AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #21 Del Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det de til slutt konkluderte med hos meg, var at en del av luftrøret er litt mer slarkete enn det skal være, pluss at ved kraftig hoste klemmes luftrøret helt sammen akkurat der. Dette har ført til et slags "gnagsår", som fører til kløe, som fører til hoste, som sliter på slimhinnen så den blir irritert ... Og sånn går no dagan! Så jeg må slutte å hoste, eller i alle fall lære meg å hoste mindre kraftig/hoste uten å presse luftrøret sammen, slik at slimhinnene kan heles. Da vil kløen opphøre, som igjen vil redusere hostetrangen, og få slutt på hostingen ... Dette var 11-12 år siden eller noe. Cosylan hjalp litt, i de tre-fire ukene jeg hadde en stor flaske og tok maks dosering. Den skal man jo ikke bruke lenge i gangen pga tilvenningsfare og at man da stadig må øke dosen, og så er det jo morfin i, så man må unngå kjøring og det ene og det andre. Så jeg har gitt opp og bare lever med det. Anonymkode: cd138...7ab cosylan hjalp men når jeg gikk tom så kom hostinga mer og mer kraftigere. jeg har en inhalatoren som åpner røret enda mer sånn jeg slipper å klemmes men fortsatt ingenting bare lettere å hoste enda mer som at jeg er tom for pust når jeg løper Anonymkode: 88c97...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #22 Del Skrevet 28. november 2024 snillOnkel skrev (2 timer siden): Men har du prøvd en somac-kur? Dvs daglig over flere uker? Mange tar (ved en misforståelse) en somac-tablett i ny og ne, men dette er ukorrekt bruk av medikamentet, og vil typisk ikke hjelpe på hoste. Har ikke prøvd kur men at jeg tok somac for 2 uker pga magesyren var for mye og fikk vondt under brystkassa når jeg ligger/sover Anonymkode: 88c97...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå