Gå til innhold

Depersonalisering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Da bør du hvertfall behandle en av delene, så blir du kanskje minst 50% frisk.

Anonymkode: 8d661...82d

Eller. Jeg vet ikke hva som er hva. Tviler pp man blir SÅ dement av noe psykiskn

Anonymkode: 22642...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Eller. Jeg vet ikke hva som er hva. Tviler pp man blir SÅ dement av noe psykiskn

Jo det gjør man garantert. Og verre også.

Det er vel også derfor du har fått tilbud om behandling som stemmer overens med dette. 

Depersonalisering er psykisk sykdom. Du trenger ikke tvile på det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jo det gjør man garantert. Og verre også.

Det er vel også derfor du har fått tilbud om behandling som stemmer overens med dette. 

Depersonalisering er psykisk sykdom. Du trenger ikke tvile på det. 

Men dement…full kognitiv svikt får man kkke sånn her av psyken?

Psykisk sykdom?! Jeg trodde jeg hadde angst eller depressive symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du må gå til fastlege eller psykolog. De kan gi deg en evt diagnose. Slutt å spør etter hva fremmede på nett mener, som ikke kjenner deg og dine symptomer, og som heller ikke har den faglige kunnskapen til å svare deg.

Du roter deg bort i spørsmål i månedsvis uten å gjøre noe for å bli bedre.

Anonymkode: ae29d...e0a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva tror du angst og depresjon er? Det er psykisk sykdom. Depresjon kan gjøre en helt lam i hodet og angst kan gjøre en kjempesyk fysisk, verre enn influensa.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva tror du angst og depresjon er? Det er psykisk sykdom. Depresjon kan gjøre en helt lam i hodet og angst kan gjøre en kjempesyk fysisk, verre enn influensa.

Mener du det? At man blir eksfremt fysisk syk og lam i hode? Er vel ikke slik konstant da? Og anvst/dep er jo tanker følelser ikke bare kroppslig sykdom og kognitiv svikt og forverring ved aktivitet? Kan jeg sende deg privat mld hvis du had litt peiling på dette? Eller kan du sende meh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du må gå til fastlege eller psykolog. De kan gi deg en evt diagnose. Slutt å spør etter hva fremmede på nett mener, som ikke kjenner deg og dine symptomer, og som heller ikke har den faglige kunnskapen til å svare deg.

Du roter deg bort i spørsmål i månedsvis uten å gjøre noe for å bli bedre.

Har både lege og psykolog takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tanker og følelser henger sammen, så når hjernen er helt opphengt i frykt og følelser er det ikke mye kapasitet igjen til kognisjon! 

Sukkerogkanel skrev (33 minutter siden):

Mener du det? At man blir eksfremt fysisk syk og lam i hode? Er vel ikke slik konstant da? Og anvst/dep er jo tanker følelser ikke bare kroppslig sykdom og kognitiv svikt og forverring ved aktivitet? Kan jeg sende deg privat mld hvis du had litt peiling på dette? Eller kan du sende meh?

Les om psykosomatikk. Kan bli ekstremt fysisk syk av psykisk sykdom. 

Anonymkode: bc2dc...e01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tanker og følelser henger sammen, så når hjernen er helt opphengt i frykt og følelser er det ikke mye kapasitet igjen til kognisjon! 

Les om psykosomatikk. Kan bli ekstremt fysisk syk av psykisk sykdom. 

Ja skjønner jo det, men det er lit motsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja skjønner jo det, men det er lit motsatt?

Husker du ikke at du har stilt dette spørsmålet mange ganger før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er som at jeg ikke er meg inni meg. Tanker, følelser, personlighet. Bare vakum, boble,uro. Alt virker rart.

Noen kjenner seg igjen? Hjelper det med medisin?

Terapi kan hjelpe. Ville prøvd det framfor medisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerogkanel skrev (1 time siden):

Det kan bli det i perioder. Spesielt om man har noe uforløst i seg selv....

Kroppen trenger å være avslappet og fri for stress for å klare å bearbeide...Stresser man kroppen da så kan man risikere å bli alvorlig syk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (6 minutter siden):

Terapi kan hjelpe. Ville prøvd det framfor medisin. 

Har prøvd terapi i et år. Blir bare verrre

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (4 minutter siden):

Det kan bli det i perioder. Spesielt om man har noe uforløst i seg selv....

Kroppen trenger å være avslappet og fri for stress for å klare å bearbeide...Stresser man kroppen da så kan man risikere å bli alvorlig syk...

Da trengs medisin tror jeg,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er som at jeg ikke er meg inni meg. Tanker, følelser, personlighet. Bare vakum, boble,uro. Alt virker rart.

Noen kjenner seg igjen? Hjelper det med medisin?

det hjelper å prate om det med noen som har filosofisk innsikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da trengs medisin tror jeg,,,

Tid kan være medisin er det noe som heter. Om man døyver kroppen med medisin så vil det mest sannsynlig bare bite deg i ræva på et senere tidspunkt.

Husker et intervju med mammaen til jenta i Baneheiasaken...De ville dope henne ned på piller for at hun skulle takle sorgen. Det nektet hun. Hun sa at: "Hvorfor er det ikke akseptert å sørge slik man trenger?". Og det er et meget viktig poeng. Hun sa rett ut at hun hadde behov for å skrike, utagere, få det ut av systemet.

Jeg syns det er skremmende at du mener det trengs medisin...I ytterst noen få tilfeller kan nok det stemme. Jeg er ikke naiv for det. Om det er mulig å unngå det så er det nok det beste på lang sikt tror jeg. 

Har fått tilbud om medisiner jeg og. Takket pent nei, og ble heldigvis ikke uglesett av den grunn. Det finnes så mange andre alternativer idag, om man har mulighet til det. Å ta ansvar for egen helse er viktig. 

Det finnes mennesker som er blitt feildiagnostisert, gitt piller som dem er blitt avhengige av. Jeg så en dokumentar om ei jente som ble frarøvet ti år av sitt liv pga dette. Så man skal ikke stole blindt på helsepersonell heller. Det er ikke lett dette her...

Så det er med god grunn det etterspørres arbeidskraft med kompetanse på traumer og traumebehandling. Det er mange som er påført generasjonstraumer uten å være klar over det engang...

Det ser ikke ut til å ta slutt heller... Tvertimot så opplever jeg at det er verre enn noengang pga tiden vi lever i med prestasjonspress og konkurranse. Noe som er tydelig her på KG. 

Nå ble dette en digresjon. I mine øyne så har alt en sammenheng. Det kommer jo fra et sted. For å kunne se framover må man ofte se på det som har vært, og man må klare å akseptere at det var slik det var. Det kan ofte være vanskelig for mange. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Irak skrev (5 minutter siden):

Tid kan være medisin er det noe som heter. Om man døyver kroppen med medisin så vil det mest sannsynlig bare bite deg i ræva på et senere tidspunkt.

Husker et intervju med mammaen til jenta i Baneheiasaken...De ville dope henne ned på piller for at hun skulle takle sorgen. Det nektet hun. Hun sa at: "Hvorfor er det ikke akseptert å sørge slik man trenger?". Og det er et meget viktig poeng. Hun sa rett ut at hun hadde behov for å skrike, utagere, få det ut av systemet.

Jeg syns det er skremmende at du mener det trengs medisin...I ytterst noen få tilfeller kan nok det stemme. Jeg er ikke naiv for det. Om det er mulig å unngå det så er det nok det beste på lang sikt tror jeg. 

Har fått tilbud om medisiner jeg og. Takket pent nei, og ble heldigvis ikke uglesett av den grunn. Det finnes så mange andre alternativer idag, om man har mulighet til det. Å ta ansvar for egen helse er viktig. 

Det finnes mennesker som er blitt feildiagnostisert, gitt piller som dem er blitt avhengige av. Jeg så en dokumentar om ei jente som ble frarøvet ti år av sitt liv pga dette. Så man skal ikke stole blindt på helsepersonell heller. Det er ikke lett dette her...

Så det er med god grunn det etterspørres arbeidskraft med kompetanse på traumer og traumebehandling. Det er mange som er påført generasjonstraumer uten å være klar over det engang...

Det ser ikke ut til å ta slutt heller... Tvertimot så opplever jeg at det er verre enn noengang pga tiden vi lever i med prestasjonspress og konkurranse. Noe som er tydelig her på KG. 

Nå ble dette en digresjon. I mine øyne så har alt en sammenheng. Det kommer jo fra et sted. For å kunne se framover må man ofte se på det som har vært, og man må klare å akseptere at det var slik det var. Det kan ofte være vanskelig for mange. 

Det er nettopp dette som gjør at jeg utsetter og utsetter

Men på et tidspubkt trenger kanskke medisinsk hjelp for å komme over en kneik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mener du det? At man blir eksfremt fysisk syk og lam ihode? Er vel ikke slik konstant da? Og anvst/dep er jo tanker følelser ikke bare kroppslig sykdom og kognitiv svikt og forverring ved aktivitet? Kan jeg sende deg privat mld hvis du had litt peiling på dette? Eller kan du sende meh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

_Utsetter- du eller *unnviker* du å starte? For å unngå/unnvike er veldig typisk både angst og depresjon. Diskuter motviljen din med det perspektivet med lege/psykolog. 

Sukkerogkanel skrev (1 minutt siden):

Mener du det? At man blir eksfremt fysisk syk og lam ihode? Er vel ikke slik konstant da? Og anvst/dep er jo tanker følelser ikke bare kroppslig sykdom og kognitiv svikt og forverring ved aktivitet? Kan jeg sende deg privat mld hvis du had litt peiling på dette? Eller kan du sende meh?

Angst og depresjon kan godt gi kroppslig sykdom, kognitiv svikt og forverring av aktivitet. Det er jo den slitne hjernen som styrer kroppen, en sliten og stressa hjerne tenker ikke bra, og en sliten og stressa hjerne kan godt bli ekstra sliten av aktivitet (selv om aktivitet i seg selv er bra kan typen aktivitet eller mengden aktivitet bli for mye).

Du kan lese feks Hjernen er stjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Stakkars deg 💕. Ikke press deg unødig ihvertfall ❤️. Vær selektiv i hva og hvem du velger å bruke energien din på. 

Mange styrkeklemmer 💕🫂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...