Gå til innhold

Karianne Vilde

J..

Anbefalte innlegg

Tough cookie skrev (25 minutter siden):

Man kan ikke levere i barnehagen når det måtte passe.

Barnehagen har faste måltider og aktiviteter i løpet av en dag, og de fleste barnehager ønsker at barna har kommet til frokost eller senest feks 9:30.

Det kan man fint si fra om i barnehage , at man kommer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elskersommer skrev (17 minutter siden):

Mine måtte være der før kl 9.30..

Man kan fint si fra man kommer senere altså , kommunikasjon er nok ordet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (8 minutter siden):

Man kan fint si fra man kommer senere altså , kommunikasjon er nok ordet 

Hjelper ikke med kommunikasjon,når mange barnehager har kjernetid.

Da starter enkelte aktiviteter eller man går på tur innenfor kjernetiden,da vet de også hvem som kommer denne  dagen.

At enkelte barnehager ikke har det,endrer ikke at de fleste har det nettopp slik..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (23 minutter siden):

Det kan man fint si fra om i barnehage , at man kommer senere

Man skal gi beskjed at man kommer senere, men ikke levere ungen til ulike tider hver dag.

Kommer ungen midt i måltider eller midt i samlingstund/aktiviteter, er det forstyrrende for de voksne og barna som er i gang, og ikke minst for barnet som kanskje ikke blir møtt av en voksen i garderoben og avbryter de andres aktivitet når han/hun kommer inn til de andre.

Endret av Tough cookie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (43 minutter siden):

Ja folk må gjøre det de synes er best. Å det er mange yrker som gjør att mannen ikke kan bidra på morgenen. Er selv gift med en som var lite til stede da barna var små pga sitt yrke

Han bidrar verken på morgen eller ettermiddag, det er vel det som er mest utenom det vanlige her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (28 minutter siden):

Hjelper ikke med kommunikasjon,når mange barnehager har kjernetid.

Da starter enkelte aktiviteter eller man går på tur innenfor kjernetiden,da vet de også hvem som kommer denne  dagen.

At enkelte barnehager ikke har det,endrer ikke at de fleste har det nettopp slik..

Joda det går fortsatt helt fint altså, ingen lov på når barn må komme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (16 minutter siden):

Man skal gi beskjed at man kommer senere, men ikke levere ungen til ulike tider hver dag.

Kommer ungen midt i måltider eller midt i samlingstund/aktiviteter, er det forstyrrende for de voksne og barna som er i gang, og ikke minst for barnet som kanskje ikke blir møtt av en voksen i garderoben og avbryter de andres aktivitet når han/hun kommer inn til de andre.

Det går fint, men selvsagt vil man lage det til et problem så blir det et problem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (13 minutter siden):

Det går fint, men selvsagt vil man lage det til et problem så blir det et problem 

Nå skriver du bare tull for å provosere.

Jeg har jobbet som pedagogisk leder, så dette vet jeg.

Endret av Tough cookie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (7 timer siden):

Ja, tenk og drasse to babyer ut for og hente/levere i barnehagen altså. Det skulle tatt seg ut om hun måtte fikse alene. 

Har null problem med å skjønne at det er digg å slippe. Jeg venter snart nr 2, og gruer meg smått til å levere 3-åringen. For helt ærlig, akkurat nå er det nok med hun alene.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (7 minutter siden):

Nå skriver du bare tull for å provosere.

Jeg har jobbet som pedagogisk leder, så dette vet jeg.

Nei å jeg jobber også i bhg så dette vet jeg.  Merkelig å si man må være i bhg tim kjernetid , det er fint lov å si man kommer senere og det er aldri et problem, heldigvis . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poly skrev (9 timer siden):

Ja, tenk og drasse to babyer ut for og hente/levere i barnehagen altså. Det skulle tatt seg ut om hun måtte fikse alene. 

Akkurat! Og hvordan klarer alle andre seg med tre barn..? Hun har inntatt rikmannsfrue rollen helt og fullt, og glemmer vel hvor hun kommer fra. Hun gjør jo ikke en dritt om dagene! Au pair skjønner jeg om man har full jobb, men hun jobber jo ikke…. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 timer siden):

Nei å jeg jobber også i bhg så dette vet jeg.  Merkelig å si man må være i bhg tim kjernetid , det er fint lov å si man kommer senere og det er aldri et problem, heldigvis . 

Så det er greit å levere ungen kl 9:45 én dag, kl 11 dagen etter og kl 12:15 dagen etter der igjen?

Jeg har jobbet i 5 ulike barnehager, både kommunale og private, og ingen steder har det vært greit å levere barnet når man vil, bare man gir beskjed.

Endret av Tough cookie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (Akkurat nå):

Så det er greit å levere ungen kl 9:45 en dag, kl 11 dagen etter og kl 12:15 dagen etter der igjen?

Ja selvsagt , barnehage er frivillig, det man ønsker er at foreldre gir beskjed på morningen om at barnet kommer senere  så går det fint. Er da ingenting bedre enn at barn får tilbringe tid med foreldrene 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Orly skrev (9 minutter siden):

Ja selvsagt , barnehage er frivillig, det man ønsker er at foreldre gir beskjed på morningen om at barnet kommer senere  så går det fint. Er da ingenting bedre enn at barn får tilbringe tid med foreldrene 

På tide å legge seg nå, er det ikke?

Endret av Tough cookie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (19 minutter siden):

På tide å legge seg nå, er det ikke?

Hva er problemet ditt egentlig ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (7 timer siden):

Hva er problemet ditt egentlig ? 

At du kverulerer på noe så opplagt!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (9 timer siden):

Så det er greit å levere ungen kl 9:45 én dag, kl 11 dagen etter og kl 12:15 dagen etter der igjen?

Jeg har jobbet i 5 ulike barnehager, både kommunale og private, og ingen steder har det vært greit å levere barnet når man vil, bare man gir beskjed.

Dette. ☝🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...