Gå til innhold

Noen på uføre her som har bodd i utlandet før innvilget søknad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier; Er det noen her på KG som har fått innvilget uføre når de kommer hjem til Norge etter å ha bodd i utlandet etter fylte 16 år? 

Jeg har fått innvilget uføre med 100% men venter fortsatt på informasjon i fra de landene i Europa jeg har jobbet og bodd i etter at jeg fylte 16 år. Dette gjør det slik at jeg ikke vil motta mer enn 10.000NOK pr mnd til de har fått informasjonen i fra trygdesystemene i disse landene. 

Jeg klarte aldri å opparbeide meg pensjonspoeng da systemet i siste landet jeg jobbet i var pil gjennområttent ( de gav ikke faste kontrakter, kun 1 år eller 6 mnd  man måtte være ansatt i 2 år for å opparbeide dette ) 

Har jeg da tjent opp rett til uføretrygd der i fra? 

Hvor lenge gikk det fra legen sendt EØS skjema til Nav hadde dette i hende? 

Ja jeg har forsøkt å spør NAV. 

Anonymkode: 27737...d60

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du lirer på hvordan det er å flytte ut av Norge, ikke bidra noe, for så å komme hjem og nyte av godene når du ikke kan jobbe lenger. Nei håper ikke noen har fått det innvilget på dette grunnlaget, iallfall ikke mer enn minstesats.

Anonymkode: 23a4a...2b5

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Så du lirer på hvordan det er å flytte ut av Norge, ikke bidra noe, for så å komme hjem og nyte av godene når du ikke kan jobbe lenger. Nei håper ikke noen har fått det innvilget på dette grunnlaget, iallfall ikke mer enn minstesats.

Anonymkode: 23a4a...2b5

Helt enig. 

Anonymkode: 4f8af...cd6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle land har forskjellig regelverk ts. Du må sjekke med trygdesystemet i landet det gjelder om du har noen opptjening. Nav har ikke peiling på andres lands regelverk. 

Fra legeerklæring er sendt per post tar det vanligvis inntil 2 uker før den er scannet inn i systemet hos nav.

Anonymkode: eb721...bca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 13.06):

Som overskriften sier; Er det noen her på KG som har fått innvilget uføre når de kommer hjem til Norge etter å ha bodd i utlandet etter fylte 16 år? 

Jeg har fått innvilget uføre med 100% men venter fortsatt på informasjon i fra de landene i Europa jeg har jobbet og bodd i etter at jeg fylte 16 år. Dette gjør det slik at jeg ikke vil motta mer enn 10.000NOK pr mnd til de har fått informasjonen i fra trygdesystemene i disse landene. 

Jeg klarte aldri å opparbeide meg pensjonspoeng da systemet i siste landet jeg jobbet i var pil gjennområttent ( de gav ikke faste kontrakter, kun 1 år eller 6 mnd  man måtte være ansatt i 2 år for å opparbeide dette ) 

Har jeg da tjent opp rett til uføretrygd der i fra? 

Hvor lenge gikk det fra legen sendt EØS skjema til Nav hadde dette i hende? 

Ja jeg har forsøkt å spør NAV. 

Anonymkode: 27737...d60

Eg visste ikkje at det gjekk an eingong! :o Trudde ein måtte gjennom AAP-løpet når ein kom heim til Noreg. 

Kryssar fingane for deg ❤️ 

Anonymkode: 03405...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...