Gå til innhold

Falsk positiv graviditetstest?

Anonym006

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei TS, leit at mange prøver å overtale deg til å ikke få barn.. du er ung, men voksen, og velger selv, håper du slipper mer av dette maset. Du og samboer er tydeligvis helt enige om hva dere ønsker, så da trenger dere ikke å bli preket til her tenker jeg.

Medisinsk sett; husk at fertilitetsmedisiner og behandling også er sterke greier, og siden det ikke er så lenge siden du begynte å prøve ville jeg anbefale det grunnleggende/minst inngripende; folat + de andre b-vitaminene, d-vitamin med k2 og magnesium/kalsium for å være på overskuddssiden når du blir gravid. Begynn med eggløsningstester, da har du også et godt grunnlag og dokumentasjon av syklusen din dersom det viser seg at du senere trenger sterkere medisiner. I Norge får man gjerne ikke bio-identisk progesteron før man evt har hatt 3+ spontanaborter, men det er et veldig nyttig hormon for å både regulere syklus og holde i hevd tidlig graviditet så det kan man bestille på nett og få hjem uten noe problem:) Anbefaler dette veldig, spesielt også for å få kroppen i lage igjen etter prevensjon; det tar noen mnd å flushe ut alt av østrogen og det kan godt hende at eggløsningene dine er litt hulter til bulter. Håper dette kan være til nytte:)

Anonymkode: ec73d...f82

Takk for forståelsen❤️ Kan man bestille progesteron? Skjønte ikke helt hva du mente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er vanlig å ha uregelmessig mens når man har sluttet med p-stav. Du må for all del bestille deg legetime, men hvis legen hadde prøvd å henvise deg til fertilitetsutredning i det offentlige nå, så er det svært sannsynlig at du hadde fått avvist henvisningen og beskjed om at du må vente til dere har prøvd ett år.

Anonymkode: 10da0...3f4

Har hatt uregelmessig mens helt siden jeg fikk mensen første gang.

Endret av Anonym006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (4 timer siden):

Kan være kjemisk. 

Men om du ikke får mens snart er de nok falsk positiv 

Jeg er så forvirret😭 Tok en ny test nå og vi ser en ekstremt svak strek. Hva er sjansen for to falske positive tester liksom?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at det er feil eller at du må være på gjennomsnittsalderen. Jeg fikk barn som 25-åring selv. Ville bare påpeke at det faktisk er veldig tidlig selv om du skriver noe annet, og du bør bry deg om hva som er lurt, selv om det selvsagt varierer ut i fra livssituasjon. Skjønner at du har et bedre utgangspunkt enn mange andre på din alder ut i fra slik du beskriver det. Men det er ingen krise om du ikke blir gravid med en gang heller :)

Anonymkode: 159b5...0ae

Jeg tok en ny test nå som viser en svak strek. Skjønner ingen ting😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym006 skrev (38 minutter siden):

Takk for forståelsen❤️ Kan man bestille progesteron? Skjønte ikke helt hva du mente

Ja, man kan bestille det på nett fra utlandet, finnes flere ulike merker og nettsider, jeg bruker jevnlig kenogen bio-identical progesterone f.eks, men handler fra ulike shopper. Det viktigste er egentlig at den er bio-identisk, og ikke sånn smørekrem med yams e.l. som man får fra helsekost. Det har ikke samme effekt:)

Anonym006 skrev (11 minutter siden):

Jeg er så forvirret😭 Tok en ny test nå og vi ser en ekstremt svak strek. Hva er sjansen for to falske positive tester liksom?!

Hvis du tester til ulike tider på døgnet og i varierende hydrert status (drukket mye kaffe, lite vann, mye vann osv) vil testene variere og vise ulikt om du er tidlig gravid og HCG ikke er så konsentrert/høy enda:) I løpet av noen dager vil du kunne se om streken blir sterkere, men hold gjerne igjen på dobesøket noen timer før du skal teste f.eks og se hvordan det påvirker. Du må gjerne poste bilder av streken din i "tråden for tolkning av graviditetstester" hvis du vil ha innspill forresten:)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, man kan bestille det på nett fra utlandet, finnes flere ulike merker og nettsider, jeg bruker jevnlig kenogen bio-identical progesterone f.eks, men handler fra ulike shopper. Det viktigste er egentlig at den er bio-identisk, og ikke sånn smørekrem med yams e.l. som man får fra helsekost. Det har ikke samme effekt:)

Hvis du tester til ulike tider på døgnet og i varierende hydrert status (drukket mye kaffe, lite vann, mye vann osv) vil testene variere og vise ulikt om du er tidlig gravid og HCG ikke er så konsentrert/høy enda:) I løpet av noen dager vil du kunne se om streken blir sterkere, men hold gjerne igjen på dobesøket noen timer før du skal teste f.eks og se hvordan det påvirker. Du må gjerne poste bilder av streken din i "tråden for tolkning av graviditetstester" hvis du vil ha innspill forresten:)

Har prøvd men skjønner ikke hvordan jeg legger inn bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Anonym006 skrev (6 timer siden):

Jeg tok en ny test nå som viser en svak strek. Skjønner ingen ting😭

Du får teste igjen med morgenurin i dag. Den ble positiv innenfor tidsfristen? Det er også viktig at teststreken har farge, at den ikke er gråaktig.  

Jeg synes forresten ikke at du skal begynne med forskjellige kosttilskudd (utenom folsyre, jod eller eventuelt multivitamin), og bestille deg progesteron fra utlandet... Du er 18 år og fjernet p-stav for bare 3 måneder siden jo. Helt normalt å ikke bli gravid så fort. Ta deg heller litt tid til å bli kjent med syklus, logge mens og andre symptomer, hvis du ikke er gravid nå da. Så får du heller gå til lege om du trenger hjelp.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du får teste igjen med morgenurin i dag. Den ble positiv innenfor tidsfristen? Det er også viktig at teststreken har farge, at den ikke er gråaktig.  

Jeg synes forresten ikke at du skal begynne med forskjellige kosttilskudd (utenom folsyre, jod eller eventuelt multivitamin), og bestille deg progesteron fra utlandet... Du er 18 år og fjernet p-stav for bare 3 måneder siden jo. Helt normalt å ikke bli gravid så fort. Ta deg heller litt tid til å bli kjent med syklus, logge mens og andre symptomer, hvis du ikke er gravid nå da. Så får du heller gå til lege om du trenger hjelp.

Begge de positive testene var vært rosa/rødaktig. 

Har som sagt alltid hatt uregelmessig mens. Så tviler på at den blir regelmessig nå. 
Har vært hos både leger og gynekologer og tatt prøver osv for å finne ut hva det kan skyldes, men de fant ingenting galt.

Endret av Anonym006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym006 skrev (2 timer siden):

Begge de positive testene var vært rosa/rødaktig. 

Har som sagt alltid hatt uregelmessig mens. Så tviler på at den blir regelmessig nå. 
Har vært hos både leger og gynekologer og tatt prøver osv for å finne ut hva det kan skyldes, men de fant ingenting galt.

Høres positiv ut på ekte da. Skjønner bekymringen din, men du kan bli gravid med uregelmessig syklus. Jeg ble gravid med eggløsning på dag 25. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres positiv ut på ekte da. Skjønner bekymringen din, men du kan bli gravid med uregelmessig syklus. Jeg ble gravid med eggløsning på dag 25. 

Får håpe jeg er gravid☺️ Har vært og tatt blodprøve for å måle hcg idag. Får svar på den om 1-3 dager. Skal tilbake på torsdag å ta en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor stresser du sånn? 

Anonymkode: c271d...47e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor stresser du sånn? 

Fikk beskjed av legen om å ta hcg test pga uregelmessig mens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym006 skrev (1 time siden):

Fikk beskjed av legen om å ta hcg test pga uregelmessig mens. 

Men hvorfor stresser du sånn med å bli gravid, hvorfor så hastverk? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor stresser du sånn med å bli gravid, hvorfor så hastverk? 

Altså hvorfor stresser du så veldig rundt prøvingen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså hvorfor stresser du så veldig rundt prøvingen? 

Gjør ikke det. Blir bare veldig stresset av å ikke vite om jeg er gravid eller ikke. Siden jeg har fått både positive og negative tester.

Endret av Anonym006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym006 skrev (Akkurat nå):

Gjør ikke det. Blir bare veldig stresset av å ikke vite om jeg er gravid eller ikke. Siden jeg har fått både positive og negative tester.

Du gjør jo det når du snakker om å oppsøke hjelp fordi du ikke har blitt gravid noen måneder etter at du har slutta på prevensjon, hvorfor er det så viktig for deg å få barn akkurat nå? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du gjør jo det når du snakker om å oppsøke hjelp fordi du ikke har blitt gravid noen måneder etter at du har slutta på prevensjon, hvorfor er det så viktig for deg å få barn akkurat nå? 

Handler ikke om å få barn akkurat nå. Har bare vurdert å spørre legen om det er noe jeg kan begynne på senere (etter 6-12 mnd prøving) uten resultat. Og det er bare snakk om å få medisin slik at jeg får eggløsninger, siden det er tvilsomt at jeg har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym006 skrev (1 minutt siden):

Handler ikke om å få barn akkurat nå. Har bare vurdert å spørre legen om det er noe jeg kan begynne på senere (etter 6-12 mnd prøving) uten resultat. Og det er bare snakk om å få medisin slik at jeg får eggløsninger, siden det er tvilsomt at jeg har det.

Det er jo akkurat det det gjør, du stresser noe jævelig for å si det rett ut. Du sier en ting i et innlegg og noe annet i et annet. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er jo akkurat det det gjør, du stresser noe jævelig for å si det rett ut. Du sier en ting i et innlegg og noe annet i et annet. 

Er ikke stresset om å få barn akkurat nå. Men nå er jeg stresset fordi jeg ikke vet om jeg er gravid eller ikke. Tok en test i morges, før jeg dro til legen, som var negativ. Og en nå, som var positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ikke er gravid nå så bare fortsett å prøve, det kan ta 1-12 mnd før du eventuelt får en stabil syklus.

Og skulle du ikke bli gravid nå vil du ikke få noe som hjelper deg med eggløsning nå. Du er "for ung" og bare prøvd i 3 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...