Gå til innhold

Falsk positiv graviditetstest?

Anonym006

Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale deg å begynne med temping, da får du garantert svar på at eggløsning har vært i det minste. Også ville jeg tatt ny tur til gyn, og sjekket opp i det. Tydelig at det er noen problemer i hormonene ect. Lykke til videre.

Anonymkode: 760d7...e29

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vil anbefale deg å begynne med temping, da får du garantert svar på at eggløsning har vært i det minste. Også ville jeg tatt ny tur til gyn, og sjekket opp i det. Tydelig at det er noen problemer i hormonene ect. Lykke til videre.

Har vært hos gyn, + lege for blodprøver men de sier ingenting er unormalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kunne gjerne tenkt meg å begynne med temping, men synes det virker ekstremt komplisert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (2 minutter siden):

Kunne gjerne tenkt meg å begynne med temping, men synes det virker ekstremt komplisert

Jeg bruket denne 

https://www.ovusense.com/eu/

Helt genialt. Du må ikke tempe til samme tid hverdag og du må sove godt etc 

Denne gav meg riktig svar hve gang 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (6 minutter siden):

Jeg bruket denne 

https://www.ovusense.com/eu/

Helt genialt. Du må ikke tempe til samme tid hverdag og du må sove godt etc 

Denne gav meg riktig svar hve gang 

Hvordan fant du ut at du ikke har eggløsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (1 minutt siden):

Hvordan fant du ut at du ikke har eggløsninger?

Første jeg har pcos..dette er cyster på eggstokkene som gjør at jeg ikke har eggløsning...her kunne gå 6 mnd uten mensen.

Og via blodprøver og ultralyd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym006 skrev (55 minutter siden):

Jeg begynte å teste meg den 8. desember. Så om jeg har hatt eggløsning 8 dager før det og blitt gravid, så er det jo mulig at det er derfor eggløsningstestene er positive?  

I så fall er det 16 dager siden eggløsning, og graviditetstester ville uten tvil blitt positive. 

Hvis eggløsning kommer rett etter mensen, kan sædcellene overleve lenge nok til at man kan bli gravid ved sex under mensen, selv om det er sjeldent. Men du blir absolutt ikke gravid en stund etter eggløsning. Egget kan befruktes et døgn etter det er sluppet, så dør det.

Når du har tull med syklusene dine, er det ikke sikkert at du kan stole på resultatene til eggløsningstester. Men det har vi fortalt deg før...

Anonymkode: 159b5...0ae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (3 minutter siden):

Første jeg har pcos..dette er cyster på eggstokkene som gjør at jeg ikke har eggløsning...her kunne gå 6 mnd uten mensen.

Og via blodprøver og ultralyd 

Hvorfor drev du med temping da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor drev du med temping da?

Først for p bli kjent med kroppen min..også forsatte jeg når jeg begynt på letzerol ( som skulle hjelpe meg p gå eggløsning) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Først for p bli kjent med kroppen min..også forsatte jeg når jeg begynt på letzerol ( som skulle hjelpe meg p gå eggløsning) 

Oki. Takk for at du deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym006 skrev (2 timer siden):

Jeg begynte å teste meg den 8. desember. Så om jeg har hatt eggløsning 8 dager før det og blitt gravid, så er det jo mulig at det er derfor eggløsningstestene er positive?  

Men blodprøven din var vel negativ? 

Det er jo mulig å bli gravid når man ikke har eggløsning. Det er mange som blir gravid selv om de har mensen osv

Det er det ikke. Man kan bli gravid ved å ha samleie like før og like etter eggløsning, men ikke uten å ha eggløsning. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (4 timer siden):

Men blodprøven din var vel negativ? 

Det er det ikke. Man kan bli gravid ved å ha samleie like før og like etter eggløsning, men ikke uten å ha eggløsning. 

Blodprøven var negativ ja, men hun sa at det kunne være at det eventuelt var såpass tidlig i graviditeten at det ikke vistes enda. 

Hvis du leser det jeg skrev tidligere i dag så ser du at jeg skrev at jeg mente at det er mulig å bli gravid de ukene man ikke har eggløsning. Ikke at det er mulig å bli gravid uten å ha eggløsninger i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøven var negativ ja, men hun sa at det kunne være at det eventuelt var såpass tidlig i graviditeten at det ikke vistes enda. 

Hvis du leser det jeg skrev tidligere i dag så ser du at jeg skrev at jeg mente at det er mulig å bli gravid de ukene man ikke har eggløsning. Ikke at det er mulig å bli gravid uten å ha eggløsninger i det hele tatt.

Hvis eggløsningstester hadde vist positivt over flere dager pga graviditet, hadde det vistes på blodprøven din. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym006 skrev (6 timer siden):

Litt sånn retting..du kan bli gravid den uka de ikke har eggløsning.  Men ..du må ha eggløsning i nærheten... Så om du he sex idag og eggløsning neste lørdag kan du ikke bli gravid. Men har du sex idag og eggløsning eventuelt på tirsdag/ onsdag er det sjanse p bli gravid.

Men ikke sex idag og eggløsning om 10-20 dager. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...