AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #1 Skrevet 25. november 2024 Har dårlige opplevelser fra forrige svangerskap. Selv om det gikk fint til slutt, er jeg fortsatt preget av det. Ultralyd på det sykehuset forbinder jeg bare med vond beskjed... Noen tips? Anonymkode: 34777...770
Melus Skrevet 25. november 2024 #2 Skrevet 25. november 2024 Når du kommer dit, forklar jordmoren at du gruer deg og hvorfor. ❤️ Eventuelt snakk med lege/jordmor før du skal dit, kanskje det kan hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #3 Skrevet 25. november 2024 Det er da ikke farlig å grue seg? Anonymkode: 71b5b...d81 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #4 Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har dårlige opplevelser fra forrige svangerskap. Selv om det gikk fint til slutt, er jeg fortsatt preget av det. Ultralyd på det sykehuset forbinder jeg bare med vond beskjed... Noen tips? Anonymkode: 34777...770 Kan du ikke da få gjort ul på et annet sykehus? Er dette KK Bergen, så be om å få komme til Voss? Anonymkode: b53bb...9f5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2024 #5 Skrevet 25. november 2024 Melus skrev (11 minutter siden): Når du kommer dit, forklar jordmoren at du gruer deg og hvorfor. ❤️ Eventuelt snakk med lege/jordmor før du skal dit, kanskje det kan hjelpe. Ja, bør vel det. Problemet når jeg ligger der på benken er at jeg har puls på 150 og tolker hver eneste lyd og pust fra den som utfører ultralyden, som at det skal komme en dårlig beskjed. Ligger bare og forventer det, liksom. Det er på samme måte med flyskrekken min, sitter gjennom hele flyturen og bare venter på at flyet skal styrte 😅 Anonymkode: 34777...770
Melus Skrevet 25. november 2024 #6 Skrevet 25. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, bør vel det. Problemet når jeg ligger der på benken er at jeg har puls på 150 og tolker hver eneste lyd og pust fra den som utfører ultralyden, som at det skal komme en dårlig beskjed. Ligger bare og forventer det, liksom. Det er på samme måte med flyskrekken min, sitter gjennom hele flyturen og bare venter på at flyet skal styrte 😅 Anonymkode: 34777...770 Det forstår jeg, gjør det samme selv. Men hvis du forteller hvordan du har det kan den som utfører ultralyden forklare ekstra nøye under hele undersøkelsen. Vi ble veldig godt ivaretatt sist, hun hadde stor forståelse for at vi var engstelige og trengte god forklaring på alt.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2024 #7 Skrevet 26. november 2024 AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 11.52): Ja, bør vel det. Problemet når jeg ligger der på benken er at jeg har puls på 150 og tolker hver eneste lyd og pust fra den som utfører ultralyden, som at det skal komme en dårlig beskjed. Ligger bare og forventer det, liksom. Det er på samme måte med flyskrekken min, sitter gjennom hele flyturen og bare venter på at flyet skal styrte 😅 Anonymkode: 34777...770 Si det i starten. Be om at vedkommende starter med å si alt som ser bra ut, eller evnt om de er usikker på om noe ser bra ut. Slik at du slipper å ligge og tolke. Samtidig så går det jo fint, man tåler å ha litt angst selv om det er jævlig der og da, så går det jo fort over! Anonymkode: 6e4e2...901
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #8 Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (På 25.11.2024 den 11.52): Ja, bør vel det. Problemet når jeg ligger der på benken er at jeg har puls på 150 og tolker hver eneste lyd og pust fra den som utfører ultralyden, som at det skal komme en dårlig beskjed. Ligger bare og forventer det, liksom. Det er på samme måte med flyskrekken min, sitter gjennom hele flyturen og bare venter på at flyet skal styrte 😅 Anonymkode: 34777...770 Hadde min TUL i går (13+1). Trengte å tolke lyder og pusten fra legen da hun var flink til å snakke om kommentere hele tiden om hva hun gjorde, hva hun målte, hvorfor og hva resultatene sier. Veldig detaljert og veldig betryggende fra første sekund. Jeg mistet 3 ganger tidligere. Så først viste hun meg at hjerte slår. Så fortsatte hun på resten av undersøkelsen. Kanskje du kan be om det samme? Vise først at det er liv og så ta det veldig detaljert og forklare hver eneste detalj? Anonymkode: d484f...c0a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2024 #9 Skrevet 27. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hadde min TUL i går (13+1). Trengte å tolke lyder og pusten fra legen da hun var flink til å snakke om kommentere hele tiden om hva hun gjorde, hva hun målte, hvorfor og hva resultatene sier. Veldig detaljert og veldig betryggende fra første sekund. Jeg mistet 3 ganger tidligere. Så først viste hun meg at hjerte slår. Så fortsatte hun på resten av undersøkelsen. Kanskje du kan be om det samme? Vise først at det er liv og så ta det veldig detaljert og forklare hver eneste detalj? Anonymkode: d484f...c0a Ja, det er absolutt et godt tips. Er bare så stressa at jeg føler meg helt handlingslammet. Hele kroppen skriker at den ikke vil være tilstede på timen. Og så vet jeg så godt at selv om alt ser bra ut på TUL i morgen, trenger ikke det nødvendigvis bety at ting ser like bra ut på OUL. Er ikke bare bare å være gravid, altså. Klarer ikke å knytte meg til fosteret, og vet faktisk ikke om jeg er i stand til det før etter OUL Anonymkode: 34777...770
AnonymBruker Skrevet 28. november 2024 #10 Skrevet 28. november 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, det er absolutt et godt tips. Er bare så stressa at jeg føler meg helt handlingslammet. Hele kroppen skriker at den ikke vil være tilstede på timen. Og så vet jeg så godt at selv om alt ser bra ut på TUL i morgen, trenger ikke det nødvendigvis bety at ting ser like bra ut på OUL. Er ikke bare bare å være gravid, altså. Klarer ikke å knytte meg til fosteret, og vet faktisk ikke om jeg er i stand til det før etter OUL Anonymkode: 34777...770 Men trenger du egentlig å knytte deg til det før etter OUL da? Er fortsatt lenge igjen av svangerskapet etter det. Anonymkode: 2b942...d8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå