Gå til innhold

IVF ujevn folikker vekst, noe erfaringer?

Sinnsity

Anbefalte innlegg

Hei!
Var på kontroll i dag (sprøyte dag 7 ) 😎 gaddam, jeg ville endelig høre noe gode nyheter. Men det ble litt vanskelig. Det er noe foklikler på 14-16mm og noen 8-10mm som e visst veldig ujevnt. Så legen var sånn jah,skal man satse på de tre store eller flere små. Så økte dosen fra 175 til 200 menopur og tilbake om 2 dager.
Det e jo bra at det e noe. Dette blir uttak nr 3 (forrige var 9 og 11 egg med gonal f) Og jeg er bare veldig redd. At det store blir overmodne og de små ikke modne nok. Har hørt at man får mindre egg med menopur men kunne ikke de i hvertfall være jevnere, ugh, er veldig lei av dårlige nyheter.
Noen fler som har opplevd ujevnt folikkel vekst?W7 )idget spanidget spaidget span

Endret av Sinnsity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt opplevd lignende. Jeg har aldri hatt jevn follikkelvekst.

Ikke engang østrogrenprepping har vært til hjelp for meg, noe det skal ha for de fleste.

Noen av oss modner egg ujevnt og sånn er det bare.

Det skal mye til for at de blir for modne når forskjellen ikke er større. Jeg vil ille si at din størrelsesforskjell var så stor egentlig? Mulig fordi jeg selv er en verre case, men jeg har aldri hørt at jeg er unormal.

Anonymkode: cbd6a...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Absolutt opplevd lignende. Jeg har aldri hatt jevn follikkelvekst.

Ikke engang østrogrenprepping har vært til hjelp for meg, noe det skal ha for de fleste.

Noen av oss modner egg ujevnt og sånn er det bare.

Det skal mye til for at de blir for modne når forskjellen ikke er større. Jeg vil ille si at din størrelsesforskjell var så stor egentlig? Mulig fordi jeg selv er en verre case, men jeg har aldri hørt at jeg er unormal.

Tusen takk for svaret ditt! Mine to fortige gangene veksta var litt treg men jevn, så derfor aldri blitt snakk om østrogen i starten, det e også siste forsøk offentlig, så e vel ekstra stressa. For hvert forsøk er det sånn - ah, hva er galt nå da? Dem sier at første forsøket e sånn prøve feil men hos meg føles det at hvert forsøk e prøve-feil. Men som du sier - sånn er det bare. Så lenge det blir en baby av det, men det e nu det man ikke vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsity skrev (16 timer siden):

Hei!
Var på kontroll i dag (sprøyte dag 7 ) 😎 gaddam, jeg ville endelig høre noe gode nyheter. Men det ble litt vanskelig. Det er noe foklikler på 14-16mm og noen 8-10mm som e visst veldig ujevnt. Så legen var sånn jah,skal man satse på de tre store eller flere små. Så økte dosen fra 175 til 200 menopur og tilbake om 2 dager.
Det e jo bra at det e noe. Dette blir uttak nr 3 (forrige var 9 og 11 egg med gonal f) Og jeg er bare veldig redd. At det store blir overmodne og de små ikke modne nok. Har hørt at man får mindre egg med menopur men kunne ikke de i hvertfall være jevnere, ugh, er veldig lei av dårlige nyheter.
Noen fler som har opplevd ujevnt folikkel vekst?W7 )idget spanidget spaidget span

Jeg har nettopp opplevd det samme. Målet var da å forsette stimulering for å «få med» de minste. Gikk til kontroller jevnlig for at de skulle kunne følge utviklingen tett og unngå at det største utviklet seg for mye. Det er en balansegang, men vil tro dette er problemstillinger som alle som tilbyr IVF er vant til å forholde seg til. 

Anonymkode: ffc06...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har nettopp opplevd det samme. Målet var da å forsette stimulering for å «få med» de minste. Gikk til kontroller jevnlig for at de skulle kunne følge utviklingen tett og unngå at det største utviklet seg for mye. Det er en balansegang, men vil tro dette er problemstillinger som alle som tilbyr IVF er vant til å forholde seg til. 

Takk for svaret! Kom de mindre seg til slutt hos deg? Men ja, det e vel ikke uvanlig, men man vil jo at noe skal gå lett. I hvertfall noe!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsity skrev (1 time siden):

Takk for svaret! Kom de mindre seg til slutt hos deg? Men ja, det e vel ikke uvanlig, men man vil jo at noe skal gå lett. I hvertfall noe!!!!!

Her var det bare to egg som som hadde potensial og det var sprik i størrelsen. Fikk tatt ut begge, men dessverre mislyktes forsøket da ingen av dem var gode nok til å befruktes :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her var det bare to egg som som hadde potensial og det var sprik i størrelsen. Fikk tatt ut begge, men dessverre mislyktes forsøket da ingen av dem var gode nok til å befruktes :(

ah shit. det e vondt dette, altså umenneskelig. men hvis det er offentlig, man har ikke brukt opp forsøket? men jævli kjipt st alt sprøytinga og håpinga var for ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsity skrev (1 time siden):

ah shit. det e vondt dette, altså umenneskelig. men hvis det er offentlig, man har ikke brukt opp forsøket? men jævli kjipt st alt sprøytinga og håpinga var for ingenting

Ja det er utrolig tøft. Hvert uttak telles som et forsøk selv om det er mislykket. Har i hvertfall et forsøk igjen 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er utrolig tøft. Hvert uttak telles som et forsøk selv om det er mislykket. Har i hvertfall et forsøk igjen 🤞🏻

Går du privat da eller? :) I det offentlige telles ikke uttak uten innsett som et forsøk 

Anonymkode: 237b5...2a5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går du privat da eller? :) I det offentlige telles ikke uttak uten innsett som et forsøk 

Anonymkode: 237b5...2a5

Nei går offentlig. Ok, da har jeg kanskje misforstått. Isåfall er jo det positivt 🤞🏻Jeg prøvde å sjekke men syns ikke Riksen er tydelig på dette på nettsider etc. Har du kilde på det eller snakker du av erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei går offentlig. Ok, da har jeg kanskje misforstått. Isåfall er jo det positivt 🤞🏻Jeg prøvde å sjekke men syns ikke Riksen er tydelig på dette på nettsider etc. Har du kilde på det eller snakker du av erfaring?

Fant denne informasjonen i IVF-appen til Riksen, så da er det uttak som teller som forsøk uavhengig av hvordan det går etterpå (slik tolker jeg det hvertfall). 

IMG_0400.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fant denne informasjonen i IVF-appen til Riksen, så da er det uttak som teller som forsøk uavhengig av hvordan det går etterpå (slik tolker jeg det hvertfall). 

IMG_0400.jpeg

Finner ikke hvor det står nei, men sto også at uthenting + tilbake setting er et forsøk. Om det ikke er tilbakesettig så regnes det ikke som forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da jeg fikk behandling hos Riksen helt til mai 2023 så var ett forsøk = uttak OG innsett. Men man har bare rett til opptil 3 forsøk, de kan velge å kutte deg etter 1 forsøk hvis de ikke tror de vil lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...