra huset vårt, på vinteren mer og stengte veier eller innstilte tog er en utfordring. 

Antall fritidsaktiviteter, tid til de, kollektivtransport avstand til shopping og annet skal ikke undervurderes heller.  Forskjell på buss/tog 1-2 gr pr time og hvert 10. minutt. 

Anonymkode: 422da...daa

Ja den ser jeg.  Det er og mulig å bo på andre siden av Oslo, Kolbotn, Ås, Ski, Lillestrøm. 

Billigere enn Bærum og kjapt inn med toget.

Anonymkode: 41d24...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fighter83 skrev (På 25.11.2024 den 22.37):

Hva har Bærum kommune å tilby barnefamiliene?

Er barna forsvarlig ivaretatt i barnehage og skole? Er de trygge der?

Hva med fritidshusene og de organsierte fritidstilbudene? Er det et godt nok tilbud til barn og ungdom her? Har alle barn og unge muligheter til å bli med? Hvilke forebyggende tiltak har Bærum kommune ansvar for i dette arbeidet? Tar de ansvaret på alvor?

Som en innbygger med barn i barneskolen i Bærum kommune så har jeg mistet troa på at Bærum kommune er en god kommune for barnefamilier. 

Jeg er frustrert og føler sterkt for å rope ut: Forbli heller boende i Oslo dere som vurderer å flytte hit! 

JA på alt. Skjønner rett og slett ikke hva du prater om. Jeg er storfornøyd. Aldri bodd i en kommune hvor barna mine har hatt ett så godt skole-og fritidstilbud som i Bærum 

Anonymkode: 0d7e8...a59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja den ser jeg.  Det er og mulig å bo på andre siden av Oslo, Kolbotn, Ås, Ski, Lillestrøm. 

Billigere enn Bærum og kjapt inn med toget.

Anonymkode: 41d24...532

Jeg bor på Nedre Romerike, og ikke flytt hit om du vil ha et godt miljø for barna i alle fall. Her er det helt forferdelig nå med knivstikking, brann og drapstrusler. Det starter allerede på barneskolen. Alle skolene er foreløpig ikke like ille, men det tar så kort tid før det snur. Kommer det en klasse hvor det oppstår et dårlig miljø, så påvirker det hele skolen. 

Anonymkode: 6eb9a...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor i Bærum?

Anonymkode: ced68...f0b

Høvik

Anonymkode: 5e471...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høvik

Anonymkode: 5e471...008

Skal da være ett av de bedre stedene. Eller ble det for sossete? Jeg har bodd mange steder i Bærum. Selv født i Sandvika, beste stedet synes jeg er Rykkinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Bærum er et enormt foreldreengasjement som gjør at mye drives veldig godt. Det er flust av aktiviteter og mange trygge voksne. 
Dugnader og foreldremøter var alltid fulle. Det er også en viktig verdi. 

Anonymkode: 6cefe...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal da være ett av de bedre stedene. Eller ble det for sossete? Jeg har bodd mange steder i Bærum. Selv født i Sandvika, beste stedet synes jeg er Rykkinn. 

Hva baserer du det på? Har du faktisk bodd andre steder enn Sandvika og Rykkinn? Jeg foretrekker Bærum øst

Anonymkode: 0d7e8...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...