bonsaijenta Skrevet 12. juni #441 Skrevet 12. juni -Turtle skrev (7 timer siden): Hun får en bil, sånn elektrisk barnebil da vel og merke 😅 I tillegg til barbiehus. I min verden er det nok med én av delene uansett om man har mye penger eller ei 😊 Det var tydeligvis ikke nok for KV da😅 jeg følger ikke henne så var ikke klar over at barnet også fikk en bil. Krimskrans skrev (6 timer siden): Selvfølgelig lov å skjemme bort barna, men nå finnes det flere måter å gjøre det på… Som voksen velger man også hvilke verdier man ønsker å føre videre til barna… De fleste foreldre ønsker nok å videreføre gode verdier til sine barn. Bortskjemt eller ei☺️ 1 1
Doris Becker Skrevet 12. juni #442 Skrevet 12. juni Poly skrev (8 timer siden): Lov og skjemme bort ja, men selv føler jeg en 2 åring er litt for liten for barbie/barbiehus, men hver sin mening. Barna er pengemaskinene i familien. Det kommer de til å være veldig klar over etterhvert. Gavene er ikke problemet her, men at barna vokser opp som merkevarer. De vil forme atferd etter hva som skaper klikk og likes. Grusomt. 2 6
anno19 Skrevet 12. juni #443 Skrevet 12. juni Barbiehus og bil er vel ikke så overraskende gave til en 2-åring som har egen iPhone? Telefonen ble riktignok ødelagt av den klønete au-pairen…..🥴 4
-Turtle Skrevet 12. juni #444 Skrevet 12. juni anno19 skrev (1 time siden): Barbiehus og bil er vel ikke så overraskende gave til en 2-åring som har egen iPhone? Telefonen ble riktignok ødelagt av den klønete au-pairen…..🥴 iPhone har jeg glemt at hun har! Gud hjelpe meg 😅 4
Summerwinter Skrevet 12. juni #445 Skrevet 12. juni Krimskrans skrev (19 timer siden): Selvfølgelig lov å skjemme bort barna, men nå finnes det flere måter å gjøre det på… Som voksen velger man også hvilke verdier man ønsker å føre videre til barna… Hun ønsker vel å gi barna alt hun selv skulle ønske hun fikk 2
Doris Becker Skrevet 12. juni #446 Skrevet 12. juni Summerwinter skrev (5 minutter siden): Hun ønsker vel å gi barna alt hun selv skulle ønske hun fikk Men hun fratar dem privatlivet, og retten til å forme sin egen identitet. "Barn som får brettet ut livet sitt på nettet før de er gamle nok til å logge seg på selv, mister retten til privatliv, påpeker Oudmayer og Jerstad. – Hvis man blir fratatt muligheten til å forme sin egen digitale identitet, er det en krenkelse av barnets rett til privatliv og medvirkning i eget liv, sier Unicef-direktør Oudmayer." https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/advarer-foreldre-mot-a-dele-barnebilder 2 7
Melus Skrevet 12. juni #447 Skrevet 12. juni Summerwinter skrev (8 minutter siden): Hun ønsker vel å gi barna alt hun selv skulle ønske hun fikk Hvem vil vel ikke det? Vi andre er bare ikke villige til å selve barna våre for å kunne gjøre det. Jeg tror heller ikke det er verdt det, for barna. 3 2
lilleugla Skrevet 12. juni #448 Skrevet 12. juni Jeg vil bare komme med et innspill. Prinsipielt er jeg imot å dele så masse av barn enten det er med eller uten ansikt fordi det er mye annet som kan gi folk et viktig bilde av identiteten deres og sette dem i fare uten at man har et bilde av ansiktet deres. Så til mitt innspill; Influenserne som "selger barna sine" har generelt lite annet å komme med. De er mødre (veldig viktig jobb, men ja) og ellers lite for seg. For content da må de isåfall flytte til et eksotisk land og gjøre ting som fenger folk, til det blir kjedelig og de må begynne med noe annet drama som kan fenge. Så... ja, jeg tror egentlig bare de ser det innerst inne selv, at de er en forenklet og bortskjemt versjon av tradwife som kjøper HelloFresh og Oda og vaskehjelp og akkumulerer seg opp et enormt behov for å gjøre NOE og istedenfor å være produktive samfunnsborgere da kjøper de mer og mer dyre ting og sitter til slutt igjen med et "må, selv om en ikke vil" selge barna, kroppen og livet sitt for å opprettholde den syke livsstilen som folk nå tror er den nye normalen. Det her gjelder ikke KVS spesifikt men de fleste momfluencers. 7 2
Trilili Skrevet 12. juni #449 Skrevet 12. juni Har nå sett det huset og den bilen, og skjønner egentlig ikke problemet. De kunne dratt det utrolig mye lengre.. fine gaver til ei jente som kanskje trengte litt ekstra oppmerksomhet og noe nytt å holde på for å dra litt oppmerksomhet fra brødre som er på sykehuset. 6 4
Måne Rampelyset Skrevet 12. juni #450 Skrevet 12. juni Tråden er ryddet for persondebatt og personangrep. Måne, admin. 1
Krimskrans Skrevet 12. juni #451 Skrevet 12. juni Trilili skrev (1 time siden): Har nå sett det huset og den bilen, og skjønner egentlig ikke problemet. De kunne dratt det utrolig mye lengre.. fine gaver til ei jente som kanskje trengte litt ekstra oppmerksomhet og noe nytt å holde på for å dra litt oppmerksomhet fra brødre som er på sykehuset. Skjønner godt at hun prøver å kjøpe seg bedre samvittighet mot. datteren når man ser hva som blir prioritert… 2
J.. Skrevet 12. juni Forfatter #452 Skrevet 12. juni Krimskrans skrev (28 minutter siden): Skjønner godt at hun prøver å kjøpe seg bedre samvittighet mot. datteren når man ser hva som blir prioritert… Barn på sykehus kan ikke noe for at de er på sykehus,og krever sitt. 5 3
Trilili Skrevet 12. juni #453 Skrevet 12. juni Krimskrans skrev (1 time siden): Skjønner godt at hun prøver å kjøpe seg bedre samvittighet mot. datteren når man ser hva som blir prioritert… Det er utrolig mange barn som får de husene og bilene i 2-3 års alderen... Just saying...uten at noen gjør et problem ut av det. 8 1 2
mannor Skrevet 12. juni #454 Skrevet 12. juni Måne Rampelyset skrev (2 timer siden): Tråden er ryddet for persondebatt og personangrep. Måne, admin. Personangrep? 1
Doris Becker Skrevet 13. juni #455 Skrevet 13. juni Trilili skrev (7 timer siden): Det er utrolig mange barn som får de husene og bilene i 2-3 års alderen... Just saying...uten at noen gjør et problem ut av det. Problemet her er at det kringkastes til hundretusener. slik at det kan diskuteres og synses. Barna fratas sitt privatliv, og sin rett til å forme sin egen identitet. Foreldrene benytter dem som salgsvarer, som verktøy for å få bekreftelse, oppmerksomhet og inntjening. Det er tragisk. Og helt uforståelig, etter alt vi nå vet om hvordan dette skader barna, både når det gjelder tilknytning og emosjonell utvikling. 2 5
J.. Skrevet 13. juni Forfatter #456 Skrevet 13. juni Doris Becker skrev (8 minutter siden): Problemet her er at det kringkastes til hundretusener. slik at det kan diskuteres og synses. Nå var det ikke publiseringen av gaven som ble diskutert men selve gaven.. Barbie og Barbiehus er ikke en uvanlig gave til barn på hennes alder.. 6
Doris Becker Skrevet 13. juni #457 Skrevet 13. juni (endret) J.. skrev (20 minutter siden): Nå var det ikke publiseringen av gaven som ble diskutert men selve gaven.. Barbie og Barbiehus er ikke en uvanlig gave til barn på hennes alder.. Diskuterer kun hvordan de voksne benytter barna for egen vinning. Det er helt forferdelig at voksne kvinner sitter og følger med på et slikt reality-show, der de er med på å støtte barnearbeid, og invaderer deres private sfære. Hvorfor er dette interessant? Hvorfor fråtser de i andres liv på denne måten? Hvor mange influensere følger de daglig? Hva får en voksen kvinne ut av dette? Endret 13. juni av Doris Becker 3
bonsaijenta Skrevet 13. juni #458 Skrevet 13. juni Doris Becker skrev (4 minutter siden): Diskuterer kun hvordan de voksne benytter barna for egen vinning. Det er helt forferdelig at voksne kvinner sitter og følger med et slikt reality-show, der de er med på å støtte barnearbeid, og invaderer deres private sfære. Hvorfor er dette interessant? Hvorfor fråtser de i andres liv på denne måten? Hvor mange influensere følger de daglig? Hva får en voksen kvinne ut av dette? Enig! Jeg forstår ikke fascinasjonen av å følge en fremmed person på sosiale medier som gjør ingenting. Men følger div tråder her for jeg syns det er merkelig at man følger med på en influenser og deretter klager over hva som legges ut der. Av og til blir jeg revet med og kommenterer når det skrives noe stygt🙈 Følger kun mennesker grunnet deres samfunnsengasjement. 1 2
J.. Skrevet 13. juni Forfatter #459 Skrevet 13. juni Doris Becker skrev (14 minutter siden): Diskuterer kun hvordan de voksne benytter barna for egen vinning. Som er et sidespor til første reaksjon på snappen. Andre diskuterte gaven,du diskuterer publiseringen. 1
gladidag Skrevet 13. juni #460 Skrevet 13. juni Doris Becker skrev (3 timer siden): Diskuterer kun hvordan de voksne benytter barna for egen vinning. Det er helt forferdelig at voksne kvinner sitter og følger med på et slikt reality-show, der de er med på å støtte barnearbeid, og invaderer deres private sfære. Hvorfor er dette interessant? Hvorfor fråtser de i andres liv på denne måten? Hvor mange influensere følger de daglig? Hva får en voksen kvinne ut av dette? Jeg følger på Snap Altasiatisk ( for alle de fantastiske oppskriftene) Jeg følger Krem Elin, gode oppskrifter, artig dame. Så følger jeg Desiree Andersen, Elena Mellingen ( mulig hun ryker snart, får se hvordan innholdet forandrer seg etter Spania flytting) På IG har eg itillegg FruJohansen, Kathrine Sørland ,Henrik Troy, en haug med komikere ,noen musikere og kokker Ingen "mammabloggere" Hender eg klikker innom på IG etter å ha fulgt debatten her. Syns debatten om deling av hele livet, kroppspress, opersjonspress, pengepress er interessant. Kvinneguiden er min lille "guilty plleasure" som eg bruker i snitt 20-30 min på daglig innimellom alle andre hverdagsaktiviteter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå