Gå til innhold

Husker dere på de single vennene deres i den mørke juletiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar dere kontakt? Er dere flink å spørre hvordan det går? Vurderer dere å spørre om de vil komme over på juledrink eller bli med på nyttårsaften? 

Dere som er blitt gravide, fått samboer, gift og har nettverket, husk hvor ufattelig mye den single venninna eller kompisen din setter pris på at ser dem 

Anonymkode: b4f49...944

• Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Mørk juletid? Jeg er singel. Synes tida framover nå er fantastisk 

Anonymkode: 020cc...0c9

• Liker 10
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi… hvis vennene dine holder seg unna kan det ha mer med bitterheten å gjøre enn sivilstatusen din…

Anonymkode: a37a0...993

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden framover er den fineste tida på året for min del, som enslig mann. :) 

Men er enig i budskapet ditt. For advent og jul er en gylden anledning til å vise ekstra omtanke for andre, særlig de som står alene og/eller sliter med helsa. Tersklene for kontakt faller litt rundt juletiden. Er også viktig å inkludere de som inkluderes bør, slik at noen som vanligvis bruker å være inkludert ikke blir ekskludert i denne tida. 

Den ekstra samtalen, meldingen, Snap'en eller kanskje julekortet blir ekstra satt pris på i desember. 

God advent! :nisse:

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enslig med et barn på deltid og sliter skikkelig på denne årstiden. Er så ensom at det gjør vondt. Men forventer ikke at vennene mine skal ta noe ekstra hensyn, selv om det såklart alltid er fint å høre fra dem (jeg tar kontakt jeg også altså, men de er ofte litt mer opptatt enn meg). 

Anonymkode: 947d8...fa3

• Liker 2
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å klandre, alle har forskjellige livssituasjoner, men dere som er ensomme, har dete selv invitert ensomme til jul?

Jeg har to venninner som er i tottene på hverandre pga dette. Venninne A hadde liten og dysfunksjonell familie, tilbragte jul på hybelen uten penger til mat og varme i 5 år mens hun tok master. Min familie inviterte enda vi heller ikke hadde så mye, men hun hadde ikke råd til reisen til oss.

Venninne B bodde nærmere, kun buss, men inviterte aldri, for jul skulle feires med familie. Nå har venninne B mistet sine foreldre(enebarn) og er fornærmet for at venninne A ikke inviterer henne til seg til jul.

Anonymkode: 8b611...cad

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes også denne tiden er vanskelig. Singel og barnløs kvinne i 30-årene, som i jula virkelig føler på den egne familien jeg ikke har som "alle andre" har. Føler meg veldig ofte ensom og mislykket. 

Anonymkode: 08f59...47d

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er singel, og elsker tiden fremover. 

Men generelt er jeg enig med deg, hvis noen er alene. Men det er like viktig at den single venninna spør den gifte venninna hvordan det går da, det er ingen automatikk i at singel = ulykkelig og gift = lykkelig.

Anonymkode: 4015a...f53

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enslig og tenker at det først og fremst er mitt ansvar å sørge for at jeg ikke sitter inne og er ensom. Dette gjelder like mye året rundt som i høytidene. Selvfølgelig hyggelig dersom venner som har kjærester/sambo og/eller barn inviterer meg på besøk osv, men forstår samtidig at det ikke nødvendigvis meg de har i tankene mellom alt julestresset.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt merkelig å anta at alle single er mer miserable enn andre på denne tiden. Hva med å heller fokusere på om en sjekker inn med de en har kjær uavhengig av dere sivilstatus. Hva med å generelt åpne hus og armer for flere? 

Jeg har noen single venninner som har så mye familie, klart de savner en partner, men med jul har de fylt opp og ensomhet er ikke på deres lepper. Mens jeg derimot har noen venninner med partner og barn som kjenner seg dypt ulykkelig og ensomme fordi foreldrene deres har dødd eller de har dysfunksjonelle familier, partner er alvorlig syk osv. Folk har så utrolig mange skjebner. Og ensomhet er kanskje ulikt ut fra om en savner en partner eller om en savner venner, men ensomt er det likevel. Så jeg slår et slag for å ikke sette grupper som har det vondt opp mot hverandre på denne måten. 

Anonymkode: 0b98e...876

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal folk begynne å plage meg nå i den beste årstiden? 

Jeg vet dessverre om folk i forhold som er mer ensomme enn meg.

Ts du blander enslig og ensom. Jeg er frivillig enslig, og kjenner nærmest aldri på ensomhet. 

Anonymkode: 944ea...a5f

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er litt merkelig å anta at alle single er mer miserable enn andre på denne tiden. Hva med å heller fokusere på om en sjekker inn med de en har kjær uavhengig av dere sivilstatus. Hva med å generelt åpne hus og armer for flere? 

Jeg har noen single venninner som har så mye familie, klart de savner en partner, men med jul har de fylt opp og ensomhet er ikke på deres lepper. Mens jeg derimot har noen venninner med partner og barn som kjenner seg dypt ulykkelig og ensomme fordi foreldrene deres har dødd eller de har dysfunksjonelle familier, partner er alvorlig syk osv. Folk har så utrolig mange skjebner. Og ensomhet er kanskje ulikt ut fra om en savner en partner eller om en savner venner, men ensomt er det likevel. Så jeg slår et slag for å ikke sette grupper som har det vondt opp mot hverandre på denne måten. 

Anonymkode: 0b98e...876

Det her var veldig fint skrevet, og et veldig godt poeng. Er som lærebokeksempelet. Enslig er ikke det samme som å være ensom, og kan føle seg ensom til tross for at man er omringet av folk. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tar dere kontakt? Er dere flink å spørre hvordan det går? Vurderer dere å spørre om de vil komme over på juledrink eller bli med på nyttårsaften? 

Dere som er blitt gravide, fått samboer, gift og har nettverket, husk hvor ufattelig mye den single venninna eller kompisen din setter pris på at ser dem 

Anonymkode: b4f49...944

Men ser DU de av vennene dine som er gravide/samboer/gift/har større nettverk enn deg?

Anonymkode: c8df2...5b4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir tullete å dele behov opp etter livssituasjon. Mye går heller på personlighet.

Og så er mange folk med hjemmeboende barn skikkelig travle. De ber neppe folk hjem på nyttårsaften for det blir jo kun fokus på ungenes behiv. 

Anonymkode: 2a311...985

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift tobarnsmor, og gjett hvilken måned jeg står mest på pinne for andre? Desember, ja. Natteravn for ene barnets idrettsklubb, sjåfør for andre barnets idrettsklubb, vakt på juleballet, bakeansvarlig for sosialkveld med den ene klassen. Så er det avslutninger og oppvisninger i fleng, "må" delta der også. Og så er det pyntibg av hus, baking, innkjøp av gaver og organisering av hvem som skal hvor i jula. Ca hver julekveld går jeg på soverommet og gråter litt mens julemiddagen står og svir seg, utslitt av å gjøre alt så greit som mulig for folk rundt meg.

Fortell meg igjen: hva skal jeg gjøre for den single og barnløse venninna mi?

Anonymkode: 54b6e...4d3

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mer miserabel med mann og barn en jeg er nå uten. Har aldri vært så glad i jula som jeg ble etter at jeg ble singel. Ikke noe mas om julegaver i hue og ræva. Stress og mas med svigers. Syns synd i de som lever i parforhold faktisk. Jeg ønsker ikke at folk skal ta kontakt med meg noe mer en ellers. Ikke ødelegg julefreden min😂🥂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er gift tobarnsmor, og gjett hvilken måned jeg står mest på pinne for andre? Desember, ja. Natteravn for ene barnets idrettsklubb, sjåfør for andre barnets idrettsklubb, vakt på juleballet, bakeansvarlig for sosialkveld med den ene klassen. Så er det avslutninger og oppvisninger i fleng, "må" delta der også. Og så er det pyntibg av hus, baking, innkjøp av gaver og organisering av hvem som skal hvor i jula. Ca hver julekveld går jeg på soverommet og gråter litt mens julemiddagen står og svir seg, utslitt av å gjøre alt så greit som mulig for folk rundt meg.

Men du får vel hjelp av mannen din til alt dette? ❤️ 

Anonymkode: ea397...712

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

For ikke å snakke om å være på dugnad for idrettslaget frem til kl 23 på LILLE JULAFTEN. Kan ikke begynne å snakke om det engang,

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men du får vel hjelp av mannen din til alt dette? ❤️ 

Anonymkode: ea397...712

Har en veldig god mann som tar sin del av byrden, men han har ofte mye å gjøre på jobb i desember. Og så er det ikke alle menn som er like flinke til å pynte, handle julegaver, organisere familien osv. Han har sine områder han er flink på, jeg har mine. Julestemningen er det jeg som står for. Det er greit nok det, men jeg har ikke ekstra kapasitet i desember til å ta vare på min single venninne. 

Som gift og etablert forventes det tydeligvis også at jeg skal åpne hjemmet for to stykk single brødre i julen. De er mer enn nok villige til å komme på besøk og bli servert god mat, sosialt tørste som de er i feriene, mens jeg selv såvidt holder hodet ovee vannet sosialt sett. Ikke bare er det familieselskaper på min side av familien, det er også tett program hos svigers. Jeg kommer meg gjennom alt, altså, men har ikke noe særlig å tilby venner i desember. Det vil si, jeg har pleid å invitere venner til spillkveld midt i desember. De får servert mat, god drikke og varm julestemning, men inviterer ikke tilbake. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For ikke å snakke om å være på dugnad for idrettslaget frem til kl 23 på LILLE JULAFTEN. Kan ikke begynne å snakke om det engang,

Det er sykt😵😵😵

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...