Gå til innhold

Så hvordan gjør man barnevennlige middager så forbanna sunne

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Ida Gran Jansen har laget en kokebok med god og sunn mat som er lett å like for barn (og voksne)

Det er slett ikke al mat lagd fra bunnen av som tar så lang tid. Mange eksempler i boka, eller som du finner om du googler f eks "sunn og rask hverdagsmat)

Prøv sunn mat med noe godt på, som litt smør, ketchup eller smeltet ost på grønnsaker. Gratinerte grønnsaker er kjempegodt, kanskje liker barna dine det. Eller suppe lagd av moste grønnsaker kanskje med en dæsj fløte i + litt fullkornspasta og kjøttboller

Anonymkode: c658e...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager mange gryter. Har vi ikke gryte så lager jeg mat hvor de kan plukke og mixe. Samtidig har vi begynt når de er små med mye forskjellig, men det er en del av kulturen ærlig vår at barna får ulike smaker fra de kan begynne å spise. Eneste vi har passet på å ikke gi dem er salt, chili og honning. 

Hørte fra ei venninne at man ikke skulle bruke noe som helst krydder og barnet deres fikk potet den ene dagen, gulrot den andre. Da jeg sa at vår fikk curry, fikk hun bakoversveis. Sønnen vår elsket den maten vi spiste, så følte det ble så feil å gi smakløs mat til han, men kommer jo kanskje an på hvis man er ikke vant til å bruke krydder at det blir kresne barn ut av det.

Anonymkode: 3d7f7...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...