Gå til innhold

Hvor lenge kan sønnen min være med meg i damegarderoben i svømmehallen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når blir dette en uting sånn aldersmessig? Hva gjør man dersom det ikke er familiegarderobe?

Anonymkode: 530bb...de4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

45 min?

Anonymkode: c18ce...d0c

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

I vårt basseng / badeland er aldersgrensen 6 år 

Anonymkode: 9a987...e4b

• Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg var med faren min i herregarderoben til 10-11 år! Selv har mine sønner begynt i en alder av 8-9. De første gangene gikk de sammen og sånn sett hadde litt sikkerhet i hverandre. Ville nok ikke drøyet det lenger enn 11 år, puberteten er for meg den absolutte grensa.

Anonymkode: ba7a5...a7e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil si at det er greit å være med i garderoben til de er 9-10 år. Etter det bør de fleste barn klare å dusje i rett garderobe

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Har vært mange tråder om dette. Noen her mener seg beglodd av gutter ned i 4-årsalderen og mener de bør klare seg i egen garderobe fra det. Egen utrygghet er visst viktigere enn tryggheten til små gutter.

Men jeg vil selv si 7-8. Da er de forhåpentligvis store nok til å forstå at det er ugreit om de møter på feil menn i garderoben og kommer seg unna. 
Jenta mi var med faren til hun var 9, gutten har begynt i egen garderobe nå som 8-åring. 

Anonymkode: 5f299...32e

• Liker 12
  • Nyttig 4
Gjest jegerrinne
Skrevet

Der vi holder til står det at fra 7 år må de gå i den garderoben de tilhører ut fra kjønn. Da har de fleste egentlig alt klart seg i gym og svømming hele første klasse

Skrevet

Som regel har svømmehallene en grense på et sted mellom 6-8 år. Er for at barna selv skal slippe å møte klassekamerater i dusjen som sier på skolen neste dag at "jeg har sett tissen til Line"

Anonymkode: c0752...138

• Liker 12
  • Nyttig 25
Skrevet

Støtter meg på Hedvig Montgomery og sier «så lenge barnet trenger assistanse.» Samtidig er det viktig å øve og prøve litt innimellom. Plutselig greier de mer enn du tror. 

Anonymkode: be620...3f2

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Når ungen begynner på skolen, er det på tide å ikke gå i damegarderoben lenger.

Anonymkode: e9216...f71

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

På badeland her vi bor er aldersgrensen 6 år. Regnet med det er for at de skal slippe å møte klassevenner. 

Anonymkode: 2e78f...942

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vært mange tråder om dette. Noen her mener seg beglodd av gutter ned i 4-årsalderen og mener de bør klare seg i egen garderobe fra det. Egen utrygghet er visst viktigere enn tryggheten til små gutter.

Men jeg vil selv si 7-8. Da er de forhåpentligvis store nok til å forstå at det er ugreit om de møter på feil menn i garderoben og kommer seg unna. 
Jenta mi var med faren til hun var 9, gutten har begynt i egen garderobe nå som 8-åring. 

Ja, herre Hud den tråden husker jeg, helt sykt, hun fikk masse støtte også😱 KG ass! 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenk så mye enklere ting hadde vært hvis det bare hadde vært båser, og at man slapp å vise seg naken til fremmede mennesker mot sin egen vilje?! 

Anonymkode: 2037b...f08

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenk så mye enklere ting hadde vært hvis det bare hadde vært båser, og at man slapp å vise seg naken til fremmede mennesker mot sin egen vilje?! 

Anonymkode: 2037b...f08

Eller familiegarderobe/hc-garderobe som ikke befant seg inni de andre garderobene. Fatter ikke at de bygger flunkende nye bad uten denne muligheten. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Når blir dette en uting sånn aldersmessig? Hva gjør man dersom det ikke er familiegarderobe?

Når han har begynt i første klasse og fylt 6 år så vil verken damer eller jentene i klassen hans ha han i damegarderoben. Dette står det oppslag om eller gis det beskjed om i badeanleggene. 
Er det vanskelig for han å kle av seg alene så tar du av han yttertøy og det meste utenfor garderoben. 

Noen steder får de bruke handikapgarderoben dersom den er ledig. Men da bare til å gjøre barnet klart for bad, og følger må gå i damegarderoben og gjøre seg klar. 

Anonymkode: 750e8...c5d

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Når ungen kan si pupp er h-n klar for garderobe med samme kjønn.

Anonymkode: aa794...eff

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De er store nok til å snakke. Da kan de ta på seg badebukse også. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Aldersgrensen er 7 hos oss. Men min har funksjonsnedsettelser og syns handicap garderoben er ekkel så lurer nå på når han er åtte ..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er store nok til å snakke. Da kan de ta på seg badebukse også. 

Likevel ikke store nok til å være i garderoben  alene

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...