Gå til innhold

Nervøs type etter positiv g-test

prompelompe

Anbefalte innlegg

PP1 i mai testet jeg ikke positivt på tidligstrimmel før det jeg tror var 12 dpo. Endte i kjemisk.

Nå har jeg testa positivt med CB ukesindikator på 10 dpo, når jeg ikke hadde troa i heletatt! Siste ligg var 2 dager før positiv EL test pga sjømann. 

1) Er det et godt tegn å teste positivt tidlig?

2) Fått progesteronstøtte (utrogestan 200mg x1 på kveld) pga spotting i et par sykluser + den ene kjemiske. Er det vanlig dose? Syns jeg leser om så mange andre med høyere dose.

Har veldig gjerne lyst å glede meg over dette, og ikke bare være nervøs. Tar imot alt av gode tanker<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest forskning som tyder på at det er dårligere odds hvis blastoen fester seg sent. Det mest normale er at den fester seg 8-9 dpo, og da gir det mening at man får positiv test 9-10 dpo. Men jeg har testet positivt tidlig og likevel hatt kjemisk, så det er ingen garantier dessverre. Jeg var kjempeengstelig da jeg ble gravid igjen, så vet godt hvordan du har det. Man blir helt gal. Jeg brukte sikkert 100 graviditetstester den uka jeg testet positivt for å måle stigning.. Husk at statistisk sett er det lite sannsynlig å oppleve to spontanaborter på rad. En jordmor i en podcast jeg hørte på fortalte at det kan virke som det er mer vanlig å oppleve tidlig SA første gang man er gravid fordi kroppen ikke skjønner helt hva dette er. Immunforsvaret til en kvinne som blir gravid må være veldig smart for å ikke drepe det som på en måte er en inntrenger i kroppen, så når man da blir gravid igjen, skjønner kanskje kroppen hva som skjer og lar spiren være i fred. Det er bare en teori denne jordmora kom med, og ingen fasit altså. 

Spm 2 kan jeg ikke svare på.

Anonymkode: c1207...d39

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prompelompe skrev (11 timer siden):

PP1 i mai testet jeg ikke positivt på tidligstrimmel før det jeg tror var 12 dpo. Endte i kjemisk.

Nå har jeg testa positivt med CB ukesindikator på 10 dpo, når jeg ikke hadde troa i heletatt! Siste ligg var 2 dager før positiv EL test pga sjømann. 

1) Er det et godt tegn å teste positivt tidlig?

2) Fått progesteronstøtte (utrogestan 200mg x1 på kveld) pga spotting i et par sykluser + den ene kjemiske. Er det vanlig dose? Syns jeg leser om så mange andre med høyere dose.

Har veldig gjerne lyst å glede meg over dette, og ikke bare være nervøs. Tar imot alt av gode tanker<3

2) Det er forskning som tyder på at det ikke er bra med for mye progesteron. Det burde ligge mellom 30 og 80nmol/L. Lavere og høyere kan påvirke implantasjonen negativt.

Anonymkode: fcf27...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...