AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:29 #1 Del Skrevet mandag kl 12:29 Faren til barna kommer til å dø snart og jeg prøver å tenke på noen praktiske ting.. Kan noen fortelle meg hva 4 barn får i barnepensjon? Anonymkode: 0d458...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet mandag kl 12:36 #2 Del Skrevet mandag kl 12:36 (endret) https://www.nav.no/barnepensjon Tallene opdateres hver gang G øker så blir større fra 1.januar 2025, disse tallene gjelder for 2024. De må være under 20 år. Det er skattbar inntekt. Har du mistet en av foreldrene dine, vil du få en ganger grunnbeløpet i folketrygden per år. Det er 124 028 kroner Hvis du har søsken, vil de også få det samme beløpet. Barnepensjonen skal ikke fordeles mellom dere. Endret mandag kl 12:39 av NakenPanda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:36 #3 Del Skrevet mandag kl 12:36 Google er en fin venn å ha. Anonymkode: 702c8...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:37 #4 Del Skrevet mandag kl 12:37 Hvor mye kan du få? Det er økte satser for barnepensjon fra 1. januar 2024. Har du mistet en av foreldrene dine, vil du få en ganger grunnbeløpet i folketrygden per år. Det er 124 028 kroner. https://www.nav.no/barnepensjon#hva Ca 10k i måneden pr barn kan det se ut til. Før skatt, for det er skattepliktig. Anonymkode: b8774...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:37 #5 Del Skrevet mandag kl 12:37 Det skal også skattes av, enten gjennom deg, eller så kan du be nav trekke skatt direkte av barnepensjon. Viktig å huske på når det skjer. Anonymkode: 01ed0...cb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:21 #6 Del Skrevet mandag kl 13:21 Det er i hvert fall, heldigvis for de som er så uheldige å få bruk for det, blitt mye mer enn det var før nyttår i år. Anonymkode: 0d864...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:56 #7 Del Skrevet mandag kl 13:56 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er i hvert fall, heldigvis for de som er så uheldige å få bruk for det, blitt mye mer enn det var før nyttår i år. Anonymkode: 0d864...41a Man er jo bekymret for det økonomiske med så mange barn.. Jeg leste noe om 40% for eldste og 25% for resten så da ble jeg usikker i det jeg googlet. Var heldigvis noen kloke hoder her 😊 Anonymkode: 0d458...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet mandag kl 14:13 #8 Del Skrevet mandag kl 14:13 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Man er jo bekymret for det økonomiske med så mange barn.. Jeg leste noe om 40% for eldste og 25% for resten så da ble jeg usikker i det jeg googlet. Var heldigvis noen kloke hoder her 😊 Anonymkode: 0d458...1d4 Jeg tror det var sånn opptil ganske nylig men fra 2024 gjelder ihvertfall hva som er postet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet mandag kl 17:57 #9 Del Skrevet mandag kl 17:57 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man er jo bekymret for det økonomiske med så mange barn.. Jeg leste noe om 40% for eldste og 25% for resten så da ble jeg usikker i det jeg googlet. Var heldigvis noen kloke hoder her 😊 Anonymkode: 0d458...1d4 Ja, sånn var det den gangen jeg ble alene da 6 av barna var under 18. Så det er heldigvis blitt bedre for de som mister en forsørger nå etter 1 januar i år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:04 #10 Del Skrevet mandag kl 18:04 Men husk å sjekke forsikringen å. Mulig det er noe å hente der hvis han har det. Anonymkode: 702c8...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:22 #11 Del Skrevet mandag kl 18:22 Mulig han har dekning også via sin pensjonsordning? Anonymkode: 389e0...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå