Gå til innhold

Trenger inspirasjon og tips for å få tilbake gnisten etter 3år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger sårt tips og hjelp. Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år og bodd sammen og eid hus sammen i 2 år. Vi er begge i slutten av 20 årene, har faste og gode jobber og fikk fort et A4 liv. Vi er utrolig samkjørte når det gjelder ambisjoner, fremtidsplaner og hva vi ønsker og ser for oss her i livet. Vi elsker hverandre og vi har det som regel bra sammen, og harmonerer godt.

Jeg har kontorjobb og har mer overskudd på ettermiddagene enn sambo har, som jobber i et fysisk krevende yrke. 
Vi er som sagt utrolig samkjørte når det gjelder hobbyer i helger/ ferier/ ambisjoner/ barn og familieliv etterhvert. Problemet er at vi bor på en plass der det ikke er noe å finne på kveldstid. Jeg kjeder meg helt sinnsykt i «hverdagen» og det går i det samme hver dag: jobb 8-16, hjem å lage middag (som regel jeg), jeg gjør husarbeid og blir rastløs. Han ligger som regel på sofaen fra kl. 16 og til vi legger oss kl 22. Da er jeg understimulert, lei, og sexlivet er nesten ikke eksisterende. 

Jeg prøver å kommunisere at jeg trenger et mer innholdsrikt liv etter jobb, men det er vanskelig da det liksom ikke er noe å finne på, og mannen er «sliten» og tiltaksløs i tillegg. Noen som har tips til ting vi kan gjøre for å få tilbake gnisten??

Jeg går da i de baner at jeg lurer på om våre fremtidsplaner, og gnisten vi får i ferier og helger er nok til å holde ut den sinnsykt kjedlige hverdagen. Vi er gode på å feriere og finne på ting i helgene bare oss to, men jeg sliter meg gjennom hverdagene for å få litt gnist i helger og ferie. Det med hverdagen har ingenting med jobb å gjøre, for den elsker jeg og det blir høydepunkt ila. Uka. Blir nesten så jeg gruer meg til å komme hjem heller. 

Romantikken er borte og vi har kanskje brent oss fast i et dørgelig hverdagsliv. Mannen er klar over dette og vi har snakket om å begynne å stifte familie for å få mer innhold i hverdagen, men jeg er så redd for at det gjøres av feil grunner, og at det ikke blir bedre. Og da i tillegg er stuck med barn med en mann jeg har mistet gnisten til. Men så elsker jeg han og vil at det skal funke.

Tips, eller noen som har vært i lignende situasjoner? Virkelig elsker kjæresten, men jeg kjeder meg, og gnisten og sexlysten er borte. 

Anonymkode: 5bb67...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

....vi bor på en plass der det ikke er noe å finne på kveldstid. Jeg kjeder meg helt sinnsykt i «hverdagen» og det går i det samme hver dag: jobb 8-16, hjem å lage middag (som regel jeg), jeg gjør husarbeid og blir rastløs. Han ligger som regel på sofaen fra kl. 16 og til vi legger oss kl 22. Da er jeg understimulert, lei, og sexlivet er nesten ikke eksisterende. 

Jeg prøver å kommunisere at jeg trenger et mer innholdsrikt liv etter jobb, men det er vanskelig da det liksom ikke er noe å finne på, og mannen er «sliten» og tiltaksløs i tillegg. Noen som har tips til ting vi kan gjøre for å få tilbake gnisten??

Jeg går da i de baner at jeg lurer på om våre fremtidsplaner, og gnisten vi får i ferier og helger er nok til å holde ut den sinnsykt kjedlige hverdagen...

Anonymkode: 5bb67...709

Hvordan endrer dette seg hvis dere slår opp? 

Anonymkode: 80dad...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har falt for den vestlige illusjonen om at partner skal gjøre livet ditt spennende, og gjøre deg komplett og lykkelig. Det er en myte. Og fokuset på å få dette fra ham, fordi du kjeder deg, gjør relasjonen deres verre. 

Kan anbefale boken "You are the one you've been waiting for" av Richard Schwartz og "The empowered wife" av Laura Doyle. 

Fyll din egen kopp. Finn spenningen selv! 

Anonymkode: db3b8...0f2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...