Gå til innhold

Erfaring med Ikea nettbutikk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg la inn en bestilling på litt småting, og det stod at de skulle bli levert hos meg torsdag. Idag, mandag, står det fortsatt på ordren at den skal pakkes, og leser på Trustpilot at omtrent alle kommentarer der er elendige (tenkte ikke på å sjekke ser først, siden Ikea…)

Noen med erfaring? Tar det lang tid?
Er bl a julegaver jeg skulle overlevert til helgen, så lurer på om jeg bare bør finne på noe annet i stedet. 

Anonymkode: a718d...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel ..jeg kommer aldri bestille fra Ikea igjen...bare forsinkelser...ingen vet hvor pakken er .. glem å ringe posten / post Nord...dette må gå igjennom Ikea...og stå 1 time i kø...mine varer blr forsinket 3 ganger 

Og dette var ikke første gangen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt fine erfaringer med dem. Det tar veldig lang tid før ting blir sendt, men det opplyses det jo om når man betaler, så det er greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kom uten varene. Og jeg satt sikkert 3 timer i telefonkø til sammen de neste dagene for å rette opp DERES feil (var et garderobeskap det hastet å få opp). Til slutt fikk jeg mast meg til å slippe å betale fraktkostnadene. Men siden de bruker underleverandører, har de på kundeservice ingen kontroll over hvor varene er eller mulighet til å sende dem ut igjen med første bil når de har gjort feil. That's capitalism for you!

Anonymkode: 94c1d...855

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (20 minutter siden):

Jeg har helt fine erfaringer med dem. Det tar veldig lang tid før ting blir sendt, men det opplyses det jo om når man betaler, så det er greit for meg.

Det stod både ved bestilling og i orden at leveringsdato er torsdag 21.11. Så stolte på det. Men kan jo da se ut som jeg ikke kan belage meg på å få pakke i hus før helgen 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så spesifikke med leveranse så jeg hadde tatt kontakt med de å høre hva som skjer hvis de ikke har klart å holde på det. Ingen idé å sitte å vente når du burde ha fått varene for dager siden. Jeg har alltid fått varene når jeg skal ha de. 

Anonymkode: 65995...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestilte en haug med møbler i 2016 med hjemlevering fra Ikea. Det kom på riktig dag til riktig tid, og to svære karer bar enorme og tunge pakker alene. Fatter ikke at de klarte det. Passer bra i den jobben å være stor og sterk.

Uansett, det er eneste erfaringen jeg har med dem og den er altså god. Alt gikk som planlagt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småting tar veldig lang tid, de bruker lang tid på å sende ut ordrene, tror det har tatt mellom 10-14 dager før jeg får pakkene, og jeg bor i oslo. 

Anonymkode: 2258b...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva som skrives her så må jeg ha vært heldig kanskje....jeg bor i Oslo og bestilte en seng med madrass fra Ikea nettbutikk nå i november. Bestilte på en lørdag og ba om levering torsdagen etter, jeg sjekket at varene var på lager, og seng med madrass kom som bestilt til riktig tidspunkt ! Fikk også sms varslinger om hvor budbilen (Posten/bring) var i løypa, så for meg funket dette veldig greit.....

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mye på ikea sin nettbutikk (fordi vi bor på et knøttlite sted uten butikker), har aldri opplevd noen problemer. Men kan vel kanskje være enig i at det ikke pleier å gå superkjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt flere ganger fra ikea, sist gang for 2 uker siden. Jeg har alltid fått varene den dagen det står at de skal komme. Jeg bor 30 min utenfor Oslo.

Anonymkode: b5b79...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt god erfaring, det eneste er at du får beskjed om at de kommer mellom klokka 9 og 21, så du må egentlig holde deg hjemme hele dagen! 

Jeg tjente en gang mye penger av å handle av dem, for de kom med et svært vitrineskap til meg, når jeg bare hadde bestilt en enkel liten hylle som var mye mindre verdt. Jeg ringte for å høre om de ville komme og hente det igjen, men fikk beskjed om at det var enklere for dem om jeg bare beholdt det. Så da solgte jeg det vitrineskapet jeg, for en god slump penger, med god samvittighet. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (1 time siden):

Jeg bestilte en haug med møbler i 2016 med hjemlevering fra Ikea.

Hadde Ikea nettbutikk i 2016?

Anonymkode: 460c6...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare gode erfaringer med hjemlevering av garderobe og kjøkken. Nå er det småting kjøpt via nett, som skal leveres av posten, så vanlig netthandel, liksom.
Gud, så irriterende at de skriver dato om de ikke har tenkt å holde den. Men forstår jeg ikke er unik 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat mottatt en stor bestilling, og det gikk helt smertefritt for vår del. Begge forsendingene kom på valgt tidspunkt.

Valgte å selv hente på terminal, og betalte 599 kr i frakt for ca 800 kg varer. Syns frakten var billig. 

Anonymkode: d3976...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja.

Første gang jeg bestilte noe fra ikea var da jeg kjøpte en stol i 2014. Et par år senere kjøpte jeg flere større møbler som jeg fikk levert på døra. Har også bestilt mindre ting flere ganger, uten at det har vært problemer med leveranse. Det eneste som har frustrert meg er fraktprisen, som ikke alltid henger på greip med størrelsen på forsendelsen.

Anonymkode: a8a60...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja. Siden jeg ikke har verken bil eller førerkort og skulle ha så mye møbler på en gang, bestilte jeg alt fra Ikea på nettet i nettbutikken deres. Og det var i 2016, da jeg flyttet inn her jeg bor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt en gang fra nettbutikken. For dem hadde ikke varene når jeg var der. Så for å slippe å ta en tur igjen så bestilte jeg på nettbutikken når dem fikk inn varene. Gikk helt fint her. 

Anonymkode: 40ebe...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...