mommyaka Skrevet 29. november 2024 #121 Del Skrevet 29. november 2024 Anonym006 skrev (18 minutter siden): Har ikke jobbet i 6 mnd Har du fast jobb nå? For om du blir gravid neste syklus så får du opparbeider deg 6 mnd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 3. desember 2024 #122 Del Skrevet 3. desember 2024 Anonym006 skrev (På 29.11.2024 den 17.43): Har ikke jobbet i 6 mnd De 6 mnd gjelder før du går ut i permisjon, ikke før du blir gravid. Så begynner du å jobbe nå, har du rett på permisjon. Som sagt, arbeidsgiver har ikke lov til å nekte folk foreldrepermisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 4. desember 2024 Forfatter #123 Del Skrevet 4. desember 2024 mommyaka skrev (På 27.11.2024 den 21.11): Da høres det ut som kjemisk graviditet:/ Hei. På blodprøven jeg tok forrige tirsdag då var resultatet 0 og da mente de at det nok hadde vært en kjemisk graviditet, og det hadde jeg for så vidt regnet med selv siden testene ble svakere og svakere og til slutt helt borte. Men så tok jeg en nå idag (over en uke etter blodprøve som viste 0) og den var positiv uten tvil. Kan det være at jeg har blitt gravid på nytt rett etter jeg «mistet» sist? Og at det da var for tidlig til å vise den nye graviditeten på blodprøven? (Testene jeg har er tidlig-tester, med en sensitivitet på 10 mlU/ml) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4. desember 2024 #124 Del Skrevet 4. desember 2024 Anonym006 skrev (1 time siden): Hei. På blodprøven jeg tok forrige tirsdag då var resultatet 0 og da mente de at det nok hadde vært en kjemisk graviditet, og det hadde jeg for så vidt regnet med selv siden testene ble svakere og svakere og til slutt helt borte. Men så tok jeg en nå idag (over en uke etter blodprøve som viste 0) og den var positiv uten tvil. Kan det være at jeg har blitt gravid på nytt rett etter jeg «mistet» sist? Og at det da var for tidlig til å vise den nye graviditeten på blodprøven? (Testene jeg har er tidlig-tester, med en sensitivitet på 10 mlU/ml) Det høres litt rart ut..men om du har har sex suste 2 ukene før du fikk negativt og hat eggløsning da kan du blitt gravid nå. De første du tok kan ha vært falsk positiv og at du fikk vanlig mens Når stoppet menstruasjon og når hadde du sex sist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 4. desember 2024 Forfatter #125 Del Skrevet 4. desember 2024 mommyaka skrev (1 time siden): Det høres litt rart ut..men om du har har sex suste 2 ukene før du fikk negativt og hat eggløsning da kan du blitt gravid nå. De første du tok kan ha vært falsk positiv og at du fikk vanlig mens Når stoppet menstruasjon og når hadde du sex sist? Jeg har jo som sagt ikke regelmessig mens, så om det er mens eller festeblødninger eller annen blødning som mange kvinner har tidlig i graviditeten jeg hadde, vet jeg ikke. Men jeg hadde blødning både den fredag og lørdagen før jeg fikk mange positive tester sist, og så har jeg hatt litt blødninger de siste to dagene (ingen blødning idag). Har sex regelmessig, så føler ikke jeg trenger å spesifisere når😅 Men har hatt sex opptil flere ganger i uken i mange mnd nå. Sist var i går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4. desember 2024 #126 Del Skrevet 4. desember 2024 Anonym006 skrev (25 minutter siden): Jeg har jo som sagt ikke regelmessig mens, så om det er mens eller festeblødninger eller annen blødning som mange kvinner har tidlig i graviditeten jeg hadde, vet jeg ikke. Men jeg hadde blødning både den fredag og lørdagen før jeg fikk mange positive tester sist, og så har jeg hatt litt blødninger de siste to dagene (ingen blødning idag). Har sex regelmessig, så føler ikke jeg trenger å spesifisere når😅 Men har hatt sex opptil flere ganger i uken i mange mnd nå. Sist var i går. Nei jeg bare tenkte på sex i forhold til å bli gravide. For om du hadde sex 14 dager siden og eventuelt eggløsning så kan du blitt gravid. Du får ta ny blodprøve og se hva db sier. Har du bilde av testen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 4. desember 2024 Forfatter #127 Del Skrevet 4. desember 2024 mommyaka skrev (Akkurat nå): Nei jeg bare tenkte på sex i forhold til å bli gravide. For om du hadde sex 14 dager siden og eventuelt eggløsning så kan du blitt gravid. Du får ta ny blodprøve og se hva db sier. Har du bilde av testen? Har bilder av alle, men jeg får ikke til å legge ut bilder her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 4. desember 2024 #128 Del Skrevet 4. desember 2024 (endret) Anonym006 skrev (På 29.11.2024 den 17.43): Har ikke jobbet i 6 mnd Det er forventet at gravide jobber de første 8mnd av graviditeten. Så da skal du ha jobbet i minst 6mnd og dermed får foreldrepenger fra jobben/NAV basert på inntekt. Endret 4. desember 2024 av Ny Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 4. desember 2024 #129 Del Skrevet 4. desember 2024 Anonym006 skrev (3 timer siden): Har bilder av alle, men jeg får ikke til å legge ut bilder her Trykk på «legg til filer», det står rett under der du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 4. desember 2024 Forfatter #130 Del Skrevet 4. desember 2024 Melus skrev (2 timer siden): Trykk på «legg til filer», det står rett under der du skriver. To av de første Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 4. desember 2024 Forfatter #131 Del Skrevet 4. desember 2024 Melus skrev (2 timer siden): Trykk på «legg til filer», det står rett under der du skriver. Den fra idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4. desember 2024 #132 Del Skrevet 4. desember 2024 Første ser litt grå ut? Den i midten er positiv. Den siste er litt sånn halv. Men gå og ta blodprøver så får du svar:) ( kule negler) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 4. desember 2024 Forfatter #133 Del Skrevet 4. desember 2024 mommyaka skrev (3 minutter siden): Første ser litt grå ut? Den i midten er positiv. Den siste er litt sånn halv. Men gå og ta blodprøver så får du svar:) ( kule negler) Tok blodprøve idag så får muligens svar i morgen! Ja, ser på bildet at de ser grå ut, men det var definitivt en farget strek. Det var det på alle, men kan være vanskelig å se på bildet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 4. desember 2024 #134 Del Skrevet 4. desember 2024 De ser jo positive ut. Bra du har tatt blodprøve, da får du er sikkert svar. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #135 Del Skrevet 4. desember 2024 Anonym006 skrev (På 27.11.2024 den 21.06): Nei får dessverre ikke til det. Aner ikke hvordan Det er da ikke jobben din som tilbyr foreldrepenger, men nav. Du skriver søknad når du er minst 22 uker på vei. Arbeidsplassen din kan selvfølgelig ikke nekte deg permisjon... Anonymkode: 60f7f...d63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 9. desember 2024 Forfatter #136 Del Skrevet 9. desember 2024 Har prøvd å lagt ut bilder av EL test på den tråden her inne. Men får ingen svar. Kan noen her si noe om resultatene på disse? Er de positive? (De skal jo være like sterke, eller sterkere enn kontrollstreken, men jeg klarer ikke å se det selv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #137 Del Skrevet 9. desember 2024 Anonym006 skrev (1 time siden): Har prøvd å lagt ut bilder av EL test på den tråden her inne. Men får ingen svar. Kan noen her si noe om resultatene på disse? Er de positive? (De skal jo være like sterke, eller sterkere enn kontrollstreken, men jeg klarer ikke å se det selv) De ser ut som det i hvertfall er veldig nære positivt. Men eggløsningstester plukker opp hcg og, og det har du tydeligvis hatt litt av og på med graviditetstestene du har tatt... Så det er ikke godt å vite. Siden du alltid har hatt tull med syklusen din, kan det også være noe tull med hormonene som gir resultater du ikke kan stole helt på. De som har pcos kan ha flere lh-økninger hver syklus, eller generelt forhøyet lh-nivå. Så det er vanskelig å si nå, får du mensen eller positiv graviditetstest om 2 uker, vet du at det var eggløsning. Anonymkode: 159b5...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 9. desember 2024 Forfatter #138 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): De ser ut som det i hvertfall er veldig nære positivt. Men eggløsningstester plukker opp hcg og, og det har du tydeligvis hatt litt av og på med graviditetstestene du har tatt... Så det er ikke godt å vite. Siden du alltid har hatt tull med syklusen din, kan det også være noe tull med hormonene som gir resultater du ikke kan stole helt på. De som har pcos kan ha flere lh-økninger hver syklus, eller generelt forhøyet lh-nivå. Så det er vanskelig å si nå, får du mensen eller positiv graviditetstest om 2 uker, vet du at det var eggløsning. Anonymkode: 159b5...0ae Har ikke pcos. Har heller aldri fått så sterke eggløsningstester før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2024 #139 Del Skrevet 9. desember 2024 Anonym006 skrev (46 minutter siden): Har ikke pcos. Har heller aldri fått så sterke eggløsningstester før. Men når du har så lange og uregelmessige sykluser, så tyder det på at noe ikke er helt som det skal være med hormonene. Anonymkode: 159b5...0ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 9. desember 2024 Forfatter #140 Del Skrevet 9. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men når du har så lange og uregelmessige sykluser, så tyder det på at noe ikke er helt som det skal være med hormonene. Anonymkode: 159b5...0ae Har tatt mange tester hos leger, men de finner ingen feil med hormonene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå