Gå til innhold

Falsk positiv graviditetstest?

Anonym006

Anbefalte innlegg

Anonym006 skrev (2 minutter siden):

Har tatt mange tester hos leger, men de finner ingen feil med hormonene

Nei jeg har ikke noe godt svar. Poenget mitt var at lh kan stige uten at det fører til eggløsning, så det er vanskelig å vite. 

Anonymkode: 159b5...0ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 21.48):

De ser ut som det i hvertfall er veldig nære positivt. Men eggløsningstester plukker opp hcg og, og det har du tydeligvis hatt litt av og på med graviditetstestene du har tatt... Så det er ikke godt å vite. Siden du alltid har hatt tull med syklusen din, kan det også være noe tull med hormonene som gir resultater du ikke kan stole helt på. De som har pcos kan ha flere lh-økninger hver syklus, eller generelt forhøyet lh-nivå. Så det er vanskelig å si nå, får du mensen eller positiv graviditetstest om 2 uker, vet du at det var eggløsning. 

Har en app som leser av testene, og de målte mellom 9 og 9,3 (av 10) fra søndag til i går, som da betyr at man har en «LH surge/peak». I dag målte den 7,5 og sier at jeg har eggløsning i dag siden den surgen/peaken er over. Papiret var litt lyserosa i sted når jeg var på do, og jeg har hatt ekstremt sensitive bryst de siste par dagene. Det er vel tvilsomt at det er mensen som kommer dagen jeg skal ha eggløsning. Kan det være festeblødning?

Noen tanker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (26 minutter siden):

Har en app som leser av testene, og de målte mellom 9 og 9,3 (av 10) fra søndag til i går, som da betyr at man har en «LH surge/peak». I dag målte den 7,5 og sier at jeg har eggløsning i dag siden den surgen/peaken er over. Papiret var litt lyserosa i sted når jeg var på do, og jeg har hatt ekstremt sensitive bryst de siste par dagene. Det er vel tvilsomt at det er mensen som kommer dagen jeg skal ha eggløsning. Kan det være festeblødning?

Noen tanker? 

Om du skulle ha eggløsning idag er det ikke festeblødning. 

Husk at app og tester ikke kan gi deg garanti på at du vil få eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (55 minutter siden):

Om du skulle ha eggløsning idag er det ikke festeblødning. 

Husk at app og tester ikke kan gi deg garanti på at du vil få eggløsning.

Hvis testene ikke er en garanti på at jeg har eggløsning, hvordan kan du da si at det ikke er festeblødning hvis jeg ifølge testene har eggløsning i dag? Du sier jo først en ting og så en annen.

Endret av Anonym006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym006 skrev (1 time siden):

Hvis testene ikke er en garanti på at jeg har eggløsning, hvordan kan du da si at det ikke er festeblødning hvis jeg ifølge testene har eggløsning i dag? Du sier jo først en ting og så en annen.

Det er du som nevner både festeblødning og eggløsning i samme innlegg, mommyaka har ikke skrevet noe som ikke stemmer. Man har ikke festeblødning og eggløsning samtidig, og eggløsningstester gir ingen garanti for eggløsning (som jeg også har skrevet til deg tidligere). Så høy lh over nesten en uke er ikke vanlig før eggløsning. Det er mulig at du har hatt eggløsning tidligere, og har festeblødning nå, men da er det rart at lh-nivået ikke har gått ned etter eggløsning.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (3 timer siden):

Du skriver at du at tror du har eggløsning nå og litt blod..og du lurer på om du har festeblødning. Du kan ikke ga eggløsning og festeblødning samtidig 

Jeg ville begynt å tempe..dette er bedre måte å se om du har eggløsning 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (3 timer siden):

Du skriver at du at tror du har eggløsning nå og litt blod..og du lurer på om du har festeblødning. Du kan ikke ga eggløsning og festeblødning samtidig 

Jeg ville begynt å tempe..dette er bedre måte å se om du har eggløsning 

Har ikke sagt at jeg tror at jeg har eggløsning. Jeg sier at det er det appen sier. Det blir jo feil at du sier at det ikke er festeblødning hvis jeg i følge testene har eggløsning i dag. Når du også sier at man ikke skal stole på tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er du som nevner både festeblødning og eggløsning i samme innlegg, mommyaka har ikke skrevet noe som ikke stemmer. Man har ikke festeblødning og eggløsning samtidig, og eggløsningstester gir ingen garanti for eggløsning (som jeg også har skrevet til deg tidligere). Så høy lh over nesten en uke er ikke vanlig før eggløsning. Det er mulig at du har hatt eggløsning tidligere, og har festeblødning nå, men da er det rart at lh-nivået ikke har gått ned etter eggløsning.

Det er ikke så rart å ha positive eggløsningstester hvis man er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (1 minutt siden):

Har ikke sagt at jeg tror at jeg har eggløsning. Jeg sier at det er det appen sier. Det blir jo feil at du sier at det ikke er festeblødning hvis jeg i følge testene har eggløsning i dag. Når du også sier at man ikke skal stole på tester.

Du har ikke festeblødning samtidig som du tester positivt på eggløsningstester. 

Anonymkode: 153de...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har ikke festeblødning samtidig som du tester positivt på eggløsningstester. 

Anonymkode: 153de...a5b

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva du skriver 

Det blir jo feil at du sier at det ikke er festeblødning hvis jeg i følge testene har eggløsning i dag.

Du har ikke eggløsning og festeblødning samtidig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke?

For eggløsning betyr a egget har sluppet...da må sædcelle inn i egget for at det skal bli befruktet...så om ...kan egget fester seg 5-9 dager ETTER eggløsning...

Hva vet du om kroppen?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (11 minutter siden):

Det er ikke så rart å ha positive eggløsningstester hvis man er gravid. 

Det stemmer at om man er gravid får man positive eggløsningstester. Men det betyr ikke at man fortsetter å ha positive eggløsningstester etter eggløsning. Det er ikke hcg i urinen før tidligst rundt 8 dager etter eggløsning.

Skjønner ikke hvorfor du spør om råd når du ikke er villig til å høre på noe av det vi sier. Og hvis du er så "voksen" som du påstår, burde det ikke være så vanskelig å lære seg forskjellen på eggløsning og festeblødning, og når det skjer i syklus. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (14 minutter siden):

Les hva du skriver 

Det blir jo feil at du sier at det ikke er festeblødning hvis jeg i følge testene har eggløsning i dag.

Du har ikke eggløsning og festeblødning samtidig 

Leser du hva både du og jeg skriver?

DU sier at man IKKE skal stole på eggløsningstester for å vite om man her eggløsning eller ikke. Men du sier også at siden jeg har eggløsning idag så er det ikke festeblødning. 
JEG sier jo at det er testene som sier at jeg har eggløsning, men siden man ikke skal stole på dem, så lurer jeg på om det kan hende jeg har festeblødning idag. Og at jeg kan ha hatt eggløsning tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det stemmer at om man er gravid får man positive eggløsningstester. Men det betyr ikke at man fortsetter å ha positive eggløsningstester etter eggløsning. Det er ikke hcg i urinen før tidligst rundt 8 dager etter eggløsning.

Skjønner ikke hvorfor du spør om råd når du ikke er villig til å høre på noe av det vi sier. Og hvis du er så "voksen" som du påstår, burde det ikke være så vanskelig å lære seg forskjellen på eggløsning og festeblødning, og når det skjer i syklus. 

Jeg begynte å teste meg den 8. desember. Så om jeg har hatt eggløsning 8 dager før det og blitt gravid, så er det jo mulig at det er derfor eggløsningstestene er positive?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du hva både du og jeg skriver?

DU sier at man IKKE skal stole på eggløsningstester for å vite om man her eggløsning eller ikke. Men du sier også at siden jeg har eggløsning idag så er det ikke festeblødning. 
JEG sier jo at det er testene som sier at jeg har eggløsning, men siden man ikke skal stole på dem, så lurer jeg på om det kan hende jeg har festeblødning idag. Og at jeg kan ha hatt eggløsning tidligere. 

Det kan du... men om det er festeblødning kan ikke noe gi  svar på 

Men du spurte om du kunne ha eggløsning og festeblødning..så.du har kon bare da skrevet feil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (Akkurat nå):

Jeg begynte å teste meg den 8. desember. Så om jeg har hatt eggløsning 8 dager før det og blitt gravid, så er det jo mulig at det er derfor eggløsningstestene er positive?  

Du må ta gravid test for å få svar på dette..så du mener du hadde eggløsning 18 dager siden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Du må ta gravid test for å få svar på dette..så du mener du hadde eggløsning 18 dager siden? 

Jeg mener ingen ting. Jeg aner ikke hvordan syklusen min er siden den er uregelmessig. Jeg bare sier/lurer på om det kan være det som er tilfellet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...