Gå til innhold

Public profile på SnapChat

CrispiP0et

Anbefalte innlegg

Prøver lykken her, i tilfelle noen er innholdsprodusenter eller har veldig god greie på SnapChat.

Dette er saken:
Jeg jobber for en liten lokal mediebedrift, og SoMe-kanalene så nær som Facebook har ligget brakk en god stund. Nå er vi et par stykker som har fått ansvar for kreativt arbeid, deriblant SoMe. Jeg er den av oss som har fått tilgang til å poste på vår Offentlige profil på Snapchat, så vidt meg bekjent er det en businessbruker vi har.

Vi ønsker å skape mer liv og røre på Snapchatknalen vår, og har begynt å poste mer jevnlig. I tillegg ønsker jeg å poste innhold som følgerne våre fortrinnsvis er nødt til å kommentere på poster for å svare på. I dag fikk jeg gubben med på testing av dette, ved å kommentere noe jeg la ut - og han gjorde det. Han er følger av profilen, for ordens skyld. Når jeg går inn på jobbens Offentlige profil via min Snapchat, så kan jeg se følgende: Hvor mange som har sett hver enkelt post, at noen har kommentert, hvor mange som har kommentert. Men jeg kan ikke se hva de har kommentert, eller besvare kommentaren deres. 
I følge Snapchat selv, så kan man sjekke kommentarer slik: https://help.snapchat.com/hc/en-us/articles/7012321733012-How-do-I-see-who-viewed-and-replied-to-my-public-Story eller slik: 

Og slik som dette ser det f eks ut når jeg sjekker min egen Offentlige profil...

Men når jeg sjekker jobben sin, så går ikke dette.. Er det noen som har noen anelse om hvorfor?

Jeg har spurt min overordnede, og h*n mente at dette har med regelen SnapChat har om at en Offentlig Profil ikke får full innsikt i "innsikt" før den har enten 1000 følgere, eller er verifisert "merkevare". Vi fyller ingen av de to kravene. Verifisering var det ikke aktuelt å bruke penger på, og 1000 følgere er det vel ennå en stund til vi oppnår.

Er det da virkelig satt et skille her mellom private sine offentlige profiler og bedrifter sine offentlige profiler? For jeg har kanskje 0-3 følgere på min offentlige profil, og jeg har jo tilgang til og både lese og svare på kommentarer fra folk jeg ikke har lagt til som venner..

Jeg har en mistanke om at problemet med jobbkontoen skyldes at jeg kun er lagt til som collab/samarbeidspartner og mangler admin-tilganger..

Håper noen har peiling og kan komme med innspill!

Oppdatering:

Har googlet øyet stort og vått, og det kan se ut som min overordnede har rett i at businesskonto må verifiseres for å få besvart kommentarer

https://businesshelp.snapchat.com/s/article/public-profiles?language=en_US

Men! Og her er et nytt spørsmål, Snapchat selv er veldig generelle i beskrivelsen av fremgangsmåten for å bli verifisert, annet enn at jeg finner ingen steder at det koster penger.

Jeg har lest på denne lenka:

https://businesshelp.snapchat.com/s/article/public-profile-verify?language=en_US

Hvor de skriver 

Sitat

Please work with your account team to request verification

Er det noen som aner noe om fremgangsmåten her, eller om det faktisk koster noe?

Endret av CrispiP0et
Nye fakta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...