mommyaka Skrevet 27. november 2024 #101 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (1 minutt siden): Det er mange som blør i starten av graviditeten. fikk både positive og negative på søndag, mandag og tirsdag. (Har ikke testet idag) Legen sa dette kunne være at man er såppas tidlig i graviditeten at ikke alle testene klarer å plukke opp det lille som er av hcg. Da høres det ut som kjemisk graviditet:/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november 2024 Forfatter #102 Del Skrevet 27. november 2024 Ny Bruker skrev (44 minutter siden): Hvor uregelmessig er det? Hva er lengden på syklusen? Jeg hadde kartlagt syklusen gjennom flere måneder for å finne det fertile vinduet, hvis du ikke klarer å finne ELdagen med tester. Mensen min kan vare i flere mnd i strekk uten stopp, eller komme å gå annen hver uke. Er veldig vanskelig å kartlegge den da. Og ser det er mange her som skriver at den «retter seg opp» noen mnd etter man har slutter på prevensjon, men den har som sagt ALLTI vært sånn. Fra jeg fikk mensen for første gang, til jeg startet på prevensjon, mens jeg gikk på prevensjon, og nå i ettertid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november 2024 #103 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (1 minutt siden): Mensen min kan vare i flere mnd i strekk uten stopp, eller komme å gå annen hver uke. Er veldig vanskelig å kartlegge den da. Og ser det er mange her som skriver at den «retter seg opp» noen mnd etter man har slutter på prevensjon, men den har som sagt ALLTI vært sånn. Fra jeg fikk mensen for første gang, til jeg startet på prevensjon, mens jeg gikk på prevensjon, og nå i ettertid Jeg ville dratt til gynekolog. Der du beskriver høres ut som du har pcos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november 2024 Forfatter #104 Del Skrevet 27. november 2024 mommyaka skrev (1 minutt siden): Da høres det ut som kjemisk graviditet:/ Så litt ut som at testene ble litt sterkere, men ja jeg er enig i at den godt kan hende jeg hadde kjemisk. Men det gjør ingenting❤️🩹 Vi prøver bare igjen. Og går det ikke på en del mnd, så går det også fint☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november 2024 Forfatter #105 Del Skrevet 27. november 2024 mommyaka skrev (Akkurat nå): Jeg ville dratt til gynekolog. Der du beskriver høres ut som du har pcos Har vært hos gynekologer og leger, men de har ikke funnet noen feil. Alt ser fint og flott ut. Alle testene de tok var også helt normale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november 2024 #106 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (Akkurat nå): Har vært hos gynekologer og leger, men de har ikke funnet noen feil. Alt ser fint og flott ut. Alle testene de tok var også helt normale. Hmmm rart...du kan ha pcos og normal prøver. Når vs du sist hos gynekolog? Siden du bare er 18 og har en sånn rar mens så er ikke dette normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november 2024 Forfatter #107 Del Skrevet 27. november 2024 mommyaka skrev (2 minutter siden): Hmmm rart...du kan ha pcos og normal prøver. Når vs du sist hos gynekolog? Siden du bare er 18 og har en sånn rar mens så er ikke dette normalt. Var der i februar😬 De mente at det kunne være pga p-staven og at det kunne hende mensen min var uregelmessig også før den fordi den kanskje ikke hadde hatt nok tid på seg til å bli regelmessig🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #108 Del Skrevet 27. november 2024 Herregud, for en gjeng med høner! Blir helt matt når jeg leser her. Et enkelt spørsmål utløser en storm av bedrevitende kjerringer som stiller seg til doms over hva de mener er det eneste riktige. Verden er ikke alltid A4. 19 er ungt, men det betyr ikke at man i kraft av ung alder er dømt til å mislykkes som forelder. Hva sier dere til meg da? Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16,, ble gravid m/tvillnger som 17 åring og min samboer min hadde hovedanvaret for sin 2-åring. Som 18-åring var jeg altså 3-barnsmor tidlig på 90-talllet. Aldri hørte jeg lege eller jordmor kommentere på min alder eller stilte spørsmålstegn ved min omsorgsevne. Og ikke nok med det, så fikk jeg mitt 3 barn og var 4-barnmor før fyllte 25. Vi klarte å kjøpe hus før ungene startet på skolen og der bor vi ennå gitt! Vi hadde dårlig råd i starten, men ingen sultet noen gang. Utdannet er vi også og har fulgt opp mine barn så godt som noen annen og de er velfungerende mennesker som har klart seg bra i livet. Og vi har aldri vært en byrde for våre omgivelser eller staten. Jeg er ikke 50 ennå og føler fortsatt jeg har livet foran meg og nyter min andre ungdomstid! Angrer overhodet ikke på mitt valg og tenker tilbake på en flott tid og hvor mye vi ikke utrettet, selv meg mange barn og mye ansvar. Men vi hadde vel ungdommelig mot og pågangsmot! Anonymkode: cba70...3cf 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #109 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (16 minutter siden): Står i kontrakten min at de ikke tilbyr det. Da har du misforstått noe, for det har med hvor mye man har tjent, og om man har jobbet de siste månedene, ikke hva jobben tilbyr. Tror ikke det er så mange som har sagt at du vil få regelmessig syklus heller, bare påpekt at det er normalt å ikke bli gravid rett etter å ha sluttet med prevensjon. Anonymkode: 159b5...0ae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november 2024 #110 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (Akkurat nå): Var der i februar😬 De mente at det kunne være pga p-staven og at det kunne hende mensen min var uregelmessig også før den fordi den kanskje ikke hadde hatt nok tid på seg til å bli regelmessig🤔 Hmmm jeg ville kanskje tatt en ny skjekk og spurt om du kan ha pcos/ cyster på eggstokkene. Jeg fikk det selv fra jeg var 14 år og kunnskap blø i flere uker...så uke pause og så blø flere uker igjen. Oh vi med pcos har ofte ikke eggløsning. Jeg måtte begynne på medisiner etter vi hadde prøvd i lang tid uten p bli gravid. Og selv med letzorol i 8 med ble jeg ikke gravid ( for siste mnd) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november 2024 Forfatter #111 Del Skrevet 27. november 2024 mommyaka skrev (6 minutter siden): Hmmm jeg ville kanskje tatt en ny skjekk og spurt om du kan ha pcos/ cyster på eggstokkene. Jeg fikk det selv fra jeg var 14 år og kunnskap blø i flere uker...så uke pause og så blø flere uker igjen. Oh vi med pcos har ofte ikke eggløsning. Jeg måtte begynne på medisiner etter vi hadde prøvd i lang tid uten p bli gravid. Og selv med letzorol i 8 med ble jeg ikke gravid ( for siste mnd) De kunne ikke se noe galt på eggstokkene heller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november 2024 Forfatter #112 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Herregud, for en gjeng med høner! Blir helt matt når jeg leser her. Et enkelt spørsmål utløser en storm av bedrevitende kjerringer som stiller seg til doms over hva de mener er det eneste riktige. Verden er ikke alltid A4. 19 er ungt, men det betyr ikke at man i kraft av ung alder er dømt til å mislykkes som forelder. Hva sier dere til meg da? Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16,, ble gravid m/tvillnger som 17 åring og min samboer min hadde hovedanvaret for sin 2-åring. Som 18-åring var jeg altså 3-barnsmor tidlig på 90-talllet. Aldri hørte jeg lege eller jordmor kommentere på min alder eller stilte spørsmålstegn ved min omsorgsevne. Og ikke nok med det, så fikk jeg mitt 3 barn og var 4-barnmor før fyllte 25. Vi klarte å kjøpe hus før ungene startet på skolen og der bor vi ennå gitt! Vi hadde dårlig råd i starten, men ingen sultet noen gang. Utdannet er vi også og har fulgt opp mine barn så godt som noen annen og de er velfungerende mennesker som har klart seg bra i livet. Og vi har aldri vært en byrde for våre omgivelser eller staten. Jeg er ikke 50 ennå og føler fortsatt jeg har livet foran meg og nyter min andre ungdomstid! Angrer overhodet ikke på mitt valg og tenker tilbake på en flott tid og hvor mye vi ikke utrettet, selv meg mange barn og mye ansvar. Men vi hadde vel ungdommelig mot og pågangsmot! Anonymkode: cba70...3cf Er så godt å høre noen si at det ikke trenger å gå galt heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november 2024 #113 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (Akkurat nå): De kunne ikke se noe galt på eggstokkene heller Da er det bare å gi det tid. Som sakt kan ta tid p få stabile syklus. Google temping. Dette er flott måte å se om du vil få/ fått eggløsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november 2024 Forfatter #114 Del Skrevet 27. november 2024 mommyaka skrev (7 minutter siden): Da er det bare å gi det tid. Som sakt kan ta tid p få stabile syklus. Google temping. Dette er flott måte å se om du vil få/ fått eggløsning Takk❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 28. november 2024 #115 Del Skrevet 28. november 2024 Tatt ny test ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 28. november 2024 #116 Del Skrevet 28. november 2024 (endret) Anonym006 skrev (12 timer siden): Står i kontrakten min at de ikke tilbyr det. Foreldrepenger betales av NAV. Du bare sender inn opplysninger om lønn før permisjon og utbetalingene er basert på den tidligere inntekten din. Jeg har alltid fått 100% lønnsnivå (betales av NAV) i mammapermisjon. Endret 28. november 2024 av Ny Bruker 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 28. november 2024 Forfatter #117 Del Skrevet 28. november 2024 Fikk svar på blodprøven idag. Den var negativ. Så da var det nok kjemisk mtp at jeg fikk 5 positive ila 4 dager, men som ble svakere og svakere, og nå helt borte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 28. november 2024 #118 Del Skrevet 28. november 2024 Anonym006 skrev (2 timer siden): Fikk svar på blodprøven idag. Den var negativ. Så da var det nok kjemisk mtp at jeg fikk 5 positive ila 4 dager, men som ble svakere og svakere, og nå helt borte. Dessverre skjer slikt. Men da har du iallefall har eggløsning. Og prøve igjen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 29. november 2024 #119 Del Skrevet 29. november 2024 Anonym006 skrev (På 27.11.2024 den 21.05): Står i kontrakten min at de ikke tilbyr det. Det er jo bare tull. Alle som har vært i jobb i minst 6 av de siste 10 mnd har rett på foreldrepenger. Jobben kan ikke bare bestemme at du ikke får det. Det er bare å sende inn skjema til NAV. Uansett, man får ikke hjelp til å bli gravid etter så kort tid. Generelt sier man at man kan oppsøke lege etter 12 mnds prøving hvis man er under 35 år, etter 6 mnds prøving hvis man er over 35. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 29. november 2024 Forfatter #120 Del Skrevet 29. november 2024 Uanonym bruker skrev (2 timer siden): Det er jo bare tull. Alle som har vært i jobb i minst 6 av de siste 10 mnd har rett på foreldrepenger. Jobben kan ikke bare bestemme at du ikke får det. Det er bare å sende inn skjema til NAV. Uansett, man får ikke hjelp til å bli gravid etter så kort tid. Generelt sier man at man kan oppsøke lege etter 12 mnds prøving hvis man er under 35 år, etter 6 mnds prøving hvis man er over 35. Har ikke jobbet i 6 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå