Jente456 Skrevet mandag kl 20:22 #241 Skrevet mandag kl 20:22 Skal si hun fikk det til med å manifestere. At hun endte opp med milliardærarving er ingen tilfeldighet. Irriterende når enkelte tror hun er så jordnær og hyggelig på snap, når det er så langt fra sannheten… 9 8
kubein Skrevet mandag kl 20:39 #242 Skrevet mandag kl 20:39 Tinkerbellee skrev (4 timer siden): Herregud, bare hold kjeft. Fordi? Er det naturlig å drikke vin på barsel? i tillegg med to barn som ligger på nyfødtintensiven og ei storesøster hjemme…. Jeg har født tre barn og vært på barsel 2-4 dager hver gang, men aldri sett eller hørt om noen andre som har gjort det?😅 For meg er det utenkelig at min mann skulle tatt øl/vin på barsel. Derfor jeg ble sjokkert over at man faktisk tenker på vin i en slik stund. @Tinkerbellee å be andre holde kjeft kan vi vel kanskje holde oss for gode til? Det sluttet vi vel med på barneskolen?😊 27 2
cerruti Skrevet mandag kl 21:01 #243 Skrevet mandag kl 21:01 Hva skriver hun til Troy og hva har hun gjort før? 2
Pakini Skrevet mandag kl 21:11 #244 Skrevet mandag kl 21:11 kubein skrev (29 minutter siden): Fordi? Er det naturlig å drikke vin på barsel? i tillegg med to barn som ligger på nyfødtintensiven og ei storesøster hjemme…. Jeg har født tre barn og vært på barsel 2-4 dager hver gang, men aldri sett eller hørt om noen andre som har gjort det?😅 For meg er det utenkelig at min mann skulle tatt øl/vin på barsel. Derfor jeg ble sjokkert over at man faktisk tenker på vin i en slik stund. @Tinkerbellee å be andre holde kjeft kan vi vel kanskje holde oss for gode til? Det sluttet vi vel med på barneskolen?😊 Mannen til min søster drakk vin på barsel, jeg tenkte ikke over det. Han feiret med et glass. Ser ikke at det er et problem? Mor drakk jo ikke. Min mann har ikke, men han kunne sikkert gjort det. Han gikk forresten på fest den dagen vi kom hjem fra klinikken med minstemann. Eneste kravet jeg hadde da, var at han låg på et annet soverom. For meg gikk det helt fint, men kjenner andre kvinner som ikke hadde latt mannen gå. Vi alle er forskjellig 😊 4 1
Melus Skrevet tirsdag kl 01:59 #245 Skrevet tirsdag kl 01:59 Pakini skrev (4 timer siden): Mannen til min søster drakk vin på barsel, jeg tenkte ikke over det. Han feiret med et glass. Ser ikke at det er et problem? Mor drakk jo ikke. Min mann har ikke, men han kunne sikkert gjort det. Han gikk forresten på fest den dagen vi kom hjem fra klinikken med minstemann. Eneste kravet jeg hadde da, var at han låg på et annet soverom. For meg gikk det helt fint, men kjenner andre kvinner som ikke hadde latt mannen gå. Vi alle er forskjellig 😊 Bare det at noen vil gå på fest den dagen er helt fullstendig uforståelig for meg, og vitner i mine øyne om ekstremt dårlig prioriteringsevne. Vin på barsel er harry. 23 16
FruK Skrevet tirsdag kl 03:51 #246 Skrevet tirsdag kl 03:51 Før i tiden så fikk de servert et glass vin på barsel. ( på bærum sykehus fikk min mor et glass vin dagen etter fødsel) Jeg syns det er helt skrullete å drikke vin på sykehuset. 6
bonsaijenta Skrevet tirsdag kl 05:18 #247 Skrevet tirsdag kl 05:18 Har hun virkelig sutret på sosiale medier om at hun hadde regninger på rundt 100k? Da er kritikken fra Troy på sin plass. Nyrik-stilen kler ingen. 15 6
anno19 Skrevet tirsdag kl 06:17 #248 Skrevet tirsdag kl 06:17 Vet ikke helt hva hun prøvde å oppnå med å kommentere på det innlegget…… er nå bare pinlig hele greien😬 11
Tinkerbellee Skrevet tirsdag kl 09:56 #249 Skrevet tirsdag kl 09:56 kubein skrev (13 timer siden): @Tinkerbellee å be andre holde kjeft kan vi vel kanskje holde oss for gode til? Det sluttet vi vel med på barneskolen?😊 Sluttet vel i utgangspunktet med å slenge dritt på barneskolen også. 2
Vokteren Skrevet tirsdag kl 11:37 #250 Skrevet tirsdag kl 11:37 Leste på et annet forum at hun er venn av MBH og inviterte han i bryllupet sitt? Stemmer det, eller er det bare rykter? 7
J.. Skrevet tirsdag kl 13:28 Forfatter #251 Skrevet tirsdag kl 13:28 Vokteren skrev (1 time siden): Leste på et annet forum at hun er venn av MBH og inviterte han i bryllupet sitt? Stemmer det, eller er det bare rykter? *var venn med. Invitasjonen ble trukket. Hun er ikke den første som har vært venn med en overgrepsmann,uten å vite han var det. 16 2
NiceOrNothing Skrevet tirsdag kl 20:40 #252 Skrevet tirsdag kl 20:40 SigridElise skrev (På 31.5.2025 den 19.32): Helt utrolig at folk kommenterer sånn her! Altså- man er forskjellig! Skjer med folk som skal være bedre enn andre. (Ingen andre grunner for slike kommentarer) jeg fødte tvillinger for 1 år siden. Nummer 3 og 4 så var alene med på sykehus de mens far var hjemme. Også keisersnitt og raskt oppe. Men hadde aldri skrevet en som kommentar. Snakk hverandre opp kvinner, særlig etter slike fødsler. Etter alt de har vært igjennom dette svangerskapet så skjønner jeg ikke at man kan gjøre så mye annet enn å heie… (ser forresten av far til Kristian ikke har vært der, eller de har nevnt alle andre enn han og halvsøsken på den siden) Det kan jo hende at noen har bedt om å få være private . Noe jeg ikke syns er hverken spesielt eller rart . 3 2
Måne Rampelyset Skrevet tirsdag kl 21:04 #253 Skrevet tirsdag kl 21:04 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin. 3 1
Minnus Skrevet onsdag kl 07:35 #254 Skrevet onsdag kl 07:35 Vin på barsel er ikke greit. Jeg er ikke så veldig god på rødvin, er man sikker på at det ikke var alkoholfritt? Hvis det ikke var det så synes jeg det var en merkelig prioritering, greit nok at flasken var liten, men vin og baby hører ikke sammen. Da hører hvert fall ikke vin og barsel sammen. Hvis man ikke klarer å la være å ta seg et glass vin på barsel, burde man begynne å tenke på om man har et problem med alkohol. Sett bort i fra det, så får jeg vondt av Karianne nå. En hver mor vil jo bare være med sine nyfødte barn. Men hun kan ikke, noe sykehuset bestemmer. Hun kan enten sitte å glo inn i en nitrist sykehus vegg, eller være hjemme med datteren sin og prøve å ha en normal hverdag for henne. Men så får hun kommentarer på hvor dårlig mor hun er. Jeg tror i utgangspunktet ikke at denne sykehus løsningen er godt for psyken til en nybakt mor, men det et ikke Karianne sin feil. Hadde hun født på Drammen feks så hadde de fått eget rom sammen med tvillingene på NFI. Det er sykehuset som er problemet med at Karianne ikke får vært med barna sine, ikke Karianne. 11 1 3
Doris Becker Skrevet onsdag kl 08:17 #255 Skrevet onsdag kl 08:17 https://www.tv2.no/underholdning/minutt-for-minutt-fra-fodestuen-pengemaskin/17790507/ "Etter både en presseetisk sans og FNs barnekonvensjon er deling fra fødestuen skummel. Hun utdyper at dette handler om helsetilstanden og private opplysninger til små individer, som selv ikke har en stemme. – Det er opplysninger man ellers ikke har verken rett til, og kanskje ikke lov til, å dele om andre personer. Men med sine egne barn har man brått den anledningen. Jeg personlig synes det er uhyre problematisk med tanke på deres personvern og selvbestemmelsesrett. På et eller annet tidspunkt blir barna klar over at verden kjenner til veldig intime detaljer om dem. TV 2 har gjentatte ganger forsøkt å få en uttalelse fra Karianne Vilde Spetalen i anledning denne saken. Hun har ikke besvart våre henvendelser." 3 6
Lalala123 Skrevet onsdag kl 08:54 #256 Skrevet onsdag kl 08:54 Husker når hun likte å skryte av psyken sin rett før alt begynte å skje med graviditeten. Husker ikke eksakt hva hun sa, men hun fremstod som at mental helse utfordringer ikke var noe som angikk henne hvertfall. Tenker hun får kjenne litt på det nå og håper for all del hun slipper unna å gå i kjelleren. For der er det ingen som liker seg og den kjelleren er ikke øremerket prematur tvillingfødsel. 1 2
Irja Skrevet onsdag kl 09:37 #257 Skrevet onsdag kl 09:37 Karianne og Kristian er stinn av penger. Karianne trenger ikke å selge barna sine på snapchat, men velger allikevel å gjøre det. Nitrist. 11 12
Doris Becker Skrevet onsdag kl 09:39 #258 Skrevet onsdag kl 09:39 Irja skrev (Akkurat nå): Karianne og Kristian er stinn av penger. Karianne trenger ikke å selge barna sine på snapchat, men velger allikevel å gjøre det. Nitrist. For mange influensere handler det ikke lenger om inntjening, men om en avhengighet. Det gir dem en rus, og de klarer ikke leve uten den oppmerksomheten og bekreftelsen sosiale medier gir dem. Hele deres identitet og selvfølelse er knyttet opp mot klikk, likes og engasjement. Forferdelig at de drar barna inn i det. Hjemmet deres blir et realityshow, der livet styres etter klik og likes og det som selger best. 10 3
Mar124 Skrevet onsdag kl 09:59 #259 Skrevet onsdag kl 09:59 Doris Becker skrev (10 minutter siden): For mange influensere handler det ikke lenger om inntjening, men om en avhengighet. Det gir dem en rus, og de klarer ikke leve uten den oppmerksomheten og bekreftelsen sosiale medier gir dem. Hele deres identitet og selvfølelse er knyttet opp mot klikk, likes og engasjement. Forferdelig at de drar barna inn i det. Hjemmet deres blir et realityshow, der livet styres etter klik og likes og det som selger best. Det er egentlig det det er. Big Brother, bare med barn. Skjønner de ikke hvordan de utleverer seg for resten av livet. Tenker på hvor flaut det er å se tilbake på facebookoppdateringer fra 2007 av typ «skal ta seg en joggetur», og hvordan vi ryddet profilene våre så vi fremsto litt mer voksne. Så begynner seriøse folk å dele livet sitt, selvfølgeligheter og blablabla. Flaut for alle som følger og ser på, men det er helt krise for den som deler tenker jeg. Vil jo aldri noensinne bli tatt seriøst igjen. Og det er jo ingen grenser for hvem som faller for fristelsen, alt fra jordmorliv til store artister som har mer enn nok penger fra før, til sånne nyrike influenserdamer uten annet å ta seg til. Det er så ille. Flaut og ikke minst helkjip utvikling mtp hva ungdommene våre eksponeres for. Ser jo deilig ut å bare bruke tiden på meg-meg-meg og egen familie, og «nå må jeg kjøpe meg litt lunsj», «innom for en kaffe», «hva kjøpte jeg i dag». Og deling fra nyfødtintensiv. Jeg skjønner at det er godt med støtte fra kreti og pleti, men det er gode grunner for hvorfor de fleste av oss deler med folk vi faktisk kjenner. Jeg mangler ord egentlig. Noen må stoppe dette 7 6
Doris Becker Skrevet onsdag kl 10:18 #260 Skrevet onsdag kl 10:18 (endret) Mar124 skrev (20 minutter siden): Det er egentlig det det er. Big Brother, bare med barn. Skjønner de ikke hvordan de utleverer seg for resten av livet. Tenker på hvor flaut det er å se tilbake på facebookoppdateringer fra 2007 av typ «skal ta seg en joggetur», og hvordan vi ryddet profilene våre så vi fremsto litt mer voksne. Så begynner seriøse folk å dele livet sitt, selvfølgeligheter og blablabla. Flaut for alle som følger og ser på, men det er helt krise for den som deler tenker jeg. Vil jo aldri noensinne bli tatt seriøst igjen. Og det er jo ingen grenser for hvem som faller for fristelsen, alt fra jordmorliv til store artister som har mer enn nok penger fra før, til sånne nyrike influenserdamer uten annet å ta seg til. Det er så ille. Flaut og ikke minst helkjip utvikling mtp hva ungdommene våre eksponeres for. Ser jo deilig ut å bare bruke tiden på meg-meg-meg og egen familie, og «nå må jeg kjøpe meg litt lunsj», «innom for en kaffe», «hva kjøpte jeg i dag». Og deling fra nyfødtintensiv. Jeg skjønner at det er godt med støtte fra kreti og pleti, men det er gode grunner for hvorfor de fleste av oss deler med folk vi faktisk kjenner. Jeg mangler ord egentlig. Noen må stoppe dette Før vernet kjendiser om privatlivet. Men det var jo kjendiser der jobben gjør dem kjente, altså de har en yrkestittel i bunnen. Influensere lever av å brette ut sitt privatliv. Det er ekstremt belastende for psyken på sikt. for barna er det bare tragisk at de ikke beskyttes av regelverk. Det er kommersielle kanaler, og de blir som salgsvarerå regne. Endret onsdag kl 10:19 av Doris Becker 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå