Gå til innhold

Hvor mye vil 4 barn få utbetalt i mnd i barnepensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til barna kommer til å dø snart og jeg prøver å tenke på noen praktiske ting.. Kan noen fortelle meg hva 4 barn får i barnepensjon? 

Anonymkode: 0d458...1d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

https://www.nav.no/barnepensjon

Tallene opdateres hver gang G øker så blir større fra 1.januar 2025, disse tallene gjelder for 2024. De må være under 20 år. Det er skattbar inntekt.

• Har du mistet en av foreldrene dine, vil du få en ganger grunnbeløpet i folketrygden per år. Det er 124 028 kroner
  • Hvis du har søsken, vil de også få det samme beløpet. Barnepensjonen skal ikke fordeles mellom dere.
Endret av NakenPanda
Skrevet

Google er en fin venn å ha. 

IMG_2165.png

Anonymkode: 702c8...e12

Skrevet

Det er økte satser for barnepensjon fra 1. januar 2024.

• Har du mistet en av foreldrene dine, vil du få en ganger grunnbeløpet i folketrygden per år. Det er 124 028 kroner.

https://www.nav.no/barnepensjon#hva

Ca 10k i måneden pr barn kan det se ut til. Før skatt, for det er skattepliktig.

Anonymkode: b8774...74f

Skrevet

Det skal også skattes av, enten gjennom deg, eller så kan du be nav trekke skatt direkte av barnepensjon. Viktig å huske på når det skjer.

Anonymkode: 01ed0...cb6

Skrevet

Det er i hvert fall, heldigvis for de som er så uheldige å få bruk for det, blitt mye mer enn det var før nyttår i år.

Anonymkode: 0d864...41a

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er i hvert fall, heldigvis for de som er så uheldige å få bruk for det, blitt mye mer enn det var før nyttår i år.

Anonymkode: 0d864...41a

Man er jo bekymret for det økonomiske med så mange barn.. Jeg leste noe om 40% for eldste og 25% for resten så da ble jeg usikker i det jeg googlet. Var heldigvis noen kloke hoder her 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Man er jo bekymret for det økonomiske med så mange barn.. Jeg leste noe om 40% for eldste og 25% for resten så da ble jeg usikker i det jeg googlet. Var heldigvis noen kloke hoder her 😊

Jeg tror det var sånn opptil ganske nylig men fra 2024 gjelder ihvertfall hva som er postet her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, sånn var det den gangen jeg ble alene da 6 av barna var under 18. Så det er heldigvis blitt bedre for de som mister en forsørger nå etter 1 januar i år.

• Hjerte 1
Skrevet

Men husk å sjekke forsikringen å. Mulig det er noe å hente der hvis han har det. 

Anonymkode: 702c8...e12

Skrevet

Mulig han har dekning også via sin pensjonsordning?

Anonymkode: 389e0...f79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...