Doris Becker Skrevet 13. juni #461 Skrevet 13. juni (endret) gladidag skrev (16 minutter siden): Jeg følger på Snap Altasiatisk ( for alle de fantastiske oppskriftene) Jeg følger Krem Elin, gode oppskrifter, artig dame. Så følger jeg Desiree Andersen, Elena Mellingen ( mulig hun ryker snart, får se hvordan innholdet forandrer seg etter Spania flytting) På IG har eg itillegg FruJohansen, Kathrine Sørland ,Henrik Troy, en haug med komikere ,noen musikere og kokker Ingen "mammabloggere" Hender eg klikker innom på IG etter å ha fulgt debatten her. Syns debatten om deling av hele livet, kroppspress, opersjonspress, pengepress er interessant. Kvinneguiden er min lille "guilty plleasure" som eg bruker i snitt 20-30 min på daglig innimellom alle andre hverdagsaktiviteter.. Å følge en influenser som legger ut matoppskrifter, eller treningsopplegg, men som har klare skiller mellom privatliv og jobb er greit. Og som ikke bedriver emosjonell påvirkning ved å dele diagnoser og intime detaljer man skjønner er for å få klikk.... Spons bør også ha en klar relevans til det innholdet de lever av å dele med andre. Jeg har ikke sosiale medier. Kun KG. Og her diskuterer jeg det jeg oppfatter som en stor urett mot barn. Samt manglende regelverk, og bruk av emosjonell påvirkning mot sårbare målgrupper. Er du sikker på at du kun benytter 20-30 minutter daglig? Jeg la bort mobilen helt for to år siden. Det var sykt vanskelig i starten. Spesielt på tog, trikk, venterom osv. Jeg innså at jeg sjekket nyheter og scrollet meningsløst rundt mye mer enn jeg hadde trodd. Jeg logget helt av alt i en måned, så tre måneder. Leste papiraviser, hørte radio, og så noe film og serier på kveldstid. Anbefaler flere å prøve dette. Man innser hvor mye tid man kaster bort, og hjernen "repareres". Jeg skal ha ny digital detox fra 20 juni. KG og influensere har tatt opp nok av min tid. Jeg fortviler over manglende regelverk. Og over at kvinner blir stadig mer avhengige av dette meningsløse universet. Forbruk øker i takt med avhengighet, psykiske lidelser, plastisk kirurgi og forbruksgjeld https://corp.oup.com/news/brain-rot-named-oxford-word-of-the-year-2024/ Endret 13. juni av Doris Becker 2 5
gladidag Skrevet 13. juni #462 Skrevet 13. juni Doris Becker skrev (6 timer siden): Å følge en influenser som legger ut matoppskrifter, eller treningsopplegg, men som har klare skiller mellom privatliv og jobb er greit. Og som ikke bedriver emosjonell påvirkning ved å dele diagnoser og intime detaljer man skjønner er for å få klikk.... Spons bør også ha en klar relevans til det innholdet de lever av å dele med andre. Jeg har ikke sosiale medier. Kun KG. Og her diskuterer jeg det jeg oppfatter som en stor urett mot barn. Samt manglende regelverk, og bruk av emosjonell påvirkning mot sårbare målgrupper. Er du sikker på at du kun benytter 20-30 minutter daglig? Jeg la bort mobilen helt for to år siden. Det var sykt vanskelig i starten. Spesielt på tog, trikk, venterom osv. Jeg innså at jeg sjekket nyheter og scrollet meningsløst rundt mye mer enn jeg hadde trodd. Jeg logget helt av alt i en måned, så tre måneder. Leste papiraviser, hørte radio, og så noe film og serier på kveldstid. Anbefaler flere å prøve dette. Man innser hvor mye tid man kaster bort, og hjernen "repareres". Jeg skal ha ny digital detox fra 20 juni. KG og influensere har tatt opp nok av min tid. Jeg fortviler over manglende regelverk. Og over at kvinner blir stadig mer avhengige av dette meningsløse universet. Forbruk øker i takt med avhengighet, psykiske lidelser, plastisk kirurgi og forbruksgjeld https://corp.oup.com/news/brain-rot-named-oxford-word-of-the-year-2024/ Sitter på kafé nå og venter… lest meg gjennom nyheter og nå litt sladder her;) ikke 20-30 min på nett i snitt , neidaaa… bruker nok mobil litt mer enn det;) men på KG er sånn ca tidsbruk der. Går litt i perioder… kan gå lang tid mellom besøkene… nå har det vært mer hyppig noen uker. Leser masse bøker og 😊 1
Trilili Skrevet 13. juni #463 Skrevet 13. juni Doris Becker skrev (11 timer siden): Problemet her er at det kringkastes til hundretusener. slik at det kan diskuteres og synses. Barna fratas sitt privatliv, og sin rett til å forme sin egen identitet. Foreldrene benytter dem som salgsvarer, som verktøy for å få bekreftelse, oppmerksomhet og inntjening. Det er tragisk. Og helt uforståelig, etter alt vi nå vet om hvordan dette skader barna, både når det gjelder tilknytning og emosjonell utvikling. Dette er jo en diskusjonssak. Jeg har ikke merket at hun publiserer så mye om datteren sin. Men det har ingenting med det huset eller bilen å gjøre. 2
Vanilje70 Skrevet 13. juni #464 Skrevet 13. juni Poly skrev (På 11.6.2025 den 23.05): Lov og skjemme bort ja, men selv føler jeg en 2 åring er litt for liten for barbie/barbiehus, men hver sin mening. Snakker om henne som hun er 5 2
Flowerina Skrevet 13. juni #465 Skrevet 13. juni Har hun sagt noe om svaret på prøven av de prikkene??? Lurer på hvorfor hun ikke sier no om det🤔 1
Mar124 Skrevet 13. juni #466 Skrevet 13. juni Melus skrev (På 12.6.2025 den 20.04): Hvem vil vel ikke det? Vi andre er bare ikke villige til å selve barna våre for å kunne gjøre det. Jeg tror heller ikke det er verdt det, for barna. Ikke alle vil det. Det er masse gøy og fint jeg vil gi til barna mine. Som jeg har råd til å gi. Jeg lar likevel være fordi jeg ikke ønsker å frata dem gleden over å ønske seg noe og klare å sette pris på tingene og å bruke dem opp. Vi har god råd, og det er vanskelig å holde igjen når det stadig kommer nye flotte leker i butikkene og dyre sko ungdommen ønsker seg. Vi ønsker virkelig ikke at våre barn skal bli bortskjemte forbrukere. 2 4
Doris Becker Skrevet 14. juni #467 Skrevet 14. juni (endret) Trilili skrev (13 timer siden): Dette er jo en diskusjonssak. Jeg har ikke merket at hun publiserer så mye om datteren sin. Men det har ingenting med det huset eller bilen å gjøre. Det har alt med det å gjøre. De vet at det vil skape ekstra mye diskusjon og engasjement. Kvinner er veldig opptatt av sånt, det er bare å se her inne på KG. Det skaper misunnelse, og det skaper diskusjoner rundt pengebruk og det å skjemme bort. Dette er ren strategi. Barnet og bursdagen benyttes som et verktøy for å få mer inntjening og oppmerksomhet. Et øyeblikk og en dag som tilhører barnet, og som ikke skal selges som "content" til hundretusener av følgere. Endret 14. juni av Doris Becker 1 2
Hallepalle2 Skrevet 14. juni #468 Skrevet 14. juni Krimskrans skrev (På 12.6.2025 den 22.32): Skjønner godt at hun prøver å kjøpe seg bedre samvittighet mot. datteren når man ser hva som blir prioritert… Jeg har fulgt denne bloggeren de siste ukene fordi jeg syns det er interessant å følge med på situasjonen med så premature barn. Jeg følger ikke andre mammabloggere, så har er tynt sammenligningsgrunnlag, men å kritisere en nybakt mor for dårlige prioriteringer når hverdagen består i å reise mellom hjem og sykehus, å sitte kenguru, pumpe gjennom hele døgnet og i tillegg ta seg av en toåring syns jeg er unødvendig og smålig. Det er også klart at det er økonomiske motiv bak overdelingen, men det er jo ikke snakk om at barnet ikke hadde fått verken det hun trenger eller ønsker om ikke mamma var influenser, far i huset er milliardærarving og står nok i både dukkehus og bil helt på egenhånd. 8 3
Gjest Helene J. Skrevet 14. juni #469 Skrevet 14. juni Flowerina skrev (7 timer siden): Har hun sagt noe om svaret på prøven av de prikkene??? Lurer på hvorfor hun ikke sier no om det🤔 Jeg har også lurt på dette. Det kan ikke være noe smittsomt, siden hun har levd som vanlig. Men jeg hadde vært superbekymret som mor.
J.. Skrevet 14. juni Forfatter #470 Skrevet 14. juni Flowerina skrev (7 timer siden): Har hun sagt noe om svaret på prøven av de prikkene??? Lurer på hvorfor hun ikke sier no om det🤔 Antageligvis fordi hun ikke har fått svar og/eller pga flyttingen igår som virket overveldende nok i seg selv.
Krimskrans Skrevet 14. juni #471 Skrevet 14. juni (endret) Hallepalle2 skrev (9 timer siden): Jeg har fulgt denne bloggeren de siste ukene fordi jeg syns det er interessant å følge med på situasjonen med så premature barn. Jeg følger ikke andre mammabloggere, så har er tynt sammenligningsgrunnlag, men å kritisere en nybakt mor for dårlige prioriteringer når hverdagen består i å reise mellom hjem og sykehus, å sitte kenguru, pumpe gjennom hele døgnet og i tillegg ta seg av en toåring syns jeg er unødvendig og smålig. Det er også klart at det er økonomiske motiv bak overdelingen, men det er jo ikke snakk om at barnet ikke hadde fått verken det hun trenger eller ønsker om ikke mamma var influenser, far i huset er milliardærarving og står nok i både dukkehus og bil helt på egenhånd. Kall meg gjerne smålig - det er ordene DU velger 🤦🏼♀️ De færreste andre hadde nok prioritert fest midt oppi en slik situasjon. At så mange velger å hylle henne for det er mer enn skremmende!! Endret 14. juni av Krimskrans Skriveleifer 2 8
J.. Skrevet 14. juni Forfatter #472 Skrevet 14. juni Krimskrans skrev (1 time siden): Kall meg gjerne smålig - det er ordene DU velger 🤦🏼♀️ De færreste andre hadde bok prioritert fest midt oppi en slik situasjon. At så menge velger å hylle henne for det er mer enn skremmende!! At arrangementet har ordet "fest" i seg betyr ikke flatfylla,vet du. 4 2
Summerwinter Skrevet 14. juni #473 Skrevet 14. juni Flowerina skrev (16 timer siden): Har hun sagt noe om svaret på prøven av de prikkene??? Lurer på hvorfor hun ikke sier no om det🤔 Hvilke prøver?
Krimskrans Skrevet 14. juni #474 Skrevet 14. juni J.. skrev (4 timer siden): At arrangementet har ordet "fest" i seg betyr ikke flatfylla,vet du. Flatfylla? Hvor har du det ifra? Dette skjønte jeg ikke. Kan du forklare?? 4
Sugar&Spice Skrevet 14. juni #475 Skrevet 14. juni Summerwinter skrev (38 minutter siden): Hvilke prøver? Hun fikk noen stikk mens hun satt i en stol på sykehuset, så sykehuset testet henne "i hue og rævva" for å finne ut hva det var.
Orly Skrevet 14. juni #476 Skrevet 14. juni J.. skrev (6 timer siden): At arrangementet har ordet "fest" i seg betyr ikke flatfylla,vet du. Det er det vel ingen som har påstått heller 4 2
anonym35445 Skrevet 15. juni #477 Skrevet 15. juni (endret) Men altså. All den klaginga etter å ha blitt flyttet riksen til Ullevål sykehus…. Jeg skjønner att di er i en stressa og tung periode og gjerne skulle ønske att di hadde enerom. Men nå er jo ikke situasjonen slik. Føler det eneste neste hun har gjort siste døgnet er å klage. Håper ikke att di ansatte som jobber tett på dem følger henne på Snap for å si det sånn. Endret 15. juni av anonym35445 4 2
J.. Skrevet 15. juni Forfatter #478 Skrevet 15. juni anonym35445 skrev (23 minutter siden): Men altså. All den klaginga etter å ha blitt flyttet riksen til Ullevål sykehus…. Jeg skjønner att di er i en stressa og tung periode og gjerne skulle ønske att di hadde enerom. Men nå er jo ikke situasjonen slik. Føler det eneste neste hun har gjort siste døgnet er å klage. Håper ikke att di ansatte som jobber tett på dem følger henne på Snap for å si det sånn. Hun klager på sykehuset,ikke de ansatte. Er faktisk en forskjell. 2
Minnus Skrevet 15. juni #479 Skrevet 15. juni J.. skrev (37 minutter siden): Hun klager på sykehuset,ikke de ansatte. Er faktisk en forskjell. Men hun har jo selv valgt det sykehuset, hun snakket jo om at hun kunne ha valgt Drammen. Hadde hun gjort det hadde hun/de fått sånt rom som Ulrikke hadde. Hun visste at hun ikke kunne få i pose og sekk, de ville være i nærheten av hjemmet, men valgte da bort et bedre NFI. 3 1
anonym35445 Skrevet 15. juni #480 Skrevet 15. juni (endret) Minnus skrev (11 minutter siden): Men hun har jo selv valgt det sykehuset, hun snakket jo om at hun kunne ha valgt Drammen. Hadde hun gjort det hadde hun/de fått sånt rom som Ulrikke hadde. Hun visste at hun ikke kunne få i pose og sekk, de ville være i nærheten av hjemmet, men valgte da bort et bedre NFI. Var liksom det. Hun skylder på kø som valg på att di ikke valgte Drammen. Men altså, er det så sykt viktig med enerom burde di fått det til å funke uansett. Endret 15. juni av anonym35445 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå