Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg reagerer på at de ikke leier en norskspråklig barnepike som kan kommunisere med barna.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Jeg reagerer på at de ikke leier en norskspråklig barnepike som kan kommunisere med barna.

🎯

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Orly skrev (På 19.11.2025 den 23.54):

Skjønner ikke at man tør det jeg, hekt ukjente og ikke minst hvordan er det For barna 

Hun blir neppe alene med barna med det første, og barn møter da på nye mennesker hele tiden. Det går nok bra, skal du se. De har penger til å sette bort en del av de praktiske oppgavene, det tenker jeg at er en del småbarnsforeldre som misunner. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Tough cookie skrev (På 20.11.2025 den 9.53):

Babyer på 6 mnd? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

Hun blir neppe alene med barna med det første, og barn møter da på nye mennesker hele tiden. Det går nok bra, skal du se. De har penger til å sette bort en del av de praktiske oppgavene, det tenker jeg at er en del småbarnsforeldre som misunner. 

Jeg har min mening og nei de færreste setter bort barns til helt nye mennesker som ikke snakker språket. Misunnelig er ett oppbrukt kort og en merkelig ting å si fordi man ikke ønsker fremmede som passer barna .

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 timer siden):

Babyer på 6 mnd? 

Det er en storesøster der også og ja babyer trenger da også kommuniseres med 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Au pairen snakker engelsk hjemme og til eldste datter, og det gjør sikkert barnepiken også. Ingen barn tar skade av å bli eksponert for andre språk, og spesielt ikke babyer og småbarn. 

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
BuffaloDuck skrev (26 minutter siden):

Au pairen snakker engelsk hjemme og til eldste datter, og det gjør sikkert barnepiken også. Ingen barn tar skade av å bli eksponert for andre språk, og spesielt ikke babyer og småbarn. 

Enig, akkurat det er bare positivt. Beste måten å lære nye språk på og en styrke senere i livet. Mye annet man kan pirke i, men ikke akkurat det.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
BuffaloDuck skrev (31 minutter siden):

Noen som har de tar skade av det ? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (4 timer siden):

Babyer på 6 mnd? 

Man snakker til babyer på 6 mnd, og regner med hun skal ta seg av datteren deres også

• Nyttig 5
Skrevet
Orly skrev (1 time siden):

Jeg har min mening og nei de færreste setter bort barns til helt nye mennesker som ikke snakker språket. Misunnelig er ett oppbrukt kort og en merkelig ting å si fordi man ikke ønsker fremmede som passer barna .

«Misunnelig» som at det er deilig med et sett ekstra hender. Alle mennesker er jo nye i en periode, jeg regner med at du også leverer barna dine i barnehage, på trening og andre aktiviteter?

Orly skrev (1 time siden):

Det er en storesøster der også og ja babyer trenger da også kommuniseres med 

Tough cookie skrev (9 minutter siden):

Man snakker til babyer på 6 mnd, og regner med hun skal ta seg av datteren deres også

Man kommuniserer helt riktig med babyer, men mener dere virkelig at det er viktig hvilket språk babyer på et halvt år blir snakket til?

Datteren kommuniserer vel allerede på engelsk hjemme, så det er nok heller ikke et særlig stort problem. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Orly skrev (20 minutter siden):

Noen som har de tar skade av det ? 

Det reageres jo på det. Så da er vel tanken at det ikke er bra, av en eller annen besynderlig grunn. 

• Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (41 minutter siden):

Det reageres jo på det. Så da er vel tanken at det ikke er bra, av en eller annen besynderlig grunn. 

Ingen har sagt de tar skade av annet språk , men ukjente synes jeg er rart og det må jeg da få lov til å mene når hun deler alt 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (30 minutter siden):

Ingen har sagt de tar skade av annet språk , men ukjente synes jeg er rart og det må jeg da få lov til å mene når hun deler alt 

Hvordan tenker du å sørge for at barna aldri kommer i kontakt med fremmede? De skal jo ikke bli overlatt alene med et fremmed menneske. Dere lager store bølger av en ikke-sak. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hallepalle2 skrev (2 minutter siden):

Hvordan tenker du å sørge for at barna aldri kommer i kontakt med fremmede? De skal jo ikke bli overlatt alene med et fremmed menneske. Dere lager store bølger av en ikke-sak. 

Du synes det er en ikke -sak, andre må få mene noe annet enn deg . 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (12 minutter siden):

Er slik en diskusjon funker,at andre sier imot eller stiller spørsmål rundt meningen din.

Ingen grunn til å reagere slik på en helt normal diskusjon..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (37 minutter siden):

Jeg har da ikke sagt at du ikke får mene hva du vil. Vi er på et diskusjonsforum 

• Nyttig 3
Skrevet
Hallepalle2 skrev (6 timer siden):

Er jo akkurat det de skal. De leier inn en barnepike de aldri har møtt før, til bruk i ferien. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Poly skrev (4 timer siden):

Er jo akkurat det de skal. De leier inn en barnepike de aldri har møtt før, til bruk i ferien. 

Ja. Mens foreldrene er i nærheten. 

• Liker 1
Skrevet
Poly skrev (5 timer siden):

Man leverer også barn i en barnehage med voksne man aldri har møtt før…

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...