Gå til innhold

Hvor lenge kan sønnen min være med meg i damegarderoben i svømmehallen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når blir dette en uting sånn aldersmessig? Hva gjør man dersom det ikke er familiegarderobe?

Anonymkode: 530bb...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vårt basseng / badeland er aldersgrensen 6 år 

Anonymkode: 9a987...e4b

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med faren min i herregarderoben til 10-11 år! Selv har mine sønner begynt i en alder av 8-9. De første gangene gikk de sammen og sånn sett hadde litt sikkerhet i hverandre. Ville nok ikke drøyet det lenger enn 11 år, puberteten er for meg den absolutte grensa.

Anonymkode: ba7a5...a7e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at det er greit å være med i garderoben til de er 9-10 år. Etter det bør de fleste barn klare å dusje i rett garderobe

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært mange tråder om dette. Noen her mener seg beglodd av gutter ned i 4-årsalderen og mener de bør klare seg i egen garderobe fra det. Egen utrygghet er visst viktigere enn tryggheten til små gutter.

Men jeg vil selv si 7-8. Da er de forhåpentligvis store nok til å forstå at det er ugreit om de møter på feil menn i garderoben og kommer seg unna. 
Jenta mi var med faren til hun var 9, gutten har begynt i egen garderobe nå som 8-åring. 

Anonymkode: 5f299...32e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vi holder til står det at fra 7 år må de gå i den garderoben de tilhører ut fra kjønn. Da har de fleste egentlig alt klart seg i gym og svømming hele første klasse

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel har svømmehallene en grense på et sted mellom 6-8 år. Er for at barna selv skal slippe å møte klassekamerater i dusjen som sier på skolen neste dag at "jeg har sett tissen til Line"

Anonymkode: c0752...138

• Liker 4
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter meg på Hedvig Montgomery og sier «så lenge barnet trenger assistanse.» Samtidig er det viktig å øve og prøve litt innimellom. Plutselig greier de mer enn du tror. 

Anonymkode: be620...3f2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungen begynner på skolen, er det på tide å ikke gå i damegarderoben lenger.

Anonymkode: e9216...f71

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På badeland her vi bor er aldersgrensen 6 år. Regnet med det er for at de skal slippe å møte klassevenner. 

Anonymkode: 2e78f...942

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vært mange tråder om dette. Noen her mener seg beglodd av gutter ned i 4-årsalderen og mener de bør klare seg i egen garderobe fra det. Egen utrygghet er visst viktigere enn tryggheten til små gutter.

Men jeg vil selv si 7-8. Da er de forhåpentligvis store nok til å forstå at det er ugreit om de møter på feil menn i garderoben og kommer seg unna. 
Jenta mi var med faren til hun var 9, gutten har begynt i egen garderobe nå som 8-åring. 

Ja, herre Hud den tråden husker jeg, helt sykt, hun fikk masse støtte også😱 KG ass! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk så mye enklere ting hadde vært hvis det bare hadde vært båser, og at man slapp å vise seg naken til fremmede mennesker mot sin egen vilje?! 

Anonymkode: 2037b...f08

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenk så mye enklere ting hadde vært hvis det bare hadde vært båser, og at man slapp å vise seg naken til fremmede mennesker mot sin egen vilje?! 

Anonymkode: 2037b...f08

Eller familiegarderobe/hc-garderobe som ikke befant seg inni de andre garderobene. Fatter ikke at de bygger flunkende nye bad uten denne muligheten. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Når blir dette en uting sånn aldersmessig? Hva gjør man dersom det ikke er familiegarderobe?

Når han har begynt i første klasse og fylt 6 år så vil verken damer eller jentene i klassen hans ha han i damegarderoben. Dette står det oppslag om eller gis det beskjed om i badeanleggene. 
Er det vanskelig for han å kle av seg alene så tar du av han yttertøy og det meste utenfor garderoben. 

Noen steder får de bruke handikapgarderoben dersom den er ledig. Men da bare til å gjøre barnet klart for bad, og følger må gå i damegarderoben og gjøre seg klar. 

Anonymkode: 750e8...c5d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når ungen kan si pupp er h-n klar for garderobe med samme kjønn.

Anonymkode: aa794...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De er store nok til å snakke. Da kan de ta på seg badebukse også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Aldersgrensen er 7 hos oss. Men min har funksjonsnedsettelser og syns handicap garderoben er ekkel så lurer nå på når han er åtte ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er store nok til å snakke. Da kan de ta på seg badebukse også. 

Likevel ikke store nok til å være i garderoben  alene

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...