Doris Becker Skrevet 30. mai #201 Skrevet 30. mai Det blir for enkelt å si at folk skal slutte å følge dem. Det må regelverk til. Jeg følger ingen, men det tyter ut i media. Ingenting kan forsvare at foreldre utleverer familielivet, rutiner og private øyeblikk hver dag. Barna er en stor del av dette. At de ikke viser ansiktet betyr lite. Det er stresset de lever under som betyr noe. De lever i et evig reality-show. Der alt familien gjør kommersialiseres. 12 5
anno19 Skrevet 30. mai #202 Skrevet 30. mai Det holder ikke at en skjuler ansiktet til barna. Influencere deler hele livet til barna for å tjene penger. Barna har ikke noe valg, alt i fra klær, rom, mat, ferier, vekt, høyde, søvn osv blir delt - og barn kan ikke gi samtykke. Ingenting er privat, absolutt ingenting. Mobiltelefonen er det viktigste i mor sitt liv, ikke barna - men mobiltelefonen.🚩🚩🚩🚩 12 8
Djækklåsst Skrevet 30. mai #203 Skrevet 30. mai hvaduikkeser skrev (2 timer siden): Hvordan skal hun ellers tjene penger? Hun gidder jo ikke å ha en normal jobb. Tragiske influencere. Hun bør komme seg opp i lufta igjen! En meget dyktig flyvertinne, synd at et slikt talent skal kastes bort på snapchat! 1
Doris Becker Skrevet 30. mai #204 Skrevet 30. mai (endret) anno19 skrev (1 time siden): Det holder ikke at en skjuler ansiktet til barna. Influencere deler hele livet til barna for å tjene penger. Barna har ikke noe valg, alt i fra klær, rom, mat, ferier, vekt, høyde, søvn osv blir delt - og barn kan ikke gi samtykke. Ingenting er privat, absolutt ingenting. Mobiltelefonen er det viktigste i mor sitt liv, ikke barna - men mobiltelefonen.🚩🚩🚩🚩 Jeg tror veldig mange er avhengige ja. Av sine sosiale medier. Hvis de logger av vil de få store abstinenser. Handler mindre om penger og mer om dette konstante bekreftelsesbehovet. Vi vil se tragiske skjebner fremover. Det har startet allerede. Desperasjonen velter ut i media, der de kjemper om oppmerksomheten ved å stadig "sjokkere" med intime detaljer. Endret 30. mai av Doris Becker 2
Bendie Skrevet 30. mai #205 Skrevet 30. mai Doris Becker skrev (2 timer siden): Det blir for enkelt å si at folk skal slutte å følge dem. Det må regelverk til. Jeg følger ingen, men det tyter ut i media. Ingenting kan forsvare at foreldre utleverer familielivet, rutiner og private øyeblikk hver dag. Barna er en stor del av dette. At de ikke viser ansiktet betyr lite. Det er stresset de lever under som betyr noe. De lever i et evig reality-show. Der alt familien gjør kommersialiseres. Det jeg mener med å avfølge er at det blir noe hyklerisk å skyte på influensere du selv er med på å livnære. Ja, en vet lite om hvordan det er å vokse opp med foreldre, som lever av å dele livet sitt. Vil tro det avhenger av mange faktorer som medfødt sårbarhet, tryggheten barnet har rundt seg, i hvilket omfang det deles og hva som dele, osv. Dette vet en ikke nok om. Som så mye annet med SoMe. Jeg har kun fulgt Karianne i noen få måneder og har til nå ikke sett mer få snapper der datteren er med. Så jeg har ikke inntrykk av at snapping er hovedfokuset rundt henne eller at det deles mye om henne. Tvert i mot har jeg sett at Karianne prioritere tid med datteren og at det er viktig at hun kom først, da hun måtte hvile mye de siste månedene av svangerskapet. Så hun er absolutt ikke noen versting i klassen. Hva som skjer når barna blir eldre og om Karianne i det hele tatt er en del av bransjen, vil tiden vises og det må en i såfall adressere da. Nå er det ikke bare influensere som deler masse med barna på snap. Det er svært mange andre som deler alt fra bursdager, familieturer og fremskritt barnet gjør, på SoMe. Selvom det ikke er offentlig. Har svært mange barn bilder, snutter og øyeblikk de ikke har kontroll over delt med en stor omgangskrets. Samtidig har svært mange foreldre nesen mer i mobilen enn det å være til stede i øyeblikkene, med barna. Så det med SoMe er langt større enn kun influensere. 8
Doris Becker Skrevet 30. mai #206 Skrevet 30. mai Ja det er mange som lider av et voldsomt eksponeringsbehov, og som er avhengige av bekreftelsen sosiale medier gir. Jeg ser hver dag voksne som står med nesene ned i mobilen. På lekeplassen, i skibakken, på teater, på restaurant, på bussen, på tur med hund, på tur med barnevogn. Det lille de kommuniserer med barna gjøres ved å filme dem eller ta bilde av dem, som straks legges ut på sosiale medier. det er forferdelig. Og avhengigheten brer om seg. Men influensere er i tillegg kommersielle kanaler. Og det er en helt annen liga. Der de ved å eksponere seg selv også utleverer sine ektefeller og sine barn, og det blandes med reklame for produkter. De blir alle del av merkevaren. Forskning viser at dette er stor belastning mentalt for influenseren selv, det sier seg selv at også barna lider under dette. De har ikke noe vern, og mister retten på sitt privatliv. Deres hjem er et evig reality-show, der livet styres etter klikk og engasjement fra hundretusener av følgere. Og de kommer stadig i media. All verdens inntjening er ikke verdt dette. De selger intime og private øyeblikk på løpende bånd. Men jeg tror ikke inntjening er den største pådrivningsfaktoren lenger. Jeg tror rett og slett de er helt avhengige av oppmerksomheten og bekreftelsen det gir. Det er psykiatri. 8 1
Helene J. Skrevet 30. mai #207 Skrevet 30. mai Stakkars det er ikke lett å være lita storesøster, når mamma og pappa må være borte så lenge. Ikke lett å forstå dette. Godt de bor så nært. 1
Lawyer Skrevet 31. mai #210 Skrevet 31. mai Snart 2 døgn siden KS og hun sitter fortsatt i rullestol?🙆🏻♀️ 18 timer etter KS kreka jeg meg opp av senga og skulle dusje😄 Måtte 2 pleiere til for å hjelpe. At det var vondt ja!! Men så deilig å få tatt en dusj og bli selvhjulpen. 1
Populært innlegg Orly Skrevet 31. mai Populært innlegg #211 Skrevet 31. mai Lawyer skrev (1 time siden): Snart 2 døgn siden KS og hun sitter fortsatt i rullestol?🙆🏻♀️ 18 timer etter KS kreka jeg meg opp av senga og skulle dusje😄 Måtte 2 pleiere til for å hjelpe. At det var vondt ja!! Men så deilig å få tatt en dusj og bli selvhjulpen. Er du seriøs? Kritiserer du virkelig dette ? 32 33
HMK Skrevet 31. mai #212 Skrevet 31. mai Orly skrev (3 minutter siden): Er du seriøs? Kritiserer du virkelig dette ? Godt spørsmål. Når det er sagt har jeg aldri sittet i rullestol etter snitt, men om det er lang avstand og mye gåing mellom barsel og nyfødt intensiv, kan det jo sikkert være behov for å bli trillet litt i stol mellom avdelingene. 5
Izibelli Skrevet 31. mai #213 Skrevet 31. mai Lawyer skrev (2 timer siden): Snart 2 døgn siden KS og hun sitter fortsatt i rullestol?🙆🏻♀️ 18 timer etter KS kreka jeg meg opp av senga og skulle dusje😄 Måtte 2 pleiere til for å hjelpe. At det var vondt ja!! Men så deilig å få tatt en dusj og bli selvhjulpen. Er du seriøs eller bare stein stokk dum? Du skjønner at folk er forskjellig? At det kan ha skjedd ting som gjør at man må sitte/ligge? Så dum kommentar… fatter ikke at det er mulig!!! 29 1 19
Bendie Skrevet 31. mai #214 Skrevet 31. mai (endret) Lawyer skrev (2 timer siden): Snart 2 døgn siden KS og hun sitter fortsatt i rullestol?🙆🏻♀️ 18 timer etter KS kreka jeg meg opp av senga og skulle dusje😄 Måtte 2 pleiere til for å hjelpe. At det var vondt ja!! Men så deilig å få tatt en dusj og bli selvhjulpen. Og vil tro det var med et barn? Jeg har selv keisersnitt etter mine fødsler. Og en ting jeg lærte meg lytt til kroppen. Ved økende smerter i snittet har en gjort for mye. Jeg spurte foresten A1 Rekonvalesensperioden kan være lengre enn etter et keisersnitt med ett barn, og det er viktig å prioritere hvile og restitusjon Så å kritisere noen for å sitte i rullestol etter keisersnitt blir for dumt. Endret 31. mai av Bendie 11 3
anno19 Skrevet 31. mai #215 Skrevet 31. mai Noen har sikkert behov for rullestol dersom det er langt å gå (smerter/sliten/svimmel osv), noen liker oppmerksomheten det gir å publisere bilde av seg selv i rullestol. Det som er sikkert som banken💰er at det i hvert fall ikke er tilfeldig hva som blir delt på some😉 6 1
Poly Skrevet 31. mai #216 Skrevet 31. mai Lawyer skrev (3 timer siden): Snart 2 døgn siden KS og hun sitter fortsatt i rullestol?🙆🏻♀️ 18 timer etter KS kreka jeg meg opp av senga og skulle dusje😄 Måtte 2 pleiere til for å hjelpe. At det var vondt ja!! Men så deilig å få tatt en dusj og bli selvhjulpen. Mødre generelt presser seg altfor mye etter keisersnitt, som tross alt er en stor bukoperasjon. Så og kritisere en mor for det motsatte blir for dumt. 27 7
Lawyer Skrevet 31. mai #217 Skrevet 31. mai Skjønner det er ulik praksis ang KS. Og godt er det. På barsel ble det forventet at jeg tok meg av babyen min 12 timer etter KS. Da var det bare å komme seg på beina. Men det er snart 20 år siden nå så godt at de har endret praksis siden den gang. Var ikke ment som kritikk, mer at jeg stusset over at hun satt i rullestol fortsatt. Det var om å gjøre å komme seg opp på beina den gangen jeg var igjennom det. 2
J.. Skrevet 31. mai Forfatter #218 Skrevet 31. mai Lawyer skrev (40 minutter siden): Men det er snart 20 år siden nå så godt at de har endret praksis siden den gang. Med mindre du viser til "dagsfersk" erfaring,kan du anta den er utdatert. Det som gjaldt for 5-10 år siden,er endret idag,så hva som gjaldt for 20 år siden kan man trygt kalle utdatert info.. 4 1
Helene J. Skrevet 31. mai #219 Skrevet 31. mai Lawyer skrev (46 minutter siden): Skjønner det er ulik praksis ang KS. Og godt er det. På barsel ble det forventet at jeg tok meg av babyen min 12 timer etter KS. Da var det bare å komme seg på beina. Men det er snart 20 år siden nå så godt at de har endret praksis siden den gang. Var ikke ment som kritikk, mer at jeg stusset over at hun satt i rullestol fortsatt. Det var om å gjøre å komme seg opp på beina den gangen jeg var igjennom det. Hun hadde mistet en del blod og var svimmel. 5
SigridElise Skrevet 31. mai #220 Skrevet 31. mai (endret) Lawyer skrev (8 timer siden): Snart 2 døgn siden KS og hun sitter fortsatt i rullestol?🙆🏻♀️ 18 timer etter KS kreka jeg meg opp av senga og skulle dusje😄 Måtte 2 pleiere til for å hjelpe. At det var vondt ja!! Men så deilig å få tatt en dusj og bli selvhjulpen. Helt utrolig at folk kommenterer sånn her! Altså- man er forskjellig! Skjer med folk som skal være bedre enn andre. (Ingen andre grunner for slike kommentarer) jeg fødte tvillinger for 1 år siden. Nummer 3 og 4 så var alene med på sykehus de mens far var hjemme. Også keisersnitt og raskt oppe. Men hadde aldri skrevet en som kommentar. Snakk hverandre opp kvinner, særlig etter slike fødsler. Etter alt de har vært igjennom dette svangerskapet så skjønner jeg ikke at man kan gjøre så mye annet enn å heie… (ser forresten av far til Kristian ikke har vært der, eller de har nevnt alle andre enn han og halvsøsken på den siden) Endret 31. mai av SigridElise 6 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå