Gå til innhold

Karianne Vilde

J..

Anbefalte innlegg

Stay skrev (På 21.1.2025 den 1.03):

Så du mener at de ansatte skal sitte sitte å diskutere på telefon/sms med 23 foreldre hver morgen om når det passer å levere den dagen? I mens de tar i mot barn på avdelingen da eller?

Selvfølgelig leverer man innen 9. Så de kan gå i gang med opplegget for dagen. Og man henter etter 14. 

Barna har like godt av forutsigbarhet som å være med foreldrene. Å komme dinglende i 11 tiden annenhver dag kan ikke være enkelt for alle barn. For noen barn krever det mye å komme inn i lek. Det er ikke alltid lett når de andre barna har lekt sammen i 3 timer allerede.

Kom dere opp av senga og på jobb, så barna kan få utvikle seg sosialt og ikke henge i bena på dere foreldre.

Ekspander  

Et nydelig eksempel på at kvinner aldri kan gjøre rett: lange dager, korte dager = dårlig mor uansett. Utrolig ekkel kommentar av deg på slutten der, er du alltid så nedlatende? 

Nei, det mener jeg selvfølgelig ikke. De alle fleste jobber og leverer utenfor kjernetid.  Hva som måtte passe det enkelte barn er det foreldre og barnehage som vet, og jeg er trygg på at de ansatte gir beskjed dersom noe bør endres på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (På 21.1.2025 den 5.47):

Man kan sykmeldes fra en jobb men alikevel jobbe i en annen,hvis man klarer.

Sykmeldt for henne blir vel å takke nei til samarbeid+å reise ut på oppdrag/invitasjoner/eventer.

Hun kan jo podde og snappe hjemme fra senga om ønskelig/nødvendig..

Ekspander  

Det er vel “pakka” til influencere, så da blir det vel heller gradert sykmelding og fortsette i 100%. Hun skal gjøre som Sophie Elise, tar ikke permisjon. Svangerskap og baby er inntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss.Wildfox skrev (På 18.1.2025 den 1.45):

Jeg tenker- why not. Jeg er litt delt på hun, ikke hennes største fan men jeg er positivt overrasket over hvor familiekjær hun er og at hun i stor grad prioriterer og beskytter identiteten til barnet hun allerede har. Jeg vet svært lite av datterens preferanser og de små glimtene hun viser er så absolutt ikke avslørende av det jeg har sett. Synes hun definitivt er den influenseren som klarer å sjonglere dette med å eksponere barn når man lever av å brette ut livet sitt. 

Hun er tilstede, lager hjemmelaget mat, er på hytta nesten hver helg, tar en 3uker lang (?) juleferie med barn på hytta. Ser absolutt ikke for meg at hun kommer til å overlate omsorg for noen barn til en au pair men faktisk til det hun sier: gjøremål i hjemmet. Jeg hadde lett gjort det samme for å frigi mer tid med familien om jeg hadde hatt økonomisk mulighet. Og med de nye ordningene ifht au pair, strengere regler og grenser så tenker jeg at det er vinn for en annen part også.  

Ekspander  

Helt 100% enig

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (På 21.1.2025 den 4.29):

Risikosvangerskap.

Ekspander  

Hun er jo ung og frisk, og helt merkelig å sykemeldes før man eventuelt blir dårlig med bekkenløsning, svangerskapsforgiftning ol🤨

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (På 21.1.2025 den 10.58):

Hun er jo ung og frisk, og helt merkelig å sykemeldes før man eventuelt blir dårlig med bekkenløsning.i svangerskapsforgiftning ol🤨

Ekspander  

Det er fordi det er tvillingsvangerskap👍🏼

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo ung og frisk, og helt merkelig å sykemeldes før man eventuelt blir dårlig med bekkenløsning.i svangerskapsforgiftning ol🤨

Ekspander  

Tvilling/flerlingsvangerskap er risikosvangerskap.

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/komplikasjoner-i-svangerskapet/flerlingsvangerskap

Man blir bl.a rådet til økt forsiktighet ift jobb,trening osv..

Endret av J..
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anno19 skrev (På 20.1.2025 den 16.15):

Når hun stresser fordi hun vil bli sykmeldt fra uke 20……og lurer på om hun bare skal råtne hjemme da…..🙈 Det er jo ikke akkurat sånn at hun går ut døren hver dag for å gå på jobb, hun er jo hjemme hver dag og snakker til mobilen sin…. blir lite endring der😆

Ekspander  

Når i det innlegget sa hun att HUN VILLE bli sykmeldt? Forklar meg gjerne.. 

Bilde fra KV sin Snapchat 

Screenshot_2025-01-21-15-33-04-535_com.snapchat.android.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ForumMaria skrev (På 20.1.2025 den 22.06):

Tenkte det samme… Hun trenger vel strengt tatt ikke sykemelding..

Ekspander  

Hun sa ikke att hun ville sykemeldes. Jordmor sa han skulle sykemeldes fra uke 20. En vesentlig forskjell 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Når var det jordmor som sa hun skulle sykemeldes fra uke 20.. ikke KV

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (På 21.1.2025 den 14.37):

Når var det jordmor som sa hun skulle sykemeldes fra uke 20.. ikke KV

Ekspander  

Sykmelding fra uke 20 er nok også for å minske sjansen for (veldig )prematur fødsel..

De fleste tvillinger kommer før uke 34..

Man vil jo gjerne holde de inne så lenge som mulig.

Et flerlingsvangerskap er mye tøffere enn et vanlig svangerskap..

Endret av J..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (På 21.1.2025 den 15.06):

Sykmelding fra uke 20 er nok også for å minske sjansen for (veldig )prematur fødsel..

De fleste tvillinger kommer før uke 34..

Man vil jo gjerne holde de inne så lenge som mulig.

Et flerlingsvangerskap er mye tøffere enn et vanlig svangerskap..

Ekspander  

Skjønner bare ikke hvorfor damer skal være så kritiske til dette. Er man gravid så hører en på de som er ekspertisen. Jordmor og lege.

Nå var jeg sykmeldt fra nesten dag 1 pga ekstrem kvalme og jeg tok keisersnitt. Men turde knapt si hvorfor jeg valgte keisersnitt eller knapt att jeg var sykemeldt. Kun fordi jeg fikk så mye dritt tilbake fra damer som liksom kunne alt. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (På 21.1.2025 den 14.34):

Når i det innlegget sa hun att HUN VILLE bli sykmeldt? Forklar meg gjerne.. 

Bilde fra KV sin Snapchat 

Screenshot_2025-01-21-15-33-04-535_com.snapchat.android.jpg

Ekspander  

Det kan jeg forklare for deg😉 Hun vil bli sykmeldt i fra uke 20 - om dette er lettere for deg å forstå så kan jeg omformulere; hun kommer til å bli sykmeldt fra uke 20, altså, hun vil bli sykmeldt fra uke 20. Jeg skriver ikke at hun ville bli sykmeldt, det er en anbefaling som hun får. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er risikosvangerskap… 

Men er det ikke forskjell på en sykepleier, lærer, renholder enn en som bare sitter og snakker til en skjerm hele dagen…?  

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ForumMaria skrev (På 27.1.2025 den 16.25):

Men er det ikke forskjell på en sykepleier, lærer, renholder enn en som bare sitter og snakker til en skjerm hele dagen…?  

Ekspander  

Ingen som sier hun skal/må sykemeldes fra sc,men fra evt eventer/oppdrag fra andre som krever mer enn "babling i telefonen"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ForumMaria skrev (På 27.1.2025 den 16.25):

Ekspander  

Alle tvillingsvangerskap har økt risiko for svangerskapsforgiftning, veksthemming og for tidlig fødsel. Deler tvillingene i tillegg morkake er det ytterligere komplikasjoner som kan oppstå. Også økt fare for å utvikle høyt blodtrykk hos mor. Alt dette uavhengig av yrke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...