AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #1 Del Skrevet 25. november 2024 Som overskriften sier; Er det noen her på KG som har fått innvilget uføre når de kommer hjem til Norge etter å ha bodd i utlandet etter fylte 16 år? Jeg har fått innvilget uføre med 100% men venter fortsatt på informasjon i fra de landene i Europa jeg har jobbet og bodd i etter at jeg fylte 16 år. Dette gjør det slik at jeg ikke vil motta mer enn 10.000NOK pr mnd til de har fått informasjonen i fra trygdesystemene i disse landene. Jeg klarte aldri å opparbeide meg pensjonspoeng da systemet i siste landet jeg jobbet i var pil gjennområttent ( de gav ikke faste kontrakter, kun 1 år eller 6 mnd man måtte være ansatt i 2 år for å opparbeide dette ) Har jeg da tjent opp rett til uføretrygd der i fra? Hvor lenge gikk det fra legen sendt EØS skjema til Nav hadde dette i hende? Ja jeg har forsøkt å spør NAV. Anonymkode: 27737...d60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #2 Del Skrevet 25. november 2024 Så du lirer på hvordan det er å flytte ut av Norge, ikke bidra noe, for så å komme hjem og nyte av godene når du ikke kan jobbe lenger. Nei håper ikke noen har fått det innvilget på dette grunnlaget, iallfall ikke mer enn minstesats. Anonymkode: 23a4a...2b5 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #3 Del Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Så du lirer på hvordan det er å flytte ut av Norge, ikke bidra noe, for så å komme hjem og nyte av godene når du ikke kan jobbe lenger. Nei håper ikke noen har fått det innvilget på dette grunnlaget, iallfall ikke mer enn minstesats. Anonymkode: 23a4a...2b5 Helt enig. Anonymkode: 4f8af...cd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #4 Del Skrevet 25. november 2024 Alle land har forskjellig regelverk ts. Du må sjekke med trygdesystemet i landet det gjelder om du har noen opptjening. Nav har ikke peiling på andres lands regelverk. Fra legeerklæring er sendt per post tar det vanligvis inntil 2 uker før den er scannet inn i systemet hos nav. Anonymkode: eb721...bca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #5 Del Skrevet 26. november 2024 Har du betalt for medlemskap i folketrygden disse årene? Anonymkode: a63eb...5ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #6 Del Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 13.06): Som overskriften sier; Er det noen her på KG som har fått innvilget uføre når de kommer hjem til Norge etter å ha bodd i utlandet etter fylte 16 år? Jeg har fått innvilget uføre med 100% men venter fortsatt på informasjon i fra de landene i Europa jeg har jobbet og bodd i etter at jeg fylte 16 år. Dette gjør det slik at jeg ikke vil motta mer enn 10.000NOK pr mnd til de har fått informasjonen i fra trygdesystemene i disse landene. Jeg klarte aldri å opparbeide meg pensjonspoeng da systemet i siste landet jeg jobbet i var pil gjennområttent ( de gav ikke faste kontrakter, kun 1 år eller 6 mnd man måtte være ansatt i 2 år for å opparbeide dette ) Har jeg da tjent opp rett til uføretrygd der i fra? Hvor lenge gikk det fra legen sendt EØS skjema til Nav hadde dette i hende? Ja jeg har forsøkt å spør NAV. Anonymkode: 27737...d60 Eg visste ikkje at det gjekk an eingong! Trudde ein måtte gjennom AAP-løpet når ein kom heim til Noreg. Kryssar fingane for deg ❤️ Anonymkode: 03405...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå