AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #41 Del Skrevet 26. november 2024 Anonym006 skrev (På 25.11.2024 den 20.44): Har tatt mange eggløsningstester. Men aldri fått positiv. 19 er egt ikke tidlig i dagens samfunn. Kroppen er best egnet til å bære/føde barn når man er rundt 20 uansett. Har et stort ønske om å bli ung mamma. Jo, det er tidlig i dagens samfunn selvom kroppen er best egnet da så har man som oftest altfor lite livserfaringer til å være moden nok til barn på den alderen. Siden du har brukt prevensjon inntil nylig så bruker nok kroppen din en stund på å «normalisere» seg. Selv tok det ett år etter jeg sluttet på hormonprevensjon før jeg ble gravid. Tenker hvis du ikke har opplevd positiv test innen sommeren så kan du nok lufte det for legen din. Du har sånn 5-6 år på deg før du ikke lengre regnes som en ung mamma. Slapp av, nyt ett godt samliv med samboeren din også plutselig klaffer det nok. Anonymkode: 5f8db...dbc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 26. november 2024 Forfatter #42 Del Skrevet 26. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo, det er tidlig i dagens samfunn selvom kroppen er best egnet da så har man som oftest altfor lite livserfaringer til å være moden nok til barn på den alderen. Siden du har brukt prevensjon inntil nylig så bruker nok kroppen din en stund på å «normalisere» seg. Selv tok det ett år etter jeg sluttet på hormonprevensjon før jeg ble gravid. Tenker hvis du ikke har opplevd positiv test innen sommeren så kan du nok lufte det for legen din. Du har sånn 5-6 år på deg før du ikke lengre regnes som en ung mamma. Slapp av, nyt ett godt samliv med samboeren din også plutselig klaffer det nok. Anonymkode: 5f8db...dbc Jeg er jo mest sannsynlig gravid nå. Og om vi har lyst til å få barn nå så gjør vi det. Gir som sagt blanke f i hva du har å si om hva som er tidlig eller ikke tidlig i dagens samfunn osv osv. Endret 26. november 2024 av Anonym006 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 26. november 2024 Forfatter #43 Del Skrevet 26. november 2024 mommyaka skrev (1 time siden): Du ikke er gravid nå så bare fortsett å prøve, det kan ta 1-12 mnd før du eventuelt får en stabil syklus. Og skulle du ikke bli gravid nå vil du ikke få noe som hjelper deg med eggløsning nå. Du er "for ung" og bare prøvd i 3 mnd Hvorfor mener du at jeg ikke er gravid nå? Jeg har fått 3 positive graviditetstester nå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #44 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (På 25.11.2024 den 20.44): Har tatt mange eggløsningstester. Men aldri fått positiv. 19 er egt ikke tidlig i dagens samfunn. Kroppen er best egnet til å bære/føde barn når man er rundt 20 uansett. Har et stort ønske om å bli ung mamma. Selvfølgelig er 19 år tidlig! Det er ved den alderen de fleste uteksamineres fra videregående skole, altså oppnår det minimum av kompetanse som kreves for at en seriøs arbeidsgiver i det hele tatt skal vurdere å ansette deg i en lavtlønnet, ufaglært stilling. Du kan jo spørre en ekspert i reproduksjonsmedisin om h*n mener det er drastiske forskjeller mellom den "barneproduserende" evnen hos (ellers friske) 20-åringer og 25-åringer. Svaret blir selvsagt nei. Så det argumentet holder ikke, gitt! Anonymkode: 88cec...f4b 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november 2024 #45 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (8 timer siden): Hvorfor mener du at jeg ikke er gravid nå? Jeg har fått 3 positive graviditetstester nå Nei jeg vet ikke...du har fått negativt og positivt. Bare sier om du ikke er gravid... Men da er det bare vent på blodprøver svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #46 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (9 timer siden): Jeg er jo mest sannsynlig gravid nå. Og om vi har lyst til å få barn nå så gjør vi det. Gir som sagt blanke f i hva du har å si om hva som er tidlig eller ikke tidlig i dagens samfunn osv osv. Måten du svarer på viser bare at du er ung og umoden.. det var absolutt ingenting gale med hva jeg skrev i det innlegget. Det er ett FAKTUM at du er ekstremt ung til å bli planlagt gravid. Færreste på den alderen du er i blir gravid med vilje. Anonymkode: 5f8db...dbc 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #47 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Måten du svarer på viser bare at du er ung og umoden.. det var absolutt ingenting gale med hva jeg skrev i det innlegget. Det er ett FAKTUM at du er ekstremt ung til å bli planlagt gravid. Færreste på den alderen du er i blir gravid med vilje. Anonymkode: 5f8db...dbc Det er da folk som svarer mye verre en ts her på KG som er mye eldre enn henne. Anonymkode: c3b7f...441 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november 2024 #48 Del Skrevet 27. november 2024 Tar du folat? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #49 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er da folk som svarer mye verre en ts her på KG som er mye eldre enn henne. Anonymkode: c3b7f...441 Ja, de er ikke moden mentalt de heller. Anonymkode: 5f8db...dbc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november 2024 #50 Del Skrevet 27. november 2024 Har / får kjærsten din job etter ferdig på skolen? For når dere går ut i permisjon og engangsstønad er brukte opp sitter eventuelt bare du med inntekt. Dere får din inntekt..1700 kroner i mnd i barnetrygd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november 2024 Forfatter #51 Del Skrevet 27. november 2024 mommyaka skrev (5 timer siden): Har / får kjærsten din job etter ferdig på skolen? For når dere går ut i permisjon og engangsstønad er brukte opp sitter eventuelt bare du med inntekt. Dere får din inntekt..1700 kroner i mnd i barnetrygd Han har fortsatt 2+ åv med skole, og tenker ikke å gå ut i permisjon. Jeg får inn 13k utenom jobb i mnd så det skal du ikke bekymre deg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november 2024 Forfatter #52 Del Skrevet 27. november 2024 mommyaka skrev (7 timer siden): Tar du folat? Nei. Har bestilt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november 2024 Forfatter #53 Del Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selvfølgelig er 19 år tidlig! Det er ved den alderen de fleste uteksamineres fra videregående skole, altså oppnår det minimum av kompetanse som kreves for at en seriøs arbeidsgiver i det hele tatt skal vurdere å ansette deg i en lavtlønnet, ufaglært stilling. Du kan jo spørre en ekspert i reproduksjonsmedisin om h*n mener det er drastiske forskjeller mellom den "barneproduserende" evnen hos (ellers friske) 20-åringer og 25-åringer. Svaret blir selvsagt nei. Så det argumentet holder ikke, gitt! Anonymkode: 88cec...f4b Vi har lyst på barn nå. Vi har planlagt dette i mange år. I tillegg så er det fordeler med å få barn mens han er student. (men dette er selvfølgelig ikke grunnen til at vi ønsker barn så tidlig) Jeg ser ingen problemer med å få barn nå. Vi har en stabil og fast inntekt. Vi bor sammen i leilighet. Vi har vært sammen i mange år. Dette er noe vi begge ønsker. Og om det blir for stressende å bo så langt unna all familie som vi gjør (8timer +) så er det bare for oss å flytte nærmere dem. Det er heller ingen problem mtp studeringen hans, siden han kunn har timer på skolen én dag i uken. Og for å si det sånn, så viste jeg faktisk forumet her til legen min da jeg var der i går, og hun mente at det ikke var noe som helst problem i dagens samfunn at man får barn når man er 19/20. Og at det er noe man velger helt selv, og at om man er klar eller ikke har ingen andre enn du selv svar på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #54 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (13 minutter siden): Vi har lyst på barn nå. Vi har planlagt dette i mange år. I tillegg så er det fordeler med å få barn mens han er student. (men dette er selvfølgelig ikke grunnen til at vi ønsker barn så tidlig) Jeg ser ingen problemer med å få barn nå. Vi har en stabil og fast inntekt. Vi bor sammen i leilighet. Vi har vært sammen i mange år. Dette er noe vi begge ønsker. Og om det blir for stressende å bo så langt unna all familie som vi gjør (8timer +) så er det bare for oss å flytte nærmere dem. Det er heller ingen problem mtp studeringen hans, siden han kunn har timer på skolen én dag i uken. Og for å si det sånn, så viste jeg faktisk forumet her til legen min da jeg var der i går, og hun mente at det ikke var noe som helst problem i dagens samfunn at man får barn når man er 19/20. Og at det er noe man velger helt selv, og at om man er klar eller ikke har ingen andre enn du selv svar på. Det er ikke "noe problem" å få barn tidlig fordi vi har en velferdsstat som tar vare på folk. Du har jo tenkt å lene deg tungt på stønader og gratis studielån. Som er din rett, all den tid ordningene finnes og du har krav på dem. Problemet med å ta slike store avgjørelser når du er 18 / 19 år et at man ikke har peiling på konsekvensene. Man har svært begrenset livserfaring og ofte langt større optimisme enn man burde ha, man føler seg ofte som en verdensmester i den alderen. Det er nok mange som har "følt seg klar" når de var 20 år, og innsett 5 til 10 år etterpå at det var helt tullete å i det hele tatt tenke tanken. Men man ser ikke det når man er 18, nettopp fordi man ikke har levd og lært nok. Så da er det umulig å prøve å nyansere dette for en på den alderen, da de ikke er moden nok til å ta det innover seg. Og ja, selvfølgelig finnes det unntak, men det er ekstremt sjeldent. Hver eneste generasjon er barn litt lenger enn den forrige. Min bror fikk et planlagt barn da han var 20 år, og de så heller ikke et eneste problem med det. Men du aner ikke hva slags byrde som stadig faller på resten av familien pga. deres uansvarlighet. De er ikke noe annerledes enn andre 20-åringer, tvert imot er de på noen områder veldig modne. Men så blir de fornærma, akkurat som du, når noen prøver å realitetsorientere dem. Vi når ikke inn, og det går utover barnet. For all del kjør på. Men prøv å vær litt ydmyk og åpen for råd når andre gir deg det fremover, det er tross alt barnet som skal komme først. Anonymkode: 4a52c...46c 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november 2024 #55 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (1 time siden): Han har fortsatt 2+ åv med skole, og tenker ikke å gå ut i permisjon. Jeg får inn 13k utenom jobb i mnd så det skal du ikke bekymre deg for. Så du får 13.000 i lønn i mnd...og det går 11.000 ut i mnd på leie av bolig? Hva skal leve på? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november 2024 Forfatter #56 Del Skrevet 27. november 2024 mommyaka skrev (40 minutter siden): Så du får 13.000 i lønn i mnd...og det går 11.000 ut i mnd på leie av bolig? Hva skal leve på? Leser du ingenting av det jeg skriver?? Jeg får 13k utenom jobb, han får 11k Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november 2024 #57 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (4 minutter siden): Leser du ingenting av det jeg skriver?? Jeg får 13k utenom jobb, han får 11k Ikke bli sint...så du har lønn fra jobben og du får 13.000 i tillegg? Men er 11 000 fra stipend eller jobb? Jeg bare spør da jeg er selv mor til 2 og har holdt med med økonomi og barn i 12 år og vet at ting koster. Vil bare hjelpe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym006 Skrevet 27. november 2024 Forfatter #58 Del Skrevet 27. november 2024 mommyaka skrev (12 minutter siden): Ikke bli sint...så du har lønn fra jobben og du får 13.000 i tillegg? Men er 11 000 fra stipend eller jobb? Jeg bare spør da jeg er selv mor til 2 og har holdt med med økonomi og barn i 12 år og vet at ting koster. Vil bare hjelpe Ja jeg får litt lønn + 13.000 Han får 11.000 siden han er student (studentlån) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #59 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (2 minutter siden): Ja jeg får litt lønn + 13.000 Han får 11.000 siden han er student (studentlån) Så du jobber ikke fullt engang? Anonymkode: c271d...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. november 2024 #60 Del Skrevet 27. november 2024 Anonym006 skrev (3 minutter siden): Ja jeg får litt lønn + 13.000 Han får 11.000 siden han er student (studentlån) Så akkurat nå har dere cav30.000 tilsammen inn. Det er så lenge han er student. Hva skjer når han er ferdig student? Vil han få jobb med engang? Og er din lønn pluss 13.000 i mnd fast? Hvor mye går ut i mnd hos dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå