AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #1 Del Skrevet 25. november 2024 Hei! Skriver dette innlegget i håp om gode tips og alt utenom behøver jeg ikke kommentarer på. jeg har en datter som nå fyller 1 år, vi har samsovet siden fødsel og trives i utgangspunktet svært godt med dette. utfordringen er at jeg er gravid med nummer 2 og neste kommer innen et par månder, tenker mye på situasjonen fremover da mye av graviditeten har også grunnet mangel på energi ført til at jeg sover dupper med hun. Hun våkner hyppig dersom jeg ikke sover med henne, som da fører til kort dup eller korte sove intervaller på natt. hva vil deres beste råd være ifht nå som nummer 2 kommer? Regner ikke med at neste baby kommer til å legge seg 20 på kvelden så vil bare finne en løsning slik at hun kan sove godt selvom jeg ikke alltid er i sengen.. vi er selvfølgelig 2, så vi vil jo uansett bytte på ifht de. Men tenker uansett at dette er noe jeg burde finne en løsning på. Hun sover igjennom hele natten når jeg er i seng med hun, så jeg vet hun klarer. Er kun når jeg ikke er i sengen hun våkner hyppig, noe som er forståelig. Vil bare at det skal komme frem en best mulig løsning som gir henne god søvn, men også meg tid til neste som kommer etter hennes legge tid. det vil ikke være aktuelt at far legger seg med henne kl 20 da han har varierende skift, han kan selvfølgelig sove på samme rom. Men det vil ikke være mulig at hun alltid skal ha en sove partner.. Anonymkode: 0a533...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #2 Del Skrevet 26. november 2024 Kanskje prøve å ha henne over i egen seng og stå i det (være der og trøste; men ikke ta opp. Eller, dersom dere vet hun hyler og blir panisk, ta henne opp med en gang og bysse og legge henne ned når hun er rolig igjen og igjen. Og så må man gjøre dette minst en uke, holde ut, og se om hun finner roen bedre i egen seng over tid. Vi samsover også med 1 åringen vår, vi hadde tenkt å avvende det og fikk rådene over av HS, men så har han vært mye syk og blir helt panisk av å bli lagt alene, og byssing har aldri fungert, så siden vi fortsatt kan samsove prøver vi det litt til til han forstår litt mer. Men om jeg hadde vært gravid (eller om samsovingen fungerer dårligere) så må vi bare gå over til egen seng på et eller annet vis; og i ditt tilfelle tror jeg det er lurt å begynne så fort som mulig så det ikke blir for mye overgang på en gang. Lykke til<3 Anonymkode: 77a7c...581 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #3 Del Skrevet 26. november 2024 Støtter den over. Tror tilvenning til å sove på egenhånd vil være lurt nå. Det er en podcast om søvntrening som mange liker "kan du ikke bare sove". Der snakker de om at for de fleste barn er tilvenning ca 1-2 uker. Er også mange tips i boken "sove uten gråt". Der er det en litt lengre tidshorisont. Det aller viktigste er å ikke nøle når man gjør endringen, men stå i det. Anonymkode: 589a2...554 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #4 Del Skrevet 27. november 2024 Du er tryggheten hennes for å klare å sove, prøv å finne en ny trygghet dere kan bruke (lydbok etc). Klart hun vil reagere om du bare river tryggheten vekk uten å erstatte den med noe. Kan dere gjøre det litt gøy å spennende rundt dette med eget rom? Alt nytt og uprøvd er jo ofte skummelt og man kan risikere å gjøre det mer "traumatisk" for barnet om det skjer brått og "kaldt". Anonymkode: fcb42...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå