Gå til innhold

Fått forskuddsskatt i skattekortet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for første gang fått opp forskuddsskatt i skattekortet. Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende og eier ikke noe firma. Kan det allikevel stemme? Skal ringe skatteetaten, men spør dere først. 

Anonymkode: 3483d...d23

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har for første gang fått opp forskuddsskatt i skattekortet. Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende og eier ikke noe firma. Kan det allikevel stemme? Skal ringe skatteetaten, men spør dere først. 

Hvis du endrer slik at trekket blir veldig høyt f.eks kan du få det.

Anonymkode: cf7af...602

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis du endrer slik at trekket blir veldig høyt f.eks kan du få det.

Det stemmer nok! Har det noe å si om jeg betaler mer forskuddsskatt eller holder trekket høyt (nesten 70%, da jeg har bommet litt antatt inntekt)? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det stemmer nok! Har det noe å si om jeg betaler mer forskuddsskatt eller holder trekket høyt (nesten 70%, da jeg har bommet litt antatt inntekt)? 

Hadde jeg vært deg hadde jeg latt trekket være slik du har hatt det tidligere i år og så betalt inn restskatten 31. mai.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Gjør ikke noe om du betaler mer skatt enn du skal, hvis du har råd til det. Når skatteberegningen for året gjøres, vil du få tilbake det du eventuelt har betalt for mye, eller du må betale restskatt om du har betalt for lite.

Anonymkode: 0ab38...a06

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du har formue, kan formueskatten betales som forskuddsskatt fire ganger i året. Dersom du har nok inntekt til og også betale forskuddsskatt ved trekk i lønn, kan du lovlig sette forskuddsskatt til null og øke forskuddstrekk på inntekt.

Anonymkode: 743bc...1c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...